Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo saattaa toi munkin polvivaiva johtua siitä että vetäsin yhen viikon aikana 3 lenkkiä ton painon kanssa. Muina viikkoina tein vaan yhden, mutta ajattelin koittaa tuollaista rankempaa viikkoa ja hyvin kävi :D. Meinasin tänään illalla lähteä koittamaan josko sitä jo pystyisi vähäsen juoksemaan.

JES!! Kävin juoksemassa n 3km hiekkatietä pitkin eikä polvessa tuntunut yhtään! Ei näköjään ollut mikään vakava vaiva tuossa polvessa jos 1,5vko lepo riitti. Olen nyt kuitenkin varovainen ettei tuo tule uusiksi ja heitän seuraavan lenkin vasta maanantaina, ja senkin voisi jättää tuollaiseksi 3km nysäksi.

Kävin muuten eilen kokeilemassa sitä 4m sukellusta. Pinnalta sen rinkulan kyllä näkee hyvin mutta pohjassa kun korvat rutisee ja silmät paukkuu niin ei sitä meinaa oikeen erottaa. Pitää kysyä saako siinä testissä käyttää kiikareita.

JES!! Kävin juoksemassa n 3km hiekkatietä pitkin eikä polvessa tuntunut yhtään! Ei näköjään ollut mikään vakava vaiva tuossa polvessa jos 1,5vko lepo riitti. Olen nyt kuitenkin varovainen ettei tuo tule uusiksi ja heitän seuraavan lenkin vasta maanantaina, ja senkin voisi jättää tuollaiseksi 3km nysäksi.

Kävin muuten eilen kokeilemassa sitä 4m sukellusta. Pinnalta sen rinkulan kyllä näkee hyvin mutta pohjassa kun korvat rutisee ja silmät paukkuu niin ei sitä meinaa oikeen erottaa. Pitää kysyä saako siinä testissä käyttää kiikareita.

Korvat rutisee? =D tasaa hyvä mies paineita jos korviin sattuu. Nenästä kiinni ja suu kiinni ja puhalla =) Sillä se hoituu.

Korvat rutisee? =D tasaa hyvä mies paineita jos korviin sattuu. Nenästä kiinni ja suu kiinni ja puhalla =) Sillä se hoituu.
Onhan tuo tuttu kikka mutta tuo testi on kyllä sen verran nopeasti suoritettu ettei tuo rutina sitä pilaa. Ainoa vaan että on aina kiire ylös kun saa rinkulan käteen.

Kauheen monta tuota ekassa lauseessa.

Olkaahan varovaisia ton sukellus homman kanssa. Mulla on revennyt "välikorva", kun menin flunssassa sukeltelemaan 4 metriin. Siitä on aikaa jo 3 vuotta eikä vieläkään uskalla mennä kahta metriä syvemmäksi. Koska voi revetä helposti uudestaan, ja mahdollisesti korva saattaa kuuroutua. Testeissä sit on pakko vaan mennä 4 metriin. Siellä näkee miten käy, toivottavasti kestää...:eek:

Ongelma on oikestaan näkeminen kun niitä lasejakaan ei saa käyttää. Näen hemmetin huonosti siellä alhaalla. Ehkä siihenkin tottuu jos vain jaksaa hieman oleskella siellä altaan pohjalla... Jos jollain on vinkkejä arvostaisin jos meikäpoikaa voitaisiin hieman valaista tässä asiassa?:rolleyes:

Sun kannattaa mennä laserleikkaukseen, sanot vaa niille lääkäreille et sul on huono näkö vedenalla, kyl ne tietää mitä tehdä.:D:hyvä::D

Oikeesti, ei se näkyvyys siellä vedessä parane tottumalla. Ja kahden esineen noutoon 4 metristä ei edes tarvi silmiä. Opettelet vaan pysymään rauhallisena siellä veden alla.

Uteliaisuuttani kysyn että olenko tyyliin ainoa kuka lähtee rintauinnilla liikenteeseen? Vapaauinti ei meinaa onnistua ei sitten mitenkään kun kukaan ei ole sitä opettanut, eikä opetustakaan järjestetä ellei sitten liity uimaseuraan (ei jaksa :D).
Itse testailin salitreenin jälkeen vaparin ja rintauinnin eroja. Olin siis melko hapoilla, ja vapari tuntui etenevän todella nihekästi, mutta oli kuitenkin 5s nopeampi tekniikka 25:llä metrillä. Eli koko testissä se vastaisi 40s :wtf:. No ei nyt ehkä ihan, mutta sillä aion itse vetää (jos siis rahkeet riittää uintiosioon asti)

Itsekin olen hakemassa ljk:hon... jälleen kerran.... muuten on menny hyvin mut uinti on pettänyt prkl... noo nyt oon ollut merisissinä puoli vuotta (puoli vuotta viel jälellä) ja kuntoa on tullut lisää... mm viime viikon leiril minun rinkka + radistin reppu painoivat yhteensä 70kg joten oli mukavaa kanneskella niitä ympäri metsiä.

Kuntotesti pitäis mennä täysille pojoille ja cooperistakin uskon saavanani. Meil on 9km lenkki niin juoksin sen 20kg painoil 35minuutissa.

Psykologiset on helpot ainakin mulle (meil oli samat) eli se testi koostuu 2 osasta. Eka osa on äo testi jossa on helvetin vähän aikaa miettiä vastauksia ja toinen osa on ns "psykologinen" jossa kysytään samat kysymykset 5-6 kertaa eri tavoilla ja sit siin on "onko sinulla vaikeuksia ulostaa", "valehteletko koskaan", "tuntuuko sinusta että sinua seurataan" yms yms. mutta näissä on enemmän aikaa tehdä ja miettiä. Yhteensä niit on n. 1000 kysymystä, taisi olla vähän alle.

Maksimi pisteet niistä on 9 ja 5. Itse sain 7 ja 5.

Eli ainut ongelmani on uinti... prkl ku sit ei pääse oikein tääl treenaamaan... noo pitää jotenkin yrittää järkätä se..

Itsekin olen hakemassa ljk:hon... jälleen kerran.... muuten on menny hyvin mut uinti on pettänyt prkl... noo nyt oon ollut merisissinä puoli vuotta (puoli vuotta viel jälellä) ja kuntoa on tullut lisää... mm viime viikon leiril minun rinkka + radistin reppu painoivat yhteensä 70kg joten oli mukavaa kanneskella niitä ympäri metsiä.

Kuntotesti pitäis mennä täysille pojoille ja cooperistakin uskon saavanani. Meil on 9km lenkki niin juoksin sen 20kg painoil 35minuutissa.

Psykologiset on helpot ainakin mulle (meil oli samat) eli se testi koostuu 2 osasta. Eka osa on äo testi jossa on helvetin vähän aikaa miettiä vastauksia ja toinen osa on ns "psykologinen" jossa kysytään samat kysymykset 5-6 kertaa eri tavoilla ja sit siin on "onko sinulla vaikeuksia ulostaa", "valehteletko koskaan", "tuntuuko sinusta että sinua seurataan" yms yms. mutta näissä on enemmän aikaa tehdä ja miettiä. Yhteensä niit on n. 1000 kysymystä, taisi olla vähän alle.

Maksimi pisteet niistä on 9 ja 5. Itse sain 7 ja 5.

Eli ainut ongelmani on uinti... prkl ku sit ei pääse oikein tääl treenaamaan... noo pitää jotenkin yrittää järkätä se..

Siis haet jo kolmatta kertaa? Katsoin, että olet kirjoitellut 2006, 2007 ja nyt 2008 viestiketjuihin?

Kunnon puolesta ei pitäisi olla kiinni, koska juokset 9 kilometriä 20 kg:n lisäpainolla 3000m cooper-vauhtia. Lisäksi kanniskelet 70 kg:n rinkkaa.

Ps. :hyvä:

Siis haet jo kolmatta kertaa? Katsoin, että olet kirjoitellut 2006, 2007 ja nyt 2008 viestiketjuihin?

Kunnon puolesta ei pitäisi olla kiinni, koska juokset 9 kilometriä 20 kg:n lisäpainolla 3000m cooper-vauhtia. Lisäksi kanniskelet 70 kg:n rinkkaa.
Veikkaan, että on parempi olla tasaisesti hyvä kaikissa kuin helvetin hyvä parissa lajissa. :D

Mutta on toki kova tulos tuo lisäpainoilla juokseminen.

Jumalauta on äijä aika tiukassa kunnossa, kauhot uinnissa vaikka koiraa eikä pitäisi jäädä siltikään tiukalle.

edit: Onkos muuten jollain tarkkaa tietoa noiden fyysisten testien suoritusjärjestyksestä?
Koordinaatio
Lihaskunto
Juoksu
Uinti+hyppy+sukellus
Hiihto

Eli jotenkin noin vai menikö ihan metsään?

Jumalauta on äijä aika tiukassa kunnossa, kauhot uinnissa vaikka koiraa eikä pitäisi jäädä siltikään tiukalle.

edit: Onkos muuten jollain tarkkaa tietoa noiden fyysisten testien suoritusjärjestyksestä?
Koordinaatio
Lihaskunto
Juoksu
Uinti+hyppy+sukellus
Hiihto

Eli jotenkin noin vai menikö ihan metsään?

juu noin ne menee

Ps. :hyvä:

heh heh jep 3s kerta... vitun uinti petti kummalkin kerral.... juoksu meni ekal kerral täysille ja toisel vähän huonommin ja lihaskunto meni kummalkin kerral hyvin. Noo kattoo jos täl kertaa pääsis...

Kenellekkään tippunut vielä tornipostia?
Tässä alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään. Koko ajan olen ihan varma ettei sieltä lappua tule, mutta kuitenkin toivon että ottaisivat nyt edes niihin testeihin ennen kuin hylkäävät minut siinä testien jälkeisessä lääkärintarkastuksessa.

Tässä alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään. Koko ajan olen ihan varma ettei sieltä lappua tule, mutta kuitenkin toivon että ottaisivat nyt edes niihin testeihin ennen kuin hylkäävät minut siinä testien jälkeisessä lääkärintarkastuksessa.
Täällä kans jännitetään joka aamu paskat housuissa matkalla ovelta postilaatikolle :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom