Laitteet vs. kyykyt&penkit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jooj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään samaa ongelmaa että hirvittää noiden kyykkyjen ja penkistä nostojen kanssa se että jos ei jaksakaan niin voi käydä erittäinkin huonosti? Itse vedän paljon mieluummin laitteilla, koska ei haittaa vaikka ei jaksaisikaan vetää toistoja loppuun asti.

Itse nimittäin vedän niin että menee juuri ja juuri se 3x6 tai 3x5 eli aika maksimipainoilla. Esim. nyt olen vähän ongelmissa kun ainoa rintalihaksia treenaava laite salillamme meni rikki, joten milläs niitä nyt saa treenattua?

Itse nimittäin vedän niin että menee juuri ja juuri se 3x6 tai 3x5 eli aika maksimipainoilla. Esim. nyt olen vähän ongelmissa kun ainoa rintalihaksia treenaava laite salillamme meni rikki, joten milläs niitä nyt saa treenattua?

Vapailla painoilla. Teet sen verran kevyemmillä painoilla tai pienemmillä toistomäärillä että jaksat varmasti etkä telo itseäsi. Tai sitten pyydät varmistajan.

Pyydä jotain varmistamaan penkkiä? Tai on kai siinä varmistusraudat? (ne vaan ei oo kovin kätvät). Ja jos powerräck löytyy niin siellä on helppo tehdä kyykyt, ite teen nykyään aina kyykyt räkissä, koska ompahan ainakin turvallisempi tunne treenata.

Vapaat ehdottomasti.Tuovat voimaa,koordinaatiota ja tukilihakset vahvistuvat päälihasten ohella.Teet painoilla jotka pysyvät kontrollissa.

Josko vaikka googlaat tai katot pakkiksen searchilla mitä nuo em. asiat ovat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Klassinen kysymys vapaat painot vai laitteet. Mun mielestä kun tekee molemmilla saa parhaan tuloksen aikaan. Suosin ite vapaita painoja enemmän mut esim jalkareenissä prässi ja hackki on helvetin hyviä, kuten selkäreenissäki taljat. Molempi parempi ;)

Sanoisin, että vapaat painot ehdottomasti. Näin varsinkin alottelijalla. Eli käsipainot ja levytanko käyttöön. Kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Pointtihan noissa yleensä laitteiden ja vapaiden painojen erona on, että vapaat painot rasittaa sen lihaksen/lihaksien ohella myös liikettä stabiloivia lihaksia eikä keskitä rasitusta vaan jakautuu muuallekin, kun laitteilla kiinteän liikeradan ansiosta taas kaikkien muiden lihaksien osallistuminen on lähes kokonaan eliminoitu pois ja voidaan eristää joku tietty lihas/lihakset.

Aloittelijoilla se yleensä tuppaa menemään niin, että vapaiden painojen liikkeissä on kovin suuria egopainoja joita ei edes hallita, vaan halutaan samalla näyttää kuka on salin kovin jätkä.:D

Kannattaa tarkistaa:
Episode 3: Milos Sarcev - Chest Training

Itsehän en kyykkää tai maveta ollenkaan, vaan pyrin korvaamaan ne jalkalaitteilla ja muilla keskivartaloa kehittävillä liikkeillä.
Eipä tuo ole maailmaani kaatanut tai minua vinkuheinäksi muuttanut.

Itsehän en kyykkää tai maveta ollenkaan, vaan pyrin korvaamaan ne jalkalaitteilla ja muilla keskivartaloa kehittävillä liikkeillä.
Eipä tuo ole maailmaani kaatanut tai minua vinkuheinäksi muuttanut.

Oman kokemuksen mukaan (huom, se voi olla täyttä paskaakin), kyykky ja mave ilman vyötä ovat parhaat keskivartalon kehittäjät (siis voimassa). Myöskin keskivartalo treeniä laiminlöin oikeastaan ensimmäiset 2 treenivuotta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kokonaan, eikä silti ole tullut mitään ongelmia edes kyykky tai mave maksimeita kokeillessa.

Ja ei, minulla ei näy sikspäkit, enkä ole rantakunnossa, mutta voimaa keskivartalosta löytyy melko paljon.

Aloittelijoilla se yleensä tuppaa menemään niin, että vapaiden painojen liikkeissä on kovin suuria egopainoja joita ei edes hallita, vaan halutaan samalla näyttää kuka on salin kovin jätkä.:D

Ja sitten kun paikat hajoaa niin siirrytään tekemään vain laitteilla. :D

IMO ainakin aloittelijoille mahdollisimman paljon treeniä vapailla painoilla ilman vyötä, siteitä, yms.

Vapailla painoilla pääasiallisesti ja lisäksi voi käyttää laitteita, jotka tuovat johonkin liikkeeseen jotain erilaista tai jota ei voi vapailla tehdä. Ylätalja esimerkiksi on hyvä esimerkki olettaen ettei jaksa tehdä tarpeeksi toistoja treenatakseen leuanvedolla.

Oman kokemuksen mukaan (huom, se voi olla täyttä paskaakin), kyykky ja mave ilman vyötä ovat parhaat keskivartalon kehittäjät (siis voimassa). Myöskin keskivartalo treeniä laiminlöin oikeastaan ensimmäiset 2 treenivuotta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kokonaan, eikä silti ole tullut mitään ongelmia edes kyykky tai mave maksimeita kokeillessa.

Ja ei, minulla ei näy sikspäkit, enkä ole rantakunnossa, mutta voimaa keskivartalosta löytyy melko paljon.

Komppaan Norrisia.Itselläkin vatsatreeni aika minimaalista mutta kuitenkin vatsalihakset hyvässä kunnossa..Suurin syy löytyy siitä että teen kyykyt,maastavedot ja esim.punnerrukset pään yläpuolelle ilman vyötä.Eli vatsa-ja tukilihakset tekevät kovasti töitä.

Kun on jonkin aikaa treenannut oppii oikeasti omat rajansa eikä tarvitse varmistajaa. Jossain kolmen toiston sarjoissa se arvioiminen voi välllä olla hankalaa, eli jos 2 toistoa menee mutta toinen on TODELLA tiukka niin se on aina vähän arvailua meneekö kolmas, mutta esim. vitosissa ei mitään ongelmaa, sen kyllä tietää aina neljännen toiston jälkeen uskaltaako viimeistä yrittää. Mutta jos tosissaan pelkää jotain kyykkyä niin joku etukyykky on siitä mukava että siinä voi painot pudottaa aina kontrolloidusti jos ei jaksakaan. Ja penkkiin nyt voi aina pyytää jonkun satunnaisen heebon salilta varmistamaan.

Ei ole koskaan hirvittänyt. Penkissä on tullut jäätyä alle useammankin kerran, mutta kyllähän sieltä pois pääsee, tavalla tai toisella. Varmistajat ovat luksusta ja lukottomuus rulettaa :D

Kyykkäämisessä taas tiedän heikot kohtani (ne polvet, ne polvet...) joten teen sitä sitten tarpeeksi varovasti etten hajoa enempää, ja hoitelen raskaamman raadannan jalkaprässillä. Sillä ei se ole joko/tai, vaan sekä/että. Molempi parempi. Ensin toki mielellään jotain vapailla painoilla, ja sitten vähän väsähtäneenä jolloin koordinaatiokin saattaa mättää, jatketaan laitteilla. Toiset tykkää, toiset ei.

Ja se mave...vain tuntuu niiiiiiiiin hyvältä, ainakin silloin kun selkä on kunnossa, ja nyt se taas on :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom