Lappeenranta Body & Fitness 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joskin täytyy tähän sanoa, että naisten vaparit kaikkiaan on yleensä parempia kuin miesten. Ja tarkoitan nyt lähinnä sitä, että lavalla on silloin paljon enemmän liikettä ja varsinkin tilan käyttö on huomattavasti parempaa. Ei siellä nyt jätkien tarvi tanssahtelemaan alkaa, mutta voi sitä muutakin tehdä kun pyöriä samassa pisteessä neljään ilmansuuntaan ja nostella käsiä.

Erittäin karkeana yleistyksenä voin kompata tätä. Tosin ehkä kyseessä on pikemminkin yksilökohtainen asia. Monille miehille "riittää" 4xtuplat ja 6xmost (niin surulliselta kun se näyttääkin) - ja osalle se on maksimi suoritus urheilullisestikin.

Vaparin sisällöstä voisi myös ottaa huomioon, ettei _selvästi_ huonommalla fysiikalla tulisi bodyvaparia voittaa - aivan sama miten tanssijalka vipattaa, koreografia töröttää tai peppu heiluu. Poseeraus on osa kokonaisuutta ja siihen kannattaa panostaa - peilin edessä on kaikkein helpoin parantaa omaa kisasuoritustaan vrt. esim 2kg läskin poltto tai vastaavan lihasmäärän tekeminen.

Naisellisuutta minun mielestäni oli kyllä ihan riittävästi kaikissa kolmessa vaparissa. Vai voiko joku kuvitella CBB-miehen esittävän jonkun noista kolmesta vaparista ...jos Wileniusta ei lasketa :D
Itse asiassa yksi noista vapareista oli alusta loppuun meikäläisen käsialaa, ja olen siis valmennettavan posetreeneissä muutamankin kerran tuon vaparin yli 120-kiloisena keijukaisena demonstroinut :D

Kyllä siellä Hulkin hellä käden jälki oli eräässä vaparissa huomattavissa ;) Ja hyvä vapari olikin!

No eikö sitä saa sanoa kenen vaparissa?

Asiasta mitään tietämättä veikkaisin Reunasen Emman vaparia.

Hienon vaparin oli Hulkki Emmalle tehnytkin, eikä Emman kunnossakaan ollut valittamista.
Silti kaikki tuomarit rankkasivat Vennon vaparin sujuvasti ykköseksi. Onkohan tuomareilta kielletty itsenäinen ajattelu?
Oishan se kiva nähdä, että Noviiseillekkin annettaisiin edes reilu mahdollisuus, kun kerran kovan työn jälkeen lavalle asti päässeet.

Joskus ja aika monestikin sitä itse sijoittaisi erilailla kilpailijoita kuin tuomarit tai osa heistä, niin fysiikkakierroksilla kuin vapareillakin, vaikka kaikki tekisivätkin sen säännöissä sanotuilla kriteereillä. Se vain menee niin, eikä se tarkoita sitä - niin kauan kuin sääntöjä noudatetaan - ,että joku olisi oikeassa ja joku väärässä. Loppujen lopuksi, vaikka edelleenkin sääntöhin perustuen, kyseessä on silti subjektiiviset fysiikkaihanteet ja "vapari-ihanteet".

Kuten T 101 tuolla sanoi, 50-50 sääntöä kun ei voi ns. laskea, niin se tulee vaan simppelisti kokonaisuudesta, jossa huomioidaan sekä fysiikka että vapari. Minun mielestäni tämä tarkoittaa sitä, että ylivoimaissti paremmalla fysiikalla ei voidan hävitä huonommalle fysiikalle vaparissa. Jutustelin asiasta erään tsekkituomarin kanssa (IFBB), ja hän sanoi, että helppo ajatella niin, että jos on kuusi finalistia, ja sulla on Finalisti A sulla ykkösenä fysiikassa, niin käytännössä tarkoittaa sitä, ettei vaparissa tämä kilpailija voisi sijoittua neljännen, viidennen ja kuudennen taakse. Vastaavasti kuudennella sijalla fysiikassa oleva ei voisi sijoittua kolmen sakkiin vaparissa. Tämä tietenkin todella karkea "tulkinta" , mutta eräänlainen kuitenkin liene ko. 50% - 50% säännöstä. Vaparin ydinidea lienee se, että kilpailijalla on 60sek aikaa vapaavalintaisilla (ok, pakollisten lisäksi) poseerauksiilla saada oma fysiikka näyttämään niin hyvältä kuin mahdollista. Ei se siis TODELLAKAAN ole mikään koreografia kisa, niinkuin moni ja ilmeisesti sinäkin Kerttu ajattelet. Eipä sillä, välillä ovat jotkut tuomaritkin näyttäneet menevän siihen ansaan, että kyseessä olisi Let's dance-karsinnat. Ei, kyllä siellä arvostellaan ja pitäisi arvostella edelleen sitä fysiikkaa. Siksi en ikinä ole ymmärtänytkään näitä Shake ass yms. lavalla ollaan ja hengaillaan vapareita, joilla kieltämättä onkin viihdearvoa. "And to be a good poser is not an ability to shake ass, it is an ability to show your package in a way which make your physique look as good as possible during every single nanosecond you stand on stage. To pose well is to highlight your strenghts as much as possible and hide the flaws in a really smart way. To be a good poser is simply to show your physique with the best way you can. It is to choose the poses and posing techniques which fit you and your physique best. "

Ei mun mielestä tuomarit tehneet tuossa yhtään mitään väärää. Vento oli kuitenkin selvästi ykkönen fysiikassa. Hyvä koreografia Emman vaparissa silti, hienoa.

Ja kyllä noviiseillekkin annetaan mahdollisuus. Jos oikeasti oikeasti on paras //vitun hyvä/ niin kyllä se sitten tuloksissa oikeudenmukaisesti näkee.

Näin minä asian näkisin.

Itse asiassa yksi noista vapareista oli alusta loppuun meikäläisen käsialaa, ja olen siis valmennettavan posetreeneissä muutamankin kerran tuon vaparin yli 120-kiloisena keijukaisena demonstroinut :D
Tosi hyvä veto vakavaksi käyneessä keskustelussa:) 50/50 sääntö on oikeasti vaikea eksaktisti toteuttaa saati arvioida. Joku vuosi sitten muuten Jääskeläinen voitti alkukierrokset suvereenisti, mutta Boogie voitti vaparilla lopulta koko kisan. Sm -lavalla on ts. myös vaparille pantu merkitystä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Tähän ei liene virallista selitystä, mutta edellä mainituista syistä olettaisin. Kunnon, lihasmassan ja mallin puolesta olisi sijoittunut helposti top3:n sarjassaan.

Tähän ei liene virallista selitystä, mutta edellä mainituista syistä olettaisin. Kunnon, lihasmassan ja mallin puolesta olisi sijoittunut helposti top3:n sarjassaan.

Lappeenrannassa kisan jälkeen tuomarit ilmoittivat, että olivat pitäneet ennen kisaa kokouksen ja sopineet, että tiputetaan Samin sijoituksia, kun epäilivät öljyn / tulehduttavan aineen käytöstä. Ilmeisesti tuomareille ei kuitenkaan ollut riittävän selkeää ohjeistusta, kun Lappeenrannan pisteissä oli niin suurta hajontaa.. Harmi vaan, kun kertoivat epäilystä itse kilpailijalle kisan jälkeen.

Sanoivat liitosta Lappeenrannan kisan jälkeen, että lääkärin todistukset pitää toimittaa ja jos ne puhtaat, niin arvostellaan puhtaalta pöydältä. Näin ilmeisesti toimittiin Stinglin Jarin kohdalla aiemmin. No todistukset oli toimitettu ennen SM:iä, mutta eipä näköjään ollut vaikutusta tuomarointiin. Ei liitto varmaan halunnut enää asiasta kohua ja Samin kannalta tuo kohu ei vaikuttanut ainakaan positiivisesti arviointiin.... Liekö sitten päätetty SM tuomarikokouksessa yhtenäisemmästä linjasta ja laitettu Sami kaikkiin tuomari kortteihin sijalle 7...... Olisi mielenkiintoista nähdä ne tuomarikortit... Kunnon puolesta olisi pitänyt päästä finaaliin.

Lappeenrannassa kisan jälkeen tuomarit ilmoittivat, että olivat pitäneet ennen kisaa kokouksen ja sopineet, että tiputetaan Samin sijoituksia, kun epäilivät öljyn / tulehduttavan aineen käytöstä. Ilmeisesti tuomareille ei kuitenkaan ollut riittävän selkeää ohjeistusta, kun Lappeenrannan pisteissä oli niin suurta hajontaa.. Harmi vaan, kun kertoivat epäilystä itse kilpailijalle kisan jälkeen.

Sanoivat liitosta Lappeenrannan kisan jälkeen, että lääkärin todistukset pitää toimittaa ja jos ne puhtaat, niin arvostellaan puhtaalta pöydältä. Näin ilmeisesti toimittiin Stinglin Jarin kohdalla aiemmin. No todistukset oli toimitettu ennen SM:iä, mutta eipä näköjään ollut vaikutusta tuomarointiin. Ei liitto varmaan halunnut enää asiasta kohua ja Samin kannalta tuo kohu ei vaikuttanut ainakaan positiivisesti arviointiin.... Liekö sitten päätetty SM tuomarikokouksessa yhtenäisemmästä linjasta ja laitettu Sami kaikkiin tuomari kortteihin sijalle 7...... Olisi mielenkiintoista nähdä ne tuomarikortit... Kunnon puolesta olisi pitänyt päästä finaaliin.

Totta ja kuulostaa todella ihmeelliseltä jos/kun näin on asiat sovittu, mutta toimittu täysin toisenlaisesti. Kuvaa osittain myös tätä liiton suhtautumista kilpailijoihin ja yleisöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom