Laivojen ikärajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus olisi lähteä kaveriporukalla (<10kpl 18v täyttäneitä) käymään Tallinnassa "sivistymässä", mutta nuo varustamojen ikärajasäännöt pistävät kapuloita rattaisiin. Joillain pitää olla 20v, joillain 21v, joissain tapauksissa 10 "alaikäistä" pääsee kyytiin 25v täyttäneen valvojan mukana, joskus valvojan on oltava 30 ja valvottavia 2/valvoja.
Kysymys kuuluukin, että kuinka tarkkoja noiden juttujen kanssa oikeesti ollaan? Tähtäimessä olisi Tallinkin Romantika, matkaehdoissa lukee 21v tai 2 valvottavaa/25v täyttänyt valvoja. Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä vaikka 6 henkeä 18v täyttäneitä henkilöitä 1 valvojan mukana?

Kai noissa jokin "kiertotie" on olemassa? ;)

"Jää kotiin kasvamaan" -kommentteja ei ole tietysti mikään pakko kirjoittaa..
Edit: Eikä Fabienilta kertomuksia mistään lemmenlaivoista ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cader sanoi:
No kyllä olen noiden kaikkien sivuihin tutustunut, ja jokaisella on omat todella vaikeaselkoiset sääntönsä pikkuteksteineen, mutta kysyinkin, että mikä on käytäntö. Jos "alaikäisiä" on vaikka 1 liikaa, niin pysähtyykö matka terminaaliin ym...

Entäs jos yli 20v hlö hakee liput, ja sitten vaan laivaan? Syynääkö ne siinä ovella vielä kaikilta paperit läpi?

Myö oltii kavereiden kanssa viime vuonna menossa ruotsin risteilylle viikolla jonne ikäraja oli 20 ja kaveri varas liput ja aattelin et eipä ne siin papereita kysy siin enne laivaan menoo ku koskaa en oo kuullu et joltain oos kysytty ja just ku minä meen niin kuuluu paperit! ja vuos puuttu sit lähettiinki maitojunalla takasi kotia kun kaverit meni viettämään iloista risteilyä.. Oli kiva reissu..

Turusta olen käynyt laivalla pienen ikäni valehtelemalla syntymävuoden. Matkanjärjestäjä hakee kaikkien liput ja kukaan ei ole lippua katsonut.

Nyt kuukausi takaperin olinkin ekaa kertaa laivalla oikeasti 23 vuotiaana :hyper: (23 ikäraja pe/la)

Tsoni sanoi:
Myö oltii kavereiden kanssa viime vuonna menossa ruotsin risteilylle viikolla jonne ikäraja oli 20 ja kaveri varas liput ja aattelin et eipä ne siin papereita kysy siin enne laivaan menoo ku koskaa en oo kuullu et joltain oos kysytty ja just ku minä meen niin kuuluu paperit! ja vuos puuttu sit lähettiinki maitojunalla takasi kotia kun kaverit meni viettämään iloista risteilyä.. Oli kiva reissu..
:hyper: Ei ollut vrm kauhian hauskaa... Eli tuon vaihtoehdon voinee unohtaa?

Arsi sanoi:
Kai noissa jokin "kiertotie" on olemassa? ;)
.
375.ed.jpg

Juu noi ikärajathan on täyttä pelleilyä. Päiväristeilylle pääsee suunnilleen ilman ikärajaa, mutta jos te saatte liput käteenne niin ei ne laivaan mentäessä enää papereita kysele ja estä pääsyä iän takia.

Unohdin mainita, ainakin urheiluseuran reissulle sekä silja että viking on joustanut noissa valvojien/valvottavien määrässä kun on kysynyt ja selittänyt reissun luonteen. (kokousmatka :hyper: ) kannattaa kokeilla..

Stailivirhe sanoi:
Juu noi ikärajathan on täyttä pelleilyä. Päiväristeilylle pääsee suunnilleen ilman ikärajaa, mutta jos te saatte liput käteenne niin ei ne laivaan mentäessä enää papereita kysele ja estä pääsyä iän takia.
Puhuit siis ilmeisesti päiväristeilystä? Eihän niissä yleensä edes mitään ikärajaa ole, tarkoitus olisi "yöpyä" laivalla...

Edit: Väärä quote

Mitä prkl hyötyä tästä täysi-ikäisyydestä edes on, kun ei edes laivaan pääse stanana!
Alkaa oikeasti pikkuhiljaa kypsymään...

Joo siis jos te saatte ne liput käteen sinne yöristeilyllekin, niin ei siinä sillon enää mitään hätää, pääsette laivaan.

Kyllä toi on perseestä, huoltajan pitää olla joku 25 vai 26. Monesti on pikkusysteri 16v lähössä laivalle kavereiden kanssa ja joutuu kinuamaan mutsia huoltajaksi ja mutsi stressaa kun joutuu työvuoroja vaihtelemaan.
Arvatkaa lähtisinkö minä mielelläni 16-17v tyttöjen kanssa mielelläni laivalle "huoltajana"? :hyper:
Mutta ei, kolme vuotta puuttuu. Ihan kun sitten kolmen vuoden päästä soveltuisin paremmin 16vuotiaiden, joista yksi on vielä oma systeri, huoltajaksi.
Entäs jos olen lähdössä laivalle 4v tyttäreni kanssa? Enkö sovi hänen huoltajaksi reissulle, koska olen vasta 22v? :wall:

Ne kysyy "syntymäajat" kaikilta sitä tosin niitä tarvi todistaa mitenkään. Laiturilla tai laivassa on vielä joku joka randomilla tarkastaa lapsilta henkkareita ja lippuja. Ilman lippuakin voisi laivaan mennä bilettämään, tosin silloin nukkumapaikka pitää järjestää jonkun ritsan tissien välistä.

EDIT: ja liputhan kannattaa aina ostaa "käytettynä" bonusmatkojen muodossa.

Ja kuinkahan moni noista "valvojista" oikeasti valvoo valvottaviaan? Olisi kyllä kiva itse lähteä valvomaan jos olisi 25v täyttänyt, saisi ilmaisen ryyppyristeilyn :D Ja sitten vielä jos seurueeseen tosiaan kuuluisi noita 18v tyttöjä :kuola:
.
.
.
:hyper:
.
.
Ei kyllä edes naurata rkele :curs:

Edit: Kuka 25v täyttänyt haluaa ilmaisen Tallinnan risteilyn 7.12? ;)

Pystyy. Jotkut laivat saattaa tosin vaatia jotain 20, vai 22vuoden ikää. Viroon pystyy mennä vaikka alaikäisenä yöksi ja yksin.

Stailivirhe sanoi:
Viroon pystyy mennä vaikka alaikäisenä yöksi ja yksin.

Mutta sieltä tullaan takaisin vasta täysi-ikäisenä ja kavereina on pari virolaista julkkista, Herra Iso Virne ja Klam Y'dia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom