Lenkkeily ja lihakset - helppiä...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Oli tarkotus etsii tietoo googlesta proteiinista, lisäravinteista ja kannattaako niitä ylipäätänsä ottaa, kunnes sit eksyin tänne ja huomasin että täältähän löytyy paljon hyödylistä infoa...

No kuitenkin, Oon 17 vuotias jätkä, pituutta on 176-177cm ja painoa 67 kiloa. En pidä itteeni lihavana enkä kuitenkaan ruipelonakaan. Kroppani on nyt tällä hetkellä mielestäni ihan hyvässä kunnossa, tai sanotaanko näin että huomaa kyllä että treenaan, eli ei ole läskiä missään jne. Tarkoituksena olis saada sellanen kroppa että miltein kaikki lihakset näkyy, en kuitenkaan halua mitään Schwarzenegger kroppaa enkä halua näyttää vähääkään niinkuin esim. Tony Halme(kropaltaan), tiedätte varmasti mitä tarkoitan, haluan urheilijan kropan, tai siihen ainakin pyrin ja olen pyrkinyt nyt jo vähän aikaa.
Lenkkeilen 5.5km lenkkejä suunnilleen 5kertaa viikossa, nyt talvella oon ton matkan juossut noin 22minuuttiin. Joka toinen lenkkipäivä (eli 3 kertaa viikossa) teen lihasharjoituksia, eli käsipunnerruksia, vatslihaksia(situps), haboja treenan ihan tavalissilla 6kg käsipainoilla.
Onko tämä liikaa treeniä? Tai sanotaanko näin että hyötyykö lihakset tästä ollenkaan?
Sitten tähän proteiinin käyttöön ja lisäravinteisiin. Nyt tällä hetkellä en vetele mitään lisäravinteita enkä ole koskaan vedellykkään. Oon kuullut että nää on aika kalliita ja että niihin jää koukkuun, tai sit jos niitten käytön kokonaan lopettaa, ne aikaansaamat lihakset romahtaa kasaan. Kannattaako mun ylipäätänsä ruveta veteleen proteiini tabuja tai vastaavia lisäravinteita kun en kuitenkaan yritä saada mitään himo-bodari-kroppaa(niinkuin useimmat, jos ei kaikki täällä). Niin, syön aika paljon päivässä, mutta tiedän että se riippuu siitä koska lenkkeilen ja liikun paljon. Surffailin näitä foorumeja ja huomasin että esim juustoa kannattaa syödä rutkasti jos haluaa proteiinejä, no syön muutenkin aika paljon juustoa. Esim, jokaisen lenkin (ja lihasharjoitusten) jälkeen kun olen venytellyt ja käynyt suihkussa teen pari kunnon ruis-juusto-voileipää. Paljonko proteiinipitoista ruokaa minun pitäisi syödä että saavutan sen "oikean määrän" tai "rajan" että lihastreenini ei, niin sanotusti ,mene hukkaan. Esim, montako tonnikala, raejuusto kulhoa minun kannattaisi päivässä syödä? En todellakaan haluaisi ruveta veteleen mitään proteiini jauhoja tai tabuja...

Kiitos avusta jo etukääteen. Toivottavasti joku tajus edes jotain tosta messasta koska aika sekavahan toi oli.
Niin ja miten mun kannattais ne punnerrukset tehä, minkälaisia sarjoja että niistä olis eniten hyötyy jne.?

Kiitos Kiitos... .

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lenkkeilijä sanoi:
Moi!

Oon kuullut että nää on aika kalliita ja että niihin jää koukkuun, tai sit jos niitten käytön kokonaan lopettaa, ne aikaansaamat lihakset romahtaa kasaan.

:lol2: Ei lisäravinteisiin jää todellakaan koukkuun, samaa paskaa ne on mitä saat ruoasta. Eikä niiden käytön jälkeen myöskään lihakset romahda, oot tainnu lukee jotain höpöhöpöö. Kreatiini vähän eri juttu, mutta tuskin sitä tarvitset vielä. Etipä search -toiminnolla lisätietoa noista ja lue antaumuksella läpi noita threadeja niin tiedät enemmän asiasta kuin luuletkaan.

Lenkkeilijä sanoi:
No kuitenkin, Oon 17 vuotias jätkä, pituutta on 176-177cm ja painoa 67 kiloa. En pidä itteeni lihavana enkä kuitenkaan ruipelonakaan.

Kannattaisi pitää ruipelona :D . Syömään siitä että kasvat!!

Lenkkeilijä sanoi:
Tarkoituksena olis saada sellanen kroppa että miltein kaikki lihakset näkyy, en kuitenkaan halua mitään Schwarzenegger kroppaa

Ei ole mitään pelkoa että saat "vahingossa" suuret lihakset. Vaatii helvetin monen vuoden helvetin kovan työn että pääsisit edes hieman lähemmäs Arskaa. Sellainen urheilijan kroppa (kuten vaikka Pöyhösellä?) vaatii myös paljon punttitreeniä ja kunnon ruokavaliota.

Lenkkeilijä sanoi:
Sitten tähän proteiinin käyttöön ja lisäravinteisiin. Nyt tällä hetkellä en vetele mitään lisäravinteita enkä ole koskaan vedellykkään. Oon kuullut että nää on aika kalliita ja että niihin jää koukkuun, tai sit jos niitten käytön kokonaan lopettaa, ne aikaansaamat lihakset romahtaa kasaan.

No voi että olet :david:. Ei ne ole mitään huumeita tai stereoradioita. Lisäravinteet ovat sitä samaa ainetta mitä saat tavallisesta ruoasta. Esim proteiinia mitä voit ostaa lisäravinteena saat myös siitä tonnikalasta tai juustosta. Ei niitä tarvitse käyttää kehittyäkseen mutta jotta saisit tarvittavan määrän proteiinia päivässä sinun on syötävä aika helvetisti kunnon safkaa. Lähinnä niitä käytetään jos ei päivän aikana ehdi muuten syödä tarvittavia määriä niin on helppoa ottaa proteiinijuoma joka hieman korvaa proteiinin puutetta.

Lenkkeilijä sanoi:
Surffailin näitä foorumeja ja huomasin että esim juustoa kannattaa syödä rutkasti jos haluaa proteiinejä, no syön muutenkin aika paljon juustoa. Esim, jokaisen lenkin (ja lihasharjoitusten) jälkeen kun olen venytellyt ja käynyt suihkussa teen pari kunnon ruis-juusto-voileipää. Paljonko proteiinipitoista ruokaa minun pitäisi syödä että saavutan sen "oikean määrän" tai "rajan" että lihastreenini ei, niin sanotusti ,mene hukkaan.

Oletko jo jäänyt juustoon koukkuun? Muistaakseni kestävyysurheilijan pitäisi saada vuorokaudessa proteiinia noin 1.5g x oma paino. Salimiehien kannattaisi syödä taas enemmän, ainakin 2g x oma paino.

Käytkö ollenkaan punttisalilla vai teetkö vain kuntopiiriä? Et sinä tuolla kuntopiiriharjoittelulla kasva edes siihen Gebreselassien mittoihin. Puntille siitä jos lihasta haluat. Ei ne lihakset yhtäkkiä siellä hyppää kiinni ja läväytä sinua himobodariksi....

Lenkkeilijä sanoi:
Moi!

Niin, syön aika paljon päivässä, mutta tiedän että se riippuu siitä koska lenkkeilen ja liikun paljon. .
Saattaa olla myös, että luulet syöväsi paljon/tarpeeksi. Laskeppa yhden päivän ruokailusi niin saat selvyyden tuohonkin. Kokeile aluksi vaikka syödä 2700-3000 kilokaloria päivässä + proteiinia tuosta n. 2g per painokilo. Jos tavallisessa tonnikalapurkissa on 16g proteiinia 100 grammassa, niin huomaat että noista lisäravinteista saa helpommin täyteen sen päivittäisen proteiinin tarpeen.. Puntille vaan rohkeasti. :kippis1:

Lenkkeilijä sanoi:
Sitten tähän proteiinin käyttöön ja lisäravinteisiin. Nyt tällä hetkellä en vetele mitään lisäravinteita enkä ole koskaan vedellykkään. Oon kuullut että nää on aika kalliita ja että niihin jää koukkuun,.

Itseasiassa esim proteiinin saa halvemmalla halvasta proteiinijauheesta kuin tavallisesta ruuasta ja jos vetäisee pelkästään treenin jälkeisen palautusjuoman niin ei ne niin kalliita ole. Jo jollain 100€ investoinnilla kustantaa vuodeksi palautusjuoman jossa on tarvittavat proteiini+malto+kreatiini jauhot. Siinä olet kyllä että lisäravinteisiin voi jäädä koukkuun, itse olen pahasti addiktoitunut suklaanmakuiseen Evolutionin Ultra Wheyhin :kuola: niin hyvää se on. (Mike voi laittaa mainoksen tähän :) )

Laffer sanoi:
(Mike voi laittaa mainoksen tähän :) )

J333, JIPIII!!
:kippis1: :worship: :whip:

Evolution Ultra whey
ultrawhey.jpg

Valloittava perushera, joka takaa maksimaalisen lihaskasvun jopa nukkuessa. 2 makua, 2 lihasta, hauis ja ojentaja. Liity sinäkin isojen joukkoon ja osta Ultra whey, sinusta tulee Ultra iso. Tuote suuren kysynnän takia väliaikaisesti loppu.

Prolab Pure whey
PureWhey2.jpg

Aivan käsittämättömän herkullinen ja laadukas perushera. 3 makua, jotka vievät kassisi mennessään. Tämä tuote suorastaan pakottaa lihaksesi kasvamaan, pumppi on uskomaton, se vain kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja kasvaa kunnes räjähdät onnesta. Osta samalla uusi isompi peili.
Tuote mahtavan kysynnän takia väliaikaisesti loppu, lisää on tilattu.
Kuten kaikki jo tietävätkin, hyvä ystäväni King Kamali on myös täysin rakastunut Pure wheyn makuun, eikä suostu sitä muualta ostamaan kuin Pakkotoiston omasta kaupasta. Toimitammekin hänelle viikottain 5 purkkia kyseistä tavaraa, King on alkanut juuri Pakkotoiston jälleenmyyjäksi rapakon takana. Kuulemma 90% pro kavereista käyttävät jo Pakkiksen tuotteita, miksi et sinäkin!
king.jpg

Ja koukkuunpahan hyvin on jääty, olen nyt viikon ilman pure wheytä ollut ja keskiviikosta saakka olen itkenyt itseni uneen tyhjä purkki kainalossa.

Lihakset romahtaa kasaan? voi helvetti, Meikäpä tästä lähtee salille hankkimaan isompia pröteiini hormooni jalkapallo lihaksia jotka poksahtaa kun mulla ei ole enää varaa heraclesiin *NYYH*

:david: x 50

Lisäravinteet ovat vain ruokaa erimuodoissa :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu en ainakaan itse jääny koukkuun lisäravinteisin! ruokaan olen kylläkin, tuntuu kuin ei pystyis elään ilman ruokaa :lol2: No mut siis vakavissaan ku ollaan ni ei niihin koukkuun jää...

lenkkeilijä lue FAQ

eikös tämä ollut aloittelijoiden osasto,kun kerran tää puoli on niin eikö silloin tällöin pidä kestää ja jaksaa neuvoa aloittelijoita....tuskin se lihas joka aloittelijalla neuvojen avustuksella rupee kehittymään on muilta pois.

Mitä tossa on photoshopattu, protskupurkki taustalle vai?
Noi mainokset rupee kuulostaa 70-luvun wrangelta...

Jos sä haluut juustosta kunnolla proteiiniä ni sun täytyy vetää sitä varmaan muutama kilo päiväs. Syö nyt ainaki 400g raejuustoa päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom