Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kukaan juokse kolmeen ja puoleen minuuttiin 10kg paino selässä ja sitten vielä pitäisi kaksi kilometriä jaksaa. En ole missään kuullut että nimenomaan pitää juosta johonkin tiettyyn aikaan eka kilsa :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ensimmäistä kilsaa mihinkään 3.30 tarvinnu juosta. Lämmittelynä oli se noin 2km ja siinä vauhti vähän vaihteli ku testattiin niitä eri vauhteja niin kuin tigiih sanoikin.

Voi nyt helvetin kuustoista! Koitin äsken soittaa ja varata aikaa lääkärintarkastukseen, mutta herjasivat, että sen helvetin työtaisteluhässäkän vuoksi eivät voi antaa aikoja :curs::curs:

Ideoita? Pitäisikö kokeilla jotain yksityisiä mestoja? Ilmeisesti maksavat jonkun verran?

Vittu kun vituttaa.

Ei ekassa kilsassa ollut mitään aikarajaa. Noin puoleen väliin (tais olla 6 kierrosta) piti juosta alle 7.15 tai karsiutu. En kyl tiedä onko tänä vuonna mitään tollasta rajaa, ku mun mielest siit mainittiin tuol hakuohjeis. Tai voi olla et siit mainittiin vast kutsussakin.

Tost lääkärist sen verran et mulle sanottiin tavallisella terveysasemalla et ne ei ees hoida tollasii "erikoisjuttuja", vaan pitää mennä yksityiselle. Kutsuntoja varten kuulemma ois saannu tarkastuksen.:jahas: Oli se niin paljo helpompaa viime vuonna ku oli koulussa ja pääs sitä kautta ilmaseks.:rolleyes:

Voi nyt helvetin kuustoista! Koitin äsken soittaa ja varata aikaa lääkärintarkastukseen, mutta herjasivat, että sen helvetin työtaisteluhässäkän vuoksi eivät voi antaa aikoja :curs::curs:

Ideoita? Pitäisikö kokeilla jotain yksityisiä mestoja? Ilmeisesti maksavat jonkun verran?

Vittu kun vituttaa.

No jos sä todellakin haluat laskuvarjojääkäriksi niin se yksityisen maksu ei pitäisti tuntua missään...:)

Minäkään en saanut terveyskeskuksesta aikaa lääkärintarkastukseen. Niimpä kävin eilen yksityisellä ja kustansi 40€ eli ei paha. Tosin kuulokokeeseen ja kusikokeeseen ei ollut siellä vehkeitä. Tänään tein kuulokokeen terveyskeskuksessa ja ajankin sain juuri ja juuri. Kusikoe huomenna laboratoriolla ja paperit lähetän ensiviikolla. Aika sinkoilemista paikasta toiseen, mutta pitää olla tyytyväinen, että ylipäänsä sain aikoja tuon ehkä tulevan lakon takia.

Minkälaista juoksutreeniä muuten vedätte tällä hetkellä? Itsellä tarkoitus vetää vain lyhyitä eli max 5km repun kanssa ja ilman 3-4x viikossa. Tänään tarkoitus mennä 10kg:n kanssa juoksemaan pururadalle räkä poskella. Myöskin mäkivetoja voisi alkaa tekemään kun tuossa lähellä sattuu olemaan suht loiva ja pitkä mäki. Niin ja cooperissa meni sunnuntaina se vaadittu 3000m ja olo ei ollut todellakaan mikään hyvä, mutta tuolla pääsee testeihin ja vasta siellä se taistelu alkaa!

No jos sä todellakin haluat laskuvarjojääkäriksi niin se yksityisen maksu ei pitäisti tuntua missään...:)

No ei se testeihin mpääsy nyt siitä muutamasta kympistä jää kiinni, mutta tuntuu vaan suhteellisen turhalta maksaa 40e siitä, että joku toteaa minun olevan terve, vaikka tiedän sen oikein hyvin itsekkin.

Noh, yksityiselle sitten vaan soittoa ei kai tässä muu auta...

Se johdettu 2km juostaan 5min/km vauhdilla

niin mäkin luulin, että se juostas, mutta ei se ihan niin mene.. se on aika pitkälle siitä lämmittelyn johtajasta kiinni. meillä se aika tais mennä vähän alle 9 minuuttiin..

Koittaakaa käydä myös uimassa, koska yllättävän moni tippu just siinä.

Tää mesta on kyllä hakemisen arvonen paikka ja vuodesta tulee tosi mielenkiintonen, jos pääsette sisään.. tsemit treeneihin:urjo:

Täällä yksi yrittäjä lisää. Olen aikaisemmin korkeintaan vilkaissut tätä threadia, mutta haun ajankohtaisuuden takia heräsi kiinnostus taas. Kävin aamulla lääkärissä ja menen perjantaina vielä uudemman kerran ja tällä hetkellä rustaan hakupapereita Uttiin ja Ilmasotakouluun Tikkakoskelle. Huh, aina vihannut kaikenlaisten lomakkeiden täyttämistä.

Melkeinpä hirvittää, kun lukee miten kovasti jotkut treenaavat pääsykokeita varten, mikä ei tietenkään ole huono asia. Tulee mieleen opiskelijat, jotka pänttäävät kirjoja valmennuskursseilla päästäkseen sisään esimerkiksi kauppikseen tai oikeustieteelliseen.

Itse en ole jaksanut vetää minkäänlaista kuntokuuria, vaan käynyt lähinnä säännöllisesti salilla rautaa nostamassa. Hieman jännittää tuleva Cooperin testi, kun viimekerrasta on jo muutama vuosi. Yritän saada tuon viikonlopun aikana pois alta.

Toivon mukaan selviydyn paperikarsinnasta, sillä olisi erittäin mielenkiintoista käydä pääsykokeissa tarkastamassa millainen meno siellä on. Pari kovakuntoista kaveria yritti tuonne viime vuonna, mutta taisi olla niin, ettei hiihdosta tullut yhtäkään pistettä ja homma jäi siihen. Toinen kuitenkin selviytyi myöhemmin erikoisrajajääkäriksi.

Katsotaan mitä tuleman pitää. Tsemppiä kaikille hakijoille. :thumbs:

Tervetuloa vaan toivekkaiden joukkoon Baller.

Tsemppiä vaan sunkin treeneihin ja koskaan ei saa luovuttaa :)

Itelläkin parin viikon tauko ollut juoksusta flunssan takia, mutta punttista tullu jonkinverran tehtyä. Nyt taas kunnon juoksutreeniä päälle.

Lunta ja pakkasta odotellessa.

Uusi jamppa täälläkin. Olen tosin menossa vasta vuoden 2009 testeihin, mut pistänpä kuitenkin ku hinku on kova :hyper:

(kunnon) Treeniä takana jotain puol vuotta ja tällä hetkellä coopperis +/- 3000m, lihaskunnossa ehkä 13 bojoo, uinti 2-3p, paskoilla suksilla olen hiihtänyt viime talveen saakka, joten kokemusta on kertyny jonkun verran.

Jepjep...tsemii vaan kaikille :piis:

Tulis nyt vaan sitä lunta tänne pääkaupunkiinkin... Ei ole nimittäin yläasteen liikuntatuntien jälkeen tullut suksiin juuri koskettua, eli pieni treeni ei olisi pahitteeksi.

Kaikki muut osa-alueet alkavat olla jo pikkuhiljaa hanskassa. Okei, uinnista ei ole tarkkaa tietoa, että mihin aikaa sen 200m pystyn räpiköimään, mutta sen verran on tuo vesi verissä että eiköhän se siitä ;)

Ainoa mikä oikeastaan huolettaa noiden fyysisten testien osalta on se, että kaikki tehdään samana päivänä, joten saa nähdä miten kroppa kestää moista rasitusta...

Noh, melko optimistinen olen kuitenkin noiden fyysisten testien kanssa.

Tulis joo sitä lunta niin pääsis hiihtämään, tulipa hankittua honkkarista ruottalaisten solttujen vanhat sukset + saappaat, 25e sukset + 20e popot, ei paha mun mielestä :)

Mua pelottaa lähinnä et jos kusen ton juoksun. Hyvä päivä ja kaikki nappiin niin aika on tuolla 12 min tuntumassa, huonona päivänä, vaikka vähänkin flunssasena niin voi olla tosi tiukassa se 14.30. Muut testit ei huoleta tippaakaan, omaksi vahvuudekseni luen nimenomaan kestävyyden, eli noi aamuset lihaskunnot ei vaikuta mun juoksutulokseen juur mitenkään, jos välissä on väh. tunti.

Tottakai iso osa noita testejä on tietysti se psyykkinen kantti, lähinnä itseluottamus että uskoo itteensä ja sisäänpääsyyn.

Mä olen pyrkimässä sisään 2009 ryhmään.

Mua huolestuttaa eniten hiihtäminen kun etelä-suomessa se lumen määrä talvella on vähän sitä sun tätä ja sitä on niin vähän aikaa.

vois ehkä rullasuksia harkita...:)

Tervehdys kaikille!

Itsellänikin olisi tarkoitus päästä sisään kyseiseen "laitokseen", niinpä päätin rekisteröityä(ollut mielessä jo pitempään) jotta pääsisi mukaan keskusteluihin.
Tuli tossa mieleen, että onkohan siellä testeissä hiihtosauvoja ihan eripituisia jotta kaikki sais noin suunnilleen oikean mittaiset sauvat siihen hiihtotestiin, kun sehän on varsinkin isommalla kaverilla ikävä hiihdellä ali mittasilla sauvoilla:jahas:

Mites, onko kaikilla hakemukset jo postitettu?

Huomenna terveystarkastus ja sitten vaan kiikutan laput postisedälle.

Tsemiä treeneihin. Loppurutistus alkaa! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom