Leposykkeesi ja verenpaineesi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hetken hereillä olon (ja palloilun) jälkeen leposyke 42.

188 cm / 87kg

Alhaisista RR-lukemista kärsiny jo pitemmän aikaa, lähinnä huimausta seisaalleen noustessa ja saunasta poistuttaessa erityisesti.. Nyt taas viime viikot ollu enemmän huimausta, seurailin paineita ja komialta näytti :hyvä:

Ikä 24
Pituus 170
Aamupaino 57
RR 83/52
Lepopulssi ollu ~47

Lakua syömään vaa, ni paineet nousis.. :dance:

Verenpainetta en nyt tähän hätään millään muista. Mutta leposyke on pyöriny siinä 35-45 kantturoilla. Nyt kolmen liikunnattoman viikon(loukkaantuminen) takia on kyllä syke noussu ja viime mittauksella n.57..

Onko vaarallista kuntoilla suht. rauhallisesti, jos syke on levossa 100+ luokkaa? En ole aikoihin kuntoillut, mutta nyt olen pari päivää kuntoillut suht. rauhallisesti. Kannattaisiko lopettaa kahvinjuonti, jos se ei tuosta rupea laskemaan? Tekisi mieli polkea nyt hieman kuntopyörää, mutta pelkään, että se voi olla vaaraksi. Ja hieman omaa taustaa. Join alkoholia pari vuotta lähes päivittäin. Nyt olen ollut kolme viikkoa ottamatta tippaakaan ja maanantaina tein tunnin lenkin ja eilen poljin puoli tuntia kuntopyörää. Kannattaisiko pitää välipäivä ja mitata huomenna vaikka syke uudestaan ja sitten vasta ottaa kevyt reeni?

Hieman täsmennystä tuohon edelliseen viestiini; 100+ pulssi johtui kahvin juonnista. Mittasin sykkeen uudelleen n. kahden tunnin päästä kahvin juonnista ja silloin se oli 65. Pitänee varmaan tämä kahvin juontikin lopettaa, koska se nostaa tuota sykettä ja laittaa silloin tällöin huimaamaan. Miten te, jotka ette juo kahvia, tai käytä kofeiinia muussa muodossa saatte tehonne reenaamiseen, vai vedättekö vain yksinkertaisesti ilman kofeiinia? Monethan ottavat kofeiinitabletteja, tai juovat muutaman kupin kahvia ennen reeniä.

Leposyke aamulla noin 5min herättyä 39-43 ylösnousun jälkeen syke 50kieppeillä..
aerobista liikuntaa viikossa tallä hetkellä noin 12h joskus enemmän joskus vährmmän :)

Viime viikon paineet ja pulssi keskimäärin

"aamusella" tai heräämisen jälkeen: 128/84, 55

iltaisin: 120/76, 74

190cm ja pitkästi yli 100kg painoa, tooosi pitkästi. Niin pitkästi että ihmettelen noita arvoja välissä :)

Ikä: 25
sukupuoli: female
pituus: 163
paino: 63
syke (juuri nyt, kun istun koneella) : 52
verenpaine (äsken mitattuna) : 125/62

Niin ja lekuri todesi vähän aikaan sitten että minulla olisi bradykardia, siinä meni horjahti uskoo lääkäreihin taas kerran :rolleyes:

3 kertaa mittasin ja näytti 165/65 ja syke oli 95 :o Eikös tuo rupea olemaan aika korkea verenpaine...

Edit. Mittaukset tehtiin n. 1½ tuntia salitreenin jälkeen. Mahtaako tuo vaikuttaa asiaan paljon?

Äsken mittasin: 103/66, pulssi 60 (kävelin rappuset alakertaan ja mittasin samantien). Töissä ollaan mittailtu huvin vuoksi ja kun oon hetken aikaa istunu paikallani on pulssi ollu 49. Treenamisen myötä kivasti leposyke laskenut :) Ois viel kiva tietää se "oikea" leposyke, eli aamusyke ennen ylösnousua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom