Laskuvarjojääkäriksi 2004

Hmm...

Pitäisiköhän munkin siirtyä juoksu painotteiselle...
Tähän asti on ollut ma,ti,to,pe salilla ja ke,su lenkki...

Mulla on vähän sellanen taipumus, että lenkit vedetään niin kovaa, että veri maistuu ja yrjö meinaa lentää. Esim. kilometrin loppu sprintit kympin lenkin lopuksi.
Tekee hyvää, ihan noin niin kun päänkin sisällä.

Prkl, ei oikeen tekisi mieli salistakaan luopua... pitää varmaan vähän priorisoida asioita uudestaan.

Ztume, millasella jaolla teet salilla? Mitä kuuluu ohjelmaan? Työntävät/vetävät?

Kuinka kovassa kunnossa ootte tällä hetkellä? Cooper? Yritän vaan hahmottaa kuinka paljon oon jäljessä.

edit:

Jaahas tulikin sitten näköjään kirjattua ajatuksia ylös...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiilisukassa sanoi:
Hmm...

Prkl, ei oikeen tekisi mieli salistakaan luopua... pitää varmaan vähän priorisoida asioita uudestaan.

Ztume, millasella jaolla teet salilla? Mitä kuuluu ohjelmaan? Työntävät/vetävät?

Tää mun sali jako ei kyllä oo mikään "viisas", mutta näin on ollu vähän aikaa:
Ma:Rinta,hauis,vatsat
Ke:Selkä,hartiat,olkapäät
?: Jalat
+kotona leuakia joka päivä

Noi sali päivät voi vaihdella jonkin verran.Mutta noin olen yrittänyt vääntää.

Ja lepopäiville lenkki.(3-5krt/viikossa)

Coopperissa juoksin kolme viikkoa sitten 2600m :(
Joten siinä on kyllä petrattavaa. Tavoitteen että menee sitten tammikuun testeissä se 3000m.

salitreenit menee ihan ookoo. punneruksia noin 30 ja leukoja 12+, riippuu vähän päivästä. vinkki niille joilla on leukojen kanssa vaikeuksia: vetäkää "porrassarjoissa", esim 1,2,3,4,5,4,3,2,1. sain näin noin 2 viikossa korottettua 8 --> 12.

juoksun oon pari viikkoa sitten alottanu uudestaan ku aiemmin innostuin liikaa ja penikkatauti iski. luultavasti juoksen ilman rinkkaa vielä marraskuun, ja sitten vasta rinkalla. pelkään polvieni, ja muiden tärkeitten paikkojen, pettävän jos nyt jo niitä painoilla rasitan. onko kellään vinkkejä/kokemuksia tästä ?

tsemppiä ! :whip:

Mulla ongelmia tuottaa toi jalka treenin sijottaminen, kun pitäisi juosta kokoajan.

Leuoista sen verran, että: onko kenelläkään tietoa sakottavatko ne siellä testeissä siitä, kun leukoja vedettäessä koko ruumis ikäänkuin on pienessä kulmassa sivulta katsottaessa (katso näppäimistä sitä "väärinpäin" olevaa kautta viivaa: -> \ -> katse nuolen suuntaan-> )?

Itsekkin tässä vasta pääsin alotittelemaan juoksu harjoittelua jalkaongelmien takia.
Tarkoitus olisi pari kk vielä juosta normaalisti ja sitten alkaa lisäämään painoja 2.5kg kerrallaan.
Ei missään nimessä kannata iskeä sitä koko kymppiä sinne reppuun heti, sillä saa paikat lunastus kuntoon.

Ainiin, voishan noi hakupaperit tilailla jo valmiiks... Postittaa kyllä meinasin vasta kutsuntojen jälkeen. Eihän kutsunnoissa tarttenu mainita mitään siitä, että meinaa LJK:uun pyrkiä? Aattelin nimittäin varmistaa hyvän varapaikan heinäkuun erään, enkä mihinkään tammikuun erään. Jos vaikka sattuu kämmäämään tai olemaan kipeenä testeissä tjsp. Oon siis kuullu tapauksia, joissa ovat iskeneet LJK:uun pyrkiville varapaikan tammikuun erään.

Niin, ja joku kyseli tämän hetkistä coopperin tulosta. 3500 meni kk sitten. Repun kanssa vois testailla tossa, kun syksymmäksi mennään...

Tiilisukassa sanoi:
Leuoista sen verran, että: onko kenelläkään tietoa sakottavatko ne siellä testeissä siitä, kun leukoja vedettäessä koko ruumis ikäänkuin on pienessä kulmassa sivulta katsottaessa (katso näppäimistä sitä "väärinpäin" olevaa kautta viivaa: -> \ -> katse nuolen suuntaan-> )?

Ne leuat tehdään semmosissa palotikkaissa ja ne tikkaat ovat seinässä kiinni, joten siinä ei paljoa voi edes taivutella kroppaa, kun seinä ottaa vastaan.

Täytyy katkerana hattua nostaa kaikille teille sisään päässeille! :kippis1:

En olisi uskonut, että joku armeijassa jälkeenpäin vituttaa, mutta sen virheen tein, että en hakeutunut viime vuonna uttiin, vaan halusin vaan kirjoitusten jälkeen armeijan nopeasti jaloista pois. Aukiin ei kiinnostanut mennä, sillä meidän joukko-osastossa sinne jouduttiin, ei päästy. Muutenkin palvelus tuntui enemmän pakolliselta velvollisuudelta kuin etuoikeudelta, mistä voisi myöhemmin olla ylpeä (LJK).

No helppohan sen on täältä toimistosta jossitella, mutta nyt hakeutuisin aivan varmasti laskuvarjojääkäreihin. Hakisin vielä ensivuodeksi jos pystyisi asevelvollisuuden suorittaneetkin hakea, mutta ei tietenkään voi.

Postauksen idea ei ole mikään "että kyllä mä nyt olisin ljk:n päässyt, jos olisin jaksanut jne." -tyylinen säälittävä kitinä, vaan rohkaisu nuoremmille, jotka vielä miettivät ratkaisuja armeijan ja joukko-osastojen suhteen. Siis jos fysiikka (juoksu ja hiihtokunto lähinnä) ja pää on kunnossa, niin hakeutukaa ihmeessä edes pääsykokeisiin asti katsomaan mikä on meininki. On varmasti kiva palvella samanhenkisten urheilullisten kavereiden kanssa kuin joidenkin spadejen. Ottaa hyöty irti siitä pakkolomasta, kyllä sitä on sitten myöhemmin kiva muistella.

Se siitä. Elämässä eteenpäin.

Argh, menen alle kahden viikon päästä uttiin, mutta nyt on käsi aika kehnossa kunnossa. Menin hakemaan karannutta pelipalloa aidan yli, jolloin jalan livetessä kämmen repeytyi auki melkein peukalon alaosasta etusormen kiinnittymiskohtaan (sellaisia tappeja rautalanka-aidan päällä). Etusormessa ei mitään tuntoa sen oikealla laidalla (hermovaurio) ja 7 tikkiä kädessä.

Noh, lääkäri veikkasi tunnon palaavan reilussa viikossa ja tikit saa pois juuri ennen palveluksen alkua. Nyt on vaan kiva kököttää kunnon kuumeessa kotona -> ei pääse liikkumaan. :kuola:

Ajattelin varmaan päivää ennen, että ei voisi olla niin huono säkä, että kävisi jokin tapaturma juuri ennen intin alkua. Noh, onneksi ei käynyt pahemmin :rolleyes:

Compton sanoi:
Menin hakemaan karannutta pelipalloa aidan yli, jolloin jalan livetessä kämmen repeytyi auki melkein peukalon alaosasta etusormen kiinnittymiskohtaan (sellaisia tappeja rautalanka-aidan päällä). Etusormessa ei mitään tuntoa sen oikealla laidalla (hermovaurio) ja 7 tikkiä kädessä.

:offtopic:
Vaarallisia nuo aidat. Kävi vuosia sitten lähes samalla tavalla. Menin hakemaan koripalloa juuri tuollaisen metalli aidan yli ja t-paidan hiha tarttui metalliverkon yläosaan kiinni jossa on teräviä verkonpäitä ja jalka lipesi jolloin samassa hässäkässä tuli n.20 cm pitkä vekki ojentajaan.

onko kellään mitään tietoa Uudenmaan Prikaatiin perustettavista erikoisjoukoista ? olen kuullut huhuja että koulutus tulisi vastaamaan "kovuudeltaan" laskuvarjojääkärikoulutusta...

Piru ku nyt ei osaa päättää. Nyt on tullu semmonen fiilis,että ei helkkari en mä mitenkään pääse tonne sisään. Siis mun pitäs juosta ihan sikana. Tässä on nyt juostu n.kolme viikkoa. Lepposaa vauhtia jaksaa juosta sen about 50min,sit on pakko alkaa kävelemään. Ja nytkin kun juuri on saanut vähän lihaa luitten päälle (192cm/95kg) niin nyt ne kyllä häviäs samantien ja sit olis taas oikeen super kynis :(. Mutta toisaalta kiinostaisi toi touhu,ja olisi varmasti unohtumaton kokemus.

Toinen vaihtoehto olisi sit spöööl linja. Minkä laitoin haku toiveeseen.

Äääh.. No onhan tässä vielä onneksi pari kuukautta kutsuntoihin.
Nyt ei muuta kuin pikku lenkille.

ztume sanoi:
Piru ku nyt ei osaa päättää. Nyt on tullu semmonen fiilis,että ei helkkari en mä mitenkään pääse tonne sisään. Siis mun pitäs juosta ihan sikana. Tässä on nyt juostu n.kolme viikkoa. Lepposaa vauhtia jaksaa juosta sen about 50min,sit on pakko alkaa kävelemään. Ja nytkin kun juuri on saanut vähän lihaa luitten päälle (192cm/95kg) niin nyt ne kyllä häviäs samantien ja sit olis taas oikeen super kynis :(. Mutta toisaalta kiinostaisi toi touhu,ja olisi varmasti unohtumaton kokemus.

Toinen vaihtoehto olisi sit spöööl linja. Minkä laitoin haku toiveeseen.

Äääh.. No onhan tässä vielä onneksi pari kuukautta kutsuntoihin.
Nyt ei muuta kuin pikku lenkille.
Mulla Sama homma :lol2: Kiinnoistais ihan sairaasti toi LJK Mutta nii kiinnoistais lihojen kasvatuski :eek: Sitku menin viel joku kerta lukeen pakkis threadin ilmavoimista nii nyt sinneki ois kova hinku päästä :( ja eikä siinä viel kaikki, eilen eksyin viel tonne taistelu sukeltaja threadiin :evil:

Osaisiko joku neuvoa, miten uintia kannattaisi treenata tota testiä ajatellen? Olen todella huono uimaan. Koulun testissä jaksoin vain 160m kaikkien muiden jaksaessa 400m. Ja siinä testissä sai jopa kellua selällään jos halusi. Hengästyin niin paljon, että alkoi ahdistamaan kelluminen ja ei siitä sitten tullut mitään. Parhaiten uintityyleistä osaan kroolia(vapaauinti tjsp).

M.U. sanoi:
Osaisiko joku neuvoa, miten uintia kannattaisi treenata tota testiä ajatellen? Olen todella huono uimaan. Koulun testissä jaksoin vain 160m kaikkien muiden jaksaessa 400m. Ja siinä testissä sai jopa kellua selällään jos halusi. Hengästyin niin paljon, että alkoi ahdistamaan kelluminen ja ei siitä sitten tullut mitään. Parhaiten uintityyleistä osaan kroolia(vapaauinti tjsp).

Käyppä kysäisemässä lähimmästä uimahallista uimatekniikkakursseja. Itsellä tosin käynyt huono säkä, maaliskuusta lähtien kysellyt, muttei kursseista tietoakaan. Luulisi siellä oppivan uimaan, ja hyvällä tekniikalla painelee huonommallakin kunnolla suht pitkälle.

Itse haluaisin ainakin yrittää laskuvarjojääkäreihin mutta huonon kuuloni takia päädyn suoraan b-ryhmään. Isäni tuttu (armeijan hommissa) oli puhunut jostain B-ryhmäläisten laskuvarjojääkärijutusta, kukaan muu kuullut vastaavasta?

EDIT: oli muuten eka postaukseni ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom