lenkkikengät hiertää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Afrodite
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
aloitin lenkkeilyn ja nyt joka lenkin jälkeen lenkkarit on hiertänyt kantapäät auki. onko kellään vinkkejä mitä voi tehdä ja mistä johtuu?

Jos on uudet kengät, niin tuo hiertäminen johtuu todennäköisesti siitä, että ne ovat uutuuttaan vähän kankeat. Kengät muotoutuvat ja jalat tottuvat niihin muutaman lenkin jälkeen.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että tossusi ovat yksinkertaisesti liian isot tai nauhat ovat löysällä. Juoksukenkien pitäisi olla riittävän tiukat, että kantapää ei pääse liikkumaan ylös-alas.

Afrodite sanoi:
aloitin lenkkeilyn ja nyt joka lenkin jälkeen lenkkarit on hiertänyt kantapäät auki. onko kellään vinkkejä mitä voi tehdä ja mistä johtuu?

Joskus neuvottiin, että uusien kenkien kanssa kannattaa mennä saunaan, jolloin kengät muotoutuu paremmin jalan mukaan.

Tosin mielestäni neuvo on absurdi. Kenelläpä olisi niin isoa saunaa, että siellä mahtuisi lenkkeilemään? ;)

Halpislenkkarit hiersi mullakin, joten ostin New Balancen vähän kalliimmat kengät, ja enää ei hierrä. Asiantunteva myyjä osasi myydä sopivat kengät minun lättäjalkaan :thumbs:

Pistä laastari ennen lenkkiä siihen mistä hiertää niin kauan kun kengät on "uudet". Sit ku ne on hieman pehmenneet käytössä, ei ongelmaa enää ole. Mikäli on, niin sit vaan uudet tossut ja parempaa laatua.

ei ole kyllä mitkään halpislenkkarit...ja kyllä asiantunteva myyjäkin mua opasti.
millasta toi urheiluteippi on?laitetaanko sitä nilkan ympäri siis vai kui?? :nolo:

Afrodite sanoi:
ei ole kyllä mitkään halpislenkkarit...ja kyllä asiantunteva myyjäkin mua opasti.
millasta toi urheiluteippi on?laitetaanko sitä nilkan ympäri siis vai kui?? :nolo:
Urheiluteippi on yleensä semmoista valkeaa kangaslaastaria. Kannattaa ostaa varmaan semmoista leveää, sillä on hyvä teipata se kantapää. Itse käytän paljon reeneissä, kun paljaat jalat hinkkaa lattiaan.

Tuota saa vaikka apteekista tai vaikka mistä marketista. Kai sukat on puhtaat ja hyvät?

edit: lukihäirö

sukat on aina ihanan puhtaat ja hyvälle tuoksuvat :D
ja hyvät juuh...
pitää käydä hakee sellasta teippiä jos se auttaisi

On ollut sama ongelma kun kengät oli uudet (asics gel DS trainer). Nyt vois juosta maratonin ilman ongelmia (jos jaksais). Itse asiassa mulla hinkkas tosta kantapään ylä osasta, mutta joka tapauksessa. Tosiaan laastarit, siteet ym. helpottaa. Sitten se kenkien saunassa pitäminen tai uittaminen voi auttaa. (esim jätät yön yli kengän täyteen läpimärkää sanomalehteä).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeile jättää ylimmät reiät ilman nauhoja, eli ett sido niitä ollenkaan.Ainaki mulla autto New balancen tapauksessa kun kantapään yläosa hierti.

Teippi on jees jos iho on ehjä, ennen sitä kannattas varmaan ottaa compeed-paketti. Ne on semmosii läpysköitä, joiden alla iho pääsee parantumaan, eikä estä treenaamasta. Apoteekista nekin.

Afrodite sanoi:

paat kahet sukat sinne kenkään sisälle, jos vaan mahtuu

Mulla on lähes kaikkien kenkien kanssa sama homma eli parina ensimmäisenä päivänä tuntuu että ei näitä voi pitää jalassa mutta muutaman päivän kuluttua no problem. Eli kengät pitää ajaa aina sisään, tai siis kävellä ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom