"Lapsellisten" arkea ja treeniä???

Tämä "hullu" kahden pienen lapsen äiti meni ja palkkasi itselleen fitness-valmentajan, tavoitteena nousta lavalle ehkä parin vuoden päästä. Eli jos täällä oli muita kisaajia, niin kiitollisena otan vastaan vinkkejä miten olette saaneet sovitetuksi 5 treeniä pienten lasten kanssa viikkoon, kun tuo koiruuskin pitää vielä lenkittää aamuin illoin.

Tämä "hullu" kahden pienen lapsen äiti meni ja palkkasi itselleen fitness-valmentajan, tavoitteena nousta lavalle ehkä parin vuoden päästä. Eli jos täällä oli muita kisaajia, niin kiitollisena otan vastaan vinkkejä miten olette saaneet sovitetuksi 5 treeniä pienten lasten kanssa viikkoon, kun tuo koiruuskin pitää vielä lenkittää aamuin illoin.

Hienoa!
En ole kisaaja, mutta suuri apu on varmasti lastenhoitajista, esim isukista tai isovanhemmista/kummeista. Lenkillehän voi ottaa ipanatki matkaan kärryihin ja juoksennella niitten kanssa. Riippuu varmaan koirasta, miten se onnistuu olla matkassa.

Meillä sovittiin ukkelin kanssa että ainakin osa salireissuista vois tehä silloin kun ipanat on nukkumassa. Eli puoli yheksältä lähtö. Riippuu tietenkin lapsien nukkumaanmenoajoista tuokin.
Onnea matkaan!:thumbs:

Moi kaikille punttimimmi-äideille! kaivelin tän ketjun tuolta kaukaa. täällä ilmottautuu yksi uusi puntti-äippä. :) Tytär alkaa olla pian 1,5-vuotias. Tuntuu kyllä tosiaan että on yhtä sumplimista tää elämä, vaikkei meillä ole kuin yksi lapsi. mies on tosi paljon töissä ja itse opiskelen osa-aikaisesti ja olen kotiäitinä. silti jossain ihmeen väleistä sitä saa repästyä itselleen sitä omaa aikaa punttailun ja muun urheilun parissa. vaatii vaan tahtoa, sitä mennään sillon kun pääsee - oli se sitten aamu 5 tai ilta 21.
Vielä olisi tavoitteena muutaman viimeisen kilon pudotus tai noh lähinnä muutaman kylki- ja selkämakkaran pudotus. Raskauskilot ovat kyllä lähteneet aikoja sitten mutta nälkä kasvaa syödessä. tavoitteetkin on tässä matkalla kasvaneet (tai paino ja kokotavoitteet pienentyneet)

haavena olisi joskus olla kisakunnossa. en vain oikein tiedä mistä aloittaa, valmentajan palkkaaminen on täysi mahdottomuus tässä vaiheessa. rahaa kun ei ole mihinkään ylimääräiseen. :( täytynee tyytyä omin päin kasvattelemaan sitä pattia ja miettiä sitten joskus kun on varaa haaveilla.

Piti ihan vaan tämän ketjun takia rekisteröityä... :D

Täällä 20-vuotias kahden lapsen mamma, pojat 4kk ja 1v8kk, joten päivät yhtä huitakkaa... Salilla kävin 3krt/vko ennen ekaa raskautta, treenin aloitin jälleen 3viikkoa esikon synnytyksestä. Ehdin käydä reilu puolivuotta salilla ennen toista raskautta, raskausaikana treeni jäi pahoinvoinnin ja supistelujen takia pois. Nyt aloitin treenin jälleen nuorimman ollessa 1kk ikäinen, eli nyt salitreeniä takana 3kk! :) Ainakin painoja on saanut lisäillä joten kait sitä jotain tulosta alkaa tulla ..:) Kolme-neljä kertaa viikossa käyn nyt treenaamassa, lisäksi vaunulenkkejä ja nyt kesän lähetessä pyöräilynki voisi ottaa mukaan. :)

Eipä tässä ehdi paljoa kirjottelemaan, kumpikin alkaa just heräillä päikkäreiltä.. Pitänee lukea juttunne läpi paremmalla ajalla :)

Tyttö on 5v. Mä ehdin oikeen hyvin käydä aina päivällä salilla/lenkkeilemässä kun tyttö on päivähoidossa vaikka ite oon työtön tällä hetkellä. Illallakin onnistuu lenkit ja saan hyvää vauhtia kävelyyn kun ipana menee edeltä pyörällä =)

Pojat 3.5v ja 6kk. Tällä hetkellä työtön, et treenit menee hoitipäivien ja päiväunien aikana.

noo itse aloittelin sillon joskus puolisen vuotta lapsen syntymän jälkeen vasta treenailua. mutta nyt kun tenava lähemmäs kolme vasta nyt olen päässyt vasta kunnolla liikunnan makuun.. että ehkäpä sitten kun itse tuntee jaksavansa niin sitten kunnon treeniä:) mutta kävely uinti jne varmaan ihan jees jos muuta ei oikein jaksa.. niin oma hemoglobiinini oli 116 parisen vuotta se kyllä väsytti aika rutkasti..

mutta pointtini siis en ole itsekkään liikkunut kunnolla kun vasta nyt myöskin oli rankka synnytys josta toipuminen kesti jonkin aikaa..

Hei! Nyt varmaan kannattaa kirjoitella tähän ketjuun enemmänkin kun aloin taas treenailla säännöllisesti. Tai siis haen täältä ainakin tsemppiä ja vertaistukea teiltä muilta lapsellisilta!

Kuopus nyt 2 kk (isommat vajaa 5 v ja 3 v). Päivisin pääsen liikkumaan hitaasti ja vähän koko konkkaronkan kanssa, joten sitä ei lasketa liikunnaksi - korkeintaan ulkoilua meillä päivät. Isommat muksut käy 1 pv/vko hoidossa, joten niinä päivinä pääsen vaunulenkeille kunnolla. (ennenkin tuli käytyä kun pääsi vielä tuplarattailla, mutta nyt se kuvio ei tuu kysymykseen, pyöräilläkään ei nuo isommat jaksa niin mahottoman pitkästi)

Synnytys/raskaus ei onneksi jättänyt jälkiä, mitä nyt muutaman liikakilon ja pehmenneet lissut. Nyt siis jo mukavasti päässyt kuntoilemaan useastikin miehen vahtiessa lapsia.

Ohjelmana kaksjakoinen perusohjelma joka koukuttaa! Teetin sen ennen esikoisen tuloa ja aina vaan se pelittää hyvin näiden pitkienkin taukojen jälkeen. Tuossa ennen kolmosen raskautta olin jo hyvässä kunnossa ja selkeitä muutoksia kropassa näkyi. Nyt kun on jo kolmikymppinen ei tuo palautuminen niin nopeeta oo joten hyvä että oli tuo kunto pohjalla näitä nykyisiä reenejä suunnitellessa.

Oisko mitään vinkkejä liikkumiseen kolmen kanssa päivisin? Seisomalautaa en aio hommata. Niin ja kantoreppu ostettu joten se vois ainakin helpottaa pienillä matkoilla (ja vastus isompien osalta 17 kg että reiskat sais kyytiä).

Itselläni on kaksi pienokaista tyttö 4kk ja poika 2v2kk. Liikun päivittäin yleensä 2krt päivässä :) Treenailut aloitin aika nopeesti tytön syntymän jälkeen, tais olla heti seuraavalla viikolla, kun menin salille. Mieheni on paljon töissä, joten liikkuminen tapahtuu "lasten ehdoilla". Treenailen yleensä joka aamu ennen kuin muut heräävät :) Poljen kuntopyörää, treenailen vatsoja yms. Salille otan yleensä lapset mukaan. Pienempi nukkuu vaunuissa ja isompi leikkii tai syö eväitä ;) Käymme salilla yleensä aamupäivisin, kun on hiljaista. Meidän kylän sali on muutenkin pieni ja hiljainen...Jos en pääse salille treenaan kotona p90x treeni ohjelman mukaisesti. Kotoa löytyy käsipainoja, leuanvetotanko, gymstic jne...Tietysti sitten vaunulenkkejä päivittäin tuplarattailla välillä kävellen välillä juosten...Luksusta on kun pääsee yksin juoksulenkille tai salille :)

Liikkumaan siis ehtii, mutta tosiaan olosuhteiden mukaan. Kotitreenitkin on tehokkaita ja sopii mulle. Olen jäänyt aivan koukkuun tuohon p90x-harjoitusohjelmaan. Siinä monipuolisesti lihaskuntoa ja aerobista sekä kehonhuoltoa...Suosittelen!

Lilla my:pystyisitkö treenaamaan kotona? Jotain perustreenejä esim leuanvetoa/punnerruksia, vatsoja jumppapallolla jne. Hanki joku hyvä treenivideo :) Tai menisit lasten kanssa urheilukentälle? Siellä voi juosta spurtteja, loikkia, tehdä monenmoisia kyykkyjä, hyppiä hyppynarua, punnertaa jne. Itse harrastelen ainakin kerran viikossa ton tyyppistä treeniä :) Meno ja paluumatkan sitten työnnät rattaita ja kannat rinkkaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom