Laskuvarjojääkäriksi 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dirdy
  • Aloitettu Aloitettu
Dirdy sanoi:
Joo uttiin mennään eikä meinata jos vaan haluaa ;) Tos Opossumilta taisikki jo hyvät vastaukset saada, mut en mä muuttanu treenii sillee kummemmin, muutaku Vähensin pitkiä lenkkejä ja lisäsin intervalliharjotuksia just. Ja pari kertaa tehtiin kaverin kans sillee et eka lenkille ja sit uimaa päälle.

Rytmikokeesta oon saanu sen käsityksen et moni mokas sen tahallaan ettei joutuis radistiksi, kuulemma. En mä niin tehny. Sit siinä oli vielä kysymys siinä koepaperis että "kiinnostaako sirad koulutus?" nii pistin et kyllä ku aattelin että ihan sama kunhan otatte mut mukaan. Peruskoulutuskausi on kummiski kaikilla sama. Laskuvarjojääkäreitä ne radistitki on :D

Kertokaa mulle, jotka tietää, siitä radistin hommasta, ku en oikeestaa tiä ees et kuinka paljo paskempaa/helpompaa/tylsempää vatevö hommaa on ees. Tiän vaan et ne osaa morsettaa. :D

noitten tulosten perusteella kyllä radistikoulutus kutsuu. itselläni oli testissä 20 virhettä ja eräs tuttu, joka radistina Ljk:ssa toiminut, piti sitä hyvänä tuloksena. sulla siis vielä parempi :) ja kun vielä halukkuutakin on, niin varaudu siihen.
samainen tuttu kertoi että sitä piipitystä kuunnellaan oikeasti SIKANA, eli luultavasti yölläkin kuulet morseaakkosia korvissasi. rinkka on painavempi, ja luin jostain vanhoista kurssikirjoista, että jostain kumman syystä radistit saavat usein ylimääräisiä hommia, esim. jossain hiihtokisois radistit oli Laukkasen käskystä hiihtäny 5 tai 10km enemmän. että silleen.
mutta: kuten kyseisessä kirjassa luki, he ovat "valituista valittuja", joten jos sinne sut pistetään, ota se kunniana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
diameter sanoi:
noitten tulosten perusteella kyllä radistikoulutus kutsuu. itselläni oli testissä 20 virhettä ja eräs tuttu, joka radistina Ljk:ssa toiminut, piti sitä hyvänä tuloksena. sulla siis vielä parempi :) ja kun vielä halukkuutakin on, niin varaudu siihen.
samainen tuttu kertoi että sitä piipitystä kuunnellaan oikeasti SIKANA, eli luultavasti yölläkin kuulet morseaakkosia korvissasi. rinkka on painavempi, ja luin jostain vanhoista kurssikirjoista, että jostain kumman syystä radistit saavat usein ylimääräisiä hommia, esim. jossain hiihtokisois radistit oli Laukkasen käskystä hiihtäny 5 tai 10km enemmän. että silleen.
mutta: kuten kyseisessä kirjassa luki, he ovat "valituista valittuja", joten jos sinne sut pistetään, ota se kunniana.

Ou skit. :D Pääsitkö ite kurssille? ikäs puolesta k44 kutsuu jos pääsit..?

Kuulostaapas se pahalta. Noh ei se mitää tätähän mä halusinki ku sinne hain, niinku kaikki sinne hakijat. Faija oli sillee et "tuut olemaan vielä tyytyväinen, jos joudut radistiksi ku ei niin kovaa tarvi juosta." Voi se olla ehkä kivaaki se naputus. Näkee ilmeisesti sit. :lol2:

Aina voi miettiä, olisinko päässy, jos olisin laittanu että ei kiinnosta sirad koulutus.

Dirdy sanoi:
Ou skit. :D Pääsitkö ite kurssille? ikäs puolesta k44 kutsuu jos pääsit..?

Kuulostaapas se pahalta. Noh ei se mitää tätähän mä halusinki ku sinne hain, niinku kaikki sinne hakijat. Faija oli sillee et "tuut olemaan vielä tyytyväinen, jos joudut radistiksi ku ei niin kovaa tarvi juosta." Voi se olla ehkä kivaaki se naputus. Näkee ilmeisesti sit. :lol2:

Aina voi miettiä, olisinko päässy, jos olisin laittanu että ei kiinnosta sirad koulutus.

Kurssille hain, mutta en päässy, koska sain vain 30p fyysisista. 31p olis tarvinnu kuulemma, sitten olisin päässy. voi miettiä, että olisiko kannattanut vetää 14 leukaa sen 13 sijasta. no se pettymys on jo käsitelty :)

tosiaan varmasti monta kertaa miettii Tyrrin hiekkamäkiä täyspakkaus selässä ylös juostessaan, MIKSI?! mutta toisaalta senhän takia sinne mennään, joten tsemppiä.
SissiRad hommat varmasti lopulta tosi palkitsevia ja varsinkin tärkeitä, vaikka ei ehkä mitään sankaritoimintaa olekaan. tuskin tulet pettymään.

diameter sanoi:
Kurssille hain, mutta en päässy, koska sain vain 30p fyysisista. 31p olis tarvinnu kuulemma, sitten olisin päässy. voi miettiä, että olisiko kannattanut vetää 14 leukaa sen 13 sijasta. no se pettymys on jo käsitelty :)

tosiaan varmasti monta kertaa miettii Tyrrin hiekkamäkiä täyspakkaus selässä ylös juostessaan, MIKSI?! mutta toisaalta senhän takia sinne mennään, joten tsemppiä.
SissiRad hommat varmasti lopulta tosi palkitsevia ja varsinkin tärkeitä, vaikka ei ehkä mitään sankaritoimintaa olekaan. tuskin tulet pettymään.

Joo mulle tuli pääsykokeisiin treenates aina toi sama "miksi" mieleen joka lenkillä, ku oikein hengästyttää oksettaa vituttaa pistää sattuu ja vielä vettä tulee taivaalta ku esterin perseestä. Siks että pääsisin sinne armeijaan sitä samaa oloa kokemaan? :D en tiä mut joku siinä vaan kiehtoo.

Ite sain fyysisistä vaan 32 pistettä, etten kauheen kauas rajasta mäkään jääny. 11 leukaa vedin, mut nyt menee kyllä täydet 14 ja muutenki lihaskunnosta täydet kaikesta. Juoksukunto on vaan laskenu ikävästi :(

Pääsit kummiski psykologisiin testeihin ja niihin? eikö siihen ollu se 27 raja? Ne oli muuten vittumaiset ne psykologiset ku piti istuu niin kauan paikoillaa miettimäs jotain palikoita :D ruoat oli hyvät

ps. Jotkut sanoo että kaikki varuskunnat, joiden nimessä esiintyy sana -koulu (laskuvarjojääkärikoulu, ilmasotakoulu) saa 25% enemmän varoja ruokaan. Pitääkö moinen huhu paikaansa? kuulostaa aika paljolta.

Dirdy sanoi:
Pääsit kummiski psykologisiin testeihin ja niihin? eikö siihen ollu se 27 raja? Ne oli muuten vittumaiset ne psykologiset ku piti istuu niin kauan paikoillaa miettimäs jotain palikoita :D ruoat oli hyvät

ps. Jotkut sanoo että kaikki varuskunnat, joiden nimessä esiintyy sana -koulu (laskuvarjojääkärikoulu, ilmasotakoulu) saa 25% enemmän varoja ruokaan. Pitääkö moinen huhu paikaansa? kuulostaa aika paljolta.

rupea dirdy nyt juoksemaan, vielä on aikaa. mietin vaan että reppujuoksu uudestaan ei varmasti ole miellyttävä kokemus jos kunto laskenut tuosta 12p/20p kunnosta ;) voi Laukkasellakin olla siinä vaiheessa sanansa sanottavana.

psykologisissa olin, ne oli sitä Sisilia-nauhaa lukuunottamatta (muisti ei toimi väsyneenä) suhteellisen helpot musta, ja varmasti hyvin menikin. otti vaan päähän ku tiesi että tod. näk. turhaan teet niitä ku fyysiset meni liian huonosti.
toi ruokahuhu kuulostaa kyllä ihan legendalta, mutta luulisin että ruoka on viimeinen asia, jossa intissä tulee pula. siis kasarmeilla ollessa, leireistä en sano mitään.

Olen menossa Uttiin heinäkuussa. Kannattaako palvelukseen ottaa heti alussa mukaan omat lenkkitossut, vai käytetäänkö siellä tiukasti intin varusteita? Vaikka maihareillahan merkittävin osa matkasta taidetaan taittaa..

Onneks olkoon sisään päässeille ja tervetuloa 'veljien' joukkoon :thumbs:

Compton: ota omat lenkkarit vaan mukaan... ainakin 'vanhoina hyvinä aikoina' sai halutessaan aina juosta omilla silloin kun lenkkareita käytettiin.

Tuosta juoksemisesta muuten... pelkkä hyvä kunto ei takaa ettei ongelmia tule. Toisilla vaan ei jalat kestä juoksemista hyppykengillä ja marssimurtumia on joka kurssilla... yksilöllistä. Ja niitä ei sitten kannata peitellä, hoitaa heti kuntoon niin ei pahene siinä määrin että voi olla jopa jatkaminen katkolla (pahimmassa tapauksessa). Mitään 'herkistelyä' ei mielestäni kannata juoksun kanssa tehdä, parhaiten pärjää kun jaksaa painaa kohtuu kyydillä tasaisesti oli rinkka selässä tai ei... ja vaikka päivätolkulla ;)

Ruuasta... tuskin johtuu 'koulu'-lopusta, mutta ns. 'LJK lisä' löytyy ruokalasta = kulutus on isompaa, joten pikkasen lisää tulee ruokaa.

'Valituista valittuja'... näinhän ne titarit itseään mainosti...mutta evp kapparia sissiksellä joenylityksessä lainatakseni: " Ei viestimiestä VOI jättää viimeiseksi... eihän se OSAA tulla yksin yli !!!" ;)

Joka tapauksessa... :thumbs:

mä oon tulossa kans nyt heinäkuussa ljk:hon.

kaveri neuvo, että marssimurtumien ehkäisemiseksi kannattaa pari kertaa viikossa naputella nyrkeillä jalkapöytiä sillä tavalla että ne kovettuvat jonkin verran. Sen verran naputtelee että alkaa vähän tuntua ja sitten lopettaa.

TiMe^ sanoi:
mä oon tulossa kans nyt heinäkuussa ljk:hon.

kaveri neuvo, että marssimurtumien ehkäisemiseksi kannattaa pari kertaa viikossa naputella nyrkeillä jalkapöytiä sillä tavalla että ne kovettuvat jonkin verran. Sen verran naputtelee että alkaa vähän tuntua ja sitten lopettaa.
:anssi:

Marssarihan on rasitusmurtuma, siinä naputtelut auta... ja jalkapöydän luut ei ole ainoita mihin niitä voi tulla jos on tullakseen (muita mihin joillain tulee on kantaluu ja sääri- ja pohjeluu), liekkö noihin mitään 'poppakonstia' millä estää :(

Reacher sanoi:
:anssi:

Marssarihan on rasitusmurtuma, siinä naputtelut auta... ja jalkapöydän luut ei ole ainoita mihin niitä voi tulla jos on tullakseen (muita mihin joillain tulee on kantaluu ja sääri- ja pohjeluu), liekkö noihin mitään 'poppakonstia' millä estää :(

mikä ero siinä on et mikä murtuma se on, jos luut on kovettuneet niin ei murtumia niin helpolla tule. Otetaan esimerkiksi se, että kun murrat jonkin luusi niin sen jälkeen se sama kohta tuskin tulee murtumaan, koska se on luutunut kovemmaksi kuin muut paikat. tässä asiassa on kyse samasta asiasta mutta luita ei murreta kokonaan. Naputellaan jalat jonkin verran helliksi jonka jälkeen ne saavat palautua muutaman päivän. sääriluita voi kovettaa myös

Menee :offtopic:

Tuolla logiikalla saadaksesi kaikki luut kovenemaan joudut "melkein murtamaan" kaikki ennakkoon. Ja muistaakseni sääri ja siitä alaspäin on 28 eri luuta / jalka. Ja hermopäätteitä on ihossa, lihaksissa, lihas- ja luukalvoissa joten arkuutta aiheuttavia kerroksia löytyy.

Tokihan yleisimmät paikat joihin tuolla juostessa marssarit tulee ovat jalkapöydän luut, kantaluu sekä sääri, joten olisi siinä siinäkin tekemistä.

Visioidaan: mielenkiintoisin on ehkä kantaluu, pesäpallomailallako pitäisi "naputella" että saa vaikutuksen ulottumaan perille. Missähän kunnossa jalkapohjat olisivat käsittelyn jälkeen että pystyisi vielä kävelemään / juoksemaan / treenaamaan... :rolleyes:

Noh...hakekoon kovuutta elämään kukin tavallaan.

Ja saat hetken "naputella" että mitään huomattavaa vaikutusta tapahtuu. Ei puhuta kuukausista

mä olin paskassa kunnossa kun hain tonne, siis oikeesti ihan läski ja muutenkin paskana, selkä revähtäneenä jne. sain 38p muistaakseni ja en päässyt. täytyy todeta että kyllä sinne paskallakin kunnolla voi päästä, ei millään pahalla.

Reacher, ihan absoluuttisesti en tiedäkkään tuota naputteluhommaa, kaveri vaan
siitä kertoi minulle, ja minusta se vaikuttaa ihan loogiselta. Mitään lääketieteellistä tutkimusta en siitä ole nähnyt, eli voin yhtä hyvin olla väärässäkin.

TiMe^, unohda se jalkojen koputtelu, toi juttu on ihan bullshittiä. Jos haluat jotenkin totuttaa jalkoja LjK:ta varten, niin voit käydä vaikka kerta viikkoon juoksemassa vaelluskengissä/maihinnousukengissä yhden pikku lenkin. Älä juokse enempää, muuten hommasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta ei tämäkään ole pakollista. Muutama vinkki jos haluat ehkäistä rasitusvammoja Utissa: urheilupohjalliset, bridgedalen sukat, päivittäinen venyttely, hieronnat viikonloppulomilla. Ei mitenkään välttämättömiä, mutta fiksumpaa kuin jalkojen koputtelu. Onnittelut kurssille valinnan johdosta.

anttioksanen sanoi:
TiMe^, unohda se jalkojen koputtelu, toi juttu on ihan bullshittiä. Jos haluat jotenkin totuttaa jalkoja LjK:ta varten, niin voit käydä vaikka kerta viikkoon juoksemassa vaelluskengissä/maihinnousukengissä yhden pikku lenkin. Älä juokse enempää, muuten hommasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta ei tämäkään ole pakollista. Muutama vinkki jos haluat ehkäistä rasitusvammoja Utissa: urheilupohjalliset, bridgedalen sukat, päivittäinen venyttely, hieronnat viikonloppulomilla. Ei mitenkään välttämättömiä, mutta fiksumpaa kuin jalkojen koputtelu. Onnittelut kurssille valinnan johdosta.

Kiitoksia, noista sukista en ookkaan kuullut, täytyy koittaa.

Se Ljk:n hiekkamonttu on sitten mukava paikka, ideana siis juosta montun pohjan kautta reunalta toiselle täyspakkaus selässä, joka ekana pääsee reunalle pääsee pois, loput jatkavat kunnes on enää 10 jäljellä, ja niille annetaan mukavia lisähommia.

Siinä sitten monet kysyy että miksi, mutta kuntoahan siitä tulee kun niitä jalkojen alla pettäviä hiekkadyynejä polkee. Tsemppiä vaan, huumor mielellä ja asenne kohdillaan - hyvin menee. :thumbs:

PS: äläkä sitten vaan laita tennissukkia jalkaan marssille, keinoihoa kuluu mutta keskeyttää ei halua. Vieläki näkyy se ~4cm vesikellon paikka kantapäässä näin 2v:n jälkeen, jää kuulemma arveksi. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom