Leffojen kuvanlaatu?

Kiitti vinkeistä. Itseasiassa olen yllättynyt kuinka hyvä kuvanlaatu noissa 700 megan avi pätkissä on. Olen nyt katsonu useamman leffan ja kaikki olleet noin 700 megan, enkä voi kuvanlaatua valittaa. Äänetkin tulee ihan hyvin. Muutaman huonomman version olen poistanut saman tien.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä näyte HDTV:n materiaalista videoleikkeenä ... kannattaa tarkistaa. Kyseessä on noin minuutin leike Gladiator-elokuvan HDTV 720p-versiosta.

GSPOT INFO: Gladiator HDTV Sample

Video:

format: mpeg4-avi
codec: xvid
bitrate: 6249 kb/s = 6,25 mbs
resolution: 1280x720 (1.78:1) [=16:9]
fps: 23.976

Audio:

codec: mp3
bitrate: 320 kb/s (160/ch, stereo) CBR
fs: 48000 Hz

Linkki:
- gladiator.hdtv.sample.xvid.1280x720

Soittamiseen suosittelen ehdottomasti Videolan VLC playeriä, muilla saattaa kyykätä kone:
- www.videolan.org/vlc

aisman sanoi:
Juurikin tätä tarkoitin ja Shrinkillähän ei ole pakko ottaa kaikkia niitä extroja mukaan vaan sieltä voi ottaa myös pelkän leffan osion ja tarvittavat subit+äänet.

Aamen juuri näin. Kaikki ei vaan jaksa/ osaa käyttää shrinkin kaikkia ominaisuuksia. Itse katoin just talvisota dvd:tä joka oli dvdshrinkillä shrinkattu extroineen ja valikkoineen. Kuvan laatu oli jossain kohdissa pelkkää pixelimössöä. No eipähän tarvinnut uhrata siihen levyä :rolleyes:
Onneksi itse osaan käyttää dvdshrinkkiä :rock:

kgb sanoi:
Aamen juuri näin. Kaikki ei vaan jaksa/ osaa käyttää shrinkin kaikkia ominaisuuksia. Itse katoin just talvisota dvd:tä joka oli dvdshrinkillä shrinkattu extroineen ja valikkoineen. Kuvan laatu oli jossain kohdissa pelkkää pixelimössöä. No eipähän tarvinnut uhrata siihen levyä :rolleyes:
Onneksi itse osaan käyttää dvdshrinkkiä :rock:

Itse rippaan aina niin että elokuvakiekolle ei koskaan ekstroja. Jos ekstrat kiinnostavat, teen niistä oman DVDR:n. Kiekothan ei enää paljoa maksa.

Musta tuntuu että kohta tää suljetaan tai täältä poistetaan viestejä. Mutta asiaan:
Eikö noi Telecine-pätkät oo niitä mitkä on otettu suoraan kelalta? Niissähän ei oo mitään vikaa.

cr0^ sanoi:
Noita tekstejä leffoihin löytyy myös divxfinlandista

Tuo hakukone kattaa kaikki yleisimmät paikat...
www.subsearch.tk

Odu sanoi:
Musta tuntuu että kohta tää suljetaan tai täältä poistetaan viestejä. Mutta asiaan:
Eikö noi Telecine-pätkät oo niitä mitkä on otettu suoraan kelalta? Niissähän ei oo mitään vikaa.

Telecinessä ei ole mitään vikaa jos siirto on tehty oikein ja huolella.
Yleensä kumminkaan se tosin ei ole ja se onkin piraattipiireissä laajennut koskemaan myös käsivaralta kuvattua paskavideota. Katso kohta kaksi.

Tuossa hieman: - http://www.afterdawn.com/glossary/terms/telecine.cfm

1) As movies are normally shot using 24.00fps framerate and American TV system, NTSC, uses framerate of 29.97fps, movie framerates need to be changed in order to get them play smoothly on TV.

This process, where studios add additional frames to the picture in order to increase the framerate, is called telecine. Process where various video editing tools reverse this process is called inverse telecine.

2) Telecine also means a method to make an illegal bootleg copy of an original movie. Telecine method can be done in various ways, but normally it includes process where the movie is taken directly from the reel to digital format and then encoded into VCD, SVCD or DivX format. Other bootleg methods include Telesync, Screener, Cam and DVD-Rip.

-Marchi- sanoi:
Onko missään enää trackereita leffoille?

Onhan noita vaikka kuinka. Ovat tosin piilossa googleltakin jopa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom