Laitteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nnella
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittanut kuntosalilla käymisen 3 kk sitten. Olen käynyt salilla, jossa laitteet toimivat paineilmalla. Miten tällaiset laitteet eroavat tavallisista laitteista? Onko ihan yhtä hyviä vai parempia/huonompia (miksi?)?

Minua ohjattiin harjoittelemaan seuraavasti:
1 kk harjoittelin liikeratoja. Toistoja joka laitteessa 20.
Sen jälkeen olen tehnyt 2x12 joka laitteessa.
Miltä kuulostaa?

Yleisesti ottaen paineilmavehkeet on vähän arseesta jos ottaa punttausmielessä :D Tosin noilla on varmastikki hyvä alottaa saliharrastus koska liikeradat tulee väkisinki puhtaammiks mitä vapailla tehtynä. Sit kun voimat kasvaa ni mieluummi kannattaa tehdä vapailla painoilla.

20 toistoa kuulostaa alottelijalle tosi paljolta. Jotenki tuntus, että tuntuma lihaksesta katoaa sarjojen loppupuolella ja tekniikka alkais kenties hajoamaan? Muuten ei oikei voi ottaa kantaa kun et oo liikkeitä kertonu...

Jos olisin alottelija niin tekisin vapailla painoilla raskaita perusliikkeitä alussa vaikka toistoilla 3x8. Jos nyt ymmärsin kysymyksen.

Näin mututuntumalla paineilmalaitteet vs tavalliset manuaaliset niin helpompihan nykyaikaisilla paineilmalaitteilla treenata.Ei tarvitse levypainoja käsitellä,
toki monissa manuaaleissakin painopakka jossa vastus muuttuu jotain tapintyylistä siirtämällä.Noihin sarjoihin ja toistomääriin paha ottaa kantaa,riippuu
tavoitteistakin.Nimimerkistä päätellen toki jotain voisi arvuutella mutta jätetään ettei tule missattua :)

Suositut

Back
Ylös Bottom