Laktovege

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista aminohappoprofiileista ei sitten ihan kauheasti kannata stressata. Jos syöt monipuolisesti niin saat kaikkea tarpeellista.

Eli esim. viljatuotteista puuttuu lysiini, mutta sitä on taas palkokasveissa ihan tarpeeksi.
Palkokasveissa tuppaa olemaan niukasti jotain muuta, enmuistamitä, mutta sitä/niitä on täysjyväviljoissa.

Noita ei tarvitse syödä samalla aterialla, muistaakseni riittää että perättäisinä päivinä.

Mä tykkään syödä esim. kokojyvävehnätortilloja, täytteeksi teen semmoista massaa pavuista, tomaattimurskasta ym. Tuohon vielä kastike jogurtista ja avokadosta.

Edellämainitun tortillan sekaan menee paremmin kun nenä päähän tuo Quorn-rouhe. Samoilla mausteilla, en erottanut, kumpi oli jauhelihaa ja kumpi rouhetta.

Joo, quorn on yllättävän paljon kanan tyyppistä suutuntumaltaan. Hyvin pitää maustaa ja suolata, kuten tofukin, muuten maistuu pyyhekumilta. Mutta jos maitotuotteita syö, niin protua saa kyllä helposti riittävästi. Syö vain raejuustoa, rahkaa ja jugua (mieluiten maustamatonta), kuten muutkin, oheen tofua, quornia, linssejä ja ehkä muitakin soijatuotteita (ite en suosi, menee mulla niin helposti teksturoidusta soijasta maha sekaisin ja lisäksi siinä on vissiin tofua selvästi enemmän genisteiniä ja daidzeiinia, joista ei nyt ihan selvyyttä ole, että ovatko epäterveellisiä vai eivät), niin hyvin pyyhkii ainakin proteiinin osalta. Hiilareitakin on helppo järkätä riittävästi ja eiköhän rasvaakin (pähkinät ja öljyt ja ehkä oheen rasvaisia maitotuotteita hillitysti).

Alotuspostissa sanottiin vaan olevan allerginen soijaproteiinille, joten soija ja tofu on pois pelistä.

Eilen koitin tehdä niistä quorn-kuutioista "kana"wokin, mutta maistu kyllä aika skeidalle, vaikka hukutin ne lopuks curryyn, niin silti se kumimaisuus maistu läpi. Rouhe ja pihvit tuntuis olevan ne parhaimmat vaihtoehdot.

Quornin kanssa kannattaa alussa vähän tarkkailla tuota kuidunsaantia. Helposti nimittäin tulee syötyä kuitua ihan hitosti ja se kuidun määrän radikaali lisääminen ruokavalioon voi aiheuttaa vatsavaivoja.

Quorn kuutioista mä oon muistaakseni saanut ihan kananoloista syötävää laittamalla johonkin pataruokaan. Pastakastikkeessa oli vissiin ihan toimivaa kans. Wok ei kyllä ollut hyvää.

Onko kukaan onnistunut maustamaan noista quorn fileistä syötäviä?

Suositut

Back
Ylös Bottom