Laivojen ikärajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Ennen se oli niin mukavan helppoa kun laitto vaan väärät syntymäajat ja yks haki liput. Nykyään (ainakin silja ja viking) tarkastaa kaikkien paperit siin ku mennään porteista läpi ja saadaan maihinnousukortit, Mutta meillä vaan siltä joka matkan on varannu, on katottu tarkkaan paprut...itel oli väärä aika ilmoitettu eikä se sitä ainakaan siin henkkareita kattoes huomannu. varaajalta henkkareita syynättiin 30 sek. muilta 3 sek.....mut voi se kyl siin kohtaa vituttaa jos filunki huomataan ja tulee lähtö kotio :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon menossa ruotsiin ensi perjantaina viikonloppuristeilylle. Meitä lähtee matkaan 4 urosta, joista minä olen ainoa joka on täyttänyt tuon vaadittavan 23v (muut ovat 22, matkan varannnut kaverini ilmoitti heidät -81 syntyneiksi).

Minun ilmeisesti kandee hakea ne liput vaikken matkaa ole varannut. Mutta onko juuri sen varaajan haettava ne tiketit, kait sen varausnumeron voi kertoa joku muu samassa hytissä matkaavista?

Onhan toi naurettavaa vaatia jotain 23 vuotta ikärajaksi vkonloppuristeilylle...

Me oltiin tallinnassa syyslomalla. Mentiin rosellalla ja oltiin laivassa yötä. Aamulla tallinnaan ja viideltä lähti laiva takasin suomeen. Porukkaan kuului 6 kpl 17-vuotiaita ja hyvin toimi homma.

Timbe sanoi:
Miksette mee Tallink meloodialla? Ikäraja pe-la 18v kaikilla risteilyillä ja sielä myydään viinaa ja on disko. :)
Koska Romantika on neljä kertaa parempi laiva kuin Melodia.

Jos te ootte Tallinnaan menossa, niin mitä vitun väliä sillä on miten "hyvä" se saatanan laiva on mikä teidät sinne vie?
Risteily on sitten asia erikseen ja sillon homman idea on se laivassa olo.

Timbe sanoi:
Miksette mee Tallink meloodialla? Ikäraja pe-la 18v kaikilla risteilyillä ja sielä myydään viinaa ja on disko. :)

Meloodialla on luxusta se, ku ottaa C-luokan hytit, ni discoon on helvetin lyhyt matka, ku se sijaitsee siellä pohjalla :thumbs:

Arsi sanoi:
Ja kuinkahan moni noista "valvojista" oikeasti valvoo valvottaviaan? Olisi kyllä kiva itse lähteä valvomaan jos olisi 25v täyttänyt, saisi ilmaisen ryyppyristeilyn :D Ja sitten vielä jos seurueeseen tosiaan kuuluisi noita 18v tyttöjä.

Jooh...ainakin omalla lukioristeilyllä valvojiksi sattui juuri noita jonkun luokkakaverin hieman alkoholisoituneita isoveljiä, joille viina maistui paremmin, kuin hyvin.

Ensimmäisen kerran kyseiset tyypit näki terminaalissa, ja viimeisen kerran, kun laivapoliisit taluttivat putkaan. :rolleyes:

Stailivirhe sanoi:
Jos te ootte Tallinnaan menossa, niin mitä vitun väliä sillä on miten "hyvä" se saatanan laiva on mikä teidät sinne vie?
Risteily on sitten asia erikseen ja sillon homman idea on se laivassa olo.
Taisin ilmaista itseni epäselvästi: Tarkoituksena on lähteä illalla laivalla Helsingissä ja olla aamulla Tallinnassa. Matkan tarkoitus on risteily, Tallinnassa käynti on mukava "lisä". Jos Tallinnaan haluaisin, niin menisin jollain Super Sea Catilla tai vastaavalla, joilla ei mtn ikärajoja ole. Ikärajathan on nimenomaan risteilyissä, joissa yövytään laivalla.

En tiedä onnistuuko teidän tapauksessa, mutta ottakaa normaalit reittimatkat eri varustamoilta. Siljalla sinne ja Vikingillä takas. Ei kukaan kysy papereita ja saa risteilyn.
Lisäks on uudet muijat takas tullessa. :hyper:

Mun mielipide on on joko päiväristeily tai yö tallinnassa.
Ei mitään järkeä maksaa 20e safkoista tai 4e tuoppi kun tallinnassa on paljon halvempaa.
Näin mä tekisin
aamulla tallinnaan, ikkunahytti, jos kuppi maistuu niin kaljat hyttiin.
Pyörisin tallinnassa päivä, halvalla, noin viiden pintaan takasin laivalle.
Jos yöksi jää niin voin suositella hotelli "tsiegel", hinta/laatu paras, hyvät safkat, baari yön yli auki, tosin 10km keskustasta.
Bordelli kuulemma samalla kadulla, mä en kuitenkaan käynyt kun olin muijan kanssa.
Kaikin puolin siisti paikka, ei turisti paikka.
Meinaan ei tonne mikään suomesta myy matkoja.

tapio sanoi:
Jos yöksi jää niin voin suositella hotelli "tsiegel", hinta/laatu paras, hyvät safkat, baari yön yli auki, tosin 10km keskustasta.
Mitenkäs tuo kirjotetaan? Kuulostaa aika hyvältä! :)
Paljonko maksoi yö? Nyt meillä on kiikarissa paikka vanhassa kaupungissa, jossa maksaa 93€ viiden hengen yö.

Kävimme viime pääsiäisenä luokkamme kanssa Tallinnassa ilman valvojia. Ikää meillä oli 18 molemmin puolin.
Homma toimii siten, että su-to reittimatkoille ei ole ikärajaa, niin matkaa tilatessa jokainen varasi ns. itselleen matkan tallinaan ja samalla tallinnasta matkan helsinkiin.
Ei ongelmia, toimii.

Nekroman sanoi:
Kävimme viime pääsiäisenä luokkamme kanssa Tallinnassa ilman valvojia. Ikää meillä oli 18 molemmin puolin.
Homma toimii siten, että su-to reittimatkoille ei ole ikärajaa, niin matkaa tilatessa jokainen varasi ns. itselleen matkan tallinaan ja samalla tallinnasta matkan helsinkiin.
Ei ongelmia, toimii.
Kyllä minä Tallinnaan pääsen noilla reittimatkoilla, mutta tarkoituksena on lähteä risteilylle Tallinnaan. Ikäraja on poikkeuksetta ainakin 20 (paitsi Tallink Melodialla, jonne en uudestaan mene vaikka maksettaisiin).
Kävin tänään matkatoimistossa vähän kyselemässä; Meitä olisi lähdössä 7 "alaikäistä" (kaikki 18) ja kysyin, että riittääkö 3 valvojaa (valvojilla olisi ollut 2.33 valvottavaa 2 sijaan), niin helvetin ruma matkatoimiston virkailija sanoi, että EI :hyper: Kysyin vielä uudestaan, että eikö noissa jousteta edes 1 ihmisellä (joillain yhtiöillä saa olla 10 valvottavaa/valvoja), niin vastaus oli taas että EI.
No, nytten homman pitäisi olla hallinnassa ja puuttuva 4. valvoja löytynyt, joten Romantikalla olisi tarkoitus parin viikon kuluttua lähteä... :D

Matkatoimisto ei voi luistaa laivayhtiön määräämissä säännöissä. Suoraan laivayhtiöstä kysymällä, tuohon joustamiseen olisi saattanut päästä.

Kuukausi sitten oltiin päivä Tukholmassa risteilyllä (Helsingistä), ja ainoa jolta kysyttiin paperit oli minä, kun kävin Vikingin luukulta hakemassa maihinnousukortit. Tosin meidän porukasta ketään ei edes vahingossa enää luulla alle 23-vuotiaiksi.... :rolleyes:

Suosittelisin myös valitsemaan tuon aamupäivällä Viroon ja seuraavana päivänä takaisin. Viimeksi oltiin kavereiden kanssa Viru hotellissa ja kyllä oli mukava matka. Hotellien (ainakin suosituimpien) discotkin ovat yleensä suosittuja paikkoja, joten ei pitäisi siitä olla kiinni? Jatkossa suosin itse kyllä paljon mielummin noita hotelli reissuja, kuin pelkkiä risteilyjä. Testatkaa ja yllättykää. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom