Laskuvarjojääkäriksi 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dirdy
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mul kyllä iskee kans aika herkästi rakot jalakaan.. :/ ei saa olla ainakaa löysät sukat yhtää mut en kyl oo koittanu muutaku tennissukkia..

Tarkoituksena olisi hakea laskuvarjojääkäriksi 2006.
Mutta kysyisin, että kun olen jo käynyt syksyn kutsuntoja varten lääkärintarkastuksessa ja jättänyt sinne kaikki asiaankuuluvat laput, ja olin laittanut toiveeksi päästä rajavartiolaitokselle. Mutta nyt kiinostus heräsi tuonne uttiin.
Onko tässä mitään ongelmaa?

Riittääkö, että sanon kutsunnoissa, että haen laskuvarjojääkäreihin? ja se on siinä. Entäpä pitääkö minun käydä uudestaan lääkärin tarkastuksessa ennen kun laitan hakupaperit uttiin.? Koska mil.fi sivuilla sanotaan, että "enintään 3 kk vanha, puolustusvoimien terveystarkastuslomake ja T-lomake käyvät / nuorison terveystarkastuslomake EI käy". Ja minä nimenomaan sain tuolta terveystarkastuksesta mukaani tuon nuorison terveystodistus paperin.

tulipas kyllä sekava, mutta jospa nyt joku tajuaa pointin :rolleyes:

Mä kävin kutsuntoja varten ensin lääkärintarkastuksessa ja sit vielä uusiks ljk:ta varten. Ja ei pitäisi olla ongelmia uttiin hakemisen kanssa. Pistät vaan hakupaperit sinne ni tulee kutsua kokeeseen ja sitä kautta sisään. Siinä lapussa ne oli vaan alustavia toiveita.

juu kiitos.tämäkin asia on nyt selvä.

Mutta selailin tuolla erästä toista foorumia, ja siellä sanottii, että laskuvarjojääkäriksi ei olla otettu vielä yhtään yli 190cm jätkää.? Eikai tämä pidä vaan paikkansa? Onko tuonne mitään "pituus rajoja"?
Itse olen 191cm, ja voi vähän harmittaa jos tuohon kusee.

ztume sanoi:
juu kiitos.tämäkin asia on nyt selvä.

Mutta selailin tuolla erästä toista foorumia, ja siellä sanottii, että laskuvarjojääkäriksi ei olla otettu vielä yhtään yli 190cm jätkää.? Eikai tämä pidä vaan paikkansa? Onko tuonne mitään "pituus rajoja"?
Itse olen 191cm, ja voi vähän harmittaa jos tuohon kusee.

Lääkärintarkastuksessa oli pituuden ja painon kohdalla (kuten muidenkin testitulosten kohdassa) rastikohta, johon mittaaja veti ruksin painon/pituuden alittaessa/ylittäessä tietyn rajan. En muista mikä kyseinen raja pituuden kohdalla oli, mutta jotakin 190 pintaan sen voisi kuvitella olevan. Jos lääkäri havaitsee ruksin jossakin kohdassa, niin hän kai harkitsee tapauskohtaisesti mitä tehdä.

Kaveri menossa nyt heinäkuun saapumiserässä LJK:uun. Kyseinen jannu on ainakin sen reilu 190cm pitkä, epäilisin että 195cm. Että ei pitäisi olla mikään ehdoton este toi 190cm ylitys.

Itellä kutsunnat syksyllä ja LJK:n testeihin sitten alkuvuodesta. Pituudesta tosin mulla se ei kiinni jää :D Muutama sentti jää varaa tohon 190

Koskas muuten pitää hakemus laittaa tonne jos haluaa seuraavissa testeissä kävästä..

Jokos täälä on 2006 uttiin hakevat alottanu kovaakin kovemman treenaamisen? Ite alottelen reppujuoksun tuossa ens viikon alusta. Aluksi kevyen repun kans ja sitte pikkuhiljaa painoa lisäten. Oon käyny juoksemassa vaihtelevia lenkkejä 2-10kilsaa ~3 kertaa viikossa. Ja salilla jokatoinen päivä. Ylikunnosta ei tietoakaan. Tuntuu että kun kuntoa on tullut nyt saatanasti lisää niin salillaki tulokset nousee silmissä.

Itsekin pyrin 2006 kursille, mutta ihan sinne tähtäävää treenailua en ole vielä aloittanut. Juoksua lähinnä pitäisi parantaa, vaikka sitä tulee jo lajin (koripallo) puolestakin jonkin verran. Keskivartalo on myös hieman rupukunnossa, mutta sekin on tarkoitus saada parempaan kuntoon. Uintiin pyydän uimarikavereitani apuun, hiihtotaito taitaakin kulkea ihan verissä.

Hirvittää vähän ainakin nuo juoksutestit, perhana vielä reppu selässä pitäis 2+3km vetää nopeasti. Juoksu vaan ei oo koskaan ollu paras osa-alue.. Mutta jos sinne kerta aiotaan mennä, niin perkele, sitten mennään eikä meinata! :evil:

Itse laitan paperit myös laskuvarjojääkäreihin, mutta hakupaperit sukeltajiin ovat jo lähteneet. Mikäli SukK:lle pääsee, niin ei taida Opossumia ljk-testeissä näkyä. Ljk-testit vaikuttavat aika pirun helpoilta, ainoa heikkous lienee leuat (2/3 pistettä). Viivajuoksustakin saattaa irrota huonot pisteet, sillä olen kaikkea muuta kuin nopea.

ztume sanoi:
"MUUTOKSIA LASKUVARJOJÄÄKÄREIDEN VALINTAKOKEEN FYYSISTEN TESTIEN
HYLKÄÄVIIN RAJOIHIN JA PISTEYTYKSEEN"

Käykääs kattoo---> http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/ajankohtaista.dsp

Prkl!ei muuta ku entistä kovempaa reeniä! Nyt on meikäläisenkin lopullinen päätös tehty,ja tonne haetaan.

Miten muuten reenit sujuu tammikuun testeihin menevillä?

MUUTOKSIA LASKUVARJOJÄÄKÄREIDEN VALINTAKOKEEN FYYSISTEN TESTIEN
HYLKÄÄVIIN RAJOIHIN JA PISTEYTYKSEEN

Laskuvarjojääkäreiden valintakokeen fyysisiin testeihin on tehty alla mainitut tarkennukset:

uinnin hylkäävää rajaa on tiukennettu 4,30 minuuttiin
reppujuoksuun on asetettu hylkäävä raja, joka on 14,30 minuuttia
jatkoon oikeuttavaa kokonaispistemäärää on nostettu 29:ään
Nämä muutokset ovat voimassa vuoden 2006 valintakokeista alkaen.

No voishan tuol läpällä käydä kokeilee, mut en ota mitään paineita.

Nyt kesällä pelkkää punttii. Sit joskus syksymällä puntti vähemmälle ja tilalle juoksuu. Veikkaan et muuten vois mennä ihan jeesh, mut hiihtäny en oo ikuna, täytyy sitäkin ennen notta testejä käydä harjottelee..

Tietääkös joku mitä noi rajat oli tota aikaisemmin..?

Koskas muuten ne haku paperit pitää viimestään laittaa ja mistä ne saa..?

skuge sanoi:

uinnin hylkäävää rajaa on tiukennettu 4,30 minuuttiin
reppujuoksuun on asetettu hylkäävä raja, joka on 14,30 minuuttia
jatkoon oikeuttavaa kokonaispistemäärää on nostettu 29:ään

Veikkaan et muuten vois mennä ihan jeesh, mut hiihtäny en oo ikuna, täytyy sitäkin ennen notta testejä käydä harjottelee..

Tietääkös joku mitä noi rajat oli tota aikaisemmin..?

Koskas muuten ne haku paperit pitää viimestään laittaa ja mistä ne saa..?

Voi tulla vähän hätä hiihdon kanssa, ekat hiihtokelit kun alkavat (etelässä) olla vasta tammikuussa, jolloin testitkin ovat. Miten on mahdollista, ettet koskaan ole hiihtänyt, et edes koulussa? (Ei ehkä kaikkien mielestä niin ihmeellistä, mutta itse olen hiihtänyt pienestä pitäen, näin myös käytännössä kaikki tuttuni.)

Olisin voinut vannoa, että minulla on jokin lehtinen tallella, jossa nuo vanhat uinnin ja juoksun rajat ovat, mutten löytänyt. Muistelen kuitenkin, että 15min kohdalla juoksussa olisi pisteet entisellä tsydeemillä tippuneet nollaan. Uinnissa taisi olla 4.45min. En ole näistä aivan varma, mutta näin muistelen.
Kokonaispisteitä piti olla teoriassa väh. 27, mutta tuskin niillä pääsi sisään ennenkään, vaan käytännössä piti olla väh. 30.

Tuossa Varusmies 2005 -kirjasessa luki, että hakupaperit postiin viimeistään 15.11.2005, mutta mil.fi ilmoittaa päivämääräksi 30.11 :eek: Tiedä sitten kumpaa uskoa...
Vaikkapa netistä saat hakupaperit, tarkemmin sanottuna täältä.
Toinen mahdollisuus on esikuntasi.

Hei noista testeistä,niin suoritetaanko tuo sukellus heti hypyn perään? vai noustaanko siinä hypyn jälkeen pinnalle,ja sitten haetaan se rengas sieltä neljästä metristä?

Kiinostaisi vain,en nimittäin ole ikinä edes hypänny 5metristä :D. Mutta tuskin tulee olemaan ongelma.

ztume sanoi:
Hei noista testeistä,niin suoritetaanko tuo sukellus heti hypyn perään? vai noustaanko siinä hypyn jälkeen pinnalle,ja sitten haetaan se rengas sieltä neljästä metristä?

Kiinostaisi vain,en nimittäin ole ikinä edes hypänny 5metristä :D. Mutta tuskin tulee olemaan ongelma.

Noustaan pinnalle ja sukelletaan heti kun edellinen on tiputtanut renkaat pohjaan.
Kannattaa varmaan kokeilla hyppyä viidestä metristä ennen testejä niin sujuu helpommin, vaikka eihän se tosiaan mikään ongelma ole.

Sellaista vinkkiä voisi hakijoille antaa, että mitä kovempi kunto sitä varmempi pääsy. :whip: Treenatkaa runsaasti aerobista niin ettei kunto lopu kesken päivän. Fyysisissä testeissä on paljon rasitusta yhdelle päivälle: lihaskunto, juoksu ja uinti..

Suositut

Back
Ylös Bottom