Lapsimurhaajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by pexxi
[B
Käsite "pahasta jo
syntyessään" mietityttää... voiko näin olla? Vai vaikuttaako
lapsen ympäristö ja kasvatus niin paljon psyyken kehitykseen.. [/B]

Aah, vanha kunnon mind-brain-probleema jyrää taas! Tästähän on kiistelty maailman sivu, eikä yksiselitteistä vastausta ole löydetty. Se on kai selvinnyt, että yllättävän monilla kehitykseen ja kasvuun liittyvillä häiriöillä on neurologista taustaa. Mulla ainakin kiinnitti huomiota tuon antamasi linkin jutussa se, että molemmat pojat olivat jääneet luokalle. Taustalla siis ainakin oppimisvaikeuksia. Todennäköisesti siihen liittyen moniongelmaisuutta, jota ei-niin-suotuisa kasvuympäristö entisestään ruokkii: älyllisesti heikkolahjaisuus, ehkä jotain toiminnanohjaukseen yleisemminkin liittyvää ongelmatiikkaa, mahdollisesti tarkkaavaisuushäiriö, synnynnäisesti kärsimätön, impulsiivinen ja äkkipikainen temperamentti, kaikista näistä aiheutuva turhautuneisuus koulussa, joka puolestaan johtaa käytöshäiriöihin... Ja jos vielä kotona on ei-niin-älykkäät vanhemmat, jotka eivät oikein jaksa/osaa/viitsi tukea lapsen kehitystä (toisen pojan äitihän haukkui poikaansa poliisikuulustelussa siitä, että tämä ei heti tunnustanut, ja poliisien piti tulla hakemaan poika kotoa, jolloin koko naapurusto näki jutun jne...) niin avot: seuraukset voivat olla hirvittävääkin kamalammat.

Yleistyksiä ei silti voi tehdä. Tilastollisesti monet rikolliset tulevat huonoista kasvuoloista, mutta kyllä niitä rikollisia hyvissäkin perheissä on. Tilastollisesti oppimisvaikeudet nuoruudessa ennustavat aikuisiän epäsosiaalista käytöstä, mutta ei kaikista luokalle jääneistä tule psykopaatteja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tuntuu kummalta tuo murhaajan äidin reaktio. Olisi ennemmin ajatellut sitä murhatun pojan äitiä, että miltäköhän hänestä mahtaa tuntua. Oman lapsen menettäminen on varmaan kamalinta, mitä äidille voi tapahtua. Puhuttiinkohan muuten missään siitä, että miksi 2-3 vuotias nyt yleensä kuljeskeli ulkona ilman vanhempia?

Originally posted by naiskovis
Joo tuntuu kummalta tuo murhaajan äidin reaktio. Olisi ennemmin ajatellut sitä murhatun pojan äitiä, että miltäköhän hänestä mahtaa tuntua. Oman lapsen menettäminen on varmaan kamalinta, mitä äidille voi tapahtua. Puhuttiinkohan muuten missään siitä, että miksi 2-3 vuotias nyt yleensä kuljeskeli ulkona ilman vanhempia?

Tossa crimelibraryn jutussahan oli, että äiti oli kaupassa käydessään hetkeksi herpaantunut ja poika oli kadonnut..

Oma mielipiteeni ton selityksen jälkeen miten ne tekivät sen, on että vähintään LOPPUiäkseen mielisairaalaan. Vituttaa nää "on se aika kova pala lapselle, jos joutuu olemaan elämänsä tärkeimmät vuoden blaa blaa blaa....":curs: . Tai että "yhteiskunta sen teki, jne". Se miksi kakarat pystyivät tekemään noin sairaita asioita ei kiinnosta. Se vaan on niin että oli syy mikä vaan niin silti pitää rangaista ja kovaa. vakka nuo kakarat tulisivatkin "vaikeista oloista" (tätä ei kai missään mainita) tai heillä olisi ollut vaikeaa niin, kyllä tuo kertoo jo helvetin sairaasta mielestä.

tähän loppuun vielä tämmönen yleinen (kliseeksikö sitä sanotaan), että kaikki täällä olevat vanhemmat (varsinkin nämä "he eivät ole vastuuussa teoistaan) jne, joilla sattuu olemaan pieni lapsi, voivat miettiä mitä he ajattelisivat jos heidän oma pikku kulta kidutettaisiin (tapauksen lapsellehan mm. tungettiin pattereita anukseen ja laitettiin maalia silmään) ja tapettaisiin murskaamalla pää tiilellä.

tiedän että 10-vuotias ei ole samalla tasolla kuin täysi-ikäinen ja että asiaan saattaa vaikuttaa ulkopuoliset tekijät, muttta ei mahda mitään.

Originally posted by Mike
Sitä on helppo täältä sivusta huudella ettei lapsia voi ikuisesti linnaan laittaa ja lässynlässyn. Jos oma lapsi noin tapettaisiin, olisi ääni kellossa hieman erilainen.

No entäs jos oma lapsi sitten tappaisi? Et varmaan olisi Mikekään heti loppuiäkseen linnaan sulkemassa?

Originally posted by naiskovis
Puhuttiinkohan muuten missään siitä, että miksi 2-3 vuotias nyt yleensä kuljeskeli ulkona ilman vanhempia?
En katsonut dokumenttia, mutta muistelisin vuosien takaa, että Jamie olisi "kaapattu" ostarilta mukaan ja sitten talutettu pois. Helvetin surullista. Itse voisin surutta mennä loppuelämäkseni linnaan murhasta, jos joku tappaisi mun (tulevan) lapsen tai perheenjäsenen.

Originally posted by Tomi
En katsonut dokumenttia, mutta muistelisin vuosien takaa, että Jamie olisi "kaapattu" ostarilta mukaan ja sitten talutettu pois. Helvetin surullista. Itse voisin surutta mennä loppuelämäkseni linnaan murhasta, jos joku tappaisi mun (tulevan) lapsen tai perheenjäsenen.

Tismalleen näin. Samaa mieltä. Ainoa asia, mikä mua estäisi, on se, että parempi tukena muille läheisen menettäneille, kuin että menettäisivät vielä minutkin. (mikä ei sinänsä ole kyllä suuri menetys)
Kun läheistä kohtaan tapahtuu jotain kauheaa, esim. raiskaus, murha, jne. on minulle aivan sama kuka asian teki. Allekirjoittaneellakin on ollut harmaita hetkiä pohtiessaan, kuinka paljon saisi harkitusta murhasta kostotarkoituksessa tehtynä..
:evil:

Niin; ihan tavallisia ihmisiä ne kaikki pahimmatkin raiskaajat, jne saattavat olla, yleensä ei varmaankaan löydy syytä kaikkein mielettömimpiin väkivallantekoihin..

Originally posted by ZeiZei
vähintään LOPPUiäkseen mielisairaalaan.

Lieneeko kuitenkaan järkevää pitää enää ruumista mielisairaalassa.. :D Vai meinasitko että jotain kurmootusta vielä tohon "elinkautisen" päälle? Joo.. vakavasti ottaen olen kyllä samaa mieltä ettei tyyppejä tarvitsis ikinä vapaaksi päästää.

Mutta jos nämä murhaajapojat eivät ole tajunneet tekonsa vakavuutta (eivät ole ymmärtäneet että kyseessä on paha asia), niin onko oikein että heidät laitetaan linnaan loppuelämäkseen?

Jos he nyt ovat parantuneet ja katuvat tekoansa, niin mielestäni on aivan oikein päästää heidät vapaiksi.

Originally posted by gnut
Mutta jos nämä murhaajapojat eivät ole tajunneet tekonsa vakavuutta (eivät ole ymmärtäneet että kyseessä on paha asia)
Lapsi erottaa oikean väärästä ja hyvän pahasta jo paljon aikaisemmin kuin 8-vuotiaana. Jos lapset eivät olisi tienneet tämän olleen paha teko, niin miksi ihmeessä he valehtelivat siitä poliisille ja vanhemmille?

Lapsi erottaa oikean väärästä ja hyvän pahasta jo paljon aikaisemmin kuin 8-vuotiaana. Jos lapset eivät olisi tienneet tämän olleen paha teko, niin miksi ihmeessä he valehtelivat siitä poliisille ja vanhemmille?

Jos pojilla on ollut mielenhäiriö tohon aikaan, mutta nyt ovat parantuneet taikka kasvaneet ja viisastuneet, niin on oikein päästää ne pois sieltä nuorisokodista. Näinhän mä sanoin tossa edellisessä postissa. Mikä sun postin pointtina oli???

Kyllähän jo viisivuotias osaa sanoa että ei saa lyödä eikä saa potkia toisia koska se on väärin, koska vanhemmat ja/tai kasvattajat ovat näin opettaneet lapsille. Todellisuudessa tön ikäiset ei välttämättä tajua mitä käytännössä seuraa siitä jos esim. heittää kivellä toista päähän.

Itsekkin vielä 11-vuotiaana heittelin muita kivillä, löin kepeillä, tappelin, yritin houkutella pienempiä uimaan meressä yms.. Eikä tarkoituksena ollut tosiaankaan tappaa "kavereita" vaan teot johtuivat uteliaisuudesta ja siitä ettei, niinkuin edellä mainitsin, tajunnut tekojen vakavuutta. Eli olin tyhmä mulkero vielä tossa iässä.

pojat eivät voi ikinä sopeutua yhteiskuntaan ja siinä on jo tarpeeksi syytä lukita heidät laitokseen.

kaikki kukkatattuhädit ("yhteiskunnan syytä! pojat eivät tajunneet tekojensa seurauksia!") voivat mennä kuopioon ja kisailla siitä kuka on tekopyhin.

Itsekkin vielä 11-vuotiaana heittelin muita kivillä, löin kepeillä, tappelin, yritin houkutella pienempiä uimaan meressä yms.. Eikä tarkoituksena ollut tosiaankaan tappaa "kavereita" vaan teot johtuivat uteliaisuudesta ja siitä ettei, niinkuin edellä mainitsin, tajunnut tekojen vakavuutta. Eli olin tyhmä mulkero vielä tossa iässä.
ja muu yhteiskunta on velvoitettu elämään tuollaisen paskan kanssa?

Opettele lukemaan & ymmärtämään tekstiä ja sitten kun raivo on laantunut niin voit miettiä vähän tarkemmin noita kommenttejas, vitvall.

Saunan taakse nuo jäbät............... ne on kuitenkin läpeensä pahoja psykopaatteja. Jos joskus "parantuvat" niin se on vaan teeskentelyä.

Jos pojat ovat parantuneet oikeasti ja tajuavat tekonsa, niin mielestäni he ovat rangaistuksensa saaneet. Mikään ei voi olla yhtä kauheeta, kun tajuta se, että on tehnyt noin karmean teon. Syyllisyyden taakka on varmasti raskaampi, kuin 100vuotta vankilassa.

Olen kuitenkin sillä kannalla, että rangaistukset pitää olla kovia.

Originally posted by vitvall
pojat eivät voi ikinä sopeutua yhteiskuntaan ja siinä on jo tarpeeksi syytä lukita heidät laitokseen.

kaikki kukkatattuhädit ("yhteiskunnan syytä! pojat eivät tajunneet tekojensa seurauksia!") voivat mennä kuopioon ja kisailla siitä kuka on tekopyhin.

ja muu yhteiskunta on velvoitettu elämään tuollaisen paskan kanssa?

:thumbs: Joo! Gnut loppuiäkseen kuritushuoneelle :whip:, heitteli 11-vuotiaana kiviä! Älkääkä tulko selittämään mitään yhteiskunnasta!

Itse asiasta olen sitä mieltä että todella vittumaisen tempunhan kaverit ovat tehneet, mutta kun asetettu rangaistus on kärsitty, mielestäni heille pitää kuitenkin tarjota näytön mahdollisuus että pystyvät _rangaistuksen kärsittyään_ elämään osana yhteiskuntaa. Varsinkin jos henkilöstö joka heidän kanssaan on nämä vuodet työskennellyt vapauttamista puoltaa.

Jonkun Jammu-sedän kohdalla, jonka historiaa ei tarvitse kuin vilkaista huomatakseen että kyseessä on pesunkestävä elämäntapa-pedofiili kannatan ehdottomasti lukitusta vaikka perunakellariin loppuiäkseen. Mutta tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin 2 n.20v kaveria joilla takanaan 1 10-vuotiaana tehty sinänsä karmiva teko josta rangaistus kuitenkin kohta kärsitty. Jos kavereiden mieliin perehtyneet tahot vapauttamista puoltavat, ulos vain kokeilemaan siipiään - _rangaistus on kärsitty_

Ja mitä tuohon ikään ja asioiden tajuamiseen tulee, niin täytyy sanoa että kun liikenteessä nuorisoa katselee niin moni ei kyllä toimiensa mahdollisia seurauksia tajua vielä reilu 20-vuotiaanakaan... Vaikka periaatteessa vääriksi tekonsa tajuaisikin.

Mä oon sitä mieltä, että linnaan loppuelämäksi.
Toi teko on sellainen, ettei noista pojista hevillä tule "pakettia"!
Paitsi turhaa spekulointia, koska käsitykseni mukaan
pojat ovat jo vapaalla ja elävät uusien henkilöllisyyksien
turvin piilossa jossain..

Originally posted by pexxi
... koska käsitykseni mukaan
pojat ovat jo vapaalla ja elävät uusien henkilöllisyyksien
turvin piilossa jossain..

Dokkarissa tosiaankin puhuttiin sellaista, että uudet henkilöllisyydet on annettu jne. Tuli vaan mieleen, että onkohan samalla tullut valtion puolesta asunnot ja muut välttämättömyydet, kun eihän noita poikaraukkoja voi yksin jättää kylmään maailmaan. Ihmeellistä sinänsä että linnassakin olivat päässeet nauttimaan etuoikeuksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom