Lee Priest 17-vuotiaana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruhl
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by naiskovis
Mitäkähän haittaa tollaiselle alle 10-vuotiaalle voi tulla treenaamisesta (jos ei oteta lukuun roinaa vaan ihan vain treenaaminen)?

Mun 6-vuotias on hinkunut jo vuoden verran, että milloin hän pääsee salille ja mä olen sanonut, että sitten kun ei enää kasva pituutta eli n 12v, jolloin itse olin saman pituinen kuin nyt.

No kyllähän varmana kasvaa vielä 12 vuotiaana pituutta ja KAUAN, ja kasvaa vielä intissäkin jossei liioin lykkää..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naiskovikselle tiedoksi: Poikien kasvupyrähdys ALKAA vasta 12 vuotiaana ja jatkuu aina 18 vuotiaaksi. Tytöillä kasvupyrähdys alkaa muutaman vuoden aikaisemmin ja päättyykin aiemmin.

Originally posted by JohnnyB
Naiskovikselle tiedoksi: Poikien kasvupyrähdys ALKAA vasta 12 vuotiaana ja jatkuu aina 18 vuotiaaksi. Tytöillä kasvupyrähdys alkaa muutaman vuoden aikaisemmin ja päättyykin aiemmin.
Ooksä varma että naiskoviksen lapsi on poika???

Originally posted by timbe
Ooksä varma että naiskoviksen lapsi on poika???

Ooksä varma että osaat lukea, mielestäni laitoin tohon molemmat vaihtoehdot!!

Originally posted by JohnnyB

Ja tytöt saavuttavat kasvupyrähdyksen huipun keskimäärin 12-vuotiaina ja pojat keskimäärin 14-vuotiaina.

Originally posted by naiskovis
Mitäkähän haittaa tollaiselle alle 10-vuotiaalle voi tulla treenaamisesta (jos ei oteta lukuun roinaa vaan ihan vain treenaaminen)?

Mun 6-vuotias on hinkunut jo vuoden verran, että milloin hän pääsee salille ja mä olen sanonut, että sitten kun ei enää kasva pituutta eli n 12v, jolloin itse olin saman pituinen kuin nyt.

Oma mielipiteeni on, että salille ei ainakaan ennen 15 vuotta kannata lähteä, kun pojat eivät kuitenkaan malta tehdä vain pitkiä sarjoja, järkevillä painoilla. Itselläni saattoi olla salitreenin aloittaminen 8. luokalla yksi syy siihen, etten ole nyt kuin 174 cm pitkä.

Innosta poikaasi ennemmin vaikka vetämään leukoja, punnertamaan etunojapunnerruksia ja tekemään ihan perinteisiä selkiä ja vatsoja vielä jokunen vuosi. Niillä saa rakennettua pohjaa punttitreeniä varten, eikä riko itseään. Sitten on hyvät lähtökohdat treeniä varten, kun lähtee vähän vanhempana salille.

Lisäksi salitreeni ennen murrosikää toisi tuloksia joka tapauksessa aika huonosti, koska keho ei tiedä testosteronista vielä mitään.

edit: Jotenkin oletin, että kyse olisi pojasta. Mutta myös tytölle pätee ainakin se, ettei ennen pituuskasvun loppumista kannata tehdä isoilla painoilla.

´
Toisaalta, jos nuorella iällä alkaa treenin myötä syömään kuin hevonen, niin sillä luulisi olevan myönteinen vaikutus pituuskasvuun. Itselläni jäi syömiset vähiin kasvupyrähdyksen aikoihin ja luulenpa, että mittaa olisi enemmän jos puuro ja maito olisivat silloin maistuneet nykytyyliin.

Eräs kaverini oli peruskoulun aikaan terkkarin käyrien mukaan selvästi ikäistään hidaskasvuisempi, joten lääkäri isä pisti pojan roinakuurille :D Joka ilta piikki perseeseen ja kalsiumia nappeina. Jos olisin silloin tajunnut, olisin kyllä vaatinut itselleni saman kuurin, kun lyhyemmästä päästä olin itsekin...prkl! Nykyään kyseinen kaveri on ainakin viisi senttiä minua pitempi.

Kyllä toi pikkubodarin tapaus on sairasta... Lapsen pitäisi antaa elää normaali lapuus tehden kaikkea mitä itse haluaa eikä väännetä väkisin vanhempien halajamaan muottiin. Ei tule tuosta pojasta välttämättä henkisesti tervettä koskaan vaikka fysiikka pieksee jo 10-vuotiaana omani..:D

Originally posted by gmarx
joten lääkäri isä pisti pojan roinakuurille :D Joka ilta piikki perseeseen ja kalsiumia nappeina.

Mitä piikkiä se siihen iski? kasvua? siihen vissiin tarvii olla erikoislääkäri, että sitä pystyy määräämään.

Originally posted by smeagol
Mitä piikkiä se siihen iski? kasvua? siihen vissiin tarvii olla erikoislääkäri, että sitä pystyy määräämään.

Tuskin se iskä itse oli sitä kuuria määrännyt, vaan vienyt pojan toiselle lääkärille, joka oli sitten laittanut oikeat tropit. Isäukko sen piikin kuitenkin pisti, vaikka ei normaalia lääkärinhommaa ollutkaan harjoittanut enää aikoihin. Ja kasvuhormonia se kai oli, ei hirveästi 12v jannua kiinnostaneet moiset asiat. Pointti on kuitenkin se, että lääkärinä kaverin isä tiesi että kyseisenlainen hoito on ylipäätään mahdollista ja saatavilla. En tiedä missä vaiheessa esim. jonkin koulun lääkärintarkastuksen havaintojen perusteella aletaan vanhemmille ehdottelemaan lapsen pituuskasvun buustausta hormonihoidolla, tuskin missään vaiheessa, mutta tässä tapauksessa isä otti ohjat omiin käsiin ja järjesti poitsun kuurille.

Uskoisin, että monelle vanhemmalle lapsen kasvun vauhdittaminen hormonihoidolla tuntuu vieraalta, eikä sitä siksi varmaankaan paljoa käytetä, mutta nykymaailmassa ihmisen pituuskin tuntuu välillä olevan yksi ihmisarvon mittari, joten mielestäni asiasta pitäisi keskustella enemmän.

Itseäni ei enää horpat auta, joten en niitä käytä. Leveyttä sentään kasvan vielä ilmankin :)

Uusimmassa Muscular Developmentissa on pitkä juttu Priestistä ja siinä ainakin todetaan hänen voittaneen ensimmäisen Australian mestaruutensa (national champion in his native Australia) 17 vuoden ikäisenä.

Nuoren pituuskasvusta

Kova punttitreeni nuorellakin ihmisellä paksuntaa ja kovettaa luita ja saattaa aikaistaan nuorten kasvavien luiden kasvupäissä olevien epifyysilevyjen umpeutumista ja näin ollen pysäyttää kasvun aikaisemmin kuin normaalisti.

Lihasten harjoitettavuus on suurin puberteetissa ja sen jälkeen tuonne 30 ikävuoteen saakka mutta ei häviä vanhaltakaan ihmiseltä.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tärkeintä olisi ohjata lapsia ja nuoria liikunnan pariin kouluiässä ja antaa heidän sitten myöhemmin päättää itse minkä lajin valitsevat. Huonoa liikuntaa ei mielestäni olekkaan.

Vai voiko joku täysin aukottomasti todistaa, että Priesti on aloittanut rojuttelun ennen tuon 17v kuvan ottamista? Voisiko ehkä olla mahdollista, että tyyppi on oikeasti lahjakas, treenannut ja syönyt oikein, ja että lyhyeen varteen on ehkä helpompi kerätä näyttävät lihat kuin kaks metriä pitkään? Kuvioissa on vielä mukana murrosiässä lisääntynyt testotuotanto.

Mietitäänpäs nyt Priestin tapausta vielä kerran. Kaveri on syntynyt 1972 ja voitti Australian bodauskisojen miesten yleismestaruuden -89, -90 ja -91 kevyen sarjan kilpailijana. Eli pesikö Lee mielestäsi 17-vuotiaana NATUNA raskaan sarjan roinaavat aikuiset äijät?

Lee käväisi -91 Australian mestaruuden jälkeen vielä IFBB:n MM-kisoissakin, missä sattui tosin kärähtämään dopingtestissä.

Leestä

Mies on lahjakas kaveri.

Priest puhuu ylivoimaisesti eniten ja aika suoraan aineiden käytöstä procircuitissa. Moni on varmaan tsiigannu, mutta testosterone.netissähän on Priestin "asiosta suoraan" tyyppisiä haastatteluita...

Hmm, täällä palstalla aina välillä natut valittaa kuinka jossain pikkukylällä juorutaan heidän vetävän roinaa, vaikka se ei pidäkään paikkaansa. Täällä näyttää kuitenkin välillä olevan ihan sama pikkukylämentaliteetti. Vai voiko joku täysin aukottomasti todistaa, että Priesti on aloittanut rojuttelun ennen tuon 17v kuvan ottamista? Voisiko ehkä olla mahdollista, että tyyppi on oikeasti lahjakas, treenannut ja syönyt oikein, ja että lyhyeen varteen on ehkä helpompi kerätä näyttävät lihat kuin kaks metriä pitkään? Kuvioissa on vielä mukana murrosiässä lisääntynyt testotuotanto.

Tulee mieleen eräässä Isossa kirjassa ollut viisaus, joka puhuu jotain tuomitsemisesta, mutta koska en kannata kyseistä opusta, niin jääköön sanomatta.

Eikä sitten herneitä nenään, kommentti oli ihan yleisellä tasolla.

Lee on kieltämättä lahjakas,mutta joku raja. 17-vuotiaalla ei yksinkertaisesti voi olla noin kivisiä lihaksia ilman kunnon rojuttelua,varsinkin tuo erottuvuus reisissä huh huh : ))

Mistä sen tietää mitä tuo pikkujäbä on ottanut? Ei ehkä mitään, ehkä se vaan on niin paljon kovempi kuin 0.0000001 % maailman ihmisistä!! Ja parempi se olis roinatakkin ja syödä kunnolla protskua 10-v ikäsenä kun nääntyä nälkään jossain afrikassa!

Originally posted by Dean Kuntz
ehkä se vaan on niin paljon kovempi kuin 0.0000001 % maailman ihmisistä!!
Uskallan väittää olevani minäkin kovempi kuin 0.0000001 % maailman ihmisistä. ;)

Originally posted by Hulkki
Uskallan väittää olevani minäkin kovempi kuin 0.0000001 % maailman ihmisistä. ;)

mutta mäpäs oon kovempi kun 0.0000000000000001 % maailman ihmisistä!

lälläää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom