Laittijuomat ja kivennäisvedet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiintee
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä on jo pidemmän aikaa mietityttänyt, että onko kivennäisveden/vissyn ja veden välillä jonkinlaista ratkaisevaa eroa? Meinaan siis sitä, että voiko kiennäisvesiä painonpudotuksen kannalta vetää miten vaan haluaa?

Toinen mieltä askarruttava asia on nuo laittilimut, niissähän ei kaloreita ole juuri nimeksikään. Eihän se luonnollisesti mitään vettä korvaa, mutta onko dietillä laittilimujenkin juomista syytä rajoittaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kivennäisvesiä/vissyjä voit ihan vetää sen minkä maha kestää, eli yleensä paaaljon. Niisä nyt ei oo mitään rajoitteita ku ei ole juuri ravintoaineitakaan.
Laittilimuista kannattaa sen verran kattoa, et onko käytetty aspartaamia (pahaksi) vai jotain muuta. Eikä niissäkään senkummempia vaaroja ole, kokis tietysti vie hampaat mut what-the-hell :D juo maitoa nii on parempi ;)

Itse tykkään juoda paljon bonaquaa, sisältää vain 0,3 kaloria per 100ml eli siis ei mitään. Ei kyllä painoon vaikuta millään tavalla, tosiaan aspartaamilla höystettyjä limppareita ei kannata montaa litraa tissutella päivässä (aiheuttaa mm.masennusta, tinnitusta jne.). Runsaasti käytettynä.

Kyllähän luulis dietillä ja muutenkin olevan eduksi kivennäisveden kuten vissyn juominen, varsinkin jos hikoilee/treenaa paljon. Hapotetun veden kuten novelle juominen tuskin vaikuttaa mihinkään sen kummemmin kuin vesikään.
Vituttaa muuten kun huoltoasemilla ei ikinä myydä muuta kuin noita novelleja ja bonaquoita, vissyjä joissa sais rahalleen muutakin vastinetta kuin hiilihapot saa vaan ruokakaupasta prkl.

Itse tykkään juoda paljon bonaquaa, sisältää vain 0,3 kaloria per 100ml eli siis ei mitään. Ei kyllä painoon vaikuta millään tavalla, tosiaan aspartaamilla höystettyjä limppareita ei kannata montaa litraa tissutella päivässä (aiheuttaa mm.masennusta, tinnitusta jne.). Runsaasti käytettynä.

Pitäisikö tämä nyt uskoa? :jahas:

Juon päivittäin n.2l lidlin kolaa ja light kola kyseessä. Olen myös kokeillut vaihtaa colan juontia veden juomiseen mutta crea ei tykkää sekoittua oikein veden kanssa, joten pysyttelen kolassa nyt pari vuotta että saan painon nousemaan ja lihakset muhkeiksi.

Luin just yhden elintarviketutkijan haastattelun ja hän sanoi, että aspartaamilla höystettyjä limuja ei pitäis juoda yli 4 litraa päivässä. Eli pullollisen voi huoletta litkiä. :)

Ainoita herkkuja dietillä on laittikola :kuola: Onneksi sitä nyt ei mene kuin n. 2 litraa/vk, joten en ole hirveän huolissani tuosta aspartaamista.

Ps. Boon on Testot ja Raudot lukenut, vitsi vanhenee tosin jo aamupäivän aikana...

Ainoita herkkuja dietillä on laittikola :kuola: Onneksi sitä nyt ei mene kuin n. 2 litraa/vk, joten en ole hirveän huolissani tuosta aspartaamista.

Ps. Boon on Testot ja Raudot lukenut, vitsi vanhenee tosin jo aamupäivän aikana...

Olen kuullut kyllä juttua Testosta ja Raudosta sekä amerikan serkusta. Mutta en ole aivan perillä saisko infoa kavereista? Ovat kuulemma kovia poikia kesyttämään rautaa.:offtopic:

Kannattaa vältää noiden limujen juomisia säännöllisesti koska (viitaten Wikipediaa) Coca-Colan hampaita kellastuttava vaikutus on tieteellisesti todistettu ilmiö, joka johtuu hammaskiillettä tuhoavasta fosforisesta haposta.

Eli hampaat vaurioituvat limuista ja olen kuullut, että sokerittomat ovat pahemmasta päästä happamuuden osalta.

Light mehuja kuluu myös aika tavalla ja olen koittanut vähentää niiden käyttöä koska ne makeutusaineet ei tee hyvää ja niitä kun kertyy elimistöön vuosikausia niin ties vaikka saa vielä syövän:eek: . Siispä olen olen siirtynyt Lidlin kivennäisvesiin ja pitää varmaan vähentää niidenkin juomista koska ei sekään varmaan tee hampaille hyvää. Pitää tutkia vissyjen terveysvaikutukset hampaisiin vai tietääkö joku siitä jotakin?

Kaikkein parasta on jos siirtyisi pelkään veteen janojuomaksi... hee ja mun taloyhtiössä on porakaivo, se vesi taitaa olla paremman makuista kuin kraanavesi. En vaan ole vielä maistanut:nolo: .

:anssi: Mitään tieteellistä näyttöä tuolle ei ole...

Kannattaa vältää noiden limujen juomisia säännöllisesti koska (viitaten Wikipediaa) Coca-Colan hampaita kellastuttava vaikutus on tieteellisesti todistettu ilmiö, joka johtuu hammaskiillettä tuhoavasta fosforisesta haposta.

Eli hampaat vaurioituvat limuista ja olen kuullut, että sokerittomat ovat pahemmasta päästä happamuuden osalta.

Light mehuja kuluu myös aika tavalla ja olen koittanut vähentää niiden käyttöä koska ne makeutusaineet ei tee hyvää ja niitä kun kertyy elimistöön vuosikausia niin ties vaikka saa vielä syövän:eek: . Siispä olen olen siirtynyt Lidlin kivennäisvesiin ja pitää varmaan vähentää niidenkin juomista koska ei sekään varmaan tee hampaille hyvää. Pitää tutkia vissyjen terveysvaikutukset hampaisiin vai tietääkö joku siitä jotakin?

Kaikkein parasta on jos siirtyisi pelkään veteen janojuomaksi... hee ja mun taloyhtiössä on porakaivo, se vesi taitaa olla paremman makuista kuin kraanavesi. En vaan ole vielä maistanut:nolo: .

Aika moni asia on haitallista jos sitä nauttii liiaksi. Esim jos juo 4 pullollista punaviiniä/päivä vs. 1 lasillinen. Tai syö 10 kananmunaa päivä vs pari. Jos kohtuudella käyttää jotain light-tuotteita, niin ei varmaan tarvitse olla huolissaan...

Mä vedän himassa laittilimpparia ja bonaquaa.. Jos oon duunissa niin silloin soodaa ja sitruunaa..

Muakin masentaa ovella.. Voisko johtuu hiilihapon ja jään yhdistelmästä? Kotona en meinaan käytä jäitä..

Aika moni asia on haitallista jos sitä nauttii liiaksi. Esim jos juo 4 pullollista punaviiniä/päivä vs. 1 lasillinen. Tai syö 10 kananmunaa päivä vs pari. Jos kohtuudella käyttää jotain light-tuotteita, niin ei varmaan tarvitse olla huolissaan...

Kyllä kohtuus kaikessa... tyyliin 2 litraa limsaa per päivä vuodesta toiseen on jo liikaa (esim hampaille).

Ehdottomasti parasta vissyä tai siis hapollista vettä on hapotettu lähdevesi, ja mielellään vielä jos saa hedelmäaromilla niin tulee juotua että suupielestä valuu :kuola: On myös hieman edullisempaa kuin bonaquat sun muut.

makeutusaineet ei tee hyvää ja niitä kun kertyy elimistöön vuosikausia niin ties vaikka saa vielä syövän:eek: .

Mä oon kanssa ruvennu miettiin noita makeutusaineita siltä osin, että maustetut proteiinit sisältää yleensä niitä ja noita on tullu vedeltyä vuosikausia ja vuosikausia tulee varmaan vielä vedeltyäkin. :(

Juon päivittäin n.2l lidlin kolaa ja light kola kyseessä. Olen myös kokeillut vaihtaa colan juontia veden juomiseen mutta crea ei tykkää sekoittua oikein veden kanssa, joten pysyttelen kolassa nyt pari vuotta että saan painon nousemaan ja lihakset muhkeiksi.
Kerro lisää! :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom