Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Niitä kitkatankoja noi ruotsalaiset tykkää tehä, tuli joku kaunis ilta alas ku hyppäsin siihen.. aivotäräähdys tuli, ei mitään sen kummempaa. kai ne ruottalaiset jotain sadisteja on ku tolla tavalla haluu ihmisiä loukata.
Jumppaaja eiks ne rakot tee just äijjästä äijjemän näkösen?!

:lol2:

Ei niitä rakkoja oikeen voi estää ellei haluu jotku hanskat kädessä hihhuloida.

Mun ovenkarmien väliin kiinnitetty leuanvetotanko on ihan vino:D

Mutta sitten asiaan:
Miten saisi ehkäistyä ettei tule käsiin tuosta tangosta rakkoja? Johtuuko tämä ilmiö niistä pehmusteista siinä tangossa vai mistä?
Tuskin saat enää toisia rakkoja ainakaan samoihin kohtiin, kunhan annat ihon nyt parantua hetken. Känsät kasvavat juuri tuon vuoksi ihoon, suojaamaan sitä.

kitkatankoa ei voi ruuvata varmuudella kireelle, koska ovenkarmit antaa periksi. en siis suosittele luottamaan semmosiin leluihin. ruuvit on ainoa keino.

ei niihin käsiin rakkoja tule kyllä, mutta känsiä varmaan. mitäs vikaa niissä on? hiot ne hiekkapaperilla tms. pois jos haittaavat. tai sit jotku söpöt hanskat... :)

Joskus sain tuommoisen tangon naamaani ja vekki ja kuhmuhan siitä tuli. Perse ja takaraivo kiittivät myös. Onneksi ei ollut silloin lisäpainoa. Tapahtui eräällä linnakesaarella jossa tanko oli kiinni jonkinlaisella koukkusysteemillä niin että lähti irti nostamalla. Ihme värkkejä.

hmm en tiiä mite tää toimii mut koitetaa. elikkäs oon paljo täält lukenu ja eri hyvä mesta onki lukee mut kiinnostais tämmöne asia. että kun leuanveto ja rautakourahommat on molemmat kiinnostuksien kärjessä nii mite niitä kannattas harjoittaa ku tuntuu että miä en sitä hommaa osaa. olen siis tehny periaatteella joka toine päivä leukaa ja joka toine grippiä ja vähä pinchiä. onkelma o se että sitä ei jaksa mitekää. koitin vähentää kourahommia kertaa parii viikos mut silti ne tuntuu vaikuttava nii paljo että leukaveto o ku tervassa uintia. notta jos joku tiätää nii olisin eri kiitollinen jos osais auttaa. leukoja teen 5-6 sarjaa 3-4 toistoo ja maksimi on 7. en siis ole kummoinen reenari ja vastauksenkin jos saisi selkokielellä että tähän salikieleen tottumatonkin ymmärtää. mutta kiitos ajastanne =)

Mulla on kyllä tuollainen kitkatanko, mutta se on kiinnitetty puisiin ovenkarmeihin missä on vanhan oven jäljiltä pyöreät kolot, joten vaikka tanko löystyisi niin se ei pääse tippumaan niistä vanhan oven koloista joten hyvin on palvellut pari vuotta.
Niin, kyllähän tuollaiset kovettumat tulee käsiin, itsellä on tapana välillä repiä niitä kun ei niissä mitään tuntoakaan kunnolla enää ole. ei niille mitään voi (?)

Itekki vois täs kuukauden ajan kehitellä tuota leuanvetojen maksimimäärän nostamista. 22 sain pari kk sitten ja varmaan jos tuosta nyt rupeisin vetämään menisi se 20 (myötä sekä vastaotteella). Liikunnankurssi just alko ja kyllähän tolla kympin sais, mutta vähän jos kavereitten kans myös kilpailisi. Eli testit varmaan siinä vajaan kuukauden päästä. Myötäotteella olen suurimmaksi osaksi vedellyt.

Saliohjelmana on toi Arskan kultainen kuusikko. Ajattelin että jos vaihtaisi salilla ton leukojenvedon vaikkapa soutuun ja vetelisi niitä leukoja sitten kotona, kun siihen mahdollisuus on ja ilmeisesti tuollaiset hermostoon totuttavat treenit on katsottu hyviksi.

Pari sivua näitä luin. Miltä kuulostaisi alkuun 8toistoa x 12sarjaa. ja sitten vaikka tällänen aaltotyyppinen, että jokatoinen leukatreeni kevyempää (6x10?). Kuinka usein? Salilla käyn se jokatoinen/jokakolmas päivä. Paljonkohan toi toistomäärä pystyisi nousemaan? Jto-opettajan ohjeita odotellessa. :worship:

185cm/72kg/18v

EDIT: ainiin vielä että vedelläänkö leukoja päivän mittaan vai esim. tunnin sisään?

no jos sulla on kuukausi aikaa ei siinä paljoa enää treenailla.

tekisin kerran viikossa kisasimulaation eli vedät lämpän jälkeen 2-3 melko tiukkaa sarjaa. älä vedä putkeen vaan lepää ennen kuin hapot iskee pahoin. lepäät tangossa roikkuen ~5 sekkaa. jos menee 20, vetele vaikkapas vitosen sarjoja ja vähennä kolmosiin, kun menee tiukalle. esim. 5+5+5+3+3+1+1... tauot sarjojen välillä 10´.

toinen treeni 10 kilon lisäpainoilla ja vitosilla 30 sekan pausseilla niin monta sarjaa kuin menee.

kolmas sitten omalla painolla 3-4*15 keskittyen rytmiin. tauot 5´.

vipa vko oikeestaan ilman treenejä, paitsi pari päivää ennen testiä kevyt herättely esim. 5*3*10kg. viimesestä kovasta treenistä testiin ainakin 5 päivää.

pudota vielä painoa hiilarirajoitteisella dieetillä 5kg ja testissä menee 31. palkkioksi hyvästä tuloksesta saat lähettää mun pojalle keskisuuren leikkiauton :) yhteistiedot profiilissa.

Eiköhän siihen tarvita jo sitä kestävyyttä, jota noilla 12 toistolla ei kyllä saa. Ei niin paljoa, että 60 leukaa vetäisit. Suora vastaus suoraan kysymykseen, treenitavasta en sitten tiedä miten tulis lähtee tavottelemaan moista tulosta.

jos tavote on 60*op, pitää siihen jo treenailla paljon voimakestävyyttäkin. lähinnä homma tehdään erilaisilla intervalleilla, ettei muodostu liian kuormittavaksi. kisasuoritus kestää kuitenkin aika kauan jo. kroppa ei tunnista toistoja, vaan ajan stressin alla. koskaan ei kannata jumittua tiettyihin sarja- ja toistomääriin, eli unohdat noi "perus 3*12:t" 60 leukaa vaatii kovan perusvoimatasonkin kyllä. 70-kiloselle jantterille semmonen 1*60kg aikalailla. voimakestävyys perustuu noin lyhyissä suorituksissa kuitenkin eniten voimaan eikä kestävyyteen vastuksenkin ollessa vielä aika suuri, tossa tapauksessa yli 50%.

Onko kukaan onnistunu löytämään videota tollasesta 50-60 leuan suorituksesta puhtaalla tekniikalla? Kaikissa about 50 toiston videoissa mitä oon katellu tuntuis tekniikka hajoavan aika pahasti. Ei lasketa käsiä suoraksi, heijataan tai sit leuka ei lopussa nouse enää tangon yläpuolelle. Löytyyköhän näitä yli 50 leuan vetäjiä enemmänkin ja minkä painoisia noi tyypit yleensä on? Jto varmaan osaa vastata tähänkin.

enpäs nyt niin oo leuanvetovideoista kiinnostunut. kiipeilyvideoita nyt kattelisin vaikka työkseni :) kisasuorituksissa on aina kriteerit, joten sen mukaan vetelevät, ei ne suoritukset loppusarjassa liikaa voi heiketä.

Rupesin vetämmän leukoja noin 3kk sitten. Aluksi meni 5,5,5 vaihtelin välillä myötä- ja vastaotteella parhaimmillaan sain 7,6,5. Sitten tippuivat 5,5,5 eikä nouse enää millään. Nyt oon siis vedelly vaan vastaotteella ja vaihdellu leveyttä. Painoakaan ei ole tullut ei voi olla siitä kiinni. Enkä ole ylipainoinen. 2 kertaa viikkoon 3 sarjaa oon tehny säännöllisesti. Miten tästä kannattaa jatkaa reenaamista? Vielä kannattaa varmaan reenata sen aikaa, että saa sen 10-15 normileukaa ennekuin alkaa lisäpainoista haaveilemaan?

Jos menee 20kg lisäpainolla 20 leukaa, niin miten paljon pitäis mennä toistoja omalla painolla(op.82kg).

Oon viime aikoina pudottanut treeni painoja 40-60kg --> 20-30kg. Isoilla painoilla treenaminen on saanut paikat aika tukkoon, joten mitään suuria toisto määriä ei mene.

Nyt alkaa taas pikkuhiljaa toistotkin kulkemaan ja olen asettanut tavoitteeks ennen vuoden vaihdetta saada 20kg painolla sen 20 toistoa ( nyt menee ehkä 15).

Sen jälkeen aletaan taas treenamaan max. voimaa, jos pääsis sinne 70 :).

No mulla on oma paino 85kg ja noilla 20kg lisäpainoilla menee ehkä 10 leukaa(koitin ehkä 5kk sitten) ja ilman lisäpainoja menee jokunen 24 eli olisko 33 leukaa lähelle? :D

Back
Ylös Bottom