Laskuvarjojääkäriksi 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dirdy
  • Aloitettu Aloitettu
Itekki aattelin hakee mut se ois sotkenu suunnitelmia aika pahasti ja sissi hommat on kyllä enemmän meikäläiselle mieleen.
Tuli muuten mieleen että ainakin omasta mielestäni tuo ljk testi on helpompi kuin taistelusukeltajien vastaava.
Olikos allergia esim. heinänuha haittaava tekijä noissa.
Kuis ns merkinnät rekisterissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
j2p sanoi:
Itekki aattelin hakee mut se ois sotkenu suunnitelmia aika pahasti ja sissi hommat on kyllä enemmän meikäläiselle mieleen.
Tuli muuten mieleen että ainakin omasta mielestäni tuo ljk testi on helpompi kuin taistelusukeltajien vastaava.
Olikos allergia esim. heinänuha haittaava tekijä noissa.
Kuis ns merkinnät rekisterissä?

Mietitäänpäs sitä niinpäin, että herra iso herran pitää päättää kahdesta kumman ottaa, hakijan ilman rekisteriä/heinänuhaa tai hakijan ko. ominaisuuksilla varustettuna.

Mutu pohjalta muistelen, että pitää olla "nuhteeton".

Nuhteeton tausta pitää olla joo. Itekkin olen ajatellut hakea sitten -07 alkavalle kurssille, mutta huolestuttaa tuo sukeltaminen. Kertokaas sukellus gurut mulle vinkkejä.
Pariin vuoteen en ole pahemmin sukeltanu kun olen uimassa käynyt, enkä kyllä ole juuri uimassa käynyt. Mutta silloin kun kokeilin tuota sukellusta, niin parissa metrissä tuntui jo paine niin kovalta, että tuntui kun tärykalvot räjähtäis ihan justiin. Uida osaan, en tosin mikään kova uimari. Joltaki olen joskus kuullut, että puhaltamalla nenän kautta ilmaa pois tasataan paineita ettei tunnu korvissa paine syvällä, pitääkö paikkansa? Ja jos pitää, niin miten helkkarissa sitä kerkee käydä neljässä metrissä kun hukkuu jo menomatkalla kun on tyhjentänyt keuhkonsa? Hengitystä jaksan pidättää ehkä 20 sekuntia :P
Sitten tuo sukeltaminen tuntuu tosi epämukavalta, nokasta suuhun menevät röörit täyttyy vedellä ja se tuntuu vittumaiselta.
Joo vastailkaas joku tähän, kannattaako heittää haaveet LJK:sta vai ankarasti opetella sukeltaan?

Niin ja sitten mitä mieltä olette, kerkeänkö reenata kestävyyden tarpeeksi korkealle testeihin mennessä elikkä 18kk about olisi aikaa? Tällä hetkellä cooper ehkä joku 2300 (akillesjänteen tulehduksen takia puolivuotta taukoo liikunnasta, nyt pikkuhiljaa alotellaan), kestävyys aina ollut aika huono, mutta lihaskunto ei pitäisi tuottaa onkelmia. Reenata ajattelin suurinpiirtein silleen, että puntin noston ainakin joksikin aikaa lopetan, kun ei se minulla kehity, ja käyn potkunyrkkeilyssä 2-3 kertaa viikossa, pari kertaa viikossa lenkillä ja kerran pari viikossa uimassa. Kerkeääkö tuolla reenillä lahjaton kaveri reenata itteään hyvään kuntoon?
Jos ei tonne niin kait sitä sit valmiusjoukkoihin haetaan, noh onnea kuitenkin kaikille jotka vaan on hyväksytty laskuvarjojääkäriksi :kippis1:

masayards Lyhennetty :kippis1:[/QUOTE sanoi:
18kk on reilusti aikaa. Itse olin käytännössä koko kevään/kesän estynyt treenaamaan erinnäisten loukkaantumisten/sairastumisten takia mutta silti olen päättä nyt mennä -06 erään.

Paineen saa tasattua pitämällä nenästä kiinni ja "puhaltamalla ilmaa nenään".
Tekemällä oppii, eli meet sinne altaan pohjalle harjottelemaan.

Iskostat päähäs syvälle ajatuksen, että nyt et prkl luovuta! Kun tekee lenkillä pahaa niin painetaan vielä se yli määränen kilometri.

Tiilisukassa sanoi:
18kk on reilusti aikaa. Itse olin käytännössä koko kevään/kesän estynyt treenaamaan erinnäisten loukkaantumisten/sairastumisten takia mutta silti olen päättä nyt mennä -06 erään.

Paineen saa tasattua pitämällä nenästä kiinni ja "puhaltamalla ilmaa nenään".
Tekemällä oppii, eli meet sinne altaan pohjalle harjottelemaan.

Iskostat päähäs syvälle ajatuksen, että nyt et prkl luovuta! Kun tekee lenkillä pahaa niin painetaan vielä se yli määränen kilometri.

Kiitti neuvoista, pitää koettaa. Mua ei oo kyllä kestävyys reeniin luotu, helvetin herkästi rupee tuntuu et tulee oksennus, varsinkin kun käy aamulenkin tyhjään mahaan :urjo:
Häätyypi yrittää, toi on tosiaan toi sukellus semmonen mikää huolettaa tosissaan. Mut pitää kokeilla.
Lauantai-illan jatkoja, mä lähen saunaan :kippis1:

Voipi olla, että pitää lopettaa haaveilu nuista erikoisjoukoista.
Oli tuossa eilen aika fysioterapiaan, jossa tehtiin biomekaaninen tutkimus. Tässä on nyt 5kk akillesjänteen tulehdus vaivannut. Fysioterapeutti sitten tutki ja laitto kengänpohjiin kaikennäkösiä tukia, joita pitää vähintään kolme kuukautta käyttää. Ja kun mulla on tuo melkeen puoli vuotta ollu tuo akillesjänne tulehtunu, niin oon kävelly sen melkee puoli vuotta väärin, ja nyt sitte oikeessa jalassa on vaikka mitä heittoa. Koitetaan nyt saada astuminen (kävely) kuntoon nuilla tuilla.
Kyselin sitten, että onko tuo akillesjänteen tulehdus herkkä uusimaan. Osa lääkäreistä ku on varotellut, että uusii helposti, ja osa sanonu, ettei sama vaiva tule. Tämä fysioterapeutti kuitenkin sano, että tommosesta tulehduksesa jää aina kudokseen semmoset vauriot, että uusii helposti, ja loppuelämä pitää varoa nyt tätä, vaikka saakin nytten täysin parannettua. Ei naurata :down:
Eli saapa nähä kerkeääkö edes reenata tonne LJK:n, ja jos kerkeää, niin kestääkö siellä sitten enää jalka.

Onko kellään kokemusta akillesjänteen tulehduksesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom