Leffojen kuvanlaatu?

Ikä
57
Nyt on tullu imuroitua läjäpäin leffoja. Yks juttu mikä hieman ottaa pattiin, on se että pitkän imuroinnin päätteeksi huomaan imuroineensa silkkaa shittiä. Leffojen kuvanlaatu heittelee älyttömästi. Edes tiedoston koko ei välttämättä kerro että nyt tulee laadukkaasti pakattu leffa. Eli mistä voisin jo etukäteen päätellä että onko leffa jees? Onko playereita joilla voisi katsoa keskeneräistä videoa, niin vois tunnistaa kökköleffat jo heti kättelyssä? :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
imuttele vaa dvd rippejä, ei mitää missä esiintyy tc ts telesync telecine cam tiedostonimessä

edit: ja mielellää 2cd:n versioita

Ja näytöstää että jos on divx tai xvid niin on hyvin pakattu rompe? vai onko mulle vaan sattunu hyvät divx:t ja xvid:t?

Avipreview ohjelma on juuri tätä varten tehty. Ohjelmalla voi avata keskeneräisisiä imutuksia laaduntarkastamista varten. Ohjelmalla voi myös tarkastaa muiden kuin .avi tiedostojen laadun.

Gööglen kautta löytyy. Suosittelen.

PS. Niin tosiaan jos leffan nimen perässä on noita "dvd-rip" tai "xvid" niin yleensä laatu on hyvä.

Kokeilet vaa kattoo et lukis se dvd-rip, ja varot niitä Tc, Ts... jotka on kameralla kuvattu leffateatterissa.

Ja dvd-screenereissähän pyörii välillä ylimääräsiä tekstejä ja saattaa olla mustavalko pätkiä osa leffasta

Avipreview... kertakaikkiaan loistava player.. Imutin juuri tuossa leffaa.. zekkasin softalla.. ja totesin että kökkö kuvanlaatu.. keskeytin imutuksen ja uus haku sitte päälle.. kiitoksia vinkistä :kippis1:

veijo esso sanoi:
Nyt on tullu imuroitua läjäpäin leffoja. Yks juttu mikä hieman ottaa pattiin, on se että pitkän imuroinnin päätteeksi huomaan imuroineensa silkkaa shittiä. Leffojen kuvanlaatu heittelee älyttömästi. Edes tiedoston koko ei välttämättä kerro että nyt tulee laadukkaasti pakattu leffa. Eli mistä voisin jo etukäteen päätellä että onko leffa jees? Onko playereita joilla voisi katsoa keskeneräistä videoa, niin vois tunnistaa kökköleffat jo heti kättelyssä? :wall:

http://www.vcdquality.com/

Trendar sanoi:
Kokeilet vaa kattoo et lukis se dvd-rip, ja varot niitä Tc, Ts... jotka on kameralla kuvattu leffateatterissa.

Ja dvd-screenereissähän pyörii välillä ylimääräsiä tekstejä ja saattaa olla mustavalko pätkiä osa leffasta

Mites sitten mpg:n laita? Jostain itelle jääny käsitys, että 2cd:n mpg tiedosto on suunnilleen yhtä huono/hyvälaatunen kuin yhden cd:n avi?

Onko niin että joiltakin nettisivuilta voi imuttaa divx leffoja niin paljon kun huvittaa.. maksua vastaan. Jos oikein ymmärsin niin jollain sivustolla maksettais noin 20 dollaria ja sillä hyrnykällä saa imuroida vapaasti..

ps. tekstityksistä: oon löytänyt pari osotetta jossa on suomenkielisiä tekstejä.. mutta sieltäkään ei löytyny mitä hain. Onko näihin tekstin hakuihin vinkkejä??

:offtopic:

Itseäni häiritsee dvd-r leffoissa se, että leffaan on on yleensä jätetty kaikki extsrat ym.. joka taas on pois itse leffan kuvanlaadusta. Tosin on eteen tullut monia leffoja jotka on pakattu kunnon ohjelmilla, eikä millään dvd shrink:llä. No turha valittaa, kaupasta saa kunnollisia.. :)

veijo esso sanoi:
Onko niin että joiltakin nettisivuilta voi imuttaa divx leffoja niin paljon kun huvittaa.. maksua vastaan. Jos oikein ymmärsin niin jollain sivustolla maksettais noin 20 dollaria ja sillä hyrnykällä saa imuroida vapaasti..

ps. tekstityksistä: oon löytänyt pari osotetta jossa on suomenkielisiä tekstejä.. mutta sieltäkään ei löytyny mitä hain. Onko näihin tekstin hakuihin vinkkejä??

Jos kyseessä on jonkun piraattiringin pyörittämä maksullinen palvelu niin älä nyt hyvä mies sellaiseen sekaannu, joku raja sentään waretukseenkin :eek:. En ole koskaan kyllä moisesta touhusta kuullut...
Ei kaikkia tekstejä ole suomennettu. Jos rippaaja ei ole dvd:ltä tekstejä ottanut (tai niitä ei ole) niin tekstejä ei löydy millekään kielelle. Itse katson mieluummin englanninkielisillä teksteillä, ellei tekstisuomennos ole ammattilaisen tekemä. Käytän ainoastaan http://extratitles.to palvelua.

Kannattaa etsiä osaavien ihmisten pakkaamia elokuvia eli yleensä niitä eniten levinneitä esim. DC++:ssä tulee iso lista täysin samankokoisia tiedostoja etsimästäsi elokuvasta. Verkoissa on jonkin verran "musta tuntuu" tiedoilla pakattuja ja kuvanlaatu hirveää vaikka ripin tiedostokoko olisikin isompi.

Leffojen koko on yleensä hyvin lähellä 700 megatavua per tiedosto esim. 699,73 MiB tai 697,89 MiB tai vastaava. Tuo on siis yksi helppo hyvänlaatuisen leffan tuntomerkki. Sarjoissa vastaavasti noin 350 megatavua tai sitten se noin 700 megatavua. Suosi AVI-päätteisiä. MPG on yleensä joku Video CD perse rippi tai muuta paskaa.

Swat sanoi:

Itseäni häiritsee dvd-r leffoissa se, että leffaan on on yleensä jätetty kaikki extsrat ym.. joka taas on pois itse leffan kuvanlaadusta. Tosin on eteen tullut monia leffoja jotka on pakattu kunnon ohjelmilla, eikä millään dvd shrink:llä. No turha valittaa, kaupasta saa kunnollisia.. :)

Mitäs vikaa tuossa DVD-shrinkissä on? Mielestäni ainakin pakkausjälki on todella hyvä ellei hirveästi mene pakkamaan.

Swat sanoi:

Ainakin DVD Shrink 3.2 tai uudempi on jo ihan pätevä ohjelma kunhan pääelokuvan pakkausprosentti pysyy enintään 20-30% kohdalla. Deep analysis ja adaptive error compensation Sharp asetuksella päälle. Asiantuntevalla www.doom9.org foorumilla lukuisat ihmiset ovat testanneet TYKEILLÄ kuvanlaatueroja ja erot ovat olleet vaikeasti huomattavissa tuon 20-30% pakkausprosentin kohdalla. Alkuperäisissäkin DVD-elokuvissa on laatueroja ja mitä laadukkaampi lähde, sitä vähemmän maltillinen pakkaus huonontaa kuvaa. Kannattaa ainakin kokeilla itse ennen kuin arvostelee mahdollisesti osaamattoman henkilön shrinkkauksen jälkeä.

Ongelmana on yleensä juuri extrojen säilyttäminen, jolloin itse elokuvaa pitää pakata runsaasti. Useimmat DVD-elokuvat mahtuvat yhdelle levylle viimeistään 20-30% pakkauksella (tai usein jopa uudelleenpakkaamattomana) silloin kun poistaa extrat, valikot ja ylimääräiset ääniraidat kuten DTS ja mahdolliset dubbaukset tai kommenttiäänet.

Juurikin tätä tarkoitin ja Shrinkillähän ei ole pakko ottaa kaikkia niitä extroja mukaan vaan sieltä voi ottaa myös pelkän leffan osion ja tarvittavat subit+äänet.

Energia sanoi:
Ainakin DVD Shrink 3.2 tai uudempi on jo ihan pätevä ohjelma kunhan pääelokuvan pakkausprosentti pysyy enintään 20-30% kohdalla. Deep analysis ja adaptive error compensation Sharp asetuksella päälle. Asiantuntevalla www.doom9.org foorumilla lukuisat ihmiset ovat testanneet TYKEILLÄ kuvanlaatueroja ja erot ovat olleet vaikeasti huomattavissa tuon 20-30% pakkausprosentin kohdalla. Alkuperäisissäkin DVD-elokuvissa on laatueroja ja mitä laadukkaampi lähde, sitä vähemmän maltillinen pakkaus huonontaa kuvaa. Kannattaa ainakin kokeilla itse ennen kuin arvostelee mahdollisesti osaamattoman henkilön shrinkkauksen jälkeä.

Ongelmana on yleensä juuri extrojen säilyttäminen, jolloin itse elokuvaa pitää pakata runsaasti. Useimmat DVD-elokuvat mahtuvat yhdelle levylle viimeistään 20-30% pakkauksella (tai usein jopa uudelleenpakkaamattomana) silloin kun poistaa extrat, valikot ja ylimääräiset ääniraidat kuten DTS ja mahdolliset dubbaukset tai kommenttiäänet.

Jeps näin on. Ite oon tossa Shinrkillä noita leffoja tehny ja 90% leffoista on mahtunu 1-layer levyille pakkaamattomina, kunhan vaan jättää ne ylimääräiset pois. Mutta kun tässä on esim. noita suomalaisia trackkeita suljettu, niin oon käyttäny ulkomaisia ja mielestäni niistä ladatut leffat on ollu melkein poikkeuksetta pakattuja ja täysin identtisiä alkuperäisten leffojen kanssa. Mutta joo varmasti löytyy hyviäkin versioita, ite oon vaan ottanu ekan mikä eteen on tullu..Pitääpi perehtyä tarkemmin noihin muihin trackkereihin.

veijo esso sanoi:

Paskaahan sitä saa jos et tiedä mitä hakea. Hae kaupasta niin saat ainakin laatua. Piraatisti jaettavien elokuvien laatu on aina paskaa verrattuna alkuperäiseen koska kyseessä on kumminkin aina pakattua kuvaa josta parhaimmat tarkkuudet ja yksityiskohdat hukkuneet pois pakkauksen yhteydessä

Imuta pelkkiä DVDR-rippejä tai mitä parasta, aitoa 1280x720-resoluution HDTV-rippejä. Ei tommoisia aveja kehtaa katsoa ainakaan millään korkeampaan piirtoon pystyvillä laitteilla, laatu on aina enemmän tai vähemmän huono. Ja jos on pakko aveja katsella lataa 2cd:n versioita, niissä ei sentään olla pakattu aivan kohtuuttomasti.

Kuvanparannukseen kannattaa panostaa myös, oikeilla ffdshow:lla heikostakin avista saadaan katsottava. Kuvion terävöitys, esikäsittely ja muut kikat tekevät kuvasta kuin kuvasta parempaa. Tukee muuten noita tekstityksiä myös.

JA keskeneräisiä videoita näyttää ainakin videolan vlc. Tuhat kertaa parempi kuin kökkö avipreview joka ei toimi läheskään kaikella materiaalilla. VLC puolestaan toimii kaikella ja jos video ei toimi VLC:llä, on se kökkö ja sen voi poistaa suoraan:
- www.videolan.org/vlc

Hakukone tekstityksille:
- www.subsearch.tk

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom