Lasten houkutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 14107
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Heitä ne roskiin. Se on myös sinun lapsesi jonka terveydellä leikitään.

Totta... mutta mennäänkö tässä sit miten pitkälle? Emäntä antaa hetkellisesti periksi ja sit valittaa kun elän liian terveellisesti. Eli miten pitkälle mennään... riidata vai ihan perus ovien paukkomiset?

Heitä ne roskiin. Se on myös sinun lapsesi jonka terveydellä leikitään.

Totta.... mutta miten pitkälle tässä mennään? Minä treenaan ja emäntä ei. Paukotaanko ovia vai kaappeja? Normaali terveysvalistus EI toimi...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta.... mutta miten pitkälle tässä mennään? Minä treenaan ja emäntä ei. Paukotaanko ovia vai kaappeja? Normaali terveysvalistus EI toimi...

No jos vaan heität paskaruuat pois ja huolehdit että on jotain muuta parempaa välipalaa. Ei sinun ainakaan tarvitse tapella vaan tyynesti toimit kuten olet ilmoittanut. Jos emäntä suuttuu niin kai se joskus leppyy ja lakkaa kantamasta sokeria lapselle kun ne menevät aina roskikseen. Tuskin se jogurtin vuoksi erota tahtoo?

No jos vaan heität paskaruuat pois ja huolehdit että on jotain muuta parempaa välipalaa. Ei sinun ainakaan tarvitse tapella vaan tyynesti toimit kuten olet ilmoittanut. Jos emäntä suuttuu niin kai se joskus leppyy ja lakkaa kantamasta sokeria lapselle kun ne menevät aina roskikseen. Tuskin se jogurtin vuoksi erota tahtoo?

Suora kysymys...onko sulla perhettä jossa mies ostaa yleensä ruuat? Johon sinä vielä puutut, että ei tuommoista sontaa? Jos on... niin jutellaan sit tarkemmin tästä...

Suora kysymys...onko sulla perhettä jossa mies ostaa yleensä ruuat? Johon sinä vielä puutut, että ei tuommoista sontaa? Jos on... niin jutellaan sit tarkemmin tästä...

Ei ole. Ongelma on teillä siis siinä että sinä et käy kaupassa. Siihen on yksi ratkaisu: Käy itse siellä kaupassa äläkä kitise.

Ei ole. Ongelma on teillä siis siinä että sinä et käy kaupassa. Siihen on yksi ratkaisu: Käy itse siellä kaupassa äläkä kitise.
Ei mut hei täähän toimii näin netin kautta... eli minä menen kauppaan ja tuon ne safkat? Mie oon töissä ja emäntä ei saa niitä safkoja niille lapsille syötettyä. Hommaa oikeesti lapsia ite...tai elä hommaa. Elä tee samaa virhettä...sulla menis sormi suuhun kun pikku-roope tai pikku -sanna ei söisikään sinun parsakaalia. Tziisus.. kuvittelin aluksi järkevää keskustelua mut se katos bittiavaruuteen..

..ja jos oikein rehellisiä tähän aikaan ollaan @Kisumisu niin KYLLÄ minä kaupassa käyn.. mut minä en niitä ruokia aina laita. Eli ajatuksesi oli hieno, mutta tyhmää ajatella, että en tuota olisi tajunnut... kyllä safkat onnistuu kaupassa käynillä, mutta ei niitä kukaan syö ikinä... hmmm.. remmillä ehkä... miten sinun lapsuudessas? Vai saitko aina kultamiltallin kun sanoit kiitos ruuasta ja "remmi" sana oli outo? Nykyajan lapset syö porkkanan jotenkuten kun uhkaat leikkiaseella ja viikon pokemon go-kiellolla..

..ja jos oikein rehellisiä tähän aikaan ollaan @Kisumisu niin KYLLÄ minä kaupassa käyn.. mut minä en niitä ruokia aina laita. Eli ajatuksesi oli hieno, mutta tyhmää ajatella, että en tuota olisi tajunnut... kyllä safkat onnistuu kaupassa käynillä, mutta ei niitä kukaan syö ikinä... hmmm.. remmillä ehkä... miten sinun lapsuudessas? Vai saitko aina kultamiltallin kun sanoit kiitos ruuasta ja "remmi" sana oli outo? Nykyajan lapset syö porkkanan jotenkuten kun uhkaat leikkiaseella ja viikon pokemon go-kiellolla..
Meillä on ihme ipana kun tykkää parsakaalista :)
Minä teen meillä pääosin ruuat ja jos vain minusta riippuisi niin ruokavalio olisi kombinaatio 4 aineesta vihannesten lisäksi eli jauheliha/kana + riisi/makaroni mutta koska samassa taloudessa on muitakin niin pakko olla vaihtelua, tosin vaihtelua tulee enempi siitä kun puoliso tekee omanlaista ruokaa joka ei ole millään tapaa ns. bodisafkaa.
Muksu on hintelä kuikelo jonka pitäisi painaa enempi niin ihan tarkoituksella ostan vähintään kerran viikkoon sille ruuaksi kaupasta tuoreen jättilihiksen jossa on energiaa tiukassa muodossa ja maistuukin, karkki ajaisi toki saman asian mutta sokeria ei viitsi syöttää joten kerran viikossa saa karkkipäivä riittää.

Sitä muuten ihmettelen kun toisilla on kokoajan limpsaa eli opetetaan sille kaikista pahimmalle sokeririippuvuudelle?
Hyvin huomaa tuon riippuvaisuuden kun karkkipäivän jälkeen mankuu karkkia pari päivää ja sitten taas unohtuu, pitäisi varmaan harkita uudelleen asiaa mutta lapsi on lapsi ja kyllähän ne karkitkin kuuluu elämään.

Sitä muuten ihmettelen kun toisilla on kokoajan limpsaa eli opetetaan sille kaikista pahimmalle sokeririippuvuudelle?

Perus stoppi tähän... miksi sokeriversiolle? Vai aspartaami-antero pelkoisia? Meillä taas ei limpsaa ole ollut...mutta saunaan pillimehut. Nekin otetaan kyllä yksissämielin stevialla. Joo ja ei...ei kuolis vaikka olis sokerista... vaan jostain on lähdettävä ja vähennettävä. Mutta siinäpä se...

Itsehän vedän omat ruuat... emäntä kerran dieettas ja kitu, mutta sai tulosta aikaan. Nyt ei jaksa enään kuulemma... sit valittaa ku tulee herkuteltua. En tiiä pää leviää tämmösissä. Sanotaan, että hitto kun on nälkä eikä oo ruokaa, mutta ei mennä kauppaan tai sanota, että mitä haluaisi, mutta ei edelleenkään mennä kauppaan. Taidatte kohta minut löytää sinkkujen ketjusta. Jotenkin niin älytöntä, että kaveri hakkaa päätä seinään ja valittaa kun sattuu, mutta pakko jatkaa..

Kuten sanoin, lapsuudessani söin mitä kaapista löytyi tai ruuaksi oli laitettu. En ollut lihava lapsi, enkä myöskään nälkää nähnyt.

Laita sitä ruokaa. Kyllä ne jääkaapissa säilyy muutaman päivän. Pakastimessa myös. Ei normaalin kotiruuan pitäisi olla pahaa. Ei se teidän tilanne itkemällä tai täällä vatvomalla parane tai sillä että ilkeilet minulle kun emäntäsi on idiootti ja itse olet reppana.

Kuten sanoin, lapsuudessani söin mitä kaapista löytyi tai ruuaksi oli laitettu. En ollut lihava lapsi, enkä myöskään nälkää nähnyt.

Laita sitä ruokaa. Kyllä ne jääkaapissa säilyy muutaman päivän. Pakastimessa myös. Ei normaalin kotiruuan pitäisi olla pahaa. Ei se teidän tilanne itkemällä tai täällä vatvomalla parane tai sillä että ilkeilet minulle kun emäntäsi on idiootti ja itse olet reppana.

Kova muija...:heart: Tuolla asenteella pääset pitkälle... olet ehkä jopa itse täydellisyys! :worship:

Meillä ei kyllä mitään ongelmia ole. Lapset syö sitä mitä hankitaan ja laitetaan. Itse hoidan 95% kauppareissuista, joten hyvin pystyn kontrolloimaan touhua. Herkut kuuluu kyllä kuvioon mutta vain jos kunnon ruoat maistuu. Ei olla koskaan lähdetty siihen, että herkkuja olisi mätettäväksi asti. Eli ei sellaista että joku ateria korvattaisiin kokonaan herkulla. Mutta pieniä jälkkäreitä saa usein, jos on syöty reippaasti kasvikset mukaan lukien. Limuja kun ei itse juoda, niin niitä ei löydy. Pillimehun saa aina saunassa ja joillain kesäreissuilla. Muuten ei mehujakaan juoda. Mummolaan kuuluu mummon tekemä marjamehu. Eihän oikeastaan mikään yksittäinen tuote voi olla ongelma, ainoastaan määrä jota sitä syödään voi olla. Joku jogurtti välipalan yhteydessä on ihan ok. Mutta sitten jos menee 5 prk päivässä ja se vähentää ruokahalua kunnon ruoan suhteen, niin se huono. On ne uhmaiässä tietty monenlaista kokeilleet. Mutta meillä systeemi oli, että jos syöminen ja se ruoka mitä tarjolla on, ei maita, niin pöydästä pois. Seuraavan kerran ruokaa tarjolla vasta, kun on seuraava ruoka-aika. Kyllä sitten on ollut ruokahalua taas. Ja itse kun ei koskaan napostella aterioiden välissä, niin eipä lapsetkaan sellaista mallia ole nähneet. Välillä sitä ihmetellen katsoo jotain tuttujen lapsia, kun ne käy vaan välillä kaapaisemassa muroja suoraan paketista. Eipä siinä keholle ateriarytmiä kehity, jos sitä verensokeria nostatteleen naposteluilla koko ajan.

Kova muija...:heart: Tuolla asenteella pääset pitkälle... olet ehkä jopa itse täydellisyys! :worship:

Ilmeisesti et halua ratkaista teidän tilannetta. Haluat vain vertaistukea tai kauhistelua?

Jos asia on tärkeä, niin ota se teidän perheen ruokahuolto haltuun ja omalle vastuullesi, jos kerran vaimolla ei ole tietotaitoa aiheeseen. Veikkaan että vaimo on lopulta tyytyväinen siihen että sinä käyt kaupassa ja laitat ruoka-annokset valmiiksi. Säästäähän se hänen aikaansa. Jos kerran itse kuitenkin syöt kunnolla niin kaiketi laitat omat ruokasi erikseen. Samalla vaivalla menisi koko perheelle.

• Like
Reactions: Fea
Nykyajan lapset syö porkkanan jotenkuten kun uhkaat leikkiaseella ja viikon pokemon go-kiellolla..

Parsaa en ole edes koittanut syöttää. Aika väkisin sitä pitää itsekin syödä, mutta tuoreena tarjotut tomaatit, kurkku, paprika ja vihersalaatit uppoaa hyvin. Sipuli kans. Myös juurekset kuten porkkana. Porkkana on uponnut hyvin, kun tarjosin sen joskus kun telkussa oli piiretyssä joku söpö pupu nakertelemassa sellaista. Nyt mun luona saa aina nakerteluporkkanan sillä aikaa, kun laitan salaattia ja ruokaa. Lapsille pitää noi kasvikset myydä jotenkin muuten kuin puhumalla vitamiineista ym. Tosin oon mä niistäkin puhunut ja nyt tyttö kyselee multa aina välillä kumpi on terveellisempää, maito vai porkkana tms. Koitan sanoa, että ruokavalio on kokonaisuus ja monipuolisuus on hyvästä.

En mä usko, että lapsenkaan ruokavalio niihin jogurtteihin kaatuu. Mutta sitten jos on paljon tuollaista makeutettua niin varmasti voi makumaailma vääristyä.

Tziisus.. kuvittelin aluksi järkevää keskustelua mut se katos bittiavaruuteen..
Kannattaa yrittää siellä, pienten lasten ISIEN ketjussa.
Enemmän käytännössä testattuja vinkkejä kuin teoreettistä ideologiaa.

Ilmeisesti et halua ratkaista teidän tilannetta. Haluat vain vertaistukea tai kauhistelua?

Jos asia on tärkeä, niin ota se teidän perheen ruokahuolto haltuun ja omalle vastuullesi, jos kerran vaimolla ei ole tietotaitoa aiheeseen. Veikkaan että vaimo on lopulta tyytyväinen siihen että sinä käyt kaupassa ja laitat ruoka-annokset valmiiksi. Säästäähän se hänen aikaansa. Jos kerran itse kuitenkin syöt kunnolla niin kaiketi laitat omat ruokasi erikseen. Samalla vaivalla menisi koko perheelle.

Käytkö pätemässä joka ketjussa? Suoraan sanottuna vituttaa tuommoinen jeesustelu...ihan ku eläsit meidänkin perheessä. Sinäkö se olet joka pöydän alta aina huutelee miten elämää on niin helppo elää aina? Tää on varmaan sun video ja tää toimii kaikkeen:
View: https://www.youtube.com/watch?v=ZXsQAXx_ao0

Eikä silti, tuo video on hyvä. Mutta jos ei ole muuta asiaa niin kiitos, oli kiva kuulla mielipiteesi :) Niin kyllä... mitäs minä mistään kyselen kun hyökkäät joka ketjuun vittuilemalla. Jos vituttaa niin lopeta vituttamasta. Jos parisuhde menee huonosti niin lopeta se... jos ja jos ja jos... että sun elämä täytyy olla täysin täydellistä ja mustavalkoista. Muuttuvia tekijöitä ei ole olemassa sinun maailmassa...

Käyppäs nyt @Kisumisu pätemässä minun soittamiin videoihin "kitaristit hoi" - ketjussa. Lisäsin sinne pari biisiä... miten ne ois pitänyt soittaa kun mun mielestä ne on paskoja?

Käytkö pätemässä joka ketjussa? Suoraan sanottuna vituttaa tuommoinen jeesustelu...ihan ku eläsit meidänkin perheessä. Sinäkö se olet joka pöydän alta aina huutelee miten elämää on niin helppo elää aina? Tää on varmaan sun video ja tää toimii kaikkeen:
View: https://www.youtube.com/watch?v=ZXsQAXx_ao0

Eikä silti, tuo video on hyvä. Mutta jos ei ole muuta asiaa niin kiitos, oli kiva kuulla mielipiteesi :) Niin kyllä... mitäs minä mistään kyselen kun hyökkäät joka ketjuun vittuilemalla. Jos vituttaa niin lopeta vituttamasta. Jos parisuhde menee huonosti niin lopeta se... jos ja jos ja jos... että sun elämä täytyy olla täysin täydellistä ja mustavalkoista. Muuttuvia tekijöitä ei ole olemassa sinun maailmassa...

Käyppäs nyt @Kisumisu pätemässä minun soittamiin videoihin "kitaristit hoi" - ketjussa. Lisäsin sinne pari biisiä... miten ne ois pitänyt soittaa kun mun mielestä ne on paskoja?

Minusta sinulla on täydet mahdollisuudet ratkaista tuo teidän ongelma. Se tosin ei ole vaimon haukkuminen, sinkkuketjuun siirtyminen tai ovien paiskominen. Jos vaimo nyt kuitenkin väkisin ostaa teräsmiesjogurtteja niin ei ne haittaa jos lapset kuitenkin syö kunnon ruokaa jota sinä voit laittaa kun kerta osaat.

Miksi teillä homma ei muka millään onnistu jos monissa muissa perheissä onnistuu.

Minusta sinulla on täydet mahdollisuudet ratkaista tuo teidän ongelma. Se tosin ei ole vaimon haukkuminen, sinkkuketjuun siirtyminen tai ovien paiskominen. Jos vaimo nyt kuitenkin väkisin ostaa teräsmiesjogurtteja niin ei ne haittaa jos lapset kuitenkin syö kunnon ruokaa jota sinä voit laittaa kun kerta osaat.

Miksi teillä homma ei muka millään onnistu jos monissa muissa perheissä onnistuu.

Kerroppa muuten ensin joku oma ongelmasi? Haluan vastata sulle siihen sinun ongelmaasi... uskallatko kertoa sinun ONGELMASTASI? Onko sinulla semmoisia? Tämmösiä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ongelma

Ainiin eihän sulla ole... @Kisumisu ku oisit jo ne ratkaissut:oujee:

Kerroppa muuten ensin joku oma ongelmasi? Haluan vastata sulle siihen sinun ongelmaasi... uskallatko kertoa sinun ONGELMASTASI? Onko sinulla semmoisia? Tämmösiä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ongelma

Sovitaan sitten että teidän perheen lasten kohtalo on sinetöity silkalla sokerilla, eikä sitä voi mikään muuttaa koska äiti on hirviö jolle ei mahda mitään. Harmillista.

Sovitaan sitten että teidän perheen lasten kohtalo on sinetöity silkalla sokerilla, eikä sitä voi mikään muuttaa koska äiti on hirviö jolle ei mahda mitään. Harmillista.

Kato ei... ei sieltä tullut ongelmaa. Eipä se uskalla kertoa... harmillista. Muiden ihmisten asioita ruotii mutta ei mitään omia jos kysyy kerrankin... säälittävä tapaus :( On se kyllä myönnettävä... täydellisen ihmisen kanssa ei kannata väitellä...

En ees uskalla käydä lukemassa muita ketjuja joissa ihmiset valittaa asioitaan.. hui saatana.. kisumisu iskee.. hyi saatana! Sinun lempiketju on varmaan tuo "Vammat ja lihashuolto"..

Kato ei... ei sieltä tullut ongelmaa. Eipä se uskalla kertoa... harmillista. Muiden ihmisten asioita ruotii mutta ei mitään omia jos kysyy kerrankin... säälittävä tapaus :(

No minulla oli eilen maha kipeä ja sitten mietin onko se ruuasta vai mistä ja päättelin että joko karkista tai makeutusaineesta. Ei tarvinnut kysyä neuvoa, mutta vertaistukea voi tietysti tarjota jos jollain muullakin on ollut maha kipeä. Täytyy vain syödä fiksummin. Ei kannata tätä sinun aihettasi kuormittaa minun ongelmillani, kun sinun ongelmasi ovat niin suuria.

No minulla oli eilen maha kipeä ja sitten mietin onko se ruuasta vai mistä ja päättelin että joko karkista tai makeutusaineesta. Ei tarvinnut kysyä neuvoa, mutta vertaistukea voi tietysti tarjota jos jollain muullakin on ollut maha kipeä. Täytyy vain syödä fiksummin. Ei kannata tätä sinun aihettasi kuormittaa minun ongelmillani, kun sinun ongelmasi ovat niin suuria.

Kuten sanoin, ei varsinaisia isompia ongelmia. Mahakipu on ainut. Neiti täydellisyys... ei enempää uskalla avata. Mestari kiertelemään varsinaiset ongelma. Sitten kuittaa varmasti asian, että ne ei muille kuulu... ei kuulu ei.. muiden ongelmia ruotii kuin joku puolijumala...huh huh. Varmaan verkossa nysväävä sinkku jolla ei oo miestä (ollutkaan) ja jos on niin valehtelee että on. Jos oliskin niin kyllä mies ois saanut kuulla kunniansa..
Voi mies parkaa.

Eikun ainiin.. kuittaa tän: "Sä et tiedä mistä sä puhut!". No en tiiä en, kun ei USKALLA sanoa elämästään muutakuin mahakivun...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom