leuanveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xjanix
  • Aloitettu Aloitettu
pitäs saada leuanvetoa kehittymään niin minkälaisilla ohjelmilla porukka tekee leukoja? itse olen nyt kokeillut lisäpainoilla kerran viikossa 3 sarjaa siten että olen aloittanut vetämällä yhden sitten kaksi , kolme jne. aina yhden enemmän kun edellisellä niin kauan kun jää alle edellisen ja sitten taas aloitan yhdestä ylöspäin...oliko tarpeeksi epäselvä? onko ideaa vai oisko jollain joku parempi ohjelma tiedossa?

Onko tavotteena saada omalla painolla maksimimäärä toistoja? Jos on niin siinä taitaa toimiva olla just toi mainitsemasi tikapuusysteemi. Jos vaan haluut lisää rautaa vetää, niin toimii ihan kuten mikä tahansa muukin liike. Eli teet vaikka kasin sarjoja ja kun menee niin 2,5 kg lisää. Ei mitenkään muista poikkeava liike.

joo eli olisi tarkoitus saada omalla painolla mahd. paljon toistoja. eli kannattaa siis jatkaa tikapuu-systeemiä niin pitäs alkaa kehittymään jossain vaiheessa?

tämä on aika yksilöllistä kun jotkut eivät saa kuin 5 vaikka on reenattu jo pari kuukautta kun taas jotkut niin kuin minä vetää ilman harjoittelua yli 20

Spidey sanoi:
tämä on aika yksilöllistä kun jotkut eivät saa kuin 5 vaikka on reenattu jo pari kuukautta kun taas jotkut niin kuin minä vetää ilman harjoittelua yli 20

no on se vähän kiinni ruumiinrakenteestakin kuinka helpolla niitä leukoja vetää.
tietenkään joku lähemmäs satakiloinen ei saa yhtä montaa leukaa kuin esim. joku 70-kiloinen heppu. Ilman treeniä siis. Vaikka se sata kiloa olisikin enimmäkseen lihasta.

Jossain vaiheessa, ku harjottelin tota leuanvetoa ihan omaksi iloksi vedin leukoja jonkun kolme kertaa viikossa 3xvähän vajaa maksimi. Välillä lisäpainoilla ja välillä ilman. Kehitys nyt ei kovin hurjaa ollu.

Mulla taas on toistot kasvanu leuanvedossa (puhun nyt tosin vastaoteleuoista) vaikka en oo oikeastaan niitä treenannut yhtään. Joskus vaan kokeillu maksimia. Salilla oon käyny n. 3.5 kk. Alussa n. 56 kiloisena nälkäkurkena sain hikiseen 5 toistoa. Nyt menee 12 toistoa ja painoa tällä hetkellä n. 66 kg (joo tiiän oon kyllä edelleen nälkäkurki :D ). En siis ole leuanvetoa koskaan treenannut pahemmin joskus kavereiden kanssa vaan satunnaisesti vedellyt vähän leukoja. Eli veikkaisin että tulos on ihan parantunut kun salilla on vahvistunut selkä ja haba (ylätaljaa on kyllä salilla tehny).

No nousihan ne tulokset pikkuhiljaa 1->25 tolla mun taktiikalla. Jossain 17 paikkeilla vaan hidastu aika paljon.

Mikä ois paras tyyli alkaa treenaa leuanvetoa kun ittellä painoa vähän enemmän kun pitäis :). Salilla oon käyny nyt 3kk ja laihduttanu samalla ja koittanu kanssa aina välillä leukoja vetää, mutta kertaakaan en oo vielä saanu :(. Se ei vaan lähe alkuasennosta mihkään kun käsissä vielä vähän voimaa verrattuna painoon. Välillä koitan treenata silleen että hyppään niin korkeelle kun pääse ja sit koitan tulla alas hiljalleen (siis silleen että ihan kun olis tehny yhden leuan ja päästelis hiljalleen itteään alas), mut onko toi paras tyyli harjotella vai mikä olis?

Itse oon saanut tulosta leuoissa nostettua ihan vaan niin että olen vetänyt niitä leukoja, aina kun menen tangon ohi/ali niin aina muutama leuka ja joskus hieman enemmänkin.Itekin oon aatellu että vois testata noita lisäpaino jutskia, Prismalla ois myynnissä sellainen painoliivi johon saa 10kg painoja, onko kukaan sattunu sellaista kokeilemaan, luulis tuonkin kuitenkin jonkin verran vastusta tuovan lisää.Itsellään muutama kuukausi sitten meni hikiseen ehkä 2 leukaa nyt jo kuitenkin 9.Tuosta leuanvedosta tuli sellainen jännä juttu mieleen että kun lomalla tuli noita leukoja ahkerasti vedettyä ja kun palasin sieltä kotiin syöksyin tietenkin heti painojen ääreen :) Ajattelin huvikseni tehdä muutaman habakäännön rintatreenin ohessa.Katsoin että tangossa on 2x10,5 kilon lätkät+itse tanko joka minulla on luokkaa 10kg.Tein pari hauiskääntöä ja ihmettelin kun tuntuu hieman raskaalta mutta kuitenkin sain ne raudat ilmaan.Sitten huomasin että kummallakin puolella oli vielä lisänä sellaiset 8,5kg:n levyt.Muistan kun joku kerta ennen lomalle lähtöä yritin tehdä noilla painoilla haukkaria niin ei toivoakaan ja nyt kuitenkin meni pari-kolme ihan keposeen. Mitä tästä opimme, leuanveto on hyvä ja tehokas liike :D

xjanix sanoi:
joo eli olisi tarkoitus saada omalla painolla mahd. paljon toistoja. eli kannattaa siis jatkaa tikapuu-systeemiä niin pitäs alkaa kehittymään jossain vaiheessa?

Itse en ole kokeillut, joten kokemuksella en voi mitään sanoa. Mutta täällä siitä olen lukenut useastikin ja kovasti ovat sitä kehuneet. Minkälaisia tavotteita sulla muuten on treenin suhteen? Jos nyt haluat niitä leukoja saada jonkun tietyn määrän esim. johonkin testiin, kannattaa niitä leukoja vetää ehkä jopa joka toinen päivä, mutta sitten ei kyllä saa ihan viimeisiä rutistaa läheskään joka kerta.

Pikkuveli joskus nuorempana (oisko ullu 16 wee) veteli kans niitä leukoja aina ohi kävellessään muutaman ja aika pian se sai sen 25 toistoa, mutta se painoikin silloin varmaan 60 kg kiviä taskut täynnä. :D

Itse tulee kans vedeltyä kun kävelen tangon alta ja en vedä koskaan läheskään loppuun saakka. Vedän sen verran mikä tulee nopeasti/kevyesti eli noin puolet maksimimäärästä. Vedän selällä, joten hauiksiin ei ole vaikuttanut yhtään. No ne viimeiset 5 cm on vedettävä hauiksella kun selästä loppuu liikerata.

Tuo painoliivi voi olla ihan ok, mutta tuskaista pukea päälle noita satunnaisia vetoja varten.
Muita tapoja. Koita heittää käsipyyhe tangon ympäri, toisella kädellä otat niistä pyyhkeen reunoista kiinni ja toinen käsi normaalisti. Kehittää lähinnä sormivoimia pyyhekäden puolelta jos vedät molemmilla tasaisesti. Voit siirtää painopistettä normikäden puolelle jolloin saat siihen ihan riittävästi kuormitusta lisää. Molemille käsille pyyhe, jos haluat sormivoimia kehittää (varo ekaa kertaa, oli muusina sormet noin viikon ajan)
Toinen tapa on käyttää apukäden yhtä tai kahta sormea, jolloin kuormitus siirtyy treenattavalle kädelle.

Mutta kyllä ihan normi leuanvedolla pääsee 'helposti' tuonne 30-50 kg lisäpainoihin, sen jälkeen joutuu kyllä muuttamaan treenitapaa (ylätalja mukaan, treeni lisäpainojen kanssa, yhden käden leukoja hieman avustaen, harvemmin treeniä ym. muutoksia).

Angel of Death sanoi:
Alussa n. 56 kiloisena nälkäkurkena sain hikiseen 5 toistoa. Nyt menee 12 toistoa ja painoa tällä hetkellä n. 66 kg (joo tiiän oon kyllä edelleen nälkäkurki :D ).

Miten sä oot syöny kun oot massaa noin hyvin saanu lisää? Meikä alotti samasta painosta mutta massaa tullu vasta jotain 5kg lisää suunnilleen samassa ajassa.

Timba79 sanoi:
Itse en ole kokeillut, joten kokemuksella en voi mitään sanoa. Mutta täällä siitä olen lukenut useastikin ja kovasti ovat sitä kehuneet. Minkälaisia tavotteita sulla muuten on treenin suhteen? Jos nyt haluat niitä leukoja saada jonkun tietyn määrän esim. johonkin testiin, kannattaa niitä leukoja vetää ehkä jopa joka toinen päivä, mutta sitten ei kyllä saa ihan viimeisiä rutistaa läheskään joka kerta.

Pikkuveli joskus nuorempana (oisko ullu 16 wee) veteli kans niitä leukoja aina ohi kävellessään muutaman ja aika pian se sai sen 25 toistoa, mutta se painoikin silloin varmaan 60 kg kiviä taskut täynnä. :D

testeihin tosiaan reenaan niitä leukoja ja sen päälle teen ihan normaalia saliohjelmaa...muut osa-alueet on kunnossa mutta leukojenveto on siinä kinttaalla ni ajattelin siinä tehdä vähän tehostettua reeniä niin sais toistoja pari lisää

Proteos sanoi:
Olen ite harrastanut aika paljon "leukoja rintaan" nykyisin.

Ei hyvänen aika. Kävin kiinnostuneena kokeilemassa tuota liikettä ja hyvä ettei takaolkapää sanonut sopimustaan irti... :rock:

Ois vissiin kannattanu lämmitellä ensin. :david:

Hermes sanoi:
Ei hyvänen aika. Kävin kiinnostuneena kokeilemassa tuota liikettä ja hyvä ettei takaolkapää sanonut sopimustaan irti... :rock:

Ois vissiin kannattanu lämmitellä ensin. :david:
heheh... en ole ite saanut silla takaolkapäitä irti vielä, mutta varsinkin alussa vatsalihakset oli ihan finito parin sarjan jälkeen. :thumbs:

Mulla on nyt sellanen ongelma, että kun kehon paino on aika reippaasti noussut ja ollu treenitaukookin, niin miten sais äkkiä leuanvetolukeman sen verran ylös, että siitä olis massatreenissä hyötyä. Kotona on leuanvetotanko, jotta kannattaisko alkaa joka päivä vaan vetelemään. Muistan kun joskus kiskoin joka päivä ohimennen niin paljon kun meni, niin tulos nousi äkkiä päälle kymmenen puhtaan. Onks toi sitten hyvä tapa? Mainittakoon, että tällä hetkellä mun kolme sarjaa olis todennäkösesti 5,4 ja 3 tms.

Back
Ylös Bottom