Lantioluun päällä oleva lihas? (jenkkakahvojen kohalla) apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Edenith
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikä taustatietoa sen verran, että oon salilla käynyt nyt n. neljä kuukautta hyviä tuloksia aikaansaaden: ) (Jes!) Mutta siis huomasin tänään reidenloitontajia tehdessä, että jenkkakahvojen kohdalla on joku lihas: D (jep, luulin että siinä on vaan läskiä). Eli siis siinä lantioluun päällä pakaroiden yläpuolella, hieman sivuilla.

Mun tarkotus on (muun treenin lisäksi) kasvattaa takapuolta sen verran että ne jenkkakahvat nimenomaan näyttäis pienemmiltä ja miesmäinen peppu alkais muistuttaa naisen perää. Jos teen reiden loitontajia (ja muita pienemmän pakaralihaksen liikkeitä), niin kasvaako nää jenkkakahvalihakset samaa tahtia sitte pakaroitten kanssa? :O
Jos laitan jalat tukevasti maahan, vähän hartioita leveämpään asentoon ja painan pakaroilla ja reisillä jalkoja ulospäin toisistaan, niin peilistä näkyy selvä "leveneminen" siinä jenkkisten (ja muun lantion alueen) kohdalla. Mitä ihmettä? :S

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sellaista kuin "lantioluu" ei ole olemassa ihmisellä. Kyseessä on suoliluu. Tuo lihas mitä tarkoitat on quadratus lumborum, suomeksi nelikulmainen lannelihas(tai jotain sinne päin). Sillä ei ole mitään tekemistä pakaralihasten toiminnan kanssa vaan supistuessaan se taivuttaa ylävartaloa sivulle. Se "leventymisefekti" taitaa tulla siitä, että nuo pienemmät pakaralihakset, gluteus medius ja gluteus minimus, ovat reiden loitontajia ja varsinkin leveämmällä kyykkyasennolla tekevät enempi duunia. Selvensikö yhtään?

Repesin kyllä hieman tolle sun selitykselle, on noi havainnot ja terminologia aika jäätävää. :D

Sellaista kuin "lantioluu" ei ole olemassa ihmisellä. Kyseessä on suoliluu. Tuo lihas mitä tarkoitat on quadratus lumborum, suomeksi nelikulmainen lannelihas(tai jotain sinne päin). Sillä ei ole mitään tekemistä pakaralihasten toiminnan kanssa vaan supistuessaan se taivuttaa ylävartaloa sivulle. Se "leventymisefekti" taitaa tulla siitä, että nuo pienemmät pakaralihakset, gluteus medius ja gluteus minimus, ovat reiden loitontajia ja varsinkin leveämmällä kyykkyasennolla tekevät enempi duunia. Selvensikö yhtään?

Repesin kyllä hieman tolle sun selitykselle, on noi havainnot ja terminologia aika jäätävää. :D

Joo hiffasin nyt että se on tosiaan se gluteus medius mistä on kyse: D Mä vaan luulin että se on alempana, eikä jenkkisten päällä: D Mutta siis se olennainen juttu tässä nyt on se, että kasvaako mun jenkkikset jos sitte teen noita reidenloitonnuksia yms.

Joo hiffasin nyt että se on tosiaan se gluteus medius mistä on kyse: D Mä vaan luulin että se on alempana, eikä jenkkisten päällä: D Mutta siis se olennainen juttu tässä nyt on se, että kasvaako mun jenkkikset jos sitte teen noita reidenloitonnuksia yms.
Ei, dieettaa se rasva siitä päältä pois.
Ps. jätä nyt oikeasti ne loitonnus/lähennys laitteet pois siitä ohjelmasta....

Zone-sarja -42%
Ei, dieettaa se rasva siitä päältä pois.
Ps. jätä nyt oikeasti ne loitonnus/lähennys laitteet pois siitä ohjelmasta....

Millä saan sitte tota mediusta ja sitä pienintä pakaralihasta treenattua? Kyykyt/mavet yms. ei mulla ainakaan tunnu kun isossa pakaralihaksessa: S Vai teenkö jotain väärin?

Ei ei nyt tajusit väärin! ;) Nuo reidet loitantajat eli gluteus medius ja minimus on kyllä ihan siellä pakaran/lantion alueella, ei kyljessä. Noilla kyljen lihaksilla(quadratus lumborum) ei ole mitään loitonnuksen kanssa. Googletapas noita lihaksia niin näet miten ne oikeasti menee.

Tarkoitin aiemmin että lantio voi näyttää leveämmältä kun noi lähentäjät supistuu. Ehkä sä leveässä kyykyssä otat vaan sen verran vatsaan happea(niinkuin pitääkin), että vyötärö näyttää leveämmältä. En stressais liikoja tuollaisesta. Ei sun jenkkikset ainakaan mistään loitonnuksista kasva. ;)

Edit. Ja niinkuin Airwalk sanoi niin noi lähennykset ja loitonnukset on täysin turhia nitkutuksia. Laita se energia kyykkyyn ja vaikka julleen.

2Edit. Kyllä noi kaikki pakaralihakset aktivoituu, varsinkin vähän leveämmässä kyykyssä.

Nyt musta alko tuntuu että mulla on jenkkakahvat väärässä paikkaa tai kummallinen lantio: D Otampa nyt kuvia ja laitan tänne niin joku voi ehkä tajutakkin mistä on kyse: D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom