Laktoosi-intoleranssista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Walker
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Luulisi näiltäkin palstoilta löytyvän edes muutama voimalija, joka kärsii laktoosi-intoleranssista joten kysymykseni kuuluukin millä korvaatte maitotuotteet?? Ei aina jaksaisi syödä lisäravinteita korvatakseen oikeaa ruokaa ja kun noita hyla- ja laktoosittomia tuotteita ei täältä tanskan maalta saa.

Apua tarvis ettei aina tarvis haista paskalle ja voida pahoin!! :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löytyy tosiaan kanssakärsijä....

Walker sanoi:
Luulisi näiltäkin palstoilta löytyvän edes muutama voimalija, joka kärsii laktoosi-intoleranssista joten kysymykseni kuuluukin millä korvaatte maitotuotteet?? Ei aina jaksaisi syödä lisäravinteita korvatakseen oikeaa ruokaa ja kun noita hyla- ja laktoosittomia tuotteita ei täältä tanskan maalta saa.

Apua tarvis ettei aina tarvis haista paskalle ja voida pahoin!! :lol2:

Minäkin kärsin samasta ärsyttävästä vaivasta, mutta yritän mahdollisimman paljon vetää soijaproteiinia, tonnikalaa, kanaa ja esim. kalapuikkoja.

:offtopic:

Pienenä mulla oli aivan saatanan paha laktoosi vamma. Pienen ville-valaton jäätelöpuikonkin, kun söi istuttiin vessassa pitkään. Mutta kun söin koko ajan lisää ja lisää niin, vamma katosi. Nykyään voi vetää niin paljon maitoo, että napa ruskaa. :)

Mulla tota on lievänä, eli pierua pukkaa ihan hyvin jos juo reilummin maitoa päivässä. Kysyisinkin, että onko tästä miten paljon haittaa, jos siis sitä pieremistä ei lasketa? Vai voiko tämä pahentua jos käyttää maitoa reilusti?

Timba79 sanoi:
Mulla tota on lievänä, eli pierua pukkaa ihan hyvin jos juo reilummin maitoa päivässä. Kysyisinkin, että onko tästä miten paljon haittaa, jos siis sitä pieremistä ei lasketa? Vai voiko tämä pahentua jos käyttää maitoa reilusti?

Luulis, että kun se ruoansulatusprosessiin kuitenkin vaikuttaa tuo laktoosi-intoleranssi, niin ehkä olisi viisainta vaihtaa maitotuotteen täysin laktoosittomiin ja hyla-tuotteisiin. Kyllähän se varmaan saattaa muutakin ruoankäsittelyä sitten haitata, kun laktoosin käsitteleminen ei elimistöltä luonnistu ilman, että hommat menee sekaisin aina maitoa juodessa.
Eikä se pidemmän päälle ole mukavaa, että vatsa menee sekaisin, turvottaa ja tulee ilmavaivoja joka harvase tunti/päivä.
Jos yhtään kiinnostaa, niin laktoosi-intoleranssi näkyy yleensä myös hiuksissa, eli aiheuttaa hiustenlähtöä. Tämä ilmiö näkyy päänahassa ns. maitojuurina. Mutta sitä ette sitten paljain silmin pysty näkemään vaan mikroskoopilla, jossa on tietyt erikoislinssit.

Walker sanoi:
Luulisi näiltäkin palstoilta löytyvän edes muutama voimalija, joka kärsii laktoosi-intoleranssista joten kysymykseni kuuluukin millä korvaatte maitotuotteet??

Mikä ravintoaine pitäisi korvata? Proteiinia nyt saa lihasta, kalasta ja munista. Juomana käytän vettä.

lentoemo sanoi:
Luulis, että kun se ruoansulatusprosessiin kuitenkin vaikuttaa tuo laktoosi-intoleranssi, niin ehkä olisi viisainta vaihtaa maitotuotteen täysin laktoosittomiin ja hyla-tuotteisiin. Kyllähän se varmaan saattaa muutakin ruoankäsittelyä sitten haitata, kun laktoosin käsitteleminen ei elimistöltä luonnistu ilman, että hommat menee sekaisin aina maitoa juodessa.
Eikä se pidemmän päälle ole mukavaa, että vatsa menee sekaisin, turvottaa ja tulee ilmavaivoja joka harvase tunti/päivä.
Jos yhtään kiinnostaa, niin laktoosi-intoleranssi näkyy yleensä myös hiuksissa, eli aiheuttaa hiustenlähtöä. Tämä ilmiö näkyy päänahassa ns. maitojuurina. Mutta sitä ette sitten paljain silmin pysty näkemään vaan mikroskoopilla, jossa on tietyt erikoislinssit.

Tarkennetaan vielä, että minulla ei sitä missään ole todettu, mutta itse olen huomannut reilumman maidon käytön yhteydessä tätä pierun irtoamista. Mitään turpoamisia tai kipuja ei esiinny. Eli enpähän sitten voi tietää onko tämä nyt laktoosi-intoleranssia vai jotain muuta pientä herkkyyttä.

Ne perkeleen hyla-tuotteet on niin sikamaisen kalliitakin, että jos vaan niitä pystyy välttämään niin hyvä on! Kun nyt täällä saa maitoa Cittarista 4 centtiä litra!

Timba79 sanoi:

Jos en ole pahasti väärässä niin se voi tuolla joka päiväisellä maidonjuonilla pahentua ja ilmeisti jopa aiheuttaa jotain kroonista suolitulehdusta.

Itse ainakin jos saan laktoosia yli oman sietorajani (n.5g/per vrk) niin sitten alkavat oireet ja niitä kestää parikin päivää ennenkuin vatsa tasoittuu normaaliksi.
Itse en ole miettinyt noiden hyla tuotteiden hintaa vaan olen ostanut niitä ja samoin olen ostanut prodet laktoosittomina. Tietenkin niihin menee enemmän rahaa mutta eipähän tarvii miettiä korvaavia tuotteita ja kuitenkin sekin säästö menisi johonkin muuhun hukkaan. Niin miksi ei sitten hyvään ruokaan ja ravintoon.
Myös Unkarissa ja ilmeiseti myös Englannissakaan ei ole hyla tuotteita saatavilla.

Kiitokset japalle, jotain tollasta mä vähän "pelkäsinkin". Täytyy siis lopettaa taas toi maidonkäyttö kokonaan. Jauhot ei aiheuta mulle mitään oireita, mutta jos tota maitoa vetää lisänä niin ilmeisesti tulee sitten ne meikäläisenkin rajat vastaan.

Mulla itselläni on ollut laktoosi-intoleranssi koko pienen ikäni, ja aina on tullut maitotuotteita silti käytettyä. Paljon en koko asiaa ole enää iän karttuessa edes ajatellut, mutta nyt tuntuu että voisin käyttää maitotuotteita ilman mitään suurempia ongelmia. :rock:

Nuorempana vatsa oli pitkään kipeä jos laktoosia tuli vähänkin liikaa otettua. Voi tietysti olla että oon niin vammautunu liiallisesta laktoosista ettei enää vaan tunnu missään :hyper: Ehkä saattaa vähän pierettää, mutta eipä sitäkään enää niin merkille tule laitettua. Varmaankin aika yksilöllistä kaikki tyynni. :arvi:

Suositut

Back
Ylös Bottom