Latsit jo kolmatta päivää tulessa, oooh!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
makew sanoi:
oma selkätreeni:
leuanveto kapealla vasta otteella 3x6-12
leuanveto leveä myötä ote 2x6-12
Yliveto naruilla ylätaljassa, istuen 2x12-15
Kulmasoutu tangolla 3x10-15

yliveto naruilla ylätaljassa istuen: http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBSeatedStraightArmPulldwn.html

Hmm...Sullaki selkä tais olla paras lihasryhmä, joten tiedät miten sitä treenataan, mutta ootko varma että soutuliikkeitä on tarpeeksi? Omasta mielestä soudut on 100*parempia ja selälle riittää yks "ylhäältä alas tuleva veto".

Btw, ite reenaan nyt sillai et ekalla viikolla 3 soutuliikettä + yks ylätalja. Ja sit tokalla viikolla 3 ylhäältä tulevaa liikettä + 1-2 soutuu. Kasvaa latsit ihan sieltä ylhäältäki asti ;)

Oonkohan mä jotenkin vammainen, kun mulla ei ole latsit tulessa seuraavina päivinä niinkään... Ehkä vain hieman herkät ja tehottomat... Mutta itse reenin aikana saa sitten mm. Alataljassa kyllä semmosen kivan fiiliksen tonne latsien seudulle...

tommih sanoi:
Onko tuntuma erilainen verratessa käsipaino pull-oweriin? Pitääki testata tota ens reenissä. Vaikuttaa vaan siltä et käsipainolla tehdessä liike on "hc:mpi" :D

Emmä tiedä.
Toi nyt on vaan helvetin hyvä liike, kunhan keskittyy jännittämään latseja niin perkeleesti ja pitää kädet vähän koukussa ja samassa kulmassa.
Painoa tossa liikkeessä ei mielettömästi saa...
eikä tarttekaan :whip:

tommih sanoi:
Hmm...Sullaki selkä tais olla paras lihasryhmä, joten tiedät miten sitä treenataan, mutta ootko varma että soutuliikkeitä on tarpeeksi? Omasta mielestä soudut on 100*parempia ja selälle riittää yks "ylhäältä alas tuleva veto".

Btw, ite reenaan nyt sillai et ekalla viikolla 3 soutuliikettä + yks ylätalja. Ja sit tokalla viikolla 3 ylhäältä tulevaa liikettä + 1-2 soutuu. Kasvaa latsit ihan sieltä ylhäältäki asti ;)

hmmm, latsit on joo aika hyvät mutta enpä mikään guru ole selkä treeneissä.
epäkkäät+selän paksuus->niitä täytyy kehittää:).

Tomi sanoi:
Hehhee, no en mä nyt niin luullutkaan. :) Olen kuitenkin vaihdellut jatkuvasti selkätreenin liikkeitä ja välillä myös sarjojen pituuksia. T-kulmasoutua hehkutan viime treenistä sen takia, että en ole saanut koskaan mitään selkäliikettä tuntumaan niin kovasti jo suorituksen aikana.

Minulla aikalailla vastaavat kokemukset t-kulmasoudusta. Meillä ei valitettavasti ole laitetta, mutta onnistuu kyllä tangolla ja v-kahvalla kikkailemallakin.

Mutta ei kannata käyttää niitä lyhkäsiä tankoja. Kävi nimittäin joskus niin, että oli siellä päässä jo jonkinverran painoa, otin tangon maasta ylös jo korjasin hieman pompauttamalla sen kahvan asentoa ja tottakai se tangon toinenpää irtosi maasta ja sitten kuului rytinä ja kolina. No onneks ei sattunut mihinkään, mutta vastaisuudessa on oppinut käyttämään niitä normaaleja pidempiä tankoja.

Mutta liikkeenä helvetin hyvä ja saa todellakin tuntumaan liikeen aikana ja sen jälkeen!

tommih sanoi:
mutta ootko varma että soutuliikkeitä on tarpeeksi? Omasta mielestä soudut on 100*parempia ja selälle riittää yks "ylhäältä alas tuleva veto".
No tästä voi olla montaa eri mieltä, mielestäni ylhäältä tulevat vedot on jopa selkää leventävässä mielessä parempia kuin soudut, souduilla saa taas hyvin paksuutta selkään(toki sekin leventää mutta ei mielestäni siinä määrin kuin y,talja).

T-kulmasoutu ja tuettu kulmasoutu on kaks liikettä mitä on jo pitkään tehny mieli koittaa, mutta salilta puuttuu tarvittavat vekottimet. Yks liike missä on tullu pirun hyvä tutina selkään: smithissä epäkäsnosto tanko selän takana.

neutraali sanoi:
No tästä voi olla montaa eri mieltä, mielestäni ylhäältä tulevat vedot on jopa selkää leventävässä mielessä parempia kuin soudut, souduilla saa taas hyvin paksuutta selkään(toki sekin leventää mutta ei mielestäni siinä määrin kuin y,talja).

Teeppäs neutraali oma parin minuutin reenivideo, mis tankkitopissas kurittelet ylätaljaa antautumuksellasi. Ehkä sitten saisin ees jtn tuntumaa tonne minne silmäni eivät nää. Oikeesti. :D Tos ois ideaa laajemmallekin... Joku Tomi ja co. Vois jollai digikameral nauhotella pikku reeni clippejä, joita sit jossain netis vaik julkastas... Ainakin minä (ja sata muuta) olisin hyvin kiitollinen.. :)

Millasella romulla Tomi teit tota t-kulmasoutua??
Itse pidin taukoa kyseisestä liikkeestä muutaman vuoden, pari viikkoa sitten rupesin tekemään uudelleen ja kyllä muuten toimii :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kohtis sanoi:
T-kulmasoutu ja tuettu kulmasoutu on kaks liikettä mitä on jo pitkään tehny mieli koittaa, mutta salilta puuttuu tarvittavat vekottimet.

Kyllä T-kulmasoutu onnistuu hyvin tangolla, kun siihen kikkailee kiinni jonkun taljakahvan ja laittaa tangon pään seinää vasten. Niinkuin tuossa ylempänä Timba79 kirjoitti.

-Marchi- sanoi:
Teeppäs neutraali oma parin minuutin reenivideo, mis tankkitopissas kurittelet ylätaljaa antautumuksellasi. Ehkä sitten saisin ees jtn tuntumaa tonne minne silmäni eivät nää. Oikeesti. :D Tos ois ideaa laajemmallekin... Joku Tomi ja co. Vois jollai digikameral nauhotella pikku reeni clippejä, joita sit jossain netis vaik julkastas... Ainakin minä (ja sata muuta) olisin hyvin kiitollinen.. :)

Kyllä toi treenivideo ois todella jees, toteutti sen sitten kuka kokenut ja osaava tahansa. Ja jos joku Jyväskylässä asuva asiasta innostuu, löytyy minulta digitaalinen videokamera ja koneelta ohjelmat pätkien tekemiseen. Että halukkaita vaan ilmoittautumaan niin pidetään kunnon kuvaussessiot... :D

Timba79 sanoi:
Kyllä toi treenivideo ois todella jees, toteutti sen sitten kuka kokenut ja osaava tahansa. Ja jos joku Jyväskylässä asuva asiasta innostuu, löytyy minulta digitaalinen videokamera ja koneelta ohjelmat pätkien tekemiseen. Että halukkaita vaan ilmoittautumaan niin pidetään kunnon kuvaussessiot... :D

Mhh,mitäköhä videotuotantoa sä oot siel Jyväskyläs oikein pyörittäny... :joulu7:

Nii just, ois tosi jees,saada tommosii nettiin. Kun netin tarjonta tommosille on aika ankea, tai sitten ainakin hieman heikkotasoista...

Timba79 sanoi:
Mutta ei kannata käyttää niitä lyhkäsiä tankoja. Kävi nimittäin joskus niin, että oli siellä päässä jo jonkinverran painoa, otin tangon maasta ylös jo korjasin hieman pompauttamalla sen kahvan asentoa ja tottakai se tangon toinenpää irtosi maasta ja sitten kuului rytinä ja kolina. No onneks ei sattunut mihinkään, mutta vastaisuudessa on oppinut käyttämään niitä normaaleja pidempiä tankoja.

Voisi kuvitella miten tuossa voisi käydä:

Tangon toinen pää lepää maassa ja toisessa päässä on 4 sinistä 20kg levyä. Sitten nostat tangon pään ylös, romut tippuu maahan samantien ja tangon tyhjäpää nousee suoraan kulkusille..tämän jälkeen mies kaatuu maahan sikiöasennossa ja lepää painojensa vierellä :lol2:

Siis teoriassa mahdollista, ehkä ei ihan käytännössä. :D

Kipi I sanoi:
Tangon toinen pää lepää maassa ja toisessa päässä on 4 sinistä 20kg levyä. Sitten nostat tangon pään ylös, romut tippuu maahan samantien ja tangon tyhjäpää nousee suoraan kulkusille..tämän jälkeen mies kaatuu maahan sikiöasennossa ja lepää painojensa vierellä :lol2:
Siinä olis sitte :itku: :urjo: :curs:
Joo no itse asiaan voisko joku antaa vinkkejä tohon T-soutuun. Teen vaan niin että tanko johonkin nurkkaan ja siinä pumppailen, mutta en saa niin hyvää tunnetta kun kulmasouduilla. Tartteeko laittaa mitään kakkosnelosia jalkojen alle tai muita viritelmiä?

Kipi I sanoi:
Voisi kuvitella miten tuossa voisi käydä:

Siis teoriassa mahdollista, ehkä ei ihan käytännössä. :D

Joo, no kyllä tuohon liikkeeseen saa laittaa painoa vaikka kuinka, eikä ongelmia pitäisi tulla. Olen mm. nähnyt kuvan, jossa Savolaisen Make vetelee selkätreeniä Heavy Duty-tyyliin juuri tuolla liikkeellä. Timban tapauksessahan ongelma liittyi tuohon v-kahvaan, muistaakseni Make otti otteen suoraan tangosta!

Kyllä nuo soudut ovat loistavia liikkeitä... ja lisäksi pidän paljon jonkun edellä mainitsemasta Straight Arm Cable Pulldownista :rock:... loistava liike selkätreenin viimeiseksi...

Mun mielestä T-Kulmasoutu rokkaa siinäki mielessä että siinä on tavattoman helppo rutistaa lavat kiinni, ite oon tehny sitä viimisenä selkäliikkenä kevyillä painoilla ja pidemmät sarjat. Aina saa kaikki mehut lopullisesti selästä. :kippis1:

Flesh sanoi:
Joo, no kyllä tuohon liikkeeseen saa laittaa painoa vaikka kuinka, eikä ongelmia pitäisi tulla. Olen mm. nähnyt kuvan, jossa Savolaisen Make vetelee selkätreeniä Heavy Duty-tyyliin juuri tuolla liikkeellä. Timban tapauksessahan ongelma liittyi tuohon v-kahvaan, muistaakseni Make otti otteen suoraan tangosta!

V-kahvaan se liittyi. Koitin vaan hieman siirtää kahvan paikkaan tangon alla, jotta saisin paremman asennon. Ja se lyhyt tanko ei paljon kestänyt siirtämistä vaan lähti tyhjä puoli nousemaan. Onneks ei sentään tullut tanko kulkusille tai mihinkään muuallekaan, vaan tajusin irrottaa otteen ajoissa.

No onneksi ei Timbalta mennyt pallit ruttuun... :D...

Tuohon straight arm cable pulldowniin sen verran että itse kun teen sen viimeisenä liikkeenä laitan painoa sen verran että saan pumppailtua sen 15 toistoa. Jonka jälkeen about 10 sekuntia lepoa ja samoilla painoilla loppuun asti uusiksi... sitten 10 sekuntia lepoa, pois 5 kg ja loppuun asti taas. Sama painojen vähennys kymmenen sekunnin levolla vielä kerran ja tuntuu latseissa pitkäääään ;)...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom