Laskuvarjojääkäriksi 2006

Ikä
38
Tämän threadin takoituksena olis nyt koota kaikki ne jotka aikoo pyrkiä LJK:hon ensi kesäksi, eli heinäkuussa -06.Tuolla palstoilla LJ:ksi 05- ja 04 oli paljon sellaista tietoa mitä täältä halusikin löytää kaverin suositeltua pakkotoistoa.comia paikaksi josta tavottaa porukkaa jotka on LJK:hon pyrkimässä tai sen kunniakkaasti suorittaneet. Asia mikä minua eniten nyt kiinnostaa on se että millasessa kunnossa minä olen muihin hakijoihin verrattuna.
Oma fyysinen kuntoni on tällä hetkellä se että eilen kävin testaamassa cooperin testin joka on ollut suurin kysymysmerkki. Tulos oli 3000. Lihaskunto osiosta en kanna suurta huolta sillä se on aika hyvin hanskassa. Esim. leukoja menee 25 ja tarvittava määrä 3.pisteen saamiseksi oli 14.
Vatsat, selät ja punnerrukset noudattaa suunilleen samaa kavaa eli niistä täysien pisteiden saaminen ei pitäisi tuottaa vaikeuksia/tuottaa kummoisia määriä maitohappoja muita testejä silmällä pitäen.
Hiihto ja unti tuntuu myös olevan enemmänkin testin vahvuuksia kuin kompastuskiviä, mutta suurimmaksi kompastuskiveksi näin etukäteen ajateltuna koen viivajuoksun tuoman rasituksen ennen reppujuoksua ja reppujuoksun sinäänsä(suurin). Jos jollakulla on tästä omakohtaista kokemusta olisin mielipiteen jakamisesta hyvin mielissäni.
Tästä päivästä eteenpäin meinaan nostaa juoksukuntoni sellaseille tasolle ,että testien fyysisestä puolesta tullaan pääsemään hyvillä pisteillä läpi. Tosin se seikka on tiedostettava että tällä hetkellä faktana paperilla on 3000 cooper tuloks eiliseltä ja sillä voi ilmeisestikkin pyyhkiä korkeintaan perseensä haaveilessa pistemääristä yli viidentoista reppu osiosta..?
No tässä ei auta muuta kuin aloittaa helvetin moinen :whip: jotta saa itsensä kuntoon testipäiviin mennessä.
Miten muilla? Millaisia tuloksia on tällä hetkellä ja millä mielin olette aloittamassa syksyn reenin kohti tavoitetta??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jepulis.
Itte aloittelin juoksu reenit kunnolla kesäkuun lopussa,joka on meikäläisellä kyllä suurin kompastuskivi. Juoksu kunto on jo kyllä parantunut huimasti,siitä kun muistelee ensinmäistä lenkkiä. :)
Coopperi täytyy käydä kokeilemassa tässä parin viikon sisään.

Kyllä se taitaa olla vähimmäis vaatimus toi 3000m coopperissa,ennenkuin kannattaa edes hakea. Itse ainakin tähtää tohon,ja mielellään enemmänkin.

Toinen mikä pikkaisen arveluttaa on uinti. Oon todella huono uimaan. Mutta pakko reenata sitä silleen,että saa sen kaksi pistettä vähintään siitä.

Lihaskunnossa ei pitäisi tulla suuria ongelmia maksimipisteiden saamiseksi.

Nyt ei muutakun perketin kovia reenejä kaikille jotka aikovat hakea tuonne.
Kuulemma on sen arvosta,jos sisään pääsee ;)

On tässä onneksi aikaa vielä tammikuuhun reilusti.

Pistähän sitten tänne tulokses ku oot juossu niin saa itteensä motivoitua syksyn sade päivinä !
Itellä tuli tossa mieleen ku olin ton threadin postittanu että miten te ootte reenannu noita kimmosuus ominaisuuksia tonne LJK:hon? Siellä testeissähän kuitenkin se loikka testi oli ja miks ei niistä ominaisuuksista apuja tohon viivajuoksuunkin ois.
Itellä tuli reenattua noita viime vuonna sulkapalolla ja kickboxingilla joissa kimmosuutta tulee vähän niinku sivutuotteena ja samat lajit otetaan ohjelmaan taas koulun alettua.
Mulla meni vaan viime syksynä hivenen reenaaminen yli ku tuli sellanen 11 harjotusta viikolle vaikka tuli lepopäiväkin pidettyä. Paukahti sellanen ylikunto päälle että oli leposykkeet 45 sijasta 75. No mutta nyt pitää ottaa rauhallisesti ja pitää pää kylmänä. Tsemppiä vaan kaikille reenaajille tammikuussa nähään!

Mitä nyt jo cooperissa 3 tonnii. Eihän täällä oo ees alotettu viel treenaamista ;) . No mulla ei noist testeist oo oikeen mitään paineita kuhan ois tarkotus tulla pällistelemään. Kohta vois alottaa treenaamisen :whip: . Paljon porukoilla o muuten paino/pituus..itsellä joku 85/179..

191/95kg.
Mulla ei oo ikinä ollu toi juoksu mitenkään erityisen vahva, jos jostakin jää kiinni niin se on juoksu. Mutta prkl kaikkeni yritän.

ztume oikee asenne ! Mun mitata on 175/69 no toihan ei kuulosta pahalta mutta kun jalat on kolmanneksen ylävartalon pituudesta niin jo alkaa askeleen keveyden kanssa ongelmia tulla.

176/88. Ainoa mikä mättää on juoksu, lihaskunto-osiot pitäs mennä ihan kunnialla läpi, enkä usko että hiihtokaan suuria vaikeuksia tuottaa. Juoksu ja uinti taitavat olla suurimmat kompastuskivet, vaikka tässä on nyt hyvän aikaa juoksua treenattukin. Uimaan alan hieman syksymmällä.
Mikäs muuten on tuo vartalonhallinta? en jaksanu kahlata noita muita threadeja läpi.

VARTALONHALLINTA

Lähtöasento:

kädet ylhäällä vartalo suorana
Suoritus (1 liike):

laskeudutaan päinmakuulle, kädet suoraksi eteen
noustaan ylös, kädet suoraksi ylös
laskeudutaan selinmakuulle, kädet suoraksi taakse
noustaan ylös, kädet suoraksi ylös

http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/fyysisettestit.dsp
Käykää tuolta lukemassa.
Onko muuten joku kokeillu käydä hiihtämässä niillä intin suksilla? Mä oon hiihtäny aina -16 poikiin asti kilpaa mutta sen jälkeen en oo niin plajon laduilla käynyt. Kaverit vaan sano jotka noilla suksilla sen testin veti että niitä tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa enne varsinaista suoritusta. Se on ilmeisesti aika lailla oma hiihto lajinsa noi intin sukset ??

Jeps.

Eli kovasti on nyt kesä juostu, kuntotasosta en tiedä, mutta n. kuukauden päästä vois cooperin käydä testaamassa. Kehitystä on kyllä tapahtunut jos miettii noita kevään ekoja lenkkejä :P

Lihaskunto on edellee hanskassa, kaikista menee täydet. Ja oon ruennu nyt vielä tekeemään sen lihaskuntotesti rutiinin aina kovan lenki lopuks, vähä niiinku simuloiden sitä oikeeta testipäivää.

Hiihdosta en tiiä, oon aina kyllä osannu hiihtää et en usko et se nyt mikään ongelma on. Uida osaan myös ja hallilla meinasin rueta käymää kuha koulut alkaa, koulu kustantaa. :)

Ja vielä ne pyydetyt strategisetmitat, 180/76.

maitohappo sanoi:
Onko muuten joku kokeillu käydä hiihtämässä niillä intin suksilla? Mä oon hiihtäny aina -16 poikiin asti kilpaa mutta sen jälkeen en oo niin plajon laduilla käynyt. Kaverit vaan sano jotka noilla suksilla sen testin veti että niitä tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa enne varsinaista suoritusta. Se on ilmeisesti aika lailla oma hiihto lajinsa noi intin sukset ??
Kaverit jotka oli tänä vuonna testeissä puhuivat ihan samaa. Sanoivat, että enemmän hyppimistä niillä suksilla kuin hiihtoa...

Hyvä niillä suksilla on hiihtää kunhan kunto vain piisaa. Tasatyönnöllä se koko matka menee helposti ja maasto on aika helppo. Oikeastaan vain yksi kunnon ylämäki. Pisteitä kun saa 33 niin kaikki loppu on psykologista kiinni. Saa nähdä tuleeko haettua... 174,5/67.

Uziga sanoi:
Jeps.

Eli kovasti on nyt kesä juostu, kuntotasosta en tiedä, mutta n. kuukauden päästä vois cooperin käydä testaamassa. Kehitystä on kyllä tapahtunut jos miettii noita kevään ekoja lenkkejä :P

Lihaskunto on edellee hanskassa, kaikista menee täydet. Ja oon ruennu nyt vielä tekeemään sen lihaskuntotesti rutiinin aina kovan lenki lopuks, vähä niiinku simuloiden sitä oikeeta testipäivää.

Hiihdosta en tiiä, oon aina kyllä osannu hiihtää et en usko et se nyt mikään ongelma on. Uida osaan myös ja hallilla meinasin rueta käymää kuha koulut alkaa, koulu kustantaa. :)

Ja vielä ne pyydetyt strategisetmitat, 180/76.

Toi kuulostaa tosi fiksulta kroppaa meinaa saa opetettua just tollain kestämään ne eri rasitukset peräkkäin..faktaa tästä ei mulla kyllä oo mutta omien kokemuksien pohjalta voin niin sanoa.

Mites onkos teillä suunnitelmissa pitää sellanen testipäivä jollon kokeilette mahdollisimman montaa testiä peräkkäin ? Ite oon uttiin pyrkivän kaverin kans ajatellu niin tossa syksyllä tehä..mites muilla?

jyriJKL sanoi:
Kaverit jotka oli tänä vuonna testeissä puhuivat ihan samaa. Sanoivat, että enemmän hyppimistä niillä suksilla kuin hiihtoa...

Joo no niinhän sitä vois kuvitella että ei niillä kakkosnelosilla paljon liuetalla. Se meinaa sitä että se kysyy enemmän juoksu kuntoa ku hiihtokuntoa jos joutuu plajon hyppimään. Tasatyöntö taas meinaa että vatsalihaksien pitää kestää enemmän ku se mitä lihaskunto testin vatsaosio niiltä kysyy. Eli vatsat sellaseen kuntoon et niitä ei minuutin testillä hapoille saa :whip:

Ei niillä suksilla mitään hyppimistä tarvitse harrastaa. Itselläni on ainakin luistanut älyttömän hyvin ne lankut, onhan niissä sentään kunnon lasikuitupohjat. Ainut minkä voi laskea hyppimiseksi on se yksi ylämäki, jossa jouduin ainakin itse menemään haarakäyntiä ylös neljännellä kierroksella (meinasi jo hieman väsy tulla). Sauvat sielä on enemmän kysymysmerkkejä, ei paljon tarvi olla papua käsissä että ne saa poikki. Kyllä sielä hiihdossa sellaisiakin suorituksia näki, että meinasi hieman naurattaa. Yksi heppu muuten veti silloin hurjat kuusi kappaletta vatsoja...

Tiilisukassa sanoi:
Mistäköhän noita "kakkosnelosia" saisi testi käyttöön?
No niitä saa ainakin varmuudella armeijan ylijäämä kaupoista sieltä joku tuttu oli joskus sellaset hankkinu eli jos sellasen kaupan jostain lähitienoiltas löydät niin ei muuta kun ostamaan. Siellä on yleensä myytävän tavaran hinta vaan sellasta nimellistä 5 € tai jotain sellasta. Niin ja miks ei "pillumagneetti" Vesa Keskiseltäkin sellaset saa. Itse kävin siellä kaupassa joskus mummolaan mennessä ja siellä oli sellanen armeijan ylijäämä tavaran osasto. Nauratti vaan ku siellä oli sotilaspoliisien pamppuja ja muuta sellasta myynnissä että niitä ku myyt pohjanmaan jyväjemmareille niin tulee lavatansseissa pahaa jälkee :hyper:

maitohappo sanoi:
No niitä saa ainakin varmuudella armeijan ylijäämä kaupoista sieltä joku tuttu oli joskus sellaset hankkinu eli jos sellasen kaupan jostain lähitienoiltas löydät niin ei muuta kun ostamaan. Siellä on yleensä myytävän tavaran hinta vaan sellasta nimellistä 5 € tai jotain sellasta. Niin ja miks ei "pillumagneetti" Vesa Keskiseltäkin sellaset saa. Itse kävin siellä kaupassa joskus mummolaan mennessä ja siellä oli sellanen armeijan ylijäämä tavaran osasto. Nauratti vaan ku siellä oli sotilaspoliisien pamppuja ja muuta sellasta myynnissä että niitä ku myyt pohjanmaan jyväjemmareille niin tulee lavatansseissa pahaa jälkee :hyper:

Eikö ne perkeleen pamput ole laittomia näin siviilien keskuudessa. Ainakin täällä Espoon suunnalla posliinit katsovat pahasti, kun sellasen kanssa heiluu.

Pitää lähteä niitä lankun pätkiä metsästämään, kunhan lunta saadaan tai miksei aikasemminkin.

Takasin aiheeseen. Kuinka te treenaatte tohon lihaskunto osioon? Mä törmäsin täällä surfaillessa mm. tälläseen SEAL workout trainingiin mutta ei sitä kyllä voi suoraan omaks kuntopiiriks muuttaa (sen verran ykspuolinen oli) mutta yleisesti ottaen käyttekö salilla vai teettekö kuntopiiriä omalla painolla? ja mites loikat reenaatteko niitä esim. kerran viikossa/kahessa viikossa ?
Mä aloin eilen miettimään ihanteellista harjotus ohjelmaa ja jonku verran sain sitä pähkäiltyäkin. Voisin koittaa kirjottaa sen valmiiks ja laittaa tänne niin saatte antaa kommenttia. Jos jollakulla muulla on ohjelma mietittynä tai selkee visio siitä mitä sen tulis sisältää niin laittakaahan tänne niin päästään keskustelemaan aiheesta !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom