Laskuvarjojääkäriksi 2004

"Ainiin ja sitten kun alkaa KM-koulutus, kun joku N:llä alkava sukunimi sanoo että se joka luulee pärjäävänsä ilman itsepuolustuskoulutusta tulee koittamaan nyt tai vaikenee iäksi. Älkää menkö matolle ;) "

Miks ei kannata mennä? katsotaanko sua kieroon loppupalveluksen ajan vai onko kouluttaja joku kovakasvo? ännällä alkava.... Auvo Niiniketo? Luulis ainakin että jotkut vapaaottelijat hakkais kravmaga tyypin mutta voi olla että koulutus jää siihen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maacu sanoi:
Miks ei kannata mennä? katsotaanko sua kieroon loppupalveluksen ajan vai onko kouluttaja joku kovakasvo? ännällä alkava.... Auvo Niiniketo? Luulis ainakin että jotkut vapaaottelijat hakkais kravmaga tyypin mutta voi olla että koulutus jää siihen...

No tuskimpa vaan vuosia kravmagaa opettanut/harrastanut kouluttaja häviäs 20v vapaapainijalle :S ja vaikka kouluttaja turpaan saiski niii meinaakko oikeesti ett jollekki annettais kenkää sen takia ett on parempi itsepuolustukses ku kouluttaja :hyper:

Oinasmie sanoi:
No tuskimpa vaan vuosia kravmagaa opettanut/harrastanut kouluttaja häviäs 20v vapaapainijalle :S ja vaikka kouluttaja turpaan saiski niii meinaakko oikeesti ett jollekki annettais kenkää sen takia ett on parempi itsepuolustukses ku kouluttaja :hyper:

vapaaottelija ei vapaapainija

maacu sanoi:
"Ainiin ja sitten kun alkaa KM-koulutus, kun joku N:llä alkava sukunimi sanoo että se joka luulee pärjäävänsä ilman itsepuolustuskoulutusta tulee koittamaan nyt tai vaikenee iäksi. Älkää menkö matolle ;) "

Todennäköisesti kukaan 18 tai 19 vee jamppa ei päihitä noita kouluttajia, mutta se syy miksi sinne ei kannata mennä on se että sinut todennäköisesti "palautetaan" maanpinnalle kovakouraisesti jos luulet 18 vuotiaana olevasi niin hyvä ettet tarvitse lähitaistelukoulutusta, sillä lähitst ei ole mikään ottelu vaan sisältää kaiken taistelun karkeasti 0-10m sis. kirveet, veitset, kenttälapiot yms.

Aivan, Mariachi sen sanoi mitä itsekin olisin vastannut. Oletin kyllä alkuperäisen kysyjän keksivän itsekin, siksi jätin itse vastaamatta tuohon kysymykseen.

Se on myös henkinen kasvatuskoulu se ljk, enemmän kuin tavan nurmiporamiesten temmellyskenttä. Siinä ei auta jos on vapaaottelija, koska sielläkään ei muistaakseni opeteta miten puolimetrisen kenttälapion saa kaivettua ahteristaan ulos, vaikka olisi olevinaan miten kova jätkä tahansa ;)

Takki auki(olen kovin jätkä) asenteella siellä koulussa ei pärjää, kouluttajat ottavat kyllä sen luonteen pois hyvin pikaisesti, jos jollain sitä vahingossa sattuu olemaan. Siksi annoin tuon vinkin että jääkää vaan maton reunalle, jos tuo kysymys taas tulee.

Ei.. Pysyttiin maton laidalla ja katsottiin kun sen "koulutusparia" murjottiin urakalla näytöksessä :) Ajat on muuttuneet sielläkin muuten.. Olin tuossa näkemässä harjoitusta muutama viikko sitten..

Maker sanoi:
Ei.. Pysyttiin maton laidalla ja katsottiin kun sen "koulutusparia" murjottiin urakalla näytöksessä :) Ajat on muuttuneet sielläkin muuten.. Olin tuossa näkemässä harjoitusta muutama viikko sitten..

Olitko kertaamassa? :) Siellähän käsittääkseni kerrataan hieman ahkerammin kuin muissa yksiköissä? Muistelisin lukeneeni jostain, että ensimmäiset kertaukset ovat vielä samana vuonna kun kotiudututaan(?)

Muuten olin näkemässä, oli sellainen pieni työtapahtuma siellä suunnalla :) Kertaukset tosiaan osuvat joillekin jo samalle vuodelle kun kotiutuu, mutta yleensä viimeistään vuoden sisällä siitä tulee eka napsu. Seuraava tulee sitten parin vuoden(1.5v-2v) päästä.

Tavan nurmijäkstillä taasen kertaussykli on nykyisin 5-6v.

Eli parempi sitten pysyä kunnossa myös sen ljk:n jälkeen, jos vetää kunnon bulkin ja menee vuoden päästä kertaamaan 110kg painavana, niin laittavat rompevarjolla alas, tatin sijaan :D

Tosin jos hommautuu valtion ammattiin, niin sittenhän ne kertaukset luonnollisesti kuittautuvat sillä ammatilla :david:

Ohhoh, olipas täällä asiaa...

Kysymys testeissä käyneille: mikä toi ryhmäkeskustelu oikein on ? Istutaanko siellä piirissä ja vastaillaan kysymyksiin vuoronperään vai onko sana vapaa ja eniten sanonut valitaan sisään ?

Kysymys Makerille: mitkä oli parhaat/huonoimmat hetket ljk:ssa ?

Ite oon syntynyt -87 ja Uttiin oon hakemassa vuodeks 2006. Onko täällä (vielä?) kohtalontovereita ?

PS. Onnea kaikille valituille !!! :5:

keskustelu on tosiaan keskustelu, eikä mikään ryhmähaastattelu ;)
siis sana on vapaa, mutta tuskinpa eniten puhunut siitä välttämättä parhaat pisteet saa. siinä pitäisi olla tiimipelaaja, eikä sooloilija :D

Juu tarkoitus olisi hakea Uttiin vuodeksi 06. Saa nähdä miten käy..
Juoksu reenit aloitettu kaksi viikkoa sitten. Joka onkin kyllä suurin haaste noissa testeissä meikäläiselle.

Mitenkäs muilla?onko jo reenit aloitettu?

ztume sanoi:
Mitenkäs muilla?onko jo reenit aloitettu?

Jep, treenit varsinaisesti Ljk:n alko ku koulut loppu. Eli käytännössä tuo tarkottaa sitä et juostu on! :D Lihaskunnossa ei mitää ihmeellistä treenaamista noihi testeihin mulla o, mut tottakai salilla oon käyny n.3-4 kertaa viikkoon.

Juoksu vinkkejä/tietoa kattelin tuolta: http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=205 ja noiden mukaan oon nyt juossu ja tulen juoksemaan kuukauden. Sit reppu messii treeneihi.

Että sellasta, mites muilla?

Ps: Erikoisjoukkoihin hakupaperit tuli eile, niitä on tässä ihmetelty! :P

Tiilisukassa sanoi:
Kuinka usein juoksette ja miten olette sijottanut juoksut salin rinnalle?

Välipäiville totta kai, mutta juoksetteko myös sali päivinä?

Ja millasta lenkkiä?

Reenit menee suunilleen näin:
-3-5 kertaa viikossa lenkille, kaksi pitempää (väh.80min) ja yksi lyhyempi (väh.45min)
-Sali 2kertaa viikkoon

Tuommoisella on täällä päin aloitettu. Eihän tuolla reenillä kyllä haba pääse kasvamaan,mutta kerkiää sitä sitten myöhemminkin. Nyt on vain tavoite Laskuvarjojääkäri 2006 :kippis1:

Tiilisukassa sanoi:
Kuinka usein juoksette ja miten olette sijottanut juoksut salin rinnalle?

Välipäiville totta kai, mutta juoksetteko myös sali päivinä?

Ja millasta lenkkiä?

Mulla menee juoksut sillee, että viikon alkuun tulee yks tehokas lenkki esim. kova temponen juoksu mäkimaastossa vedoilla. Tätä seuraa sit kaks tai useempia rennompia juoksupäiviä, siis ihan sellasia mukavia löysiä lenkkejä.

Löysien päivien jälkee tulee taas tehokas päivä ja tähän väliin oon vetäny inttervalli tyyppisiä treenejä. Sit vielä viikonloppuna sellanen joku pitkä mut kevyt. Näin mennään..

Salitreeni on sit sillee et ne on päivinä joina en juokse tai sit vaihtoehtosesti noina löysinä päivinä.

Sellasta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom