Lauantaisaunan uusi merkitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt pitää sanoa, että överiksi menee. Jotain rajaa tässä jumalauta pitäisi olla tai sitten annetaan kaikille omat vuorot. Homoille, lesboille, mustalaisille, vammaisille, somaleille, juutalaisille, ruotsalaisille(oho, homot oli jo tossa) ja muuten vain kylähulluille.

Mä en enää ymmärrä jos täällä aletaan selkeän vähemmistön mukaan sulkemaan mestoja. Ja tosi vitun ylläripylläri, että demarit asialla.

Olen erittäin suvaitsevainen ihminen.Ja yritän aina etsiä asioista hyviä puolia.Nyt kyllä vetää aika sanattomaksi...No jos se nyt olisi sitten hyvä puoli, että tietää mistä noita maahanmuuttajia enemmän kerralla löytää lauantaisin--->Jos haluaa vaikka keskustella.:rolleyes:
saunakulttuurista.Jokuhan on kai joskus jollain tavalla viitannut johonkin tilaan, jota on saunan takana.En mä tiiä.....hiljaseksi vetää.Niiden kaikkien työn raskaan raatajien puolesta, jotka eivät arkena pääse uimaan...Mihin he nyt menevät viikonloppu uinnille.:eek:

Voisi mun puolesta laittaa muslimit uimaan vaikka Itämereen. Saisivat uida ihan omassa rauhassa. Äänestäkää nyt niitä perussuomalaisia.

Voisi mun puolesta laittaa muslimit uimaan vaikka Itämereen. Saisivat uida ihan omassa rauhassa. Äänestäkää nyt niitä perussuomalaisia.
Tämä on sitä Demarien Oppositopolitiikkaa...Kai tämäkin on loppujen lopuksi Kokoomuksen syy, kun ei ole rakennettu omia halleja " uusiosuomalaisille."

Kysyn, että minkä ihmeen takia?

Miksei sitten toisinpäin, että jonain päivänä siellä ui vaan valkoihoinen 30-vuotias heteromies, naisten lisäksi myös musliminaiset ovat tällöin kiellettyjä?

Mamuille tehdään erioikeuksia, aivan kuin ne olisivat jotenkin paremman luokan kansalaisia!

Kyllä menee päin vittua tämä touhu. Perustetaan saman tien se islamilainen valtio, kun suomalaiset haluavat (lue=demariämmät) vapaaehtoisesti 2. luokan kansalaisiksi.

Mä en enää ymmärrä jos täällä aletaan selkeän vähemmistön mukaan sulkemaan mestoja. Ja tosi vitun ylläripylläri, että demarit asialla.

Suljettiinko joku paikka? Mä en vissiin löytänyt sitä kohtaa, kun sain sen käsityksen, että osa halleista aukaistaan kun ne olisivat muuten silloin suljettuna.

Osassa halleista oli myös erillisvuoroja vammaisille, jotka eivät voi käydä yleisinä aukioloaikoina. Näistä pitäisi varmaan myös valittaa. Taitaa sitäpaitsi olla vielä pienempi vähemmistö.

Joopati, ei ole multa pois, jos tulee _ylimääräinen_ vuoro ihmisille, joita vakaumus estää käymästä muiden kanssa. Vaan ehkä olen ymmärtänyt taas täysin väärin, ja nuo ajat on itse asiassa napattu keskeltä parasta uintiaikaa suurelta yleisöltä pois. Siinä tapauksessa en ole ratkaisusta päättäjien kanssa täysin samaa mieltä.

-k

E: luin toiseenkin kertaan; se ingressi "uida saavat lauantaina enää..." on (tarkoitushakuisesti?) väärin laadittu. Lauste ja Jakomäkihän olisivat muuten lauantaina kokonaan suljettuna. Itis, Pirkkola, Ruoholahti ja Yrjönkatu la auki kaikille normaalisti. En valitettavasti löytänyt Jakomäen hallin aukioloajoista, mistä asti ne ovat voimassa. Lauste on ollut la kiinni jo kuukautta ennen tätä la-avaamista maahanmuuttajille.

Kysyn, että minkä ihmeen takia?

Miksei sitten toisinpäin, että jonain päivänä siellä ui vaan valkoihoinen 30-vuotias heteromies, naisten lisäksi myös musliminaiset ovat tällöin kiellettyjä?
Tuosta tulisi syrjinnästä sanomista.

Itse en ole laisinkaan rasistinen, siedän hyvin ulkomaalaisia ja olen sitä mieltä, että kyllä he tännekin kuuluvat. Mutta jotenkin tämä alkaa olemaan vähän hölmöä kun kohtelu on kyllä varsin epätasaista ja suvaitsevaisuutta liiallisesti alleviivaavaa.

Joopati, ei ole multa pois, jos tulee _ylimääräinen_ vuoro ihmisille, joita vakaumus estää käymästä muiden kanssa. Vaan ehkä olen ymmärtänyt taas täysin väärin, ja nuo ajat on itse asiassa napattu keskeltä parasta uintiaikaa suurelta yleisöltä pois. Siinä tapauksessa en ole ratkaisusta päättäjien kanssa täysin samaa mieltä.

-k

No ei muakaan noi uintivuorot liikuta paljoa paskaakaan, mutta se että tollaset asiat ylipäänsä menee läpi. Tätä menoa Helsingissä joku muslimi jodlaa jossain saatanan tornissa että on aika kumartaa mekkaan päin. Ja eihän tämä ole ainoa asia, jota nämä muuttajat ovat tullessaan vaatineet. Ehkä tulee vielä asioita jotka on sultakin pois.

Tällä tavallahan se maahanmuuttajien kotouttaminen yhteiskuntaan onnistuu, avataan vielä kaikkiin muihinkin laitoksiin omat asiointiajat, ja ruokakaupatkin voisivat olla maantantaisin ja torstaisin auki vain tummaihoisille klo 19-22. Toivottavasti noille vuoroille pääsevät tavalliset suomalaisetkin - sinänsä ymmärrän että on vuoroja joilla pyritään houkuttelemaan tiettyjä ryhmiä mukaan, mutta ne eivät silti saisi olla suljettuja muilta kansalaisilta. Ei tee kauhean hyvää jos ihmisille opetetaan että "teette sitten juttunne omassa ryhmässänne, ettetkä suomalaisten kaa."

Toivottavasti noille vuoroille pääsevät tavalliset suomalaisetkin - sinänsä ymmärrän että on vuoroja joilla pyritään houkuttelemaan tiettyjä ryhmiä mukaan, mutta ne eivät silti saisi olla suljettuja muilta kansalaisilta. Ei tee kauhean hyvää jos ihmisille opetetaan että "teette sitten juttunne omassa ryhmässänne, ettetkä suomalaisten kaa."

Pääseehän niille. Tavalliset suomalaiset muslimit. Se uskonnon pahus kun ilmeisesti kieltää eriuskoisten kanssa ilkosillaan pyllyilyn. Tämä lähes täydellisen islamista tietämättömyyden piipittävällä nasaaliäänellä lausuttuna.

Sinänsä pidän parempana, että saavat tutustua suomalaiseen sauna- ja uimakulttuuriin uskontonsa asettamissa rajoissa, kuin että eivät ollenkaan. Paremminhan tämä niitä yhteiskuntaan integroi kuin totaalinen omiin ympyröihin sulkeminen.

-k

No ei muakaan noi uintivuorot liikuta paljoa paskaakaan, mutta se että tollaset asiat ylipäänsä menee läpi.

Tämähän on hyvä asia samaan tapaan kuin se vammaisten erillisvuoro. Miksei se saisi mennä läpi? Edelleen, oletan, että kyse oli ylimääräisestä aukiolosta, ei muilta pois otetusta, sen käsityksen sai noiden hallien sivuilta, vaikka artikkeli olikin toisin sanamuodostettu.

Ja eihän tämä ole ainoa asia, jota nämä muuttajat ovat tullessaan vaatineet.

En nähnyt artikkelissa enkä sen linkeissä, että tämä olisi ollut maahanmuuttajien vaatimus. Ehkä kyseessä olikin kaupunkien "kädenojennus"?

Ehkä tulee vielä asioita jotka on sultakin pois.

Mahdollisesti. Ja reaktiokin yhtä mahdollisesti jotain muuta.

-k

Tuosta jutusta ei edes käynyt ilmi miksi musliminaisilla pitäisi olla omat vuorot. Eivätkä he itse ole sellaisia nähtävästi edes vaatineet, vaan suomalaiset sosiaalidemokraattinaiset. Miksi? Kuka tuosta hyötyy ja mitä?

Sinänsä pidän parempana, että saavat tutustua suomalaiseen sauna- ja uimakulttuuriin uskontonsa asettamissa rajoissa, kuin että eivät ollenkaan. Paremminhan tämä niitä yhteiskuntaan integroi kuin totaalinen omiin ympyröihin sulkeminen.

-k

Luin tuon muutaman kertaa läpi ja ajattelin, että tuossa on pakko olla jotain ristiriitaa.

"Annetaa niitten omassa rauhassa tutustua Suomen kulttuuriin."

Ihan hyvä mielipide tuokin.

"Annetaan niitten olla eristettynä muiden ihmisten toimista, sillä tämähän sopeuttaa ne muiden ihmisten joukkoon, jota myös yhteiskunnaksi kutsutaan."

Tuo meni vähän ohi minulta.

Se nyt vaan on niin, että vähemmistöjen/yksilöiden on sulauduttava ympäristöönsä, sillä korosti sitä miten paljon demokratian hienoutta tahansa, niin harvoin kenenkään yksittäisistä mielipiteistä tehdään ihan vitunmoista vallankumousta, jos sillä ei ole muita ihmisiä (lue: armeija) takanaan.

Oli pakko tummentaa tuo, kun kohta tullaan jostain kommunismin vallankumouksesta kuitenkin väittämään, että kukas sen ja sen teki jne.

Ja lisäksi: jos Suomi ei muslimeille kelpaa, niin menköön takaisin. Piste.

Muslimit eivät ehkä itse tajua tätä hommaa näin, koska Eurooppa haluaa antaa avoimet ovat ja sopeuttaa yhteiskuntaa muslimeille ja totta kai ne muslimit sitten tottuvat tähän kotteluun ja sitten tehdään jotain WC-pönttöjen 90-asteen käännöksiä. Eli ei välttämättä tule syyttää näitä muslimeja heidän erilaisesta kulttuurista vaan periaatteessa länsimaiden poliitiikasta :hyper: . Sillä eihän niitä olisi mikään pakko tänne ottaa ja rajan ylittäjistä suuren osan pystyisi vaikka kiväärillä kaatamaan niin silloin ei varmaan paljon tarvitsis sosiaalitanttojen miettiä päätään näistä asioista puhki, mutta tuo ei taida ihan nykyajan moraaliin käydäkään :DDDDDDDD.

"Annetaan niitten olla eristettynä muiden ihmisten toimista, sillä tämähän sopeuttaa ne muiden ihmisten joukkoon, jota myös yhteiskunnaksi kutsutaan."

Tuo meni vähän ohi minulta.

Multa meni täysin ohi. Toivottavasti toi lainausmerkeissä oleva osa ei ollut tulkinta siitä mitä kirjoitin.

Yritin sanoa, että mielestäni parempi, että pääsevät kulttuurinsyrjään kiinni vaikka sitten oman vakaumuksensa ehdoilla kuin eivät ollenkaan.

Jos tuota "alastomuus muiden kuin toisten samaa sukupuolta olevien muslimien nähden ei käy"-oppia on saanut lapsesta asti, niin et kai kuvittele, että siitä voi noin vain lähteä maassa maan tavalla polskimaan?
[kärjistetty esimerkki] Tuskin sinäkään tarjoaisit vaimoasi naapurin eskimolle ja loukkaantuisit, jossei kelpaa, vaikka Grönlantiin joutuisitkin muuttamaan. Vaiko siinäkin asiassa maassa maan tavalla? [/kärjistetty esimerkki]

Attetäti kirjoitti Suomi24:ssä varsin fiksusti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000032073234

-k

Suomen perustuslaki
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Hmmmmmm...... Uimaan pääsyn noilla syillä voi näköjään ainakin estää.

Niin mieluustihan pitäisin täysin erilaiset kulttuurit erillään kun en halua välttämättä mitään kristityt vs. muslimit sotaa Euroopan mannerlaatalle.

[ignore]No tuosta sinun kärjistetystä esimerkistä (^tuossa on minun omani) taikka jostain säälittävän Suomi24 -junttipalstan "mielipiteistä" jätän kommentoimatta mitään.[/ignore]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom