Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En uskaltaisi sanoa yhtäaikaista rasvan polttoa ja lihaksen kasvamista juuri mahdottomaksi, sillä lueskelin vasta kirjallisuustutkimusta jonka lähteissä oli esimerkkejä juuri tuosta ylipainoisten laihduttaessa painoharjoittelun avulla. [1] Pelkästään aerobisen liikunnan avulla en huomannut tuosta esimerkkejä.Kiinteytys tarkoittaa kahta asiaa; laihtuminen ja lihasten kasvatus. Lähes kaikki meistä haluaa kiinteytyä, mutta on mahdotonta kasvattaa lihasta samalla kun laihduttaa.
Ennen Muutos Jälkeen
Paino 100 kg -7,3 kg 92,7 kg
LBM 63 kg +3,2 kg 66,2 kg
Rasva 27 kg -10,5 kg 16,5 kg
Rasva% 27 % -9 % 18 %
Aloittelijana kasvatin 10kg lihasta miinuskaloreilla. Eli joo, on se mahollista.
Muistaakseni oli vielä aika reilut miinuskalorit.
En uskaltaisi sanoa yhtäaikaista rasvan polttoa ja lihaksen kasvamista juuri mahdottomaksi, sillä lueskelin vasta kirjallisuustutkimusta jonka lähteissä oli esimerkkejä juuri tuosta ylipainoisten laihduttaessa painoharjoittelun avulla.
Nuo tutkimukset jotka löysin ovat ilmeisestikin ihan vertaisarvioiduista lähteistä ja suhteellisen tuoreita tutkimuksia, joten pitäisin noita lähtökohtaisesti ihan asiallisina, mutta jollