POWERLIFTING Layne Norton

Ainakin omasta mielestäni oli tosi hyvä seminaari. Ainakin ruokavalio ja treeni osiot olivat mielenkiintoiset ja hyödylliset, vaikka itsekkin olen aika paljon nettiä selaillut niin tuli monta ihan uutta pointtia molempiin aiheisiin. Laihdutus/kisa viimeistelyt ei ollut kovin ihmeellinen, eikä Layne juuri puhunut mistään reversediettailustakaan ennen kuin siittä kyseltiin. Omasta mielestäni toisaalta ihan hyvä noin, koska diettaaminen/reversediettaaminen on vaan sitä pienten muutosten tekemistä eikä siinä ole mitään kovin ihmeellistä. Kisa viimeistely jutuista en osaa sanoa kun ne eivät itseäni voimanostajana juuri kosketa.

Yates sano että kisan jälkee kasvaa parhaiten joten miks reversedietata.
Jep, rasvakudos ottaa kaiken anabolian vastaan erittäin hienosti kisadieetin jälkeen:
http://www.fast.fi/2014/reversedieettaus-osa-1-siirtyma-plussalle-rankan-dieetin-jalkeen/

Eri asia toki sitten kevyemmät välidieetit, ja toisaalta ulkoistetun hormonitoiminnan kanssa tehdyn dieetin jälkeen.

Kun keho ottaa erittäin rauhallisella reversedieetilläkin kisadieetin jälkeen rasvaa koko ajan itseensä, mitä hyötyä tuosta olisi vielä puskea kaloreita heittämällä esim. tonni korkeammalle? Ei se lihas siinä kohtaa enää nopeammin kasva kaloreita lisäämällä kun rasvaa JO kertyy joka tapauksessa. Rasvaa kyllä varastoidaan niin paljon kuin ylimääräisiä kaloreita keholle tarjotaan.

Viimeksi muokattu:
10464293_1574111972849076_6693659790302072223_n.jpg

...niin ja oli oikein hyvä luento. Vaatii tosin jonkin verran eikä niin vähääkään tiettyä pohjaosaamista ja aihepiirin "ammattisanastoa" englanniksi, että Nortonin jutuissa pysyy kärryillä. Että jos ei jo mennessään ole jossain määrin tietoinen aminohappometaboliasta yms. niin on väärässä paikassa.

Viimeksi muokattu:
Oli erinomainen seminaari tälläisen harrastelijabodaajan mielestä. Kisaaminen, voimannosto tai aminohappometabolia eivät itseä eniten kiinnosta tai ole sydäntä lähellä, mutta silti oli mahtava päästä mukaan kuuntelemaan Laynea. Tosi paljon tuli täydennystä omaan tietämykseen ja ymmärsin (onneksi) itselle uusistakin jutuista jotain. Ihan hyviä kysymyksiä laittoivat ihmiset Laynelle, ja reverse dietistä olisi varmaan tullut puhetta aiemmin, kun joku vain olisi asiaan liittyvää juttua kysynyt. Näin vain "maallikkona" ja toisaalta fanina näkee turhan usein, että vaikka tuo käsite tiedetään, ei sitä osata tai kyetä toteuttamaan järkevästi/kärsivällisesti. Joten siitä olisi voinut keskustella paljon enemmän tai ainakin siitä olisi voinut olla enemmän hyötyä keskustella kuin joistain muista läpikäydyistä asioista. Toivon, että Layne tulee vielä joskus Suomeen, tai tarpeeksi lähelle. Pakko vielä mainita, että oli hienoa päästä tuohon kuulijajoukkoon mukaan, kun kuitenkin mukana oli kymmeniä SM-tason kilpailijoita ja erinomaisesti menestyneitäkin useita.

Utin ilme on "älä sä käy mulle, vaikka ootkin mun nuoruusaikojen idoli" :D:p;)

Hyvä seminaari lähinnä lihasmassakasvatuksen ravitsemuspuolen osalta. Perujuttuja, mutta herra osasi selkokielisesti ja kansantajuisesti kertoa hyvin pääpointit, ja mitä itse on tutkiessaan asiaa huomannut. Tietysti noista jo suurin osa tuttuja, vaikka en niin tarkasti Nörttonin juttuja ole jaksanutkaan seurata. Kisadieetti/ reversediaattausjuttu aika perukauraa hyvillä pointeilla. Itse punttipuolen juttu oli (jätettiin lyhyemmäksi) enemmän voimailu-orientoitunutta, ja sinällään jo tuttuja juttuja vähänkin enemmän treenanneelle.

Mukava äijä ja asiaa tuli, joten ilman muuta toisenkin kerran Suomeen!

Aika hurja overreaching ollu :eek:

Kova äijä.

Back
Ylös Bottom