Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mietin sitä samaa, koska olen itekin amiksessa. Päätin kysyä utista, että riittääkö pelkkä amiksen todistus. Tai oikestaan se ei mikään todistus ole vaan "opintokortti"... No joka tapauksessa käskivät laittamaan 9.luokan ja amiksen todistuksen/opintokortin.En laittanut. Toivottavasti amiksen todistus riittää.
Ookke. Eli muistuttaa vahvasti kyykky-vatsa-punnerrus-comboa...Mutta keveämpi jumppa. :whip:se on sellanen et seisomaan kädet suoraks sit makaamaa mahalleen suoraks ja taas seisomaan ja suoraks ja sit selälteen ja suoraks ja ylös ni siin on niinku yks kerta
Sanoisin että kannattaa yrittää edes, voi myöhemmin kaduttaa, sitä sitä tietää vaikka pääsisitkin sisään. Kaikki on mahdollista jos asennoituu oikein.;)Olin jo unohtanut koko laskuvarjojääkäriksi pyrkimisen ja totuttautunut ajatukseen peruspioneerista säkylässä. Tänään kuitenkin latasin reppuuni vesipulloja reppuuni 10 kg:n edestä ja lähdin ulos liukastelemaan. Juoksin sen 3 km juurikin tuohon aikaan 14.30 ja nyt mietin jos sittenkin pitäisi laittaa paperit sisään. Mutta miten paljon loppujen lopuksi kuukaudessa saa tuota kuntoa nostettua, koska tosiaan juoksin vain sen kolme kilometriä ilman 2 km:n lämmittelyjä. Muutenkin olen tähän asti treenannut vain näennäisesti lenkkeilyä lätkän ohessa saatika sitten uintia tai hiihtoa.
Olettaen että pääsisit -09 ljk kurssille, kävisit palvelusta noin 9kk. Heinäkuusta maaliskuuhun, kunnes päätös utista tulis ja sut määrättäis HSL-lomalle kunnes alotat palveluksen alusta utissa.Voiko laskuvarjojääkäriksi hakea, vaikka olisi jo aloittanut palveluksen jossakin toisessa joukko-osastossa?
- Kyllä voi. Varusmiespalvelusta ei kuitenkaan voi suorittaa kahta kertaa. Eli kesken voi vaihtaa paikasta toiseen, mutta varusmiespalvelusta ei voi aloittaa enää uudelleen.
- Jos esimerkiksi astuu palvelukseen johonkin toiseen joukko-osastoon tammikuun saapumiserässä, voi sieltä tulla alokkaana tammi-helmikuussa pidettäviin valintakokeisiin. Valintakokeen jälkeen palataan palvelukseen toiseen joukko-osastoon odottamaan lopullista päätöstä. Mikäli tulee hyväksytyksi laskuvarjojääkärikoulutukseen, keskeytetään palvelus entisessä joukossa välittömästi ja henkilö määrätään väliajaksi (kunnes palvelus Utissa alkaa) HSL-lomalle. Ylimääräistä palvelusta ehtii kertyä noin kolme kuukautta. Tätä ei valitettavasti laskuvarjojääkärikoulutuksessa voida hyvittää.
Tämä on poiminta täältä http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/useinkysyttya.dsp
Elikkä, mites toimitaan jos minut on määrätty 08 II Säkylään ja aion pyrkiä Uttiin 6.12.2008 lähetetyillä papereilla ja sanotaan, että pääsen tuonne 2009 heinäkuun erään LVK:ksi? Joudunko käymään 6-12 kk inttiä Säkylässä, kunnes aloitan taas alusta Utissa?
Mullei oikein nyt ajatus kulje...
Näin mä vähän ajattelin...Ei oikein houkuta tuo uudelleenkäyminen. :jahas:Olettaen että pääsisit -09 ljk kurssille, kävisit palvelusta noin 9kk. Heinäkuusta maaliskuuhun, kunnes päätös utista tulis ja sut määrättäis HSL-lomalle kunnes alotat palveluksen alusta utissa.