Lappeenranta Body & Fitness 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oinosen mollaamisesta...

Onpas Oinonen nyt lytätty ihan täysin... Yhdyn siihen, että eihän nuo olkapäät ihan "tavalliset" ole, mutta onhan hän aivan mielettömän kireä ja ihan eri sarjaa muiden Lappeenrannan body cupin kilpailijoiden kanssa! Hänen olisi ehdottomasti pitänyt viedä isoin pysti, mutta ehkä nuo olkapäät sitten pudottivat sijoituksen 3. sijalle. Eiköhän kaikkein järkevintä olisi odottaa lääkärinlausuntoa asiasta, jos kerran Oinonen on menossa niitä kuvauttamaan. Eikös kuvissa kuitenkin näy nesteet ja turvotus ja tulehdus.. Luulen, että Jatkuvuus ainakin tuloksista jotain sisäpiirin tietoa saa :)...

Enemmänkin kritisoisin tuomareiden toimintaa. Jos tuomareilla oli epäilys asiasta, niin kuin oletan, niin eikö Oinonen olisi pitänyt hyllyttää koko kisasta tai sitten arvostella ilman epäilyksiä ja antaa määräaika toimittaa lääkärintodistus, että mitään öljyjä/turvottavia aineita ei ole käytetty? Eihän pikajuoksijoillekaan tule lisää sekunteja epäilyjen takia...

Toivottavasti Oinonen nyt puhdistaa maineensa niin kuin on luvannut (taas Jatkuvuuden postausta lainatakseni) ja lyttäyspuheet ja mollaaminen loppuu sitten siihen. Mieletön työ takana ja kunto on kova eli ei kun täysillä eteenpäin! Toivottavasti kaikille epäilijöille Oinonen näyttää närhen munat! :)

Nuo lääkärintodistukset on kyllä kaikista naurettavinta pelleilyä. Kuten aiemmin jo kirjoitettiin, jos lihas näyttää arvostelukriteerein huonolta, se näyttää huonolta, ja syylle on ihan sama. Eri asia sitten, mikäli ko.henkilö haluaa kussakin tapauksessa yleisesti henkkoht syistä lääkärintodistukset asiasta, mutta mielestäni liiton ei pitäisi lähteä tähän lääkärintodistusrumbaan ollenkaan. Ja vaikka siitä nyt lääkärintodistuksia tulisikin, niin kyllä mun silmään tuo huonolta näyttää, oli siellä sitten takana mitä tahansa.

Sanonpa vielä ihan selvennykseksi, että minä en hoida mitään Oinosen asioita. En tiedä mitään noista aineista, mistä esim. Jouni mainitsi. En ole täällä myöskään häntä puolustelemassa, vaan kerroin oman mielipiteeni ko. henkilöstä, koska sitä minulta pyydettiin. Kerran olemme harjoitelleet poseeraamista yhdessä Samin kanssa ja siinä kaikki. Satutaan toki samalle salille silloin tällöin, kumpikin tekee omia treenejään. Oudoiltahan nuo tietyt lihasrymät näyttävät, mutta ainakin omalla kohdallani spekulointi on aivan turhaa. Voisihan tähän arvailla vaikka mitä, mutta mitä se nyt auttaa? Ainoastaan sen pystyn varmaksi sanomaan, että mrOinonen on erittäin rajussa kehonrakennuskunnossa, siitä ei pääse mihinkään. Tulevaisuus sitten kertoo mikä on suunta...

Kerttu : Siis vaparihan on IFBB:n sääntökirjan mukaan 50% fysiikkaa, 50% koreografiaa/poseerausta. Rulebook löytyy kokonaisuudessaan www.ifbb.com saitilta.

Ymmärsin. Jos on lihasta eniten, niin riittää kun käyt tekemässä tuplat x 5 ja pysyt jotenkin pystyssä, niin tuomarit rankkaa vaparin ykköseksi. Urheilullista koordinaatiota??
Siinä jotenkin kärsii ne tytöt, jotka panostaa vapariin.. vai olenko väärässä?

Sanonpa vielä ihan selvennykseksi, että minä en hoida mitään Oinosen asioita. En tiedä mitään noista aineista, mistä esim. Jouni mainitsi. En ole täällä myöskään häntä puolustelemassa, vaan kerroin oman mielipiteeni ko. henkilöstä, koska sitä minulta pyydettiin. Kerran olemme harjoitelleet poseeraamista yhdessä Samin kanssa ja siinä kaikki. Satutaan toki samalle salille silloin tällöin, kumpikin tekee omia treenejään. Oudoiltahan nuo tietyt lihasrymät näyttävät, mutta ainakin omalla kohdallani spekulointi on aivan turhaa. Voisihan tähän arvailla vaikka mitä, mutta mitä se nyt auttaa? Ainoastaan sen pystyn varmaksi sanomaan, että mrOinonen on erittäin rajussa kehonrakennuskunnossa, siitä ei pääse mihinkään. Tulevaisuus sitten kertoo mikä on suunta...

Joo ei ryhdytä Jatkuvuus nyt huonoihin fiiliksiin ja väleihin tämän takia. Ihan rehellisesti sanottuna minua harmittaa Oinosen puolesta, koska hän olisi ihan normaalikunnossaan varmasti voittanut kilpailun. Hänhän oli helkkarin tiukassa kunnossa, ihan älytöntä oli ottaa noita ylimääräisiä turvotuksia kisaan "avuksi".

Ymmärsin. Jos on lihasta eniten, niin riittää kun käyt tekemässä tuplat x 5 ja pysyt jotenkin pystyssä, niin tuomarit rankkaa vaparin ykköseksi. Urheilullista koordinaatiota??

Kommentoimatta kyseistä kilpailua mitenkään kun en ollut paikalla. Mutta kyllä itse pidän koko vapaaohjelman arvostelemista turhana jos tuomarit laittavat automaattisesti fysiikka kierrosten ykkösen vaparin ykköseksi vaikka olisi kuinka "onneton" esiintyjä. Mitä äkikseltään katsoin Lappeenrannan kehonrakennus kilpailun pisteitä siinä oli yksi tuomari laittanut vapaaohjelma parhaan "oikein". Oli laittanut mm. kilpailussa kuudenneksi tulleen vaparin kakkoseksi joka oli ilmeisesti ollut parempi kuin kilpailun voittajalla.Muut tuomarit voittajan myös vaparin parhaaksi. ( Ymmärrän toki ettei pelkällä vaparilla pärjätä jos ei fysikka kunnossa )
http://www.bodylehti.fi/?cid=5309

Olet.

Melkoisen spekulaation on Oinonen aiheuttanut... Aika vaikea tuossa on mainettaan lähteä tuollaisten syytösten jälkeen puhdistamaan... Tietysti jos Mike tulisi ja kuvaisi koko session ja lataa tänne live galleria materiaalin Oinosen lääkärireissusta .... Siinä ei jäisi sitten ainakaan mitään spekuloitavaa onko asia tutkittu kunnolla....
Nykyään on niin hyvät radiologiset kuvantamismenetelmät, että öljyt, ylimääräiset turvotukset ja kaikki muu paska mikä ei kuulu lihaksiin voidaan erotella. Urheiluvammojen parissa työskennellyt ortopedi tai radiologi katsomaan kuvat tai tekemään kuvantaminen ja antamaan lausuntonsa. Se olisi sillä selvä tämä puljaaminen.

..... No joo se oli vaan mun mielipide........ Ainahan me kaikki ollaan valmiina syyttämään vaikka ei olisi mitään todisteita, mutta jos ollaankin väärässä ?.... Ollaanko silloin valmiita pyytämään julkisesti anteeksi ja toteamaan olevansa asiassa väärässä ?

Mun mielestä naisten classic näyttää aikalailla siltä miltä pitääkin. Pari uutta hyvää kilpailijaa, go go!

Sen lisäksi momemmat aivan huippumukavia tyyppejä, ja ottavat treenin ja lajin tosissaan! :) Nyt vaan lisää positiivisia kisaajia enemmän naisten classikkiinkin! Dieetiit ja niille lähdöt kannattaa suunnitella jo ajoissa, jotta nähdään kovakuntoisia kisaajia lavoilla lisää. Aina on mukavampi kisata kun on enempi kisaajia mukana.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
The allmighty has spoken :)

Tuntematta sinua Anne sen enempää, voisin kuvitella että sinulla on enemmänkin henkilökohtaista kokemusta kilpailemisesta tai tuomarityöskentelystä?!? Or not?

Ei ollenkaan, kuhan höpöttelen .

Vastasin vaan tuohon kysymykseen, kun kirjoitit, että kun on patein, voi käydä heittämässä 5 FDBia ja muut tekee vaparin ihan turhaan. Ei suinkaan. Kyllähän vapari arvostellaan ja sillä on merkitystä. Ei automaattisesti rankin fysiikka sitä vie. Mutta luulisin, että tuomarit ovat sidottuja IFBB:n sääntöihin, jossa sanotaan, että 50% vaparin arvostelusta on fysiikkaa ja 50% koreografiaa. Ja mielestäni se on ihan fiksuakin näin keholajeissa. Kannattaa siis panostaa sekä fysiikkaan että vapariin ;)

Tässä muuten tuo CBB vaparin arvosteluohje IFBB:n sääntökirjasta.

Liitteet

• cbbifbb.webp
    cbbifbb.webp
    41,2 KB · Katsottu: 486
IFBB……. FACEPALM….. 11+ 12 + 15 = 39… huh huh!! Kyllä tämä matikka on sitten vaikeaa :D
Mun laskuopin mukaan tuosta tulee 38. Eli Oinosen ja Enbergin pisteet molemmilla 38. Sehän tarkoittaisi sitä, että Oinosen paremmat pisteet fysiikka kierrokselta nostaa Oinosen toiseksi.
Tuleekohan tästä taas yhtä mielenkiintoinen palkintojen lähettely syksy kuin viime syksystä :D
Toivottavasti Finlandia talolla palkintoja ei jaeta ennen kuin useampi ihminen on laskenut pisteet yhteen.

Ei ollenkaan, kuhan höpöttelen .

Vastasin vaan tuohon kysymykseen, kun kirjoitit, että kun on patein, voi käydä heittämässä 5 FDBia ja muut tekee vaparin ihan turhaan. Ei suinkaan. Kyllähän vapari arvostellaan ja sillä on merkitystä. Ei automaattisesti rankin fysiikka sitä vie. Mutta luulisin, että tuomarit ovat sidottuja IFBB:n sääntöihin, jossa sanotaan, että 50% vaparin arvostelusta on fysiikkaa ja 50% koreografiaa. Ja mielestäni se on ihan fiksuakin näin keholajeissa. Kannattaa siis panostaa sekä fysiikkaan että vapariin ;)

Tuntuu vaan hassulta, että ehkä kilpailijoiden kannattaisi käyttää vaparin treenaamiseen menevä aika/energia mielummin fysiikan kehittämiseen, koska hyvällä fysiikalla rittää, että käy horjumassa minuutin lavalla tuplia esitellen, kuten nyt kävi. Vai oliko Anne sinun mielestä Vennon vapariin panostettu koreografisesti ja suoritus erinomainen?
Itse olen kisoissa ainoastaan yleisön joukossa, joten lipun lunastaneena näkisin mielummin visuaalisesti kauniita vapaaohjelmia..

Esim. 2007 Expossa Inkeri vei vaparin pisteet hienolla ohjelmalla, vaikka Arjalla olikin kunto/fysiikka parempi ja myös hyvä vapaaohjelma. Tuomarityöskentely meni mielestäni reilummin.

IFBB……. FACEPALM….. 11+ 12 + 15 = 39… huh huh!! Kyllä tämä matikka on sitten vaikeaa :D
Mun laskuopin mukaan tuosta tulee 38. Eli Oinosen ja Enbergin pisteet molemmilla 38. Sehän tarkoittaisi sitä, että Oinosen paremmat pisteet fysiikka kierrokselta nostaa Oinosen toiseksi.
Tuleekohan tästä taas yhtä mielenkiintoinen palkintojen lähettely syksy kuin viime syksystä :D
Toivottavasti Finlandia talolla palkintoja ei jaeta ennen kuin useampi ihminen on laskenut pisteet yhteen.

SIIS 12x2 = 24 + 15 = 39 (oinosen pisteet)
Enberg 26 (joka puolestaan tulee kun 13 on kerrottu kahdella) +12 = 38

Anne P;2994604 begin_of_the_skype_highlighting**************2994604******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
SIIS 12x2 = 24 + 15 = 39 (oinosen pisteet)
Enberg 26 (joka puolestaan tulee kun 13 on kerrottu kahdella) +12 = 38

Sorry, en muuten huomioinutkaan tuota. Ensimmäisen kierroksen pisteethän tosiaan nollattiin ja finaalin tuplattiin. Laskin vaan sokeasti pisteitä yhteen.

Itse en tuota Oinosta ala miksikään syntikka-pelleksi haukkumaan, mutta sanonpahan vain, että nuo olkapäät ja kädet ei tuohon kehoon kuulu vaikka ne olisi ihan aitoa kivilihaa. Selkä, vatsat ja rinta on ihan kuin 75 kiloisen kehonrakentajan kehosta ja kädet sitten jostain 110 kiloisen kropasta revitty.

Väliäkö sillä onko otettu tulehdusta tekevää ainetta tai ei,koska kokonaisuus ratkaisee vai onko muka muut kisaajat enemmän naturaaleja kuin se,joka nyt olisikin ottanut tulehduslääkettä.

Sä et Kerttu taida juuri mitään lajista tietää??
...enkä nyt sano ollenkaan, että on väärin kysyä jos ei kerta tiedä, mutta ei pidä tehdä liian pitkälle meneviä päätöksiä siltä pohjalta.

Flashback syksyltä 2008. Minä olin Hulkin jälkeen toisena pisteissä "fysiikka-kierroksen" jälkeen, mutta Vote veti ässät hihasta vapaaohjelmassa, joten hän nousi hopealla / minä putosin pronssille. Ihan oikein minulle... olis pitänyt treenata sitä vaparia.

Joten onko vaparissa muullakin väliä, kuin fysiikalla? ON!!

JA HUOM... vapariin panostaminen ei ole diettiin panostamisesta pois. Se täytyy tehdä sen lisäksi.

Sen lisäksi momemmat aivan huippumukavia tyyppejä, ja ottavat treenin ja lajin tosissaan! :) Nyt vaan lisää positiivisia kisaajia enemmän naisten classikkiinkin! Dieetiit ja niille lähdöt kannattaa suunnitella jo ajoissa, jotta nähdään kovakuntoisia kisaajia lavoilla lisää. Aina on mukavampi kisata kun on enempi kisaajia mukana.

Ja juuri näitä ominaisuuksia siellä lavalla arvioidaan?!?

NOT.

Muuten oli Teemulta asiaposti. Mutta menestyminen vaatii muutakin kuin innokkuutta asiaan.

Sä et Kerttu taida juuri mitään lajista tietää??
...enkä nyt sano ollenkaan, että on väärin kysyä jos ei kerta tiedä, mutta ei pidä tehdä liian pitkälle meneviä päätöksiä siltä pohjalta.

Flashback syksyltä 2008. Minä olin Hulkin jälkeen toisena pisteissä "fysiikka-kierroksen" jälkeen, mutta Vote veti ässät hihasta vapaaohjelmassa, joten hän nousi hopealla / minä putosin pronssille. Ihan oikein minulle... olis pitänyt treenata sitä vaparia.

Joten onko vaparissa muullakin väliä, kuin fysiikalla? ON!!

JA HUOM... vapariin panostaminen ei ole diettiin panostamisesta pois. Se täytyy tehdä sen lisäksi.

Niin minäkin olen sen ymmärtänyt, mutta nyt Classicin tytöissä vaparin voitto taisi mennä panostamatta siihen?
Kilpailija on erittäin lahjakas ja kovan työn tehnyt fysiikan eteen, mutta onko tuo vapaaohjelma oikeasti paras noista kolmesta?

Niin minäkin olen sen ymmärtänyt, mutta nyt Classicin tytöissä vaparin voitto taisi mennä panostamatta siihen?
Kilpailija on erittäin lahjakas ja kovan työn tehnyt fysiikan eteen, mutta onko tuo vapaaohjelma oikeasti paras noista kolmesta?

Olen samaa mieltä siitä, että Venton vapariesiintyminen oli paikka paikoin selvästi haparoivampaa kuin Peräsuolla tai Reunasella. Ja olen myös sitä mieltä, että wellmax teamin tyttöjen vaparit oli koreografisesti "hienompia"... joskin kauneus on aina katsojan silmässä ja jokaisella tuomarilla on oma näkemyksensä asiaan. Ongelma on siinä, että kyseessä on cbb (eli periaatteessa kehonrakennus) kilpailu. Jos tämä olis ollut tanssikilpailu niin Vento olisi ollut vaparissa sijalla 3. Mutta kun ei ollut. Vaikka heittää kuinka hienon posen ja liikkuu sulavasti, niin se ei vaan näytä oikein miltään, jos kunnon erottuvuutta ei ole. Siinä mielessä tuollainen 50/50 jako koreon ja fysiikan välillä on vaikea toteuttaa koska KOKONAISUUTTA siinä kuitenkin arvioidaan.

Ja sitten siinä on vielä se pikku juttu että tämä urheilumuoto (kuten kaikki muutkin) on aina jonkin verran "poliittinen". Vento on vanha ja tunnettu kisaaja ja sellaisten on aina helpompi kahmia pisteet kotiin "tuttujen" tuomareiden edessä, kuin uusien kilpailijoiden. Onhan se väärin, mutta se asia täytyy vaan sietää. Jos ei siedä, niin kannattaa alkaa harrastaa jotain muuta. Enkä sano tätä sillä, että Minna olisi vanhoilla meriiteillä voittanut... ei ollenkaan... hän oli kovin kisaaja lavalla ja ansaitsi voittonsa.

Naisellisuutta minun mielestäni oli kyllä ihan riittävästi kaikissa kolmessa vaparissa. Vai voiko joku kuvitella CBB-miehen esittävän jonkun noista kolmesta vaparista ...jos Wileniusta ei lasketa :D

Joskin täytyy tähän sanoa, että naisten vaparit kaikkiaan on yleensä parempia kuin miesten. Ja tarkoitan nyt lähinnä sitä, että lavalla on silloin paljon enemmän liikettä ja varsinkin tilan käyttö on huomattavasti parempaa. Ei siellä nyt jätkien tarvi tanssahtelemaan alkaa, mutta voi sitä muutakin tehdä kun pyöriä samassa pisteessä neljään ilmansuuntaan ja nostella käsiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom