Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täh, eikös se pää nyt pitäs saada mahdollisimman ylös, ettei se vesi mee suuhun? Ainakin meilläpäin uimahallissa on niinku vettä alhaalla ja ilmaa ylhäällä... :)

Tarkotin siis sitä ettet käännä päätä liikaa vinoon tahi nosta sitä liikaa ylös vaan otat ilmaa kainalon alta ikäänkuin "urasta". Vaikea selittää. Altaalle mars :david:

Ainakin mun muistikuvien mukaan joku 07 ketjussa sano menevänsä testeihin rintauinnilla koska sai sillä ihan hyvinsen pisteen tai kaksi. Rintauinti oli sillä vaan parempi ku krooli.
Vähä itseasiassa yllätyin että nyt on näinkin "monta" ketkä pitää rintauintia itelleen helpompana parempana. Voi johtua toi yllätys vain siitä että itellä rintauinti on aina tuntunu vähä hankalalta, vaikka nyt pinnalla pysynkin :D
Kukin taaplaa tyylillään, sanotaan :thumbs:

No kyllä minun käsittääkseni kuitenkin rintauinti on kroolia helpompi tekniikka, jostakin muistaakseni luin, että kroolia on turha yrittää opetella itsekseen, ja muutenkin oppiminen kestää puoli vuotta tai jotain vastaavaa. Tämä oli varmaan liioiteltua, mutta kuitenkin...

Ainakin mun muistikuvien mukaan joku 07 ketjussa sano menevänsä testeihin rintauinnilla koska sai sillä ihan hyvinsen pisteen tai kaksi. Rintauinti oli sillä vaan parempi ku krooli.
Vähä itseasiassa yllätyin että nyt on näinkin "monta" ketkä pitää rintauintia itelleen helpompana parempana. Voi johtua toi yllätys vain siitä että itellä rintauinti on aina tuntunu vähä hankalalta, vaikka nyt pinnalla pysynkin :D
Kukin taaplaa tyylillään, sanotaan :thumbs:

Luultavasti puhut musta, oon ainakin tollasta sielä sanonu.. ;) Mut eipä sitten mentykään testeihin, niin on tyyli vielä kokeilematta.

Onhan ne uinnin pisteet oikeastaan melkein merkityksettömät (ok, ei merkityksetöntä pistettä ookkaan mut suhtees..), lähinnä se on tärkeää että pääsee läpi, se kun ilmeisesti tuottaa yllättävästi ongelmia monelle hyväkuntoisellekkin.

En kyllä tiedä mihin tuo mun aika tippuis rintauinnilla jos siinä on jo takana muita testejä, missä välissä Utis on uinti tavannu olla?

Kysyn ny ihan selventääkseni ittelleni tätä asiaa. Eli jos kutsunnat on tän vuoden syksyllä ja haen lykkäystä vuodella (koulun takia),niin koska mulla olis noi testit
ja koska sinne pitäs lähettää se hakemus?

Testit sinulla olisi tällöin vuoden 2009 alussa, jos sinut lähettämäsi hakemuksen perusteella kutsutaan sinne. Ja tämä hakemus sinun tulee lähettää vuoden 2008 marraskuun loppuun mennessä.

EDIT: Korjatkaa, jos olen väärässä :D

vuoden 2008 alussa olis testit, jos haet siis vuoden 2008 kevääseen asti lykkäystä. Tällöin jos pääset, nii koulutus alkaa kesällä 2008.

Camo Fobos tarkoitti hakevansa lykkäystä nyt vuodella, jolloin hän ei joutuisi -08 erään vaan 09. Testit olisi tällöin 09 keväällä ja mahd. (jos pääsee sisään) palvelukseenastuminen Uttiin 09 kesällä.

nii eiks testit pidä tehä sen vuoden tammikuussa ku tarkotus olis astua palvelukseen. Paperit pitää laittaa edellisen vuoden aikana, en muista takarajaa
Muistakaa ottaa kuppia :kippis1:

Fobosille, että jos siis ensi syksynä kutsunnat niin ei tarvitse hakea edes lykkäystä koska meille (itselläkin kutsunnat) on mahdollista aloittaa 08 tai 09 vuonna ja itsekkin menen armeijaan 09 ja toivottavasti Uttiin :rock:

Kuinkas porukalla on trreni sujunut? Entäpä onko motivaatio vielä yhtä kova? :P
Kävin kaverin kanssa ampumassa tossa ykspäivä ja oli ihan kivaa puuhaa ja taas sellanen armeijakuume heräs siitä :D ei millää malttais odottaa :P

Pitäis itsekin ruveta ampumassa käymään. Piekkarilla tullu joskus präiskittyä ja hauskaahan puuha se on. Mitenköhän noissa luvissa menetellään? Ensikertalaisen on vissiin suht. vaikea saada esim. 9mm pistoolia? Saati sitten .45:ta.

Ensikertalainen eli ei, et saa Suomessa pistooliin lupia. Poikkeuksena on, että tarvitset sitä ammatissasi (esim. poliisi yms.) tai olet jonkun hyvinhyvinhyvinhyvin tunnetun ja luotetun ampumakerhon vakiojäsen ollut jo kymmeniä vuosia, ja sulla on tajuttoman hyvät perustelut aseen hankinnalle (no, ehkä tuskin silloinkaan saat lupaa, mutta voit toki yrittää). Normaaliinkiin aseeseen (eli haulikko, kivääri) tarvitaan joku pätevämpi syy kuin "takapihan soramontulla räiskiminen". Noilla pistooleilla ei paljoo harjotella edes utissa, ne on "backup" aseita, eli reenaa ennemmin vaikka isäukon metsästyskiväärillä. Ja muutenkin pääset aseella ampuun enemmän kuin tarpeeksi sitten intissä...

itse asiassa vanhaan sotilas kivääri pystykorvaan saa luvat kun ostaa "seinäkoristeeksi" :D Kaveri hommasi toimivan mallin ja luvat sai helposti... Hmm... toisaalta hän kyllä ampuu maajoukkueessa trap-ammuntaa :D

:offtopic: Pystykorvahan on ihan perus mosin-nagantin variantti, eli periaatteessa metsästyskivääri. Meil on kaapissa ukko-pekka, eli "sotilas"-kivääri sekin, ja on ihan metsästyskäytössä. Noihin saa lupia aika helposti, jos ei oo mitään hirveetä rötösrekisteriä, kun ne ovat periaatteessa siviiliaseita, eli pulttilukkoisia kivääreitä.
Sakon TRG:t (TaKiv jokumikälie, 8,5 kai?) on myös ihan siviileille myytävänä, joka on siis asevoimissa SE tarkkuuskivääri. Luvat saa ku käy nimismieheltä pyytämässä kauniisti, eikä perusteluna ole "ammun naapurin emännän jos se vielä nalkuttaa liian pitkästä nurmikosta".
Sitten kun mennään aseisiin, millä ei saa metsästää, eli pistoolit, sarjatuliaseet etc. tai aseisiin jotka ovat metsästykseen vähän liian hard corea kuten kertatuli RK:t sun muut, niin lupia ei heru, ellei löydy hyvää perustetta, eli tarvitset sitä ammatissasi.

Milläköhän perusteella joku tarvitsee työssään siviiliversion RK:sta ilman, että työnantaja sellaisen antaisi käyttöön? On noita pistooleja yms rynnäkkökivääreiden siviiliversioita (kertatuli) myös ihan siviilihenkilöillä ilman, että ko. henkilöt niitä työssään tarvitsisivat. Lupien saaminen onkin sittes asia erikseen. Ja aika hinaamista niiden saaminen Suomessa näyttää olevan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom