lankku vai lattiapenkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by miuli
kumpi liike on parempi ojentajil vai ovatko yhtä hyviä?
oon aatellu ottaa jomman kumman reeniin mukaan..kumpi?

Jaa-a taitaa olla maku/tottumis kysymys, molemmat ainakin minun mielestäni varsin hyviä. Itse teen smith-laitteessa lattiapenkkiä, ja todennut sen varsin tehokkaaksi ojentajien voimaliikkeeksi.

Kannattaa kokeilla molempia! Lankkupenkin nostomatkaa on helppo säädellä ja teho on hyvä.

Kannattaa eka miettiä, mitkä on sun kuolleet kohat nostossa ja alkaa parantaa niitä. Vahva loppuojennus ei paljoa auta, jos rinnaltalähtö on heikko. Paidalla nostaminen on sitten asia erikseen.

Kapea lankkupena on hyvä liike ojentajille, samoin tosin on myös tuo lattiapenkki! Lattiapenkissä kun "päästää paineet pois" alaasennossa, niin suurilla painoilla todella hyvää hermotusta käsille! Kannattaa ottaa molemmat käyttöön, ja vaihdella liikettä viikoittain.

vaikein kohta on joku 10cm rinnalt noston jälkee...rauta pysähtyy ku seinään...!
kuin paljon muuten tohon kannattais laittaa "lankkuu"?
teen rinnan ja ojentajat samas reenis nykyään..oisko parempi vaihtaa et tekisin rinnan ja olkapäät yhteb päivän ja ojentajat ja selän toisen?

Molemmat on hyviä liikkeitä kehittämään penkkipunnerrusta. Lankkupenkki kehittää loppuojennusta ja noston keskiossa,kapeella otteella ottaa parhaiten ojentajiin. Lattiapenkki auttaa etenkin rinnaltalähtöön.

vaikein kohta on joku 10cm rinnalt noston jälkee...rauta pysähtyy ku seinään...!

Laita 2 kakkosnelosta rintaan.

Rinta, olka, ojentaja on mun mielipide. Makuasia sano koira ku muniaan nuoli :)

Molempi parempi sanoisin.

Lattiapunnerrus on oikein tehtynä erinomainen liike kehittämään räjähtävä rinnaltalähtö.

Lankkupenkki kehittää noston keskiosaa (ja loppuosaa) kuormittaen ojentajia ja yläselkää. Jos kuolonkohta on noin 10cm rinnasta niin kannattaa käyttää yhtä tai kahta 2" lankkua.

Minun mielestä hangbar press on parempi kuin kumpikaan lankku-/lattiapenkki.

Siinähän laitetaan tanko räkissä roikkumaan vetokumeista ja vetokumit keventävät rinnanpäällä kuormitusta ja käsien pituuksista riippuen sitten ylhäällä nostetaan lähellä sitä kuormaa mitä tangossa on. Erittäin hyvä liike niille, jotka nostavat paidalla.

Jos pitää ojentajille valita vain toinen noista kahdesta(lattia/lankku), on se sitten lankkupenkki useasta korkeudesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jees...kiitokset ny kaikil ketkä viittes vastata...alampas sitten tekee molempii ja kattellaan kuin lähtee kehittyy!
:worship:
:kippis1:

tuli muuten just mieleen et ku luulisin et yx tekijä mun heikos penkis on se kun reenaan liikaa olkapäit et....lopetanko hetkex kokonaan niide reenaamiseen vaiko vaan kevennän?

Hola,

ite ku aloin väsäämään penkkitulostani yläs, niin vähensin olkapäätreeniit minimiin. Elikkäs unohdin raskaat pystypunnerrukset etc. Teen olkapäille pelkästään vipunostoja ja pystysoutua (sillointällöin). Ainakin mulla auttoi. Eikä noi olkapäät oo mihinkään kutistuneet, päinvastoin.

Samaa mieltä!! raskaat punnerrusliikkeet olkapäille kannattaa jättää pois jos penkkimaksimia haetaan. vipunostoja taka- ja sivuolkapäille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom