Lenkkareiden hinnat Suomessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jko sanoi:
Missäänhän ei oo niin tyhmää säästää kuin lenkkareissa. Omaan pakkiin siinä kusee. Sitten kun on jalat paskana on turha itkeä. Tietenkin riippuu vähän käyttötarkoituksesta.
Toki ostoa kannattaa ajoittaa syksyyn ja ostaa vanha malli niin voi saada jopa puoleen hintaan..

Aivan totta. Nykyiset jalkavaivani johtuvat juuri siitä, kun nuorempana olen käyttänyt paskoja lenkkareita ja muitakin kenkiä. Mielestäni on erittäin tyhmää säästää kengissä, varsinkin jos vähänkin on taipumusta esim virheastuntaan, niin huonot kengät edistävät sitä kaikkein parhaiten.

Ja jos juoksee paljon, niin eron huomaa kyllä 100€ ja 10€ lenkkareilla aika pian. Kalleinta malllia ei silti mielestäni kannata ostaa, siinä hinta/laatu suhde laskee jo aika paljon. Syksyllä saa tosiaan ihan kivoja alennuksia ja joskus myös alkukeväästä viime vuoden malleista.

Kuten muissakin threadeissa olen sanonut, niin Suomen verotus ei minua vituttaisi, jos rahat käytettäisiin tehokkaammin. Tuntuu, että suuri osa menee byrokratiaan ja "taiteeseen" ja muuhun, joka hyödyttää vain pientä osaa kansasta, pitäisi keskittyä, terveydenhuoltoon, koulutukseen, maanpuolustukseen ja tienpitoon. Kaikkea ei voi saada, kuten nyt ajatellaan.

Laffer sanoi:
Onko lenkkarit niin paskoja että ei kestä kuin muutaman kuukauden? Mikä osa niistä menee noin nopeasti. Itselläni lenkkarit kestävät vuosia ja ovat silti vielä käyttökelpoiset, mutta eivät tietystikkään "kauniit".

Edit. Käytön määrästähän tuo kuluminen tietysti johtuu mutta 4kk kuullostaa todella lyhyeltä ajalta.

No mä juoksen tuollaiset 50km/vko, joten se kyllä avittaa tuota kulumista aika tehokkaasti. Sen huomaa aika nopeasti kun pohja muuttuu sellaiseksi "löllöksi", eikä se enää tue jalkaa kunnolla (oikeastaan alkaa jopa vääntämään jalkaa...). Noi noin 80€ kengät on ollut halvimmat millä itse pystyn juoksemaan, koska mulla on taipumusta saada penikkatauti todella helposti. Käytännössä tarvitsen jäykät kengät, jotka tukee hyvin nilkkaa, vaimennusta en niinkään. Sitä tuli ostettua viimeksi tarjouksesta asicsin 2080 kenkä (viime vuoden malli) ja se oli ehkä parhaiten toimiva lenkkari mitä ikinä olen käyttänyt.

Lenkkarit alkaa mulla mennä selvästi huonommaksi noin 500km jälkeen, mutta yleensä juoksen vielä melkein saman verran lisää kunnes taas raaskin raottaa lompakkoa. Olisihan se mukavaa jos lenkkarit maksaisivat puolet tuosta. Silloin voisi kerralla ostaa niitä vaikka 2 paria kun löytää toimivan kengän.

:offtopic:
En haluu mainostaa mitään firmaa mutta jostain syystä mulla on pelannut parhaiten Asicsit. Adidaksella on toisinaan hyviä kenkiä mutta usein lesti on jotenkin liian jäykkä, ei onneksi kaikissa lenkkareissa.

Ja niin, käytättekö talvella numeroa isompia lenkkareita että mahtuu kunnolla sukat jalkaan vai ootteko niin karaistuneita että tennissukilla menee pakkasessa kuin pakkasessa?

Älkää nyt itkekö isot ihmiset...

Täällä tanskassa tennarit on noin 25% kalliimpia kuin suomessa. Tiedän kun itse olin moisia ostamassa syksyllä. Lopulta ostin ne työmatkalla helsingin stockmannilta, tuli paljon halvemmaksi kuin ostaa täältä :)

joo ja ei jenkeissä tollaiset adidas ja nike merkit ole NIIIN halpoja.
onhan ne halvempia.

itse sain 80 dollarin niket 20:llä dollarilla.samanlaiset maksoi suomessa noin 120.

n00kie sanoi:
itse sain 80 dollarin niket 20:llä dollarilla.samanlaiset maksoi suomessa noin 120

Joutuuko maksamaan tulliin jotain arvonlisäveroa jos tilaa kenkiä ulkomailta postimyynnistä?

:arvi:

protsku sanoi:
Joutuuko maksamaan tulliin jotain arvonlisäveroa jos tilaa kenkiä ulkomailta postimyynnistä?

EU:n sisältä tilattaessa ei joudu maksamaan kuin postimaksut noin 20€, EU:n ulkopuolelta tilattaessa joutuu maksamaan alvin ja tullin. Saksasta kandee tilata jos tilaa. Ainut huono puoli näissä on se, että maksu tarvitsee useimmiten suorittaa etukäteen yrityksen tilille, eli kannattaa hieman katsoa minkälaisesta yrityksestä tilaa. Uuden kameran ostan kesäkuussa Saksasta, säästö on noin 25%, joka tekee jo 300€.

Saapas sanoi:
EU:n sisältä tilattaessa ei joudu maksamaan kuin postimaksut noin 20€, EU:n ulkopuolelta tilattaessa joutuu maksamaan alvin ja tullin.

Kyllä kai yksityishenkilö joutuu sen alvin maksamaan myös EU:n sisältä tilattaessa, yrityksille (oik. arvonlisäverovelvollisille) systeemi on erilainen. Ehkä jokapuolella maailmaa ei vaan merkitä alvia joka kuittiin?

protsku sanoi:

ostin kengät itse jenkeistä...paikan päältä.
että en tiä tuosta

Huonojalkainen sanoi:
Kyllä kai yksityishenkilö joutuu sen alvin maksamaan myös EU:n sisältä tilattaessa, yrityksille (oik. arvonlisäverovelvollisille) systeemi on erilainen. Ehkä jokapuolella maailmaa ei vaan merkitä alvia joka kuittiin?

Siis jos tilaa EU:n ulkopuolelta, niin maksetaan eka tullit mitkä määräytyy tuotteesta. Tämän uuden hinnan päälle maksetaan sitten ALV. Jos tuo menee yli 10€, niin se peritään, muussa tapauksessa sitä ei peritä.

Kun yritys ostaa tuotteen EU:n sisältä ei jouduta maksamaan ALV:ia siihen maahan, josta tuote on tilattu, vaan ALV maksetaan omaan maahan. Yksityishenkilö taas maksaa ALV:n siihen maahan josta tuote tilataan.

Sitä voi kyllä valita missä maassa asuu. Jos kotimaa alkaa vituttamaan niin ei meitä kukaan pakota Suomessa asumaan. Itse en ole Suomessa asunut yhdeksään vuoteen. Näinä vuosina olen tajunnut kuinka hyvä maa Suomi on. Kyllä opiskelijakaverit ihmettelivät, kun maa, jonka terveydenhuoltopiiriin kuuluin vaikka en edes kyseisessä massa asunut, maksoi opintotukea viiden vuoden opiskelujeni ajan. Tällä hetkellä kuulun aivan muun maan terveydenhuoltopiiriin.. niin kauan kun maksan 150 euroa kuussa. Se ei muuten edes korvaa tiettyjä hoitotoimenpiteitä mitkä Suomessa olisivat ilmaisia joten kyllä tässä olisi jo muutamat lenkkarit pelkillä vakuutusmaksuilla ostettu.

Danyon sanoi:
Tällä hetkellä kuulun aivan muun maan terveydenhuoltopiiriin.. niin kauan kun maksan 150 euroa kuussa.

Minä maksan 560 euroa kuukaudessa. Tai oikeastaan työnantaja maksaa siitä puolet. Ja silti lääkärissä käynti maksaa. Hammaslääkärissä käynti se siihen päälle vielä kallista onkin.

Hauskaa tässä on se, että kun tienaat tarpeeksi paljon, et joudu ottamaan tuota pakollista sairasvakuutusta, vaan voit ottaa yksityisen vakuutuksen ja säästää pitkän pennin.

Tästä huolimatta käteen jää silti "hieman" enemmän kuin Suomessa jäi.

:offtopic: Ei ne Ranskat ja Britanniatkaan täydellisiä ole, aloittaen vaikka siitä ettei mikään toimi eikä järjesty. Ulkomaalaiselle esim. Ranskan byrokratia on helvettiä ja ranskalaiset ovat omasta mielestään maailman napa. Kummassakaan maassa ei ole kunnollista kunnallistekniikkaa. Kyllähän sinne kelpaa suomalaisella(kin) korkeakoulututkinnolla mennä töihin, mutta koitapa syntyä köyhään työläisperheeseen Briteissä... tuleva asemasi on lyöty leimalla otsaan jo synnytysosastolla (ok, kärjistin ;)). Hienoja maita silti molemmat. Saksasta olen ollut toistaiseksi vakuuttunein, siellähän voisi jopa viihtyä.

Selkeytetäänpä vähän

EU:n sisältä tilattaessa tullimaksua eikä ALV:ta tarvitse maksaa! 39 euron hintaiset lenkkarit maksavat 39 euroa + postikulut Isosta-Britanniasta tilattaessa.

EU:n ulkopuolelta tilattaessa tullimaksun ja veron yhteissumman ylittäessä 10 euroa pitää tullimaksu ja vero maksaa, muulloin ei. Valitettavasti se taitaa helposti ylittyä lenkkareita tilattaessa. Tullihallitus informoi tullimaksun olevan yleensä prosentuaalinen, ja tullin määrän vaihtelevan tavaroittain. Esimerkiksi ostetaan dvd-levy/-levyjä postitse USA:sta, hinta postikuluineen 39 euroa. Tullimaksua kertyy 1,36 euroa ja ALV:a 8,87 euroa. Tullimaksun ja ALV:n yhteissumma ylittää tässä tapauksessa 10 euroa ja silloin tullimaksun ja ALV:n joutuu maksamaan. Tilattaessa 38.05 euron hintainen dvd-levy, 45.40 euroa maksava tietokoneohjelma, 26.80 euron hintainen vaate tai 124,90 hintainen kirja tullimaksua, eikä ALV:ta tarvitse maksaa.

Arvonlisävero on yleensä 22 prosenttia. Poikkeuksen muodostavat esimerkiksi kirjat, joista kannetaan 8 prosenttia arvonlisäveroa.

Yleensä helpoin tapa ostaa tuote ulkomaisesta nettikaupasta on käyttää luottokorttia.

sportful sanoi:
EU:n sisältä tilattaessa tullimaksua eikä ALV:ta tarvitse maksaa! 39 euron hintaiset lenkkarit maksavat 39 euroa + postikulut Isosta-Britanniasta tilattaessa.--
Aivan! Ihme kun nuo pölkyt ei sitä tajua.. :hyper:

sportful sanoi:
EU:n sisältä tilattaessa tullimaksua eikä ALV:ta tarvitse maksaa! 39 euron hintaiset lenkkarit maksavat 39 euroa + postikulut Isosta-Britanniasta tilattaessa.

Mutta tuohon 39€:n hintaan kuuluu taas Iso-Britannian ALV. Eli kyllä sä sitä ALV:ia maksat siihen maahan, josta sen tilaat.

Joopa joo täällä on nyt moneen suuntaan sellasta probagandaa että ei oo tosi. Oppikaa miettimään miksi joku sanoo jotain ja hyötyykö se sen tiedon levittämisestä. Keskimäärin suomessa on kivampaa kun pirun monessa maassa.

Olen ollut urheiluliikkeessä töissä välinemyyjänä ja totuus on että kate on 100% noissa kenkien ovh. hinnoissa.
Maahantuojalta/tukkurilta ovh. hinnaltaan 169€ olevat kengät lähtee n.80€:lla. Niihin sitten lyödään sopivat hintalaput päälle.

Kannattaa ostaa kengät syksyllä kesän vanhoista kengistä tai keväällä talven kengistä. Alennukset on n.50% silloin jäljellä olevista kengistä.

lepex sanoi:
Olen ollut urheiluliikkeessä töissä välinemyyjänä ja totuus on että kate on 100% noissa kenkien ovh. hinnoissa.
Maahantuojalta/tukkurilta ovh. hinnaltaan 169€ olevat kengät lähtee n.80€:lla. Niihin sitten lyödään sopivat hintalaput päälle.

Kannattaa ostaa kengät syksyllä kesän vanhoista kengistä tai keväällä talven kengistä. Alennukset on n.50% silloin jäljellä olevista kengistä.

Samat katteet on muuten myös esim. kuulokkeissa (ja tukkurilla myös samat katteet...).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom