Laskuvarjojääkäriksi 2015

Osaisiko joku sanoa miten kannattaisi treenaa vatsoja, että saisi ne nopeammin tehtyä? 45 meni viime kerralla, ja olis helposti jatkunu vaikka 100:n asti, mutta pitäs saada nopeemmi tehtyy ja hallitusti kaikkien ohjeiden mukaan.. Sama nois selkälihasliikkeis, miten saa tehtyä 60 jos otsan pitää osua maahan? Pitääkö sitä alkaa hakkaamaan siihen patjaan :DDD

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaisiko joku sanoa miten kannattaisi treenaa vatsoja, että saisi ne nopeammin tehtyä? 45 meni viime kerralla, ja olis helposti jatkunu vaikka 100:n asti, mutta pitäs saada nopeemmi tehtyy ja hallitusti kaikkien ohjeiden mukaan.. Sama nois selkälihasliikkeis, miten saa tehtyä 60 jos otsan pitää osua maahan? Pitääkö sitä alkaa hakkaamaan siihen patjaan :DDD

No noi vatsathan on melkeen kunnossa, koita vaan pökkii kovempaa :D saattas toimii ehkä jos kokeilet ottaa vaikka 20 toiston sarjoja täysiä lyhyellä palautuksella. Nuo selkäliikeet ei musta henkilökohtasesti oo mitään selkäliikkeitä, takareidet alkaa ennemminki kramppaamaan. :D on muuten kova kuumotus siitä, että pääseekö sinne testeihinkään :D

Itellä sama ongelma vatsoissa, ei vaan nopeus riitä. Ei myöskää oo mitään mihin tukea jalat vaa joutuu aina pyytään pikkusiskoa pitään kiinni nilkoista
Vois tuota anattinigan neuvoa koittaa. Ja nuo "vatsalihasliikkeet" on myös aika paljo lonkankoukistajista kiinni

Miks Anattinigga pelkään ettei tuu kutsua testeihin, eikö sinne järestään kaikki pääse joilla on kuupperi yli 3000 ja lääkärinpaperissa ei mitään kummempaa vikaa?

Itellä sama ongelma vatsoissa, ei vaan nopeus riitä. Ei myöskää oo mitään mihin tukea jalat vaa joutuu aina pyytään pikkusiskoa pitään kiinni nilkoista
Vois tuota anattinigan neuvoa koittaa. Ja nuo "vatsalihasliikkeet" on myös aika paljo lonkankoukistajista kiinni

Miks Anattinigga pelkään ettei tuu kutsua testeihin, eikö sinne järestään kaikki pääse joilla on kuupperi yli 3000 ja lääkärinpaperissa ei mitään kummempaa vikaa?

Mulla oli vähän verenpaine koholla tarkastuksessa (64/147) :/. Sanoin lääkärille sitten, että kotimittauksissa tullu ihan normitulosta, minkä se sitten merkkasikin siihen tarkastuslappuun, mutta ei voinu luvata, että se ei olis karsiva tekijä. Olen kyllä ihan luottavaisin mielin, mutta harmittais kyllä jos jäis testeihin pääsy jostain noin naurettavasta kiinni :D teppo69:lle vielä että meikäläinen on kans vähän täältä pohjosemmasta, Vaalasta.

Jaahazz, kuulostaa aika turhalta syyltä tulla karsituksi, toivotaan sulle parasta.

Mulla kuumottaa vielä enemmän, tämä on aika naurettava tarina oikeastaan:
Elikkä mulle on annettu vuonna 2002 diagnoosi aspergerista ja lievästä autismista. En nyt ota kantaa oliko diagnoosi silloin aiheellinen, mutta jo vuonna 2005 mut tutkittiin uudestaan: ei löytynyt mitään näihin häiriöhin viittaavia piirteitä.
Tänä vuonna tutkittiin vielä kerran ja psykologi sanoi suoraan että tuo diagnoosi on aivan tajuttoman harhaanjohtava. Se ei vois olla enää enempää väärin. Mulla ei yksinkertaisesti voi minkään järjen mukaan olla aspergeria. Samaa mieltä on kaikki mun kaverit. Mutta meijän terveydenhuolosysteemit ei anna poistaa näitä diagnooseja. Niinpä mulla on edelleen tuo maininta lääkärinpapereissa.
Ei niinkun mitään järkeä.
Pikkasen vituttaa jos tuon takia kusee hommat...

Ainii, hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

Itsellä pieni välilevyn pullistuma lannerangassa, joka tosin on onnistuneella fysioterapialla saatu parannettua täysin oireettomaksi. Nyt selkä kestää kovaakin treeniä. Muodon vuoksi mainittiin lääkärinpaperissa mutta en usko, että siitä mitään ongelmaa tulee kun ei iskiasvaivat ainakaan olleet karsivien tekijöiden listalla.

Ja hyvää itsenäisyyspäivää äijille! :)

Terve! Täällä ois yks laskuvarjojääkäriksi hakenut -95 syntynyt äijä Raahesta. Pituutta 178, paino 65. Koripalloa, pesäpalloa ja jalkapalloa sekä hieman painia oon harrastanut nuorempana, nyt viitisen vuotta ollut taukoa näistä. Peruskunto hyvä, cooper-testistä tuli kuukausi sitten 2500, viime viikolla se oli pikkusen yli 3000. Tammikuussa ois lähtö Rovaniemelle, ja toivottavasti myös Utin pääsykokeisiin.

Hyvää itsenäisyyspäivää teille!

ps. Leukoja 14 :rock:

Mitenkä muute toi sukellus, uimahallis ainaki ku silmä auki hain renkaita neljästä metristä, laitoin 4m etäisyydelle toisitaan pohjalla ja samaa kertalla hain, silmät kirveli ettei tosikaan :D onkohan kokeissa sallittu ns. Nenänpidike, että voi ainaki varmuudella keskittyä sukeltamaan..
Räpiköin tänään hallissa 200m rintauintia uimaystävän tekniikoilla ja aikaa meni 4,45min...siitä kun minuutin rutistaisi ni sekin homma kunnossa...noh, 12kk aikaa luulisin että onnistuu :D

Sukella vaan säännöllisesti niin saat rutiinia siihenkin, kirvelyyn tottuu. Kannattaa kysyä joltakin asiaan perehtyneeltä, miten paine saadaan veden alla pois korvista, niin homma helpottuu huomattavasti :) Uinnissa kannattaa ilman muuta vetää vapaauintia niin pääset nopeemmin :)

Moro kaikille! Innokas treenailija pk- seudulta ilmoittautuu ralliin mukaan. Tällä hetkellä cooper pikkusen vajaa 3000, hiihto kokeilematta (taustaa löytyy aikaisemmilta talvilta, tällä hetkellä vesisade ja +5 astetta haittaa harjoittelua), lihaskuntoon pitäis mennä 13-15 pojoo (pituushyppy 2.35), uinti vahvasti työn alla (koulu-uinnit tuli aikanaan skipattua syystä tai toisesta). Mites treenailijoilla sujuu uinti? Itellä ois tavoitteena saada lähinnä hyväksytty kyseiseltä osa-alueelta. Alkaa pikkuhiljaa kuumottelemaan immolan kokeet, alle kuukauden päästä mennään pojat! Muistakaa jätkät harjotella, pidetään keskustelu elossa tässä ja mielellään immolan chatissa. Tsemppiä treeniin!

Täälläkin kuumotukset kasvaa, etenkin kun flunssa päällä nii ei pääse reenaamaankaan. Uinnista vois hyvänä päivänä tulla jopa 2 pojoo (ennätys 4.03), lihaskunnot samaa luokkaa kun killermasalla ja juoksukunto oletettavasti hiukan päälle 3000 cooper. Hiihdosta paha sanoo koska niillä inttisuksilla hiihtämisessä aika vähän yhtymäkohtia normi suksiin, toivotaan että hyvin mänee. Vielä viimesen kuukauden tsempit kaikille ja sit nähään kuka on reenannu tarpeeks!:D

Nimenomaan tarpeeksi, kysehän ei ole "kilpailusta" vaan tietyn rajan ylittämisestä (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin). 30 pistettä riittää jatkoon ja loppu on sitten päästä kiinni. Villin huhun mukaan rajalle oli päässyt 2014-2015 parillakymmenellä pisteellä. Läpäisijöistä suurin osa pääsee myös Uttiin ja valitsee sen "parempana" vaihtoehtona. Rajalle tulee siis "peruutuspaikkoja" runsaasti. Yleltä tuli aikanaan Erikoisrajajääkärit dokumentti, onko kenelläkään mahdollisesti linkkiä tai muuta mahdollisuutta jakaa dokumenttia (poistettu areenasta)?

Erikoisrajajääkäreistä kertova tv-ohjelma oli vielä joku aika sitten dailymotionissa tai jossain vastaavassa, mutta on poistettu :/ Hyvä sarja kyllä :)
Täällä päin on kyllä treenaajan arki tehty vaikeeksi :D Juoksu on hemmetin vaikeeta, kun tiellä on jäätä, jonka päälle sulanut vettä :D Hiihtäminenkäähän ei tietty onnistu :face: Uintia kokeilen tänään ajan kanssa ja oli pienoinen pettymys. Luulin olevani hyvä uimari, ja sain ajaksi 4 min 15 sec :D Ei siinä onhan tuo läpi, mutta ei paljo varaa höllätä :D

Sarjan saa torrenttina warettamalla, tai ainakin ite sain ( busted )

Mitä voisin killerimasalle vastata niin periaattessa oot ihan oikeassa. Jos saat yli rajan niin voit päästä sisälle. Ja vois kuvitella että immolaan tulee just paljon peruutuspaikkoja. Mutta ei tieteenkää paremmista pisteistä oo haittaa, varmaan mielummin pistävät sisälle täyspäisistä kaikista kovakuntosimmat.
Ja sitä kovempi kunto niin sitä kovemmassa iskussa on vääntämään niitä psykologisia sen rääkin jälkeen. :puntti:

Mutta ei oo kyllä säät suosinu ketään nytte talvella. Meilläki sama ongelma kun anattinigalla:itku:

Vittu mun ekat hiihdot tänä vuonna on näillä näkymin Immolan testeissä :D Lahesta siis !

Ai että tänään oli reenit. Kävin kaverin kaa ku haki viime vuonna ni sauvakävelee painoliivit päällä ja tekee punttistreenin ja se sano et meitsil on kyl hyvät tsäänssit. Se ite oli sillon testeis kipee mut ei päässy sit kuitenkaa. Se sano et just jees testit ku voi jubailla vaa niide nykyiste lsvjklaisten kaa siel ja kuulla vähä mitä on odotettavissa.

Joo hiihtäminen voi jäädä aika vähiin ennen testei xD ei se mitää kaikille sama toi tai tuskin tonne mistää lapista hakee porukkaa :Ddd

Mä menen suksimaan Helsingissä olevaan hiihtohalliin jos ei rupee kelit pikkuhiljaa paranemaan. Vähintään 10 kertaa aion käydä hiihtämässä ennen testejä. Tänään kävin heittää kovatemposen 6km lenkin ja huomenna talvimyrskystä huolimatta 10km peruslenkin + lihaskunnot aina päälle. Mulla menee lihaskunnot hyvin, vain leuanvedossa ja vauhdittomassa pituudessa on hiomisen varaa. Cooper täälläkin kolmen tonnin luokkaa. Uintia kokeilin eilen ja täydet pisteet olisin saanu, mut olin ihan puhki sen jälkeen. Eli pitää vielä sitä yleiskestävyyttä parantaa että jaksaa testeissä rykästä kaikki 8 tunnin sisään, siis jos sinne testeihin kutsu tulee.

Tsemppiä kaikille! :)

- - - Updated - - -

Luulin olevani hyvä uimari, ja sain ajaksi 4 min 15 sec :D Ei siinä onhan tuo läpi, mutta ei paljo varaa höllätä :D

Reeniä vaan! Kyllä se siitä :)

On ollu niin hiljasta että pakko kysyä miten porukoilla treeni luistaa?
Ei vissiin oo kukaan päässy vielä suksimaan, isäukko anto vinkkiä että kannattaa mennä sauvakävelemään armeijan hiihtokumpparin jalassa :)

Sais tulla pikkuhiljaa kutsut jo postii...

On ollu niin hiljasta että pakko kysyä miten porukoilla treeni luistaa?
Ei vissiin oo kukaan päässy vielä suksimaan, isäukko anto vinkkiä että kannattaa mennä sauvakävelemään armeijan hiihtokumpparin jalassa :)

Sais tulla pikkuhiljaa kutsut jo postii...

Hyvin on mennyt treenit :) Olin varmaan parin viikon ajan puolikuntonen, hirvee flunssa jylläs, mutta nyt taas iskussa :puntti: Nyt on tullu juostuu vaan vähän lyhyempää lenkkiä kovemmalla vauhdilla (n. 5-6 km, 13 km/h), ja on muuten toiminu - vauhtia tulee nopeesti lisää! Oon tässä jonkun verran laskeskellu, että jos sais sen reppujuoksun aikaan 13-13,5 min nii oltas jo hyvin sisällä, jos muut testit menee normisti ja se pisteraja on siinä 30 luokkaa :D Täällä alkaa olla sen verran lunta, että hiihtämäänki varmaan kohta pääsee! :) Kutsua ootellessa :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom