hmmm.
Jos olet kevyt (55-70), niin leuan veto ainakin minulla sujuu kuin nakutettu (ainakin yleisellä tasolla, 20 leukaa ja risat ja tämä on puntti treenin jälkeen, paljaalteen se on 30 ja risat), pidät vain painosi suunilleen samana, etkä keskity massan kasvattamiseen vaan voiman kasvattamiseen.
Otat hauis penkin käyttöön, otat 180 asteen kulman, ja teet 6 sarjoja, 7 ja 8 sarjoja, sama juttu seisoalteen kun väännät habaa, samoin käsipainoilla.
Mitä minä nyt teen, on hikiseen 6 toistoa, sitten 4 sitten 2 (n.2 min palautus).
Sitten 7 sitten 5 sitten 3. Sitten 8-9 sitten 6-7 sitten 4-5 toistoa. Ja lopuksi pitkä n.15 tai enemmän. Sen jälkeen väännät seisoalteen saman rutiinin, paitsi otat 3 sarjaa pois.
Leukoihin tämä ainakin minulla auttaa, miltei joka kerta saan 1-2 toistoa enemmän, jos vain haluan koittaa.
Huom, ei välttämättä auta sinua, eli te jotka rupeatte ehkä kirjoittamaan ylikunnosta, älkää. Olen nähnyt kun porukka yrittää "rankan" hauistreenin jälkeen tehdä leukoja, ja ei sieltä tule kuin se 3, tämä johtuu siitä kun tehdään ainoastaan niitä 3x10 ja 5x5 sarja hommeeleita, vaikka minulta leuanvedot alkaa jo olla sitä logiikkaa kuin vatsojen teossa: "Vielä saisi 10 lisää".
Jos haluat siis vain leukoja. Ja teet sen 4 sarjaa leukoja lopuksi niin loppuun asti kuin vain voit, aina saisit 1 lisää, kipu on vain päässäsi.
Olet varmaan kuullut 4x4 tai 5x5 tai 6x6 sarjojen teosta? Ne on hyviä massa harjotteita, mutta minulla ne eivät kestävyyttä paranna, jostain syystä pudotus sarjat tehoavat minulla siinä ainoastaan (kai se niin muillakin). Niissä saa hyvän pumpin sekä voimaa, ei ehkä niin paljoa kokoa kuin mitä luulee omistavansa voimaa, saa kokoa, mutta onko se suhteutettuna voimaan?, but you know... onhan nuo maailman vahvimmat miehetkin kehonrakentajia pienempiä, you know what i mean?
Kai ymmärrät, että sinun on treenattava hauikset omana päivänä? Vatsat voit tehdä lopuksikin, mutta en nyt ala selittämään vatsatreeneistä, kun kerta vain leuoista kysyit.