Leposykkeesi ja verenpaineesi..

Ihan mielenkiinnosta olen viimeisen kuukauden mittaillut paineita ja tällaisia tuloksia sieltä yleensä tuli:

Leposyke 40-50 (alimmillaan oli 37)
Paine 110-120/55-65 (alimmillaan oli 57/107)

Ikää 38, 180/108

Ihan tyytyväinen olen paineisiin, vaikka ikää on jonkin verran ja laardiakin löytyy vyörätöltä kohtuullisesti. Ikinä en ole aerobista harrastanut, mitä nyt kahvakuulaa tulee joskus heiluteltua. Eniten verenpaineeseen on vaikuttanut siirtyminen sähköröökiin kessun sijaan, paineet tippuivat 20 pinnaa melko nopeasti ja leposykekin laski sieltä 70 pinnasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, tuollaisella verenpaineella ollaan yleensä teho-osastolla eikä kirjoitella pakkikselle. Lääketieteellinen ihme :rolleyes:

Itsellä paineet yleensä luokkaa 110-115/65-70, sykettä en kotona ole mittaillut. Terveydenhoitajalla ja lääkärissä mitattaessa kaikkiin lukemiin tulee aina n. 20 yksikköä lisää eli klassinen valkotakkihypertensio.

Ikää on 28 v.

Jonkunhan niitä ihmeitäkin on tehtävä. :rock:
Sellaset kolme vuotta noita mittailtiin päivittäin ja aina mentiin todella matalalla.
Ei mua ole teholle tuosta viety, joskus oli paineita kohottava lääkitys, mutta se ei oikein juurikaan tehonnut joten lopetin sen.
Täälläkin oli aina korkeammat lukemat kun valkotakit oli ympärillä vaikka matalat arvot silloinkin oli.

Paineet 140/60
leposyke 62
Hb 170

178cm/70kg
ikä 23, mies

Olen kyllä vähän ihmetellyt tuota paineiden isoa välitystä :o Ja olen kyllä vähän ihmetellyt noita teidän <40 sykkeitäkin :D

Leposyke 60
Verenpaine 150/63

Mies, 23
178cm/85kg

Yläpaine vähän koholla, vaikka kuinka yrittää terveellisesti elää. Yläpaine ollu ton noin 150 koko aikuisiän, pitäiskö harkita jo lääkitystä?

Leposyke 36
Verenpaineet 136/81
Mies 39v
171/78

Leposyke kyllä yllätti aikatavalla. Mitatuttu First Beat mittauksella. Tulee harrasteltua aika paljon aerobista tätä nykyä. Ehkä tossa leposykkeessä se sitten näkyy jotenkin.

Tästä ketjustahan voisi joku asiasta kiinnostunut väsätä tilastollisen analyysin, vaikka pakkislaisten BMI-verenpaine suhteesta. Tuli vaan mieleen :p

Hankala tuo verenpaine. Pyrin mittaamaan sen päivittäin ja joskus useampaan kertaan. Esim. yläpaineen vaihtelu on 30 luokkaa. Eli yksittäinen mittaus ei oikein kerro mitää. Pitäisi tehdä monta mittausta perättäisinä päivänä ja presis samassa tilanteessa. Helpointa ehkä heti herättyä sängyssä ennen nousemista, Itsellä ollut yläpaine matalimmillaan 97 ja töissä ruokatunnilla voi olla 135. Alapaineen heittely vähäisempää...ehkä 47-70. Syke taas pysyttelee 55-50 kieppeillä. Kunto ei ole häävi, mutta pari tablettia beetta salpaajaa sekä ACE inhibiittoria tekee kummia :D Toki varsinkin seisaaltaan pyörryttää ja joskus pitää nojailla seiniin.

Ihmetyttää kyllä nuo alle 40 leparit. Miten paljon teette aerobista? Mitatkaapa verenpaine omronilla tms. luotettavalla mittarilla vaikka tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Jotain vertailukelpoisuutta.

Ihmetellä itsekin samaa.

Paria sivua silmäilin ja löytyi muutamia joilla sykkeet 35 - 50 maastossa. Kovassa kunnossa on kyllä kaverit, pakko myöntää.

Tänään satuttiin paineet mittaamaan lääkärissä, nyt oli 121/63 ja syke 53 (poljin sinne ja oli ehkä vähän jännittynyt).

Ikää siis 31 v. ja 166/68.

Just kävin työterveystarkistuksessa.
Paineet 88/139 sydänfilmissä syke 37-41.
Pituus 180 paino 128kg, koko kesä kaljaa ja makkaraa +13kg ja kymmenen viikon treenitauko takana.

Suositut

Back
Ylös Bottom