Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Peruskoulun päättötodistus? Eihän mulla varmaan ole sitä edes tallella enää.

Noh, lukion tuoreimman jaksotodistuksen kun pistää mukaan, niin luulis kelpaavan.

En laittanut. Toivottavasti amiksen todistus riittää.
Mietin sitä samaa, koska olen itekin amiksessa. Päätin kysyä utista, että riittääkö pelkkä amiksen todistus. Tai oikestaan se ei mikään todistus ole vaan "opintokortti"... No joka tapauksessa käskivät laittamaan 9.luokan ja amiksen todistuksen/opintokortin.

Hieman arvelluttaa koska se 9.luokan päästö todistus ei ole mikään huippu. Matikka 5:nen ja monta muutakin 5-6 löytyy :) Onneksi sentään liikunta on 9.

Mistä päin porukka muuten on? Itse oon rovaniemen läheltä.

Mä kans kyselin tota utista, ja sanoivat että 9.lk päättäri ja viimesin lukion todistus (joka on samalla erotodistus kun en siellä enää ole) ja
molemmat pistin. Mulla peruskoulun papru ihan ok, lukio ihan hanurista, sentään molemmissa kaikki liikunnat 10. Sanoivat muuten että niitä kiinnostais vaan liikunnan numero, ei muut.

Ja Helsingistä olen.:hyper:

Mitä te ootte laittanut tuohon matkalipputarpeeseen ? Siis tää on ihan hanurista kun yksi kohta on ollut täyttämättä jo pitkään :jahas: . En keksi mitään mitä laittaisi siihen kohtaan.

Tänään lähti omat paperit vetämään Uttiin. Vihdoinkin sain sen tehtyä. Ens kuussa lähtee sitten myös Immolaan paperit. Itse laitoin lukion päättötodistuksen ja ylioppilas todistuksen hakupapereihin.

Onkohan tuo lukion liikunnan numero nyt niin tärkeä? Nimittäin itse suoritin lukion aikuislukiossa, missä ei liikuntaa ollut. Itse pähkäilin asian niin, että haluavat ne koulutodistukset vaan sen takia kun kaikki kerran koulutetaan vähintään aliupseeri tasolle.
Amiksen paperit saisin vasta keväällä, joten saa nuo lukionpaperit kelvata.

Matkalipputarpeeseen laitoin Helsinki - Utti ja Utti - Helsinki.

Kouvolan asemalta on varattu bussikuljetus valintakokelaille Uttiin. Eli matkalipputarpeeseen junalippu Kouvolaan tai millä nyt ikinä tuleekin. Tolla ei tosin oo viel mitään merkitystä, sitä kysytään tarkemmin jos hyväksytään testeihin.

Tuota hiihto-osuutta ovat monet nähtävästi murehtineet. Täytyy varmaan panostaa muihin lajeihin sitten enemmän, jos se ei ota sujuakseen. Mikä helvetti on muuten koordinaatioliike? Nyt ei tule mieleen? :david:

se on sellanen et seisomaan kädet suoraks sit makaamaa mahalleen suoraks ja taas seisomaan ja suoraks ja sit selälteen ja suoraks ja ylös ni siin on niinku yks kerta

Kertokaas vielä millasia cooper-tuloksia on tullu laitettuu papruihin? Ite en edes vielä oo sitä hoitanu.. viimeks sillon puoltoist kuukautta sitte cooperin juossu ja sillon tulos 3000m... toivottavasti tulee nyt ees toi sama kun oon ollu flunssassa jo pari viikkoo :S

Olin jo unohtanut koko laskuvarjojääkäriksi pyrkimisen ja totuttautunut ajatukseen peruspioneerista säkylässä. Tänään kuitenkin latasin reppuuni vesipulloja reppuuni 10 kg:n edestä ja lähdin ulos liukastelemaan. Juoksin sen 3 km juurikin tuohon aikaan 14.30 ja nyt mietin jos sittenkin pitäisi laittaa paperit sisään. Mutta miten paljon loppujen lopuksi kuukaudessa saa tuota kuntoa nostettua, koska tosiaan juoksin vain sen kolme kilometriä ilman 2 km:n lämmittelyjä. Muutenkin olen tähän asti treenannut vain näennäisesti lenkkeilyä lätkän ohessa saatika sitten uintia tai hiihtoa.

se on sellanen et seisomaan kädet suoraks sit makaamaa mahalleen suoraks ja taas seisomaan ja suoraks ja sit selälteen ja suoraks ja ylös ni siin on niinku yks kerta
Ookke. Eli muistuttaa vahvasti kyykky-vatsa-punnerrus-comboa...Mutta keveämpi jumppa. :whip:

Olin jo unohtanut koko laskuvarjojääkäriksi pyrkimisen ja totuttautunut ajatukseen peruspioneerista säkylässä. Tänään kuitenkin latasin reppuuni vesipulloja reppuuni 10 kg:n edestä ja lähdin ulos liukastelemaan. Juoksin sen 3 km juurikin tuohon aikaan 14.30 ja nyt mietin jos sittenkin pitäisi laittaa paperit sisään. Mutta miten paljon loppujen lopuksi kuukaudessa saa tuota kuntoa nostettua, koska tosiaan juoksin vain sen kolme kilometriä ilman 2 km:n lämmittelyjä. Muutenkin olen tähän asti treenannut vain näennäisesti lenkkeilyä lätkän ohessa saatika sitten uintia tai hiihtoa.
Sanoisin että kannattaa yrittää edes, voi myöhemmin kaduttaa, sitä sitä tietää vaikka pääsisitkin sisään. Kaikki on mahdollista jos asennoituu oikein.;)

Voiko laskuvarjojääkäriksi hakea, vaikka olisi jo aloittanut palveluksen jossakin toisessa joukko-osastossa?
- Kyllä voi. Varusmiespalvelusta ei kuitenkaan voi suorittaa kahta kertaa. Eli kesken voi vaihtaa paikasta toiseen, mutta varusmiespalvelusta ei voi aloittaa enää uudelleen.

- Jos esimerkiksi astuu palvelukseen johonkin toiseen joukko-osastoon tammikuun saapumiserässä, voi sieltä tulla alokkaana tammi-helmikuussa pidettäviin valintakokeisiin. Valintakokeen jälkeen palataan palvelukseen toiseen joukko-osastoon odottamaan lopullista päätöstä. Mikäli tulee hyväksytyksi laskuvarjojääkärikoulutukseen, keskeytetään palvelus entisessä joukossa välittömästi ja henkilö määrätään väliajaksi (kunnes palvelus Utissa alkaa) HSL-lomalle. Ylimääräistä palvelusta ehtii kertyä noin kolme kuukautta. Tätä ei valitettavasti laskuvarjojääkärikoulutuksessa voida hyvittää.

Tämä on poiminta täältä http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/useinkysyttya.dsp

Elikkä, mites toimitaan jos minut on määrätty 08 II Säkylään ja aion pyrkiä Uttiin 6.12.2008 lähetetyillä papereilla ja sanotaan, että pääsen tuonne 2009 heinäkuun erään LVK:ksi? Joudunko käymään 6-12 kk inttiä Säkylässä, kunnes aloitan taas alusta Utissa?

Mullei oikein nyt ajatus kulje...

Voiko laskuvarjojääkäriksi hakea, vaikka olisi jo aloittanut palveluksen jossakin toisessa joukko-osastossa?
- Kyllä voi. Varusmiespalvelusta ei kuitenkaan voi suorittaa kahta kertaa. Eli kesken voi vaihtaa paikasta toiseen, mutta varusmiespalvelusta ei voi aloittaa enää uudelleen.

- Jos esimerkiksi astuu palvelukseen johonkin toiseen joukko-osastoon tammikuun saapumiserässä, voi sieltä tulla alokkaana tammi-helmikuussa pidettäviin valintakokeisiin. Valintakokeen jälkeen palataan palvelukseen toiseen joukko-osastoon odottamaan lopullista päätöstä. Mikäli tulee hyväksytyksi laskuvarjojääkärikoulutukseen, keskeytetään palvelus entisessä joukossa välittömästi ja henkilö määrätään väliajaksi (kunnes palvelus Utissa alkaa) HSL-lomalle. Ylimääräistä palvelusta ehtii kertyä noin kolme kuukautta. Tätä ei valitettavasti laskuvarjojääkärikoulutuksessa voida hyvittää.

Tämä on poiminta täältä http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/useinkysyttya.dsp

Elikkä, mites toimitaan jos minut on määrätty 08 II Säkylään ja aion pyrkiä Uttiin 6.12.2008 lähetetyillä papereilla ja sanotaan, että pääsen tuonne 2009 heinäkuun erään LVK:ksi? Joudunko käymään 6-12 kk inttiä Säkylässä, kunnes aloitan taas alusta Utissa?

Mullei oikein nyt ajatus kulje...
Olettaen että pääsisit -09 ljk kurssille, kävisit palvelusta noin 9kk. Heinäkuusta maaliskuuhun, kunnes päätös utista tulis ja sut määrättäis HSL-lomalle kunnes alotat palveluksen alusta utissa.

Olettaen että pääsisit -09 ljk kurssille, kävisit palvelusta noin 9kk. Heinäkuusta maaliskuuhun, kunnes päätös utista tulis ja sut määrättäis HSL-lomalle kunnes alotat palveluksen alusta utissa.
Näin mä vähän ajattelin...Ei oikein houkuta tuo uudelleenkäyminen. :jahas:
Täytyy sitten varmaan Säkylässä SP:ksi TA-koulutukseen koittaas. Tai katsotaan nyt. AUK olis miltei välttämätön tulevaisuuden kannalta. eli se vuosi saattaa siellä intissä mennä joka tapauksessa. Jatko-opiskelujen kannalta vain ei kannattaisi ylimääräistä aikaa hukata, kun tulee taloudelliset probleemit eteen. Ens vuoden erään ei enää kerkiä pyrkiä (kunnonkaan puolesta).
:(

Unelma vaan heräsi eloon, nyt kun kävin maanantaina laser-leikkauksessa. :D

Punainen baretti olisi ihqu :kuola:

Ilmeisesti saa laittaa useampaankin paikkaan hakemuksen, kun täällä porukka on lähetellyt hakemuksia muuallekin kuin Uttiin. Eli voisin itsekin hakea lvj:hin ja varuille valmiusjoukkoihin? Mitenkäs jos kummastakin sattuisi tulemaan pääsykokeiden jälkeen myöntävä vastaus? Ihan kujalla...

Varmaan saisit siinä tapauksessa valita kumpaan haluat mennä. Näin ainakin itse sen olettaisin menevän... Kävin tänään kutsunnoissa, Ivaloon tuli määräys. Hain silti upinniemeen merivoimiin. Koska sanoivat siellä olevan muutamia vapaita paikkoja, eli luultavasti pääsen sinne.

Täytyy tässä alkaa hieman matikkaa kertaamaan, jos siellä ljk:n testeissä on niitä "matemaattisia" tehtävä. Toivottavasti ei mitään yläasteen tasoa vaativampia.:eek:

Mitenkäs on äijillä treeni kulkenu?

Ite oon pitäny tämmöstä reeniohjelmaa nyt ja huomannu erittäin toimivaks.

Maanantaina aamulla uinti (tekniikkaa lähinnä ja pitkää matkaa, on vähän tekniikka hakusessa, uinti tällä hetkellä heikoin osa-alue), illalla Krav Maga, kehittää erityisesti lihaskuntoa ja koordinaatiota

Tiistaina aamulla puntti, illalla juoksu (5-10km suht kovaa ilman reppua)

Keskiviikkona aamulla uinti, illalla Krav Maga

Torstaina aamulla puntti, illalla juoksu (5km repun kanssa)

Perjantaina lepopäivä

Lauantaina aamulla puntti, illalla juoksu

Sunnuntaina lepopäivä

Mitä ootte mieltä? Toki jos joku päivä on ihan puhki niin sen mukaan sit ettei nyt paikat mee paskaks mut tossa pyrin pysymään. Ja joulukuun puolivälistä Krav Magan korvaa hiihto. Kunto sen kun kasvaa kohisten :rock: Salilla pyrin kasvattamaan massaa, lähinnä ylävartaloon, jotta tulis sit enempi voimaa kantaa isompaataakkaa juostessa, erityisesti palveluksessa.:thumbs:

Motivaatio on kyllä helvetin kova, eye of the tiger perkele ! :whip:

Sen verran voin sanoa, että massan kasvatus ei sinänsä ole kovin järkevää... haittaa siitä vain enemmän on... ei se 10 kiloa niin paljon oo etteikö sitä muutenkii jaksais kantaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom