Lenkkeily talvella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naru
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Hannibal
Aamukuudelta avantoon ja uikkarit jalassa kevyttä hölkkää kotiin, kun pukukopin avaimet unohtuivat sisäpuolelle.. :jahas:

Oliko kuitenkin lierihattu päässä?:jahas:

Originally posted by Tomi
Hieman :offtopic:

Talvella juostaan juoksumatolla. :haart:

mie teen talvisin aika usein aamuaerobisenkin salilla, kun se sali on tossa aika lähellä :)

Pitää vielä lisätä sen verran, että mulla on pakkasilla lenkkeillessä kyllä kasvot peitettynä niin hyvin, että se pakkasilma ei yhtään tunnu kylmältä hengittäessä, koska suun edessäkin on lämmikettä kerrakseen! :D Sitten on vain kasvot ihan märkänä, kun pääsee kotiin! :D Ja mä olen todennut villasukat parhaaksi vaihtoehdoksi lenkille kovilla pakkasilla! Tai sitten semmoset ihan lasketteluun yms. suunnitellut paksut(aikas kalliit) sukat. Ei kahdilla "tennissukilla" pärjää niillä pakkasilla!

Ja toppahousut sekä -takki on aina päällä! Mun pitää aina pitää huoli, et perspuolella on kunnon lämmitykset, kun meinaan aina just sieltä hiukkasen kylmetä...:D

Vitsi, jos näkisitte meikäläisen niillä pakkasilla lenkillä! :lol2: Kunnon muumio-näky varmaan! :D

Originally posted by Hannibal
Vitun insinöörit windstopperfleeseineen ja hengitysilmanafterheatereineen. Aamukuudelta avantoon ja uikkarit jalassa kevyttä hölkkää kotiin, kun pukukopin avaimet unohtuivat sisäpuolelle.. :jahas:
Onhan se kieltämättä noloa. :itku: Hitsi kun mä oisin kans kova jätkä :karpaasi:

Originally posted by MissFlightattendant
Sitten on vain kasvot ihan märkänä, kun pääsee kotiin! :D Ja mä olen todennut villasukat parhaaksi vaihtoehdoksi lenkille kovilla pakkasilla! Tai sitten semmoset ihan lasketteluun yms. suunnitellut paksut(aikas kalliit) sukat. Ei kahdilla "tennissukilla" pärjää niillä pakkasilla!

Vitsi, jos näkisitte meikäläisen niillä pakkasilla lenkillä! :lol2: Kunnon muumio-näky varmaan! :D

Uskon, että sinut huomataan. Villasukat tahi lasketteluun yms. suunnitellut paksut( siis aikasta niinku kalliit siis niinku tosihyvät ja tosi kalliit ja siis tosi hyvät) päässä naamarin peittona kahtien "tennissuki-sukkien" sijaan ja peräpäässä tukeva lämmitys eivät varmasti jää huomiota vaille. Kirkonkylällä sanovat tuollaisia yleensä kylähulluiksi, kun tsadilaiset taas kutsuvat ko. tapauksia avohoitopotilaiksi. Bend the pöntölle.:worship:

Originally posted by Baarikello
Uskon, että sinut huomataan. Villasukat tahi lasketteluun yms. suunnitellut paksut( siis aikasta niinku kalliit siis niinku tosihyvät ja tosi kalliit ja siis tosi hyvät) päässä naamarin peittona kahtien "tennissuki-sukkien" sijaan ja peräpäässä tukeva lämmitys eivät varmasti jää huomiota vaille. Kirkonkylällä sanovat tuollaisia yleensä kylähulluiksi, kun tsadilaiset taas kutsuvat ko. tapauksia avohoitopotilaiksi. Bend the pöntölle.:worship:

:jahas: ....

Kovasti reippailun aikana hikoilevana nuorenamiehenä voin sanoa, että tuossa talviaerobisessa kaikista vittumaisin asia on se loputon pyykin määrä.

Originally posted by Tomi
Kovasti reippailun aikana hikoilevana nuorenamiehenä voin sanoa, että tuossa talviaerobisessa kaikista vittumaisin asia on se loputon pyykin määrä.
Tuttua huttua!

Toinen asia on se että kylmyys ottaa kurkkuun penteleesti kiihkeään tahtiin hengittäessä... very annoying matter.

Kovilla pakkasilla fillaroidessa oon huomannu käteväksi puhaltaa uloshengittäessä vähän reilummin
tai tyrkätä nenän kautta.
Tällöin kosteus ei jää naamalle ja jääpuikko nenässä jää lyhyemmäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse aloin juuri käymään salilla kävellen ja aion sitä kyllä jatkaa sen verran hyvältä tuntui. Mitenkäs lenkkarit, onko teillä erikseen "talvilenkkarit" kun ei varmaan kovin paksuja sukkia ängetä noihin tavallisiin lenkkareihin. Itselläni matka on n. puoli tuntia/suunta reippaasti kävellen eli melko hyvin tuohon saa pukeutua.

