Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
"Esivalinta tapahtuu hakupapereiden perusteella. Esivalinnan läpäiseille lähetetään joulukuun puolessa välissä kutsu valintakokeisiin. Esivalinnassa hylätyille ei asiasta ilmoiteta erikseen." -Lähde, mil.fi.

Eli kohtapuolin pitäs alkaa kirjeitä tuleen, esivalinnan läpäisseille...:dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka moni täältä aikoo hakea myös erikoisrajajääkäriksi? Itse olen ottanut asiasta selvää, ja olen tullut siihen tulokseen, että jos en pääse laskuvarjojääkäriksi, niin myös paikka sieltä kelpaisi erinomaisesti. Koulutus on kuulemma muuten samanlainen, mutta hyppykoulutus korvataan rajavartioinnilla. Nyt tappamaan itseni 10kg lisäpainoilla ------------>

Itse laitoin paperit myös erikoisrajajääkärikoulutukseen. Jos(siis kun) utin fyysiset hakutestit läpäisee niin eikös se ole niin, että erikoisrajajääkäritesteihin kutsutaan vain psykologisiin?

Kuinka moni täältä aikoo hakea myös erikoisrajajääkäriksi? Itse olen ottanut asiasta selvää, ja olen tullut siihen tulokseen, että jos en pääse laskuvarjojääkäriksi, niin myös paikka sieltä kelpaisi erinomaisesti. Koulutus on kuulemma muuten samanlainen, mutta hyppykoulutus korvataan rajavartioinnilla. Nyt tappamaan itseni 10kg lisäpainoilla ------------>
Mutta mites erikoisjääkärien baretit sitten menee? Eikös hekin saa punaisen, mutta ilman sitä lvj-kokardia? Ihan mielenkiinnosta, tietääkö joku? Täytyy katsoa, jos intin jälkeen jaksais koittaa sinnekin.

Mutta mites erikoisjääkärien baretit sitten menee? Eikös hekin saa punaisen, mutta ilman sitä lvj-kokardia? Ihan mielenkiinnosta, tietääkö joku? Täytyy katsoa, jos intin jälkeen jaksais koittaa sinnekin.
Ruskea niillä on. www.raja.fi sieltä ettii sen erikoisrajajääkärin elämää - blogin niin siellä on kuva.

Ja itseasiassa tässähän se:

http://www.raja.fi/rvl/rmvk/home.nsf/files/E6335027CDD5DCB5C225739C0055606E/$file/053_baretti.jpg

Ja itellä haut myös tonne.

Ruskea niillä on. www.raja.fi sieltä ettii sen erikoisrajajääkärin elämää - blogin niin siellä on kuva.

Ja itseasiassa tässähän se:

http://www.raja.fi/rvl/rmvk/home.nsf/files/E6335027CDD5DCB5C225739C0055606E/$file/053_baretti.jpg

Ja itellä haut myös tonne.
Mutta hetkinen. Entäs Utissa koulutettavat? Kyllähän "korpijääkäreillä" on siis ruskeat, mutta eikös Utissa koulutettavat saa punaisen? :confused:

Vai oonko nyt sekoittanut pahan kerran hommelit?

No suurin osa erikoisjääkäreistä on suorittanut palveluksensa laskuvarjojääkärinä, joten kyllä heillä melkein automaattisesti on punainen baretti. Mitenhän kauan niissä kutsuissa vielä menee. Meinaan vaan, että jos ne lähetetään tänään, niin ne on perillä etelä-suomessa vasta viikon kuluttua, sillä nykyinen postijärjestelmä on paska...

Soitin Uttiin, kutsukirjeet on eilen postitettu ja kuulemma huomenna ois mahdollisesti sitten perillä. Jännitys tiivistyy:D

Mitenhän ne mahtaa olla huomenna perillä kun nykyään kaikki etelä-suomen postit menee Helsingin postin kautta.. siinä menee sellanen viikko, että ne kutsut tulee... jos tulee

Jei, tänään tuli kutsu! Eli testipäivät on 22.1-23.1 mutta paikalla pitää olla jo edellisenä iltana viimeistään klo 22.30. Nyt vaan helvetinmoinen reeni päälle että varmasti ollaan ylikunnossa testipäivänä ja epäonnistutaan kaikissa lajeissa.

Oli pakko ed. viestin hädissäni luettuani soittaa uttiin, ja kyllä kutsu on tulossa :thumbs: Mulla eka testipäivä 23. päivä, eli varmaan sitte paikalla 22. päivä.

Ja valintasihteerin mukaan kokeisiin on tulossa 333 hakijaa.;) Aika kova määrä, jos tuosta n. 70 valitaan.

Sieltähän se kusti kirjeen toi. 22.-23. päivä näytti olevan testin ajoitus. Nyt vaa priimakuntoon.

Pitäs vielä päästä hiihtoakin koittamaan, mutta ei nuo kelit oikein suosi suksimista (paitsi tietenkin , jos vähän lisähaastetta kaipaa).

Tännekin oli tullu kirje :hyper: Väsyneenä tulin koulusta ja ajattelin että taidan mennä suoraan nukkumaan, mutta kirjeen jälkeen motivaatio sai "hieman" uutta potkua ja lähdinkin lenkille :D

edit: niin ja testipäivä oli 23.-24.1

Viimeksi muokattu:
Huh, kirje tuli ja jännityksellä sen avasin. Ei kuitenkaan voittoa tällä kertaa. Syy karsiutumiseen oli Cooperin testin tulos, 2800 metriä. Vielä lähtee hakupaperit ilmavoimiin ja ellei se natsaa, niin Santahamina kutsuu.

Tsemppiä testeihin kaikille tasapuolisesti! :thumbs:

Jee testeihin päästiin! Mulla testit 22.-23.

Kahta kovempi treeni vaan nyt päälle nii eiköhän joku paikka pamaha paskaks :P
Sitte täytyy junassa chillaa teijän kaa ketä tulee samaa aikaa :)

Jesh! Kirje tippunut laatikkoon tänään :dance: Ei voinut perkele muuta tehdä kuin hymyillä. Nyt treeni-into kovempi kuin koskaan aikaisemmin :whip:

Valintakokeessa nähdään jannut!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom