Lapsimurhaajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
Katsoiko jengi eilen Ylen ykköseltä dokumenttia
niistä kahdesta kymmenvuotiaasta, jotka tappoivat
2-vuotiaan pojan? Mitä ajatuksia teissä herätti?

Mun mielestä erittäin sairas teko, eikä tuollaisia
kuuluisi vapaaksi päästää. Linnaan vaan loppuelämäksi.
Se poliisi kommentoi hyvin :"Puhdasta pahuutta".

Vaikeaahan se on vanhemmilla, kun ihmisillä lynkkausmentaliteetti
ja perhettä vainotaan. Tämä on mielestäni väärin.
Mutta noita tappajia en sääli yhtään.

Onko kenelläkään tietoa, ovatko vapaana tai muuta updatea
asiasta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkahan moni on sitä mieltä että noita "lapsimurhaajia" pitäis kiduttaa kenties pitkäänkin ja sitten sähkötuoliin?

Originally posted by Jimmy
Kuinkahan moni on sitä mieltä että noita "lapsimurhaajia" pitäis kiduttaa kenties pitkäänkin ja sitten sähkötuoliin?
Tästä tulee varmasti taas hedelmällinen threadi. :)

Originally posted by Tomi
Tästä tulee varmasti taas hedelmällinen threadi. :)

Toivotaan, ettei because that´s not my intention.;)
..siis tossa spekuloidaan kidutuskeinoja etc.-mielessä...

Mistä näitä threadeja kumpuaa? mitä tohonkin voi sanoo...
Jos mä sanon, että kasvatuksen ja vanhempien vika, niin joku toteaa siihen, että ei sekään nyt niin yksinkertasta ole. Jos mä sanoisin, että kyllä 10-vuotias jo ajattelee ihan omillaan, niin joku toteaa siihen, että eipäs kykene. Jos taas syyttäisin yhteiskuntaa, niin joku toteaa siihen, että ei yhteiskuntaa voida pistää vastuuseen tommosista harvinaisista yksittäistapauksista.
Joten toteankin tässä viisaasti: juueivaarinhousut.

Näin ton vasta puolvälistä joten voisko joku kertoa miten ne oli sen lapsen tappaneet?

Ja mikäli ne 8 vuotta siellä linnassa istuivat (?) ja osoittivat katumusta niin mun mielestä pitäisi osata antaa anteeksi.
Se kostojengi ei ole yhtään sen parempaa porukkaa kuin ne murhaajatkaan.

eniten laittoi mietityttämään olisiko kosto rangaistuksen jälkeen oikeutettua... mielestäni ainoastaan siinä tapauksessa että kyseessä olisi oma lapsi / sukulainen. mut olihan toi aika pipi tapaus.

Lapsi tappaa lapsen. Lapsi istuu 8v.. mun mielestä rangaistusta siinä on tarpeeksi ja kyllähän se joutuu kantaan tota murhaa sisällään. Kyllä mäkin olisin voinu 10v pamauttaa jotain lajitoveriani päähän rautaputkella että aivot hölskyy jos olis tarpeeks ollu agree. Noiden tappo meni siittäkin vielä pidemmälle ja kärsi 8v vankilassa.

Niin kuin sanottu, ne oli LAPSIA tehdessään sen teon.

Vankilaoloista kun kerrottiin ni siellä on ollut aika hyvät metodit niin kuin se terapia, jossa on pakko käydä se tappaminen läpi ihan joka kantilta.

Ja dokkarissa sanottiin, ettei noista vankiloista lähteneet palaa takaisin enää vankilaan.

10 vuotiaalle 8 vuoden tuomio on aikamoinen pala. Sen ikäiselle 8 vuotta on ikuisuus.

Turha noita murhaajia on yhtään sääliä, kuula kalloon vaan eikä mitään vankila-terapiaa, maailmassa on muutenkin liian monta _turhaa_ kuolemaa... (eikä tämä ole vitsi)

Originally posted by snowracer
Turha noita murhaajia on yhtään sääliä, kuula kalloon vaan eikä mitään vankila-terapiaa, maailmassa on muutenkin liian monta _turhaa_ kuolemaa... (eikä tämä ole vitsi)

Näitä kommentteja oli jossain toisessa threadissakin niin paljon että olen iloinen pakkiksen väki ole maamme johdossa.
(85 on muuten aika kova ikä kehonrakentajalle :david:)

Voisiko joku nyt vielä kertoa miten ja miksi pojat tappoivat sen lapsen kun en sitä ehtinyt katsoa alusta?

Originally posted by traktori

Voisiko joku nyt vielä kertoa miten ja miksi pojat tappoivat sen lapsen kun en sitä ehtinyt katsoa alusta?

Siihen miksi -kysymykseen ei ole vastausta, sillä pojat itse eivät ole sitä kyenneet kertomaan.

Miten -kysymykseen en osaa vastata, koska mulla jäi 10min siitä alusta ja se on voinut tulla siinä.

Lapsi ei ole täydessä vastuussa tekosistaan. Siksi myöskään lapsena tehtyjä tekoja ei pitäisi rangaista niin kuin aikuisena tehtyjä tekoja.

katoin koko ohjelman eikä siinä suoraan sanottu miten ne surmasivat sen kaksivuotiaan. ainoastaan kertoivat sen että se tapahtui junaradalla, vai oliko se radan vieressä.

Originally posted by Hippa
Lapsi ei ole täydessä vastuussa tekosistaan. Siksi myöskään lapsena tehtyjä tekoja ei pitäisi rangaista niin kuin aikuisena tehtyjä tekoja.

Niin, ei olekaan. Mutta miten mahtaa vaikuttaa tehty tappo myöhemmässä iässä vaikkapa henkiseen kehitykseen? kai se jää taustalle kummittelemaan, ainakin luulisin..

Niin, ei olekaan. Mutta miten mahtaa vaikuttaa tehty tappo myöhemmässä iässä vaikkapa henkiseen kehitykseen? kai se jää taustalle kummittelemaan, ainakin luulisin..

Varmasti jää, mutta luulisin, että pikemminkin painajaisina ja traumoina kuin kasvavana tappamisen haluna.

Tohon kysymykseen, et miten ne juniorit tappoivat sen lapsen, niin muistelisin, että ne olis kivillä/tiileillä hakanneet sitä 2-vuotiasta (ainakin) päähän. Tää on vaan se mielikuva, mikä mulle on jäännyt, silloin kun tämä tragedia tapahtui ja asia oli mediassa kauhisteltavana.

(Voin kyl muistaa väärinkin... :rolleyes: )

Three-year-old Jamie Bulger was killed in 1993 by two young boys who tortured Jamie, rubbed paint in his eyes, pushed batteries up his anus, then left him on train tracks.

Originally posted by traktori

Lopullinen niitti tuli kidutuksen jälkeen siellä junaradalla kivillä hakkaamalla ja motiivi oli suunnilleen "huvikseen".

En sinänsä ole mikään kostorangaistusten kannattaja, mutta mielestäni on olemassa myös tapauksia joissa yhteiskunnan lienee syytä rehellisesti myöntää että kyseisistä ei enää tule yhtään mitään hyödyllistä ja eristää heidät sitten vaikka sinne vankimielisailaaraan loppuiäkseen.

Jos joku uskoo että 10 vuotiaana murha- ja kidutusfiestaa 3 vuotiaalla viettäneestä lapsesta, joka viettää seuraavat 8 kehityksensä kannalta erittäin tärkeää elinvuottaan suljettuna kallonkutistajien kanssa samaan tilaan tulee vielä yhteiskuntakelpoinen niin en voi sanoa muuta kuin että ihailen optimistiasi ja uskoasi älyn voittoon.

En siis väitä että 10 vuotias ymmärtäisi täysin tekojensa seuraukset ja olisi niistä vastuussa, mutta väitän että on kymmenvuotiaita joilla ei pitäisi olla mitään asiaa muiden ihmisten seuraan vapaata elämää viettämään.

http://www.crimelibrary.com/notorious_murders/young/bulger/1.html

Ohessa linkkiä tapauksen yksityiskohtiin. Mun mielestä
kyseessä on pelottava juttu... keskusteltiin tyttöystävän kanssa
dokumenttia katsoessa siitä, miten alkaa tulla olo kuin
katsoisi "tosielämän Halloween-leffaa". Käsite "pahasta jo
syntyessään" mietityttää... voiko näin olla? Vai vaikuttaako
lapsen ympäristö ja kasvatus niin paljon psyyken kehitykseen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom