Vähän off topiccia, mutta olen huomannut, että leukatulos paranee, kun leukoja vetää tyyliin joka päivä. Tämä on vähän outoa, koska yleensähän suositellaan pidettäväksi treenien välissä ainakin 1 lepopäivä, eikä sarjoja failureen jne. Olin äsken muutaman päivän landella, ja vetelin leukoja kaikista puidenoksista ja mattotelineistä, mistä on pakko pitää kiinni myötäotteella. Sitten kävin salilla kokeilemassa, paljon menee vastaotteen ja mankun kera, sekä ergonomista leuanvetotankoa hyödyntäen. Menin laskuissa sekaisin, mutta luulen, että melkein 12 meni (vika toisto jäi vajaaksi).
Miksiköhän nämä bodyweight-jutut reagoivat treeniin niin eri tavalla, kuin vapailla painoilla tehtävät liikkeet? Eihän kukaan maveta, penkkaa tai kyykkää joka päivä, ja saa sillä vielä kehitystä aikaiseksi? Johtuuko se vain toistomääristä, kun em. liikkeitä yleensä treenataan voimapainotteisesti (1-6), mikä rasittaa hermostoa paljon enemmän? Okei, mave ja kyykky rasittavat alaselkää, mutta olisiko teoriassa mahdollista treenata jotain penkkiä joka päivä, ja saada hyvää kehitystä?
Miksiköhän nämä bodyweight-jutut reagoivat treeniin niin eri tavalla, kuin vapailla painoilla tehtävät liikkeet? Eihän kukaan maveta, penkkaa tai kyykkää joka päivä, ja saa sillä vielä kehitystä aikaiseksi? Johtuuko se vain toistomääristä, kun em. liikkeitä yleensä treenataan voimapainotteisesti (1-6), mikä rasittaa hermostoa paljon enemmän? Okei, mave ja kyykky rasittavat alaselkää, mutta olisiko teoriassa mahdollista treenata jotain penkkiä joka päivä, ja saada hyvää kehitystä?