Tuossa vähän on mietittänyt, että mitenköhän kovilla pakkasilla toi pukeutuminen kun ei viitsisi siellä salilla mitenkään erityisesti riisutua/pukeutua vaan tarkoitus on siis kävellä salille, tehdä treeni ja kävellä himaan. Ulkovaatteet pois mutta muuten olis tarkoitus siis "treenivaatteissa" kävellä salille.

Fiksuja ideoita porukalla tuohon pukeutumiseen liittyen. Tuulen pitävä päällysvaate, lämmin välikerros ja kosteutta eteenpäin siirtävä kerrasto alimmaiseksi.

Itse olen huomannut kovilla pakkasilla (-15-> -30) suurimmaksi ongelmaksi korvien ja poskien paleltumisen, mutta pitääkin siihen koittaa noita erilaisia huppuvaihtoehtoja. Kyllä kesällä mopoillessa pistää kiltisti hupun päähänsä, mutta talvella ei ole tullut mieleenkään.. Huoh..

Sitten itse asiaan. Ostin viime talveksi nastoitetut talvilenkkarit. Todella hyvä ostos. Niissä on hyvin kova pohja, joka puree kovaankin lumeen. Nastoja on päkiän ja kantapään alla ja kengillä ei saa itseään kaatumaan edes paljaalla jäällä. Niillä voi siis hölkötellä/kävellä ihan rennosti huonoimmillakin talvikeleillä. Materiaali on jotain todella jämäkkää ja vedenkin ilmeisesti pitävää kuitua. En suostuisi enää talvilenkille ilman.

Tässä tänä aamuna jo huomasi, että pelkät pitkät housut ei enää riitäkkään kävellessä, vaikka pakkasta oli ~5 astetta. Siinä alkoi reisiä nipistelemään jo 20min kävelyn jälkeen, eikä tuohon auta vaikka lisäisi vauhtiakin. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia, että jalkoja (lue: on melko sama mitä lenkkarin sisässä on) kylmäisi helposti, joten lenkkareilla voi melko vaivatta ainakin alle -20 asteen mennä. Asiaan auttaa, ettei lenkkarit ole liian ahtaat ja että jalassa on puhtaat sukat. Käytän talvisin tollasia vähän paksumpia "eräsukkia" jotka ovat todella lämpimät ja mahtuu hyvin lenkkitossun sisään. :)

Mitenkäs hengittäminen talvilenkkeillessä? Mulla jo nyt tekee tiukkaa pystyä hengittämään kun ilma täällä itärajalla on niin kylmää... Kaulaliina ei ole kovin käytännöllinen lenkkeillessä...

mua vituuttaa tehdä talvisin kaikkia aerobisia treenejä on ihan sama juoksenko vai kävelenkö ni aina olen turvallani... perkele...

Originally posted by P.R.I.E.S.T
mua vituuttaa tehdä talvisin kaikkia aerobisia treenejä on ihan sama juoksenko vai kävelenkö ni aina olen turvallani... perkele...

:) :D :lol2: ....Voi sua...

Ulkona tapahtuva lenkkeily talvella = nastarenkaat alle ja umpihankeen! Päähän silkkihuppu, Löfflerin windstopperfleece ja päällimmäiseksi tietysti kypärä.

Kyllä pakkasella voi juosta, mutta polvet, nilkat ja jalat on mun mielestä hyvä topata kunnolla. Ne tuppaavat mulla kylmettymään ekana. Kovilla pakkasilla ei saa hengästyä ettei mee kurkku huonoksi. Peruskuntoa matalalla sykkeellä rennosti. Sit jossain < -10 asteessa voi juosta jo normaalisti.

Originally posted by Sumppari
En voi käsittää touhua, tai siis ihailtavaa et joku pystyy sitä terveenä tekemään, mutta ite saan "joka" syksy flunssakierteen ku käyn hyytävässä kelissä tekeen juoksutreenit, ja siihen sit loppuu juokseminen seuraavaan kesään saakka. :( Ja minä sentään juoksen vaatteet päällä.

Ehkä sillä on samanlainen vaikutus kuin avantouinnilla?

Rohkaistuneena siitä, että minulle täysin yllätyksenä muutkin juoksevat talvisin ja jakamistanne kokemuksista päätellen vieläpä hikoillen päätin kertoa seuraavaa:

Juoksen joskus talvella pururadan ympäri täysillä (ylämäissä vielä kovempaa) jopa 30 cm hangessa.

Pistää puuskuttamaan......Ilkka Nummiston aikoinaan harrastama sadan kilon säkki selässä -juoksu ja Myllylän suouran poljenta ovat lasten leikkiä tähän verrattuna.....

Kuka rohkenee ensimmäisenä myöntää tekevänsä samaa? Jos joku myöntää, lupaan pistää vielä paremmaksi ja paljastaa, että saan salaista nautintoa juoksemalla 30 cm hangessa myös kyntöpellolla....

Eikä siinä vielä kaikki....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom