Lapselle talvihaalari, ehdotuksia?

Pitäs toukalle ostaa talvihaalari ettei absit palellu. Oisko jollain ehdotuksia mikä kannattais ostaa? Merkkejä? Muksu on siis tyttö ja 1,2v. Omasta mielestä riittäis joku semmonen kierrätetty haalari mallia venäjä, mutta toi avokki väittää et pitäs olla oikee merkkituoteki vielä. Löytysköhän noista jotai halpoja kopioita? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika paska paikka säästää on nuo haalarit. Gore-tex -haalarit ja kengät on ihan eri laatua kuin jotkut peruspaska-asut. Itellä ei noista kokemusta ole mutta kaveriperhe ainakin kehunut Reiman kamppeita.
Löytyi tällainenkin testi:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1598

Reimatec on paras ja varmaan kallein.

Itse säästin muutamat eurot ja ostin käytettynä huuto.netistä yhden talven pidetyt Lassien supratech talvihaalarin 13€ ja Vikingin gore-tex kengät 22€ :) Eiköhän se ole isä joka puistossa palelee :D

Reimateciä olen kaikilla kolmella käyttänyt ja ovat hintansa väärtejä olleet!

Eipä näistä parane laadussa tinkiä, mutta kannattaa toki harjoittaa kierrätystä nuo puvut kun ei alle kaksi vuotiailla vielä kulu juuri mihinkään käytössä!

Ja voin lämpimästi suositella talveksi rumpukuivattavia versioita Reimatecistä, joita voi sitten vaikka patterilla/kuivauskaapissa kuivattaa!

Reimatec saa täältäkin täydet pisteet.

Muutama Lassien haalari on myös ollu, mutta niissä on ollu selkeesti huonompi vuoritus; hankalampi pukea.

Haalareiden ohella kannattaa panostaa myös niihin jalkineisiin. Muistan, miten ainakin kersana itteä vitutti kun oli aina jalat märkänä ja hanskat kohmeessa. Eli kunnon buutsit ja hanskat ostoslistalle niin muksun on mukavampi temmeltää.

Reima on rulettanut meidänkin perheessä, suosittelen lämpimästi.

Mä ulkoistin haalarit kun ovat niin pirun kalliita, ostin lentoliput lämpimään :D
Tosiaan aivan mielettömän hintaisia nuo Reiman kamat, kun otetaan huomioon että niitä maksimissaan muutaman kuukauden ehtii pitämään ja käytetystä ei sitten juuri mitään enää saakaan. Itse ostaisin käytettynä jostain. Tietty HenkkaMaukan haalarit + kurahaalarit ovat hyvä yhdistelmä myös eikä maksa kuin noin kymmenesosa Reimasta.

HenkkaMaukan haalarit + kurahaalarit ovat hyvä yhdistelmä isin lompakolle, muttei varmaan lapselle. Tuossa kombossa ei lapsi pääse juurikaan liikkumaan ja hikoilee reippaasti. Eikä pukeminen ole mitään lasten leikkiä.

Mulla ei lapsen talvihaalaria ostettaessa ihan ensimmäinen ostokriteeri ollut jälleenmyyntiarvo.

Mä ulkoistin haalarit kun ovat niin pirun kalliita, ostin lentoliput lämpimään :D

Kohta taitaa löytyä joka threadista maininta siitä, että teidän pesue lähtee thaikkuihin:D

reimatec haalarit kaikilla kolmella mukelolla, kaiken muun hyvän lisäksi ne voidaan kuivata kuivausrummussa :rock: , koska haalareita tuskin haluaa ostaa monia, niin ei tartte lasten olla sen takia sisällä kun haalarit on märät tai ne on pesty...

Mulla ei lapsen talvihaalaria ostettaessa ihan ensimmäinen ostokriteeri ollut jälleenmyyntiarvo.
Kaikilla ei varmaan ole varaa ostaa esim. 150 euron haalaria joka talvi muksulle, saman verran sitten välihaalareihin ja muihin varusteisiin. Onhan se parasta kyllä mitä saa, mutta tosiaan noita saa pirun hyvin käytettyinäkin 20-50e ja ajaa varmasti asiansa yhtä hyvin kuin uusikin. Eli kandee tsekkaa kirppareita ja huuto.net sekä vauvapalstat kun ostatte noita!

Meillä duunissa on pirun hyvä kirppari josta itse on ostettu lähes kaikki lastentarvikkeet, yhdistelmävaunut, rattaat, turvaistuimet ja muut kamat. Kunto yleensä yhden lapsen jäljiltä ja lähes uutta vastaava. Menee off-topiciks mutta 800e Emmaljungat ostettiin 270e ja myytiin itse 310e pois. Samoiten Emmaljungan Scooterit ostettiin 130e joista saa vaikka heti tänään myydessä saman verran takaisin. Vaatteissa on tietenkin se kulutus otettava huomioon mutta eihän tommonen Reiman puku yhdessä talvessa yhden lapsen käytössä mihinkään kulahda.

PS. Itsellämme on uusi Reimatecin, ei haalari mutta puku... (anoppi osti :D ) Se on vaan vielä hieman iso kun ei noin pienelle ollut moisia :rolleyes:

Eikä pukeminen ole mitään lasten leikkiä.
Toi pukeminen on kyllä jo nyt "lämpimillä" (=ei pakkasta) ilmoilla aivan hanurista, voi vaan kuvitella mitä se on kun on 25 astetta pakkasta ja lähdet vetämään pulkassa muksua pari kilsaa hoitopaikkaan hikisenä sen pukemistappelun jälkeen :curs:

Vaatteissa on tietenkin se kulutus otettava huomioon mutta eihän tommonen Reiman puku yhdessä talvessa yhden lapsen käytössä mihinkään kulahda.

Tässä on yks erittäin hyvä syy, miks mä oon aina ollu valmis maksaan Reimatecistä. Toinen tyttö tulee aika tarkkaan sen kaks vuotta perässä ja niin Reiman välikausivaatteet ku talvihaalaritkin on siis käytetty aina kahteen kertaan.
Loppujen lopuks se hinta per käyttökuukausi ei siis enää oo ollenkaan paha:)

Kengät meillä on ollu Elefantenin Goreja. Niille menee yhäkin kans täydet pisteet:)

Hanskoista en enää maksa hurjasti, koska ne ei kestä kuitenkaan, olkoon mitkä tahansa. Niitä vaan ostetaan sit tarpeeks monet sellaset suht hyvät.

Viimeksi muokattu:
Niin, köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa :D

Reimassa on tosiaan se hyvä, ettei joka talvi tarvitse ostaa uutta. Meillä menee nyt toista talvea Hullujen Päiviltä ostettu 109e maksanut Reimatec. Jos sen keväällä myyn Hupen duunin kirpparilla 40 eurolla pois niin hintaa yhdelle talvelle tulee noin 30e. Parin vuoden nurkilla kun kasvu ei ole enää niin julmettua että menisi pieneksi yhdessä talvessa.

Vaatteissa on tietenkin se kulutus otettava huomioon mutta eihän tommonen Reiman puku yhdessä talvessa yhden lapsen käytössä mihinkään kulahda.

Ihan pienillä ei kulahda, mutta vähän isommilla (3 vuotta ja yli) kyllä menee jos käyttö on tarpeeksi kovaa. Viime talvi oli vähälumisena aika rankka haalareille, sellainen jää-hiekkapinta tekee Reimastakin yhdessä talvessa todella kuluneen näköisen. Travallen Remu-haalari kesti selvästi siistimpänä ja taitaa olla pari kymppiä halvempikin. Joku viidenkympin Lassie meni tutulla puhki ekalla viikolla.

Itse säästin muutamat eurot ja ostin käytettynä huuto.netistä yhden talven pidetyt Lassien supratech talvihaalarin 13€ ja Vikingin gore-tex kengät 22€ :) Eiköhän se ole isä joka puistossa palelee :D
Muutama Lassien haalari on myös ollu, mutta niissä on ollu selkeesti huonompi vuoritus; hankalampi pukea.
Joku viidenkympin Lassie meni tutulla puhki ekalla viikolla.
Eukko kävi just ostamassa joltain käytettynä tuollaisen Lassien, tosin joku välikausi-haalari. Maksoi 10e ja laatu vaikuttaa ihan hyvältä. Kunto on täysin uutta vastaava, käytetty vissiin yhden vuoden verran.
Seurana Prismasta ostetut PAX-merkkiset kengät, eivät ole goretexiä mutta vedenkestävät, eipä ollut hintaakaan kuin 29e uutena.
Kelpaa meille ja meidän tyttärelle. :thumbs:

(Joo, kylmä yllätti ja vielä joutui panostamaan talvikamppeisiin ;) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom