Lattiapenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBoss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

BigBoss

Mosoo...

Minkä lihasryhmän treenipäivänä otatte lattiapenkkiä ja millä oteleveydellä ?? Oon tässä suunnitellu, että rupeis ottaa lattiapenkkiä olkapäät & ojentajat päivänä. Kantsiskohan ottaa hiukkasen kapeemmalla oteella kuin normaalia penkkiä ??

:confused:

Originally posted by BigBoss
Mosoo...

Minkä lihasryhmän treenipäivänä otatte lattiapenkkiä ja millä oteleveydellä ?? Oon tässä suunnitellu, että rupeis ottaa lattiapenkkiä olkapäät & ojentajat päivänä. Kantsiskohan ottaa hiukkasen kapeemmalla oteella kuin normaalia penkkiä ??

:confused:

Eiköhän lattiapenkki oo rintalihas-liike, siis idea on ottaa suurin osa työnnöstä rintalihaksella (vrt. normaali-penkissä etuolkapäät tekee paljon duunia varsinkin työnnön alkuvaiheessa)
Oon hieman vierailla vesillä, eli korjatkaa jos oon puhunu ihan p*****

Originally posted by makew
eiks se oo ojentaja liike ku siinä ei pääse laskee alas asti ku kyynärpäät ottaa lattiaan?

Mun (vähäisen) kokemukseni mukaan juuri siinä vaiheessa alan tehdä nostoa enimmäkseen rinnalla. Tunnustan tosin, että en oo lattiapenkkiä tehnyt, vaan ainoastaan lankkupenkkiä, mutta eikö liikerata oo niissä aika lailla samanpituinen. Mutta kuten jo sanoin niin mullan on vaan vähäinen kokemus asiasta.

edit: Keksinpä käyttää tuota search-juttua :)
Täällä puhutaan lattia- ja lankkupenkistä. En lukenut vielä loppuun, mutta joku kehu sen ottavan rintaan ja toinen sano, että se ottaa mukavasti ojareihin. Mahtaakohan olla vähän henkilökohtainen juttu

oon pitänyt kyllä, että voimanostajat tekee tota ojentajille voimatreenissä? vaikkei tietoa oo voimanostosta paljon

Joo kyllä lattiapenkki ja lankkupenkki on ojentajaliikkeitä enimmäkseen ja tarkoitettu penkkituloksen parantamiseen.
Ei välttämättä ole kumpikaan kovin hyviä bodyliikkeitä, en paljon noilla vetäisi muita kuin maksimeja.

Rintalihas on vastuussa penkissä lähinnä siinä alavaiheessa eli hieman ennen ja jälkeen kuin kyynärkulma on 90 astetta.
Ojentajat luonnollisesti tekee enimmän työn sitten siitä eteenpäin.

Tästähän on ollut keskustelua ennenkin, joten -> search

.. mutta tässä lyhyesti, eli jos lattiapenkin tekee kunnollisella pysäytyksellä alhaalla (eli rintalihakset rentouttaen) ja punnertaa ylös, niin rintalihaksisto ylikuormittuu tehokkaasti.

Jos taasen lattiaa käyttää vain merkkinä ala-asennosta, eli painoa pumpataan ilman varsinaista pysäytystä, niin rintalihakset pääsevät vähemmällä ja kuormitus siirtyy ojentajille. Kumeilla tai ketjuilla ojentajille saa lisää polttoa...

Itse olen kokeillut kumpaakin, mutta pääasiassa käytän lattiapenkkiä parantamaan rinnalta lähtöä.

Kehonrakennusharjoittelussa lattiapenkki ei ole kovin kummoinen liike, mutta voimanostossa erinomainen. Niinkuin Danger sanoi, ala-asennossa pitäisi päästää jännitys pois ja sitten räjäyttää tanko ylös.

onkos se niin että lattiapenkistä nostaa tavallisesti vähemmän kuin normaapenkistä?.Käytän lattiapenkissä myös suhtkoht kapeaa otetta joten eikös tämän liikkeen pitäisi antaa KUNNON boostia ojentajiin?Painot viuhuu siinä 70kg:n tietämillä.:D

Elitefts.comista:

"Floor Press: This is a special max effort exercise designed to help strengthen the midpoint of the bench press. It is also very effective in increasing tricep strength. This exercise is performed exactly the same as the bench press except you lay on the ground instead of on a bench. Make sure to pause in the bottom of the movement before the accent. "

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
entäs jos tekee samassa lattiapenareenissä sekä niitä että laskee painot alas asti ja sitten räjäyttää painot ylös sekä sitten niitä nopeita toistoja?

Parempi ku unohatta koko liikkeen. Ei todellakaan ole mikään bodyliike. Idea on siis se, että penkissä painot ei jumi tuohon noston keskivaiheeseen. Laske tanko alas, rentouta lihakset pari sekuntia ja täysillä ylös. Painot yleensä 10-20 kiloa normaalipenkkiä pienemmät.

Erittäin hyvä liike sekä kapealla että leveällä otteella. Tehdään penkkipunnerruspäivänä joko pääliikkeenä tai apuliikkeenä, ei ojentajapäivänä!

Originally posted by köntti76
Parempi ku unohatta koko liikkeen...

Erittäin hyvä liike sekä kapealla että leveällä otteella.

Siis.. unohtakaa koko liike, vaikka se onkin erittäin hyvä :confused:

Ei ole ns. body liike, mutta todistettavasti kaikki palstan lukijat eivät ole kehonrakentajia.

Lattiapenkkiä otetaan max efford bench day:n pääliikkeenä:)
Massantreenaaja voi tosiaankin suosiolla unohtaa. Erittäin hyvä liike,jos on olkapää-vaivoja.Ainakin itsellä ovat olkapäät WsB-treenissä kovilla ja lattiapenkki antaa niille kipeästi kaivattua "lepoa". Hardelle vielä, (jos et paina 35kiloa),jos painot viuhuu 7-kympissä kehityt parhaiten tekemällä,ihan basic-penkkitreeniä. Lankkupenkit,lattiapenkit, JM`s press jne. Ovat vähän "pidemmän" treenanneiden "apuliikkeitä" ja osa on muotoutunut niin,että penkkipaidasta saadaan suurin hyöty. Kerkeät varmasti veivaamaan niitä vielä tulevaisuudessa.

K=Keep
I =It
S =simple
S =stupid

:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom