LCD vai Plasma? -Ei kumpaakaan! SED ON TULOSSA!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Paksuus on litteiden luokkaa. Painosta en tiedä, mut tuskin hirveän paljon enemmän kuin plasmat?

Haukifaili: Ei sun mihinkään tartte muuttaa, onhan sun kotis ikkunakin iso? Kuva katsos on niin käsittämättömän tarkka että siinähän istut kuin elokuvateatterissa kun töllöä tölläät!

Nyt on pakko olettaa, että sulla ei koskaan ole ollut kovin isoa telkkaria? TV nimittäin VOI olla liian iso, oli se kuva sitten kuinka tarkka tahansa. Jo 40" on valtavan kokoinen pienessä olohuoneessa, joku 50+ tuumaa on sitten jo suorastaan käyttökelvottoman kokoinen.

Se kun vaan on niin, että ei siellä elokuvateatterissakaan ole kovin mukava ihan etummaisessa rivissä katsella... ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on pakko olettaa, että sulla ei koskaan ole ollut kovin isoa telkkaria? TV nimittäin VOI olla liian iso, oli se kuva sitten kuinka tarkka tahansa. Jo 40" on valtavan kokoinen pienessä olohuoneessa, joku 50+ tuumaa on sitten jo suorastaan käyttökelvottoman kokoinen.

Se kun vaan on niin, että ei siellä elokuvateatterissakaan ole kovin mukava ihan etummaisessa rivissä katsella... ;)

Meitä on moneen lähtöön. Mä esim tykkään istua suhteellisen lähellä telkkua ja teatterissakin istun melko lähellä. Esim Mike on yksi sellainen tapaus että istuu AINA ekassa rivissä leffassa. Kaikkia tapauksia siis löytyy.

Äläkä oleta mitään. Ensinnäkin joo ei mulla ole ollut mitään 50 tuumaista (haluisin kyllä) mutta ei myöskään mulla ole koskaan ollut mitään hiirenpesää olohuoneena.

Tähän mennessä ei ole tullut vastaan niin isoa telkkaria että oikein hirvittäisi istua sen eteen. :david: :david: -huoh-

Ainahan nuo tekniikat kehittyy joka rintamalla, ei LCD eikä edes kuolleeksikuopattu plasmakaan ole ihan kehityskaarensa päässä. Näköjään aika vanhaa tietoa on noissa pisleyn lapuissa, jotain häikkää on jos monen vuoden jälkeenkään ole kojeita markkinoilla.

Melkein vaatisi tietoa eri laitevalmistajilta siitä mihin tekniikoihin he oikeasti tulevat panostamaan tulevaisuudessa. Tuskin mitään uber ratkaisua on ihan heti edes tulossa. Onhan noilla erilaisia virityksiä joka valmistajalla. Tuo jo mainittu OLED on käsittääkseni myös aikalailla kuuma juttu ainakin joidenkin lähteiden mukaan.

Paksuus on litteiden luokkaa. Painosta en tiedä, mut tuskin hirveän paljon enemmän kuin plasmat?

Haukifaili: Ei sun mihinkään tartte muuttaa, onhan sun kotis ikkunakin iso? Kuva katsos on niin käsittämättömän tarkka että siinähän istut kuin elokuvateatterissa kun töllöä tölläät!

Katos mun silmät rajoittaa sitä katselukulmaa kuitenkin, en mä sitä ikkunaakaan saa kokonaan samalla aikaa katsottua. Voin mä tietysti kattoo sitä telkkaria toisesta huoneesta. :D

Ainahan nuo tekniikat kehittyy joka rintamalla, ei LCD eikä edes kuolleeksikuopattu plasmakaan ole ihan kehityskaarensa päässä. Näköjään aika vanhaa tietoa on noissa pisleyn lapuissa, jotain häikkää on jos monen vuoden jälkeenkään ole kojeita markkinoilla.

Melkein vaatisi tietoa eri laitevalmistajilta siitä mihin tekniikoihin he oikeasti tulevat panostamaan tulevaisuudessa. Tuskin mitään uber ratkaisua on ihan heti edes tulossa. Onhan noilla erilaisia virityksiä joka valmistajalla. Tuo jo mainittu OLED on käsittääkseni myös aikalailla kuuma juttu ainakin joidenkin lähteiden mukaan.

Vanhaa varmaankin, mutta eipä sitä juuri uutta tietoakaan ole saatavilla. Mutta kuten jo tossa sulle kirjoitinkin, että markkinat eivät ole suosiollisia SED:ille. Ja tekniikan vieminen sarjatuotantoon vaatii varmasti suuria ponnistuksia.

Ajattele nyt jos markkinoilla on tekniikka (plasma & LCD), jota pystytään kehittämään kokoajan ja saadaan rahat pois kuluttajilta tuomalla aina hieman paranneltu versio edelliseen verrattuna. Mitä järkeä olisi tuoda markkinoille lähes täydellinen tuote, kun sitä ei tarvitse enää koskaan päivittää? (ehkä hieman kärjistän, mutta varmasti ymmärrät pointtini);)

..or not.

Naah, tavaraa pitää ostaa sillon kun se on sopivanhintaista omakohtaisesti (Yllätys yllätys!) Kotiteatteri projektorit on nykyään mielestäni edullisia (n. 1400-1600€) ja isoista telkuista tausta projisio mallit myös, esm. sonyn 50" 3lcd 1100-1500€ ja täydellä 1920*1080 resolla oleva 55" SXRD malli 2200-3000€
SEDin yksi heikkous näkyy olevan tuo kuvaputkimainen (ja vanhojen lcd paneelien) värien esitystapa, eli R,G,B värit ovat vierekkäisiä. Tämä ei toki ole suuri ongelma HD tarkkuuksissa mutta sitten kun SED on markkinoilla niin joku LCD / SXRD tekniikkakin on mennyt taas eteenpäin.

Ajattele nyt jos markkinoilla on tekniikka (plasma & LCD), jota pystytään kehittämään kokoajan ja saadaan rahat pois kuluttajilta tuomalla aina hieman paranneltu versio edelliseen verrattuna. Mitä järkeä olisi tuoda markkinoille lähes täydellinen tuote, kun sitä ei tarvitse enää koskaan päivittää? .

Ajatuskuvio tuokin, kuitenkin markkinataloudessa melkoinen utopia jarrutella kehitystä.

So not, itse en kuitenkaan osta SEDiä koska odotan innokkaasti markkinoille mm. startrekissä jo koekäytössä ollutta ja toimivaksi havaittua 3D hologrammikuvaa. Tai ehkäpä en mene vielä siihenkään koska mukaan voisi saada aikaulottuvuudenkin joten investoinkin vasta 4D projiisioaparaattiin.

Vanha juttuhan tuo on, plazallakin yhdellä jätkällä ollut jo pitkään kai joku dellin 30" SED.

edit, ei se ollutkaan kun ihan tavallinen LCD 2560x1600 resolla.

OLED:in menestykseen tv markkinoilla en usko. Tekniikalla on omat ongelmansa jotka hidastavat vielä tovin. Kannettavissa laitteissa asia taitaakin olla toisin.

Eikös mtv3:n uutisisa ole jonkinlainen läpinäkyvä tv siellä taustalla?
Ainakin Claro on valmistanut muutaman tälläisen holograafisen tv:n. Tässä siis käsittääkseni tykillä ammutaan se kuva siihen lasiin muutaman metrin päästä.

Tuossa on 55" SED tv. :kuola:
SED%20Panel.jpg

Ensinnäkin joo ei mulla ole ollut mitään 50 tuumaista

Ootko muuten nähnyt livenä tommosta? On melkomoinen, vaikka kuinka muuta väittäisi. Nyrkkisääntöinen katseluetäisyys sen 5 metriä. Ja digiexpoillahan oli LG:n 70" plasma. Hintaa kympin alle viiskyttonttua!

Ootko muuten nähnyt livenä tommosta? On melkomoinen, vaikka kuinka muuta väittäisi. Nyrkkisääntöinen katseluetäisyys sen 5 metriä. Ja digiexpoillahan oli LG:n 70" plasma. Hintaa kympin alle viiskyttonttua!
Jos hankkimassa olet niin suosittelen että ostat mielummin saksasta. Säästät päälle 20 tonttua.
http://geizhals.at/eu/a219235.html

Itse olen nähnyt 50" tv:n. Sopisi mainiosti olohuoneeseeni.

Olenkin aina ihmetellyt näitä littanatelkkareiden katseluetäisyyssuosituksia. Videotykille kun tuntuu hyvin riittävän 1½ x tai 2 x kuvan leveys katseluetäisyydeksi. Eli 2m leveää kuvaa voi hyvin katsella 3,5m - 4m päästä. Tuolloin ei pitäisi pikseliverkkokaan pahemmin erottua (riippuu toki tykistä).

Jos hankkimassa olet niin suosittelen että ostat mielummin saksasta. Säästät päälle 20 tonttua.
http://geizhals.at/eu/a219235.html

Itse olen nähnyt 50" tv:n. Sopisi mainiosti olohuoneeseeni.

Olenhan määkin nähnyt 50 tuumaisen ja sopisi vallan mainiosti isoon olkkariini.:kuola: :kuola:

Oli muuten loistava kuva tuosta SED istä. Kertoo enemmän kuin tuhat sanaa värien kylläisyydestä ja mustan värin syvyydestä!! :offtopic: Miettikää millaiset telkut Toshiban johtajilta kotoaan löytyy?

MHK: ostat varmasti SED:in kun tulee markkinoille. Ei sellaista voi olla ostamatta, niin huisin upea tulee olemaan! SED:in tuloa voi verrata siihen kun televisiot tuli ensimmäistä kertaa koteihin. Niin suuri muutos tulee tekniikan suhteen olemaan!

Oli muuten loistava kuva tuosta SED istä. Kertoo enemmän kuin tuhat sanaa värien kylläisyydestä ja mustan värin syvyydestä!!

No jos mustan taso on tuon ruudun oikeanpuolimmaisen osion mukaista niin on kyllä surkealla tolalla. Vasemmanpuoleinen kuvaosio nyt on vitsi, sen varmaan ymmärtää jokainen.

Mites muuten pisley buffaat noin rankasti jonkun yksittäisen ja triviaalin tekniikan puolesta, onko sulla jotain panoksia pelissä asian suhteen? Ihan kivahan näitä on lukea mutta tarvinneeko puolia valita ihan vielä? :)

No jos mustan taso on tuon ruudun oikeanpuolimmaisen osion mukaista niin on kyllä surkealla tolalla. Vasemmanpuoleinen kuvaosio nyt on vitsi, sen varmaan ymmärtää jokainen.

Mites muuten pisley buffaat noin rankasti jonkun yksittäisen ja triviaalin tekniikan puolesta, onko sulla jotain panoksia pelissä asian suhteen? Ihan kivahan näitä on lukea mutta tarvinneeko puolia valita ihan vielä? :)

Saan kato 60" SED:in Toshibalta, kun mainostan sitä täällä.

Ei ku oikeesti, miksi en sais kirjoittaa tällaisesta TRIVIAALISTA tekniikasta, kun se meikäläistä kiinnostaa, triviaalia tai ei? Buffaan rankasti? Miten niin rankasti? Kirjoittaahan ihmiset täällä "saikohan mun tyttöystävä orkun vai ei?"-tredejäkin? Ei sun oo pakko lukea jos ei kiinnosta. Mua kiinnostaa ja that's it! En mä mitään puolia ole pakottanut valitsemaan, kunhan herättelen kivaa keskustelua. Saanhan sitä tehdä oi MHK?;)

Mmmm saat toki mutta älä turhaan dissaa liikaa LCD-tekniikkaa, mun bisnekset kun kärsii kirpparilla siinä vaiheessa kun yritän päästä vanhasta toosastani eroon ennen suuntaamistani SED-kauppaan.

No jos ajattelee tuota telkkarijuttua niin kuin tietokoneenkin hankintaa, niin jos tarttee niin hankkii. Jos tarttee tehokkaan tietokoneen, niin ostaa sen puolet kalliimmaan, joka on kuitenkin kolmen vuoden päästä vanhentunut romu. Mutta jos et tartte oikeasti sitä kalleinta mallia, niin osta halvempi. Jos vanhalla pärjää, niin käytä niin kauan kun tarttet.

Aiemmin tästä jo toisaalla sanoin. Tyhmintä on kärsiä ja odottaa joku melkein kolme vuotta. Ei menetä penniäkään, jos ostaa nyt sen LCD:n ja ostaa 4 vuoden päästä sitten jo hinnaltaan ja tekniikaltaan asettuneen SED:in.

Miksi osta nyt WW Golf, kun se uusi malli on kuitenkin parempi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom