Lauantaisaunan uusi merkitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä ei ihmiset ymmärrä, mikä häpeä musliminaiselle on mennä uimaan samaan altaaseen esim. miesten kanssa.:

Ja tätä ei olisi voitu hoitaa ihan perinteisellä naisten vuorolla??

Mitenköhän muuten se maahanmuuttajuus tarkistetaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eks tämä nyt ole syrjimistä uskonnon perusteella? Ei kristittyjä tietyllä vuorolla? missä se hipinretku ja tyhjäntoimittaja on joka valtion taholta näitä asioita valvoo, tämä on suuri vääryys.
Huhhuh jos muslmeita kiellettäisiin tulemasta halliin jonain aikana, niin sehän räjäytettäisiin välittömästä ja vääräuskoiset mestattaisiin.

Tämä on näissä jutuissa aina hauskaa, että ne toimivat ainoastaan toiseen suuntaan. .

Mitä vittua te oikein vouhkaatte? Keneltä se on pois, jos uimahalli on normaalivuorojen lisäksi auki puolitoista tuntia viikossa myös niille naisille, joilla on korkea kynnys uida puolialastomien miesten seurassa? En siis pidä millään tavalla hyväksyttävänä tai oikeutettuna, että näinä aikoina uimaan pääsisivät vain tietyn uskonnon harjoittajat, mutta jos uimahalleissa ei ole tarjolla erikseen naisten vuoroja, niin on mielestäni aika hieno kädenojennus niiden alueiden uimahalleilta, joissa on paljon maahanmuuttajia, järjestää sellainen. Korostan vielä, että jos näillä vuoroilla uimaan menevältä naiselta kysytään uskontoa, olen itse paikalla banderollien kanssa vaatimassa selvitystä. Mutta muutoin asiassa ei ole ongelmaa. Ylipäänsä tuo lähde, josta tämä kohu sai alkunsa, näyttää melkoisen - no, ksenofobiselta ja siten tarkoitushakuiselta (kirjoittavat vielä huonoa suomeakin).
Hmm... Mieti tilanne jos se halli olisi sen 1,5h ainoastaan kristityille? Rupeisiko silloin joku "vauhkoamaan"? Kyllä.

Ja mitä luulet, minkä takia se halli on yleensäkkin kiinni viikonloppuisin? Ettei vaan olisi säästösyistä? Ei nämä turhanpäiväiset maahanmuuttajien vuorot ihan ilmaisiakaan ole..

Ei jumalauta, nyt nappasi!:curs:

Siis normaalistihan allekirjoittanut liputtaa tasavertaisuuden nimiin niin sukupuoleen, ihonväriin ja uskontoonkin katsomatta, mutta tämä nyt menee jo ihan liian paksuksi. Tuntuu että mattimeikeläisiltä katoaa ne vähäisetkin oikeudet sitä mukaan kun toisien ympärille pinotaan lisää pumpulia. Maassa maan tavalla ja sillä selvä. Turha tänne tulla itkemään jos kotipuolessa kumarretaan jotain muita tapoja ja normijärjestelmiä, sitten sitä vielä pakotetaan muutkin mukaan ko. temppuiluun.

Yrittäkääpä mennä johonkin rättivaltioon ja vaatikaa siellä jotain etuoikeuksia ohi paikallisten asukkaiden (siis muuten kuin rahalla) ja katsotaan mitä tapahtuu:david:

Eks tämä nyt ole syrjimistä uskonnon perusteella? Ei kristittyjä tietyllä vuorolla? missä se hipinretku ja tyhjäntoimittaja on joka valtion taholta näitä asioita valvoo, tämä on suuri vääryys.
Huhhuh jos muslmeita kiellettäisiin tulemasta halliin jonain aikana, niin sehän räjäytettäisiin välittömästä ja vääräuskoiset mestattaisiin.

Tämä on näissä jutuissa aina hauskaa, että ne toimivat ainoastaan toiseen suuntaan. .

Mutta ne vuorothan on tarkoitettu maahanmuuttajille, ei uskontoryhmille. Niin ainakin aukioloajoissa lukee. Tosin selvästi on tarkoitettu vain muslimeja. Siis niitä hassun värisiä ja kummallista kieltä puhuvia ihmisiä, jotka ilmeisesti häpeilevät liikaa omaa vartaloaan.

Mitähän Lausteen uimahallissa sanoisivat, jos John Smith, Suomeen kotoutunut brittiherrasmies, haluaisi mennä uimaan sunnuntaina kello kymmenen? Excuse me, but I am indeed an immigrant.

Enpä olisi sosiaalidemokraateista uskonut että he kannattaisivat apartheid-politiikkaa. Koska sitähän tämä on. Erottelua syntyperän perusteella. Mitä seuraavaksi? Toiset päivät mustaihoisille, toiset valkoisille. Sitten julkisissa kulkuvälineissä omat osastot maahanmuuttajille. Eri koulut, eri sairaalat, eri asuinalueet, eri julkiset vessat jne jne...

Kenellä on munaa haastaa nuo piilonatsit oikeuteen rotusyrjinnästä ja ihmisoikeuksien polkemisesta?

Suoemssa nyt vain ollaan suvaitsevaisia vähemmistöjä kohtaan. Erään viiden prosentin väestön takia täällä mm. opiskellaan pakolla heidän kieltään.

Nyt pitää sanoa, että överiksi menee. Jotain rajaa tässä jumalauta pitäisi olla tai sitten annetaan kaikille omat vuorot. Homoille, lesboille, mustalaisille, vammaisille, somaleille, juutalaisille, ruotsalaisille(oho, homot oli jo tossa) ja muuten vain kylähulluille.
.

Ja podareille.

Onko muslimimaissa länkkäreille omat uintivuorot?

olisi kai suotavaa, että nämä muslimit nimeäisivät myös erityisen päivän, jolloin me SUOMALAISET voisimme mennä heidän kylpylöihin sekä tehdä meille normaaleja asioita...

Niin tekö oikein tiedätte, että vaikkapa Iranissa ei ole yhdessäkään hallissa erillistä vuoroa siellä työskenteleville ei-muslimeille?

E: Äh, Hessu ehtikin jo tuohon yläpuolelle saman kysymyksen kanssa.

Niin tekö oikein tiedätte, että vaikkapa Iranissa ei ole yhdessäkään hallissa erillistä vuoroa siellä työskenteleville ei-muslimeille?

E: Äh, Hessu ehtikin jo tuohon yläpuolelle saman kysymyksen kanssa.

Vaikka Iranissa olisikin, niin tilanne ei silti ole vertailukelpoinen. Käsittääkseni kuitenkin Suomessa ja Iranissa oleskellaan hiukan toisenlaisissa kulttuureissa, minkä kautta sitten arvot, asenteet, normit yms. ovat erilaisia. Suomalaisia arvoja kohtaan on täysin vierasta rajoittaa henkilöä käyttämästä julkista palvelua nojautuen uskonnollisiin syihin. Se lukee ihan perustuslaissa. Onko asian laita Iranissa täysin sama? Niinpä..

Mitä vittua te oikein vouhkaatte? Keneltä se on pois, jos uimahalli on normaalivuorojen lisäksi auki puolitoista tuntia viikossa myös niille naisille, joilla on korkea kynnys uida puolialastomien miesten seurassa?

Kyllä mielestäni tästä asiasta voi vähän "vittu vouhkata" tai yrittää keskustella. Vaikka mielestäni koko aihe kohtalaisen turha onkin. Se on pois veronmaksajien kukkarosta, joista suurin osa ei pääse tästäkään etuudesta nauttimaan. Uimahallia kun ei ole ilmaista pitää auki muutamia tunteja joka viikonloppu, oikeastaan se tulee maksamaan yllättävänkin suuria summia.

Mitähän tapahtuu, jos näillä rajoitetuilla uintivuoroilla ei ole riittävästi maahanmuuttajia kävijöinä. Vuoroja tuskin lopetetaan kannattamattomina vaikkei siellä kävisikään yhtä ainutta maahanmuuttajaa, sillä vaarana olisi kunnille syyte vaikka syrjinnästä. Lisäksi uimahallien sivuilla puhutaan nopeasti katsottuna vain maahanmuuttajista, joka käsittää paljon muitakin ryhmiä kuin muslimit. Eli pitäisikö vuorot täsmentää koskemaan vain muslimeja vai uivatko siellä nyt kaikki venäläisistä ja somaleihin yhdessä? Saavutetaanko näillä vuoroilla mitään muuta kuin lisää syrjäytymistä ja eristäytymistä suomalaisesta yhteiskunnasta? Maahanmuuttoministeri Astrid Thors varmaan tietää..

:offtopic:
Vammaisten ja maahanmuuttajien vertaaminen tässä asiassa on loukkaus vammaisia kohtaan. Minä soisin nuo vuorot mieluummin liikuntarajoitteisille kuin esim. mentaalirajoitteisille. Lisäksi liikuntarajoitteisia syrjitään vielä maahanmuuttajia enemmän, esim. Lausteen uimahalliin liikunta ei ole liikuntaesteisillä mitään asiaa:
Lausteen uimahallin sivut
.

Maassa maan tavalla tai maasta pois piste.

Minä ja Timo Soini yhdytään tähän.

On käsittämätöntä, kun naapurissa on täydellinen esimerkki liberaalin maahanmuuttajapolitiikan seurauksista, hieman etelämpänä Saksassa vielä rajumpi esimerkki - mikä ihmeen äly saa paapomaan maahan muuttajia tuolla tavalla! Totta kai niitä punkee tänne entistä enemmin mitä paremmat edut niille annetaan.

Maassa maan tavalla tai maasta pois piste.

Samaa mieltä olen ma.

Tästä tulikin mieleeni ehkäpä jopa noita nuoria (pakko)musliminaisia puolustava juttu.
Olen kaupassa töissä, jossa on töissä nuori musliminainen. Eräs päivä tuossa taannoin oli hänet hakattu (ei henkihieveriin mutta silti) sen takia koska hän käy töissä.

Joten miksi pitäisi olla musliminaisille omat uintivuorot? Senkö takia ettei heidän tarvitse sisäisesti rangaista omiaan siitä että tekevät väärin? jos otetaan esimerkiksi 13 vuotias muslimityttö niin sehän käy koulunsa kanssa uimassa. Eikai siihen nyt tarvitse mitään erillisiä vuoroja. Ja taas hänen äitinsä (oletettavasti myös muslimi) "joutuu" elämään maassa maan tavalla ja käymään vesijumpassa ja uimassa ihan omalla ajalla muiden tämän maan asukeiden kanssa.

Itsehän olen rasisti ja vihaan ihmisiä lähinnä ulkoisen värin takia, mutta en silti ymmärrä onko tässä nyt kyse siitä, että ei aiheuteta muslimeille sisäisiä kiistoja keskenään vai se että ei suomalaiset sitten aiheuta mitään kränää noille muslimeille? Ei tajuu. Over and out. thänk juu!

Olen kaupassa töissä, jossa on töissä nuori musliminainen. Eräs päivä tuossa taannoin oli hänet hakattu (ei henkihieveriin mutta silti) sen takia koska hän käy töissä.
Itse en ole rasisti, mutta kyllä tämmöiset jutut pistää miettimään... Minä en vain yksinkertaisesti ymmärrä islamia ja kaikkia sen järjettömiä sääntöjä/tapoja.. esim tässä tapauksessa rangaistaan työssäkäymisestä, hieno homma.

Itse en ole rasisti, mutta kyllä tämmöiset jutut pistää miettimään... Minä en vain yksinkertaisesti ymmärrä islamia ja kaikkia sen järjettömiä sääntöjä/tapoja.. esim tässä tapauksessa rangaistaan työssäkäymisestä, hieno homma.

Mahtoiko tuo nyt islamiin sitten liittyä?

Niin siis pitää tarkentaa sen verta, että varmaa ei ole onko tapahtuma tapahtunut vain sen takia, että kaupassamme (ylläri ylläri) myydään tuotetta mitä ei uskonto sitten salli. Siis jos on koskenut sianlihasäilykkeeseen niin liekö sen takia... Ei voi tietää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom