Nuhteeton tausta pitää olla joo. Itekkin olen ajatellut hakea sitten -07 alkavalle kurssille, mutta huolestuttaa tuo sukeltaminen. Kertokaas sukellus gurut mulle vinkkejä.
Pariin vuoteen en ole pahemmin sukeltanu kun olen uimassa käynyt, enkä kyllä ole juuri uimassa käynyt. Mutta silloin kun kokeilin tuota sukellusta, niin parissa metrissä tuntui jo paine niin kovalta, että tuntui kun tärykalvot räjähtäis ihan justiin. Uida osaan, en tosin mikään kova uimari. Joltaki olen joskus kuullut, että puhaltamalla nenän kautta ilmaa pois tasataan paineita ettei tunnu korvissa paine syvällä, pitääkö paikkansa? Ja jos pitää, niin miten helkkarissa sitä kerkee käydä neljässä metrissä kun hukkuu jo menomatkalla kun on tyhjentänyt keuhkonsa? Hengitystä jaksan pidättää ehkä 20 sekuntia :P
Sitten tuo sukeltaminen tuntuu tosi epämukavalta, nokasta suuhun menevät röörit täyttyy vedellä ja se tuntuu vittumaiselta.
Joo vastailkaas joku tähän, kannattaako heittää haaveet LJK:sta vai ankarasti opetella sukeltaan?
Niin ja sitten mitä mieltä olette, kerkeänkö reenata kestävyyden tarpeeksi korkealle testeihin mennessä elikkä 18kk about olisi aikaa? Tällä hetkellä cooper ehkä joku 2300 (akillesjänteen tulehduksen takia puolivuotta taukoo liikunnasta, nyt pikkuhiljaa alotellaan), kestävyys aina ollut aika huono, mutta lihaskunto ei pitäisi tuottaa onkelmia. Reenata ajattelin suurinpiirtein silleen, että puntin noston ainakin joksikin aikaa lopetan, kun ei se minulla kehity, ja käyn potkunyrkkeilyssä 2-3 kertaa viikossa, pari kertaa viikossa lenkillä ja kerran pari viikossa uimassa. Kerkeääkö tuolla reenillä lahjaton kaveri reenata itteään hyvään kuntoon?
Jos ei tonne niin kait sitä sit valmiusjoukkoihin haetaan, noh onnea kuitenkin kaikille jotka vaan on hyväksytty laskuvarjojääkäriksi :kippis1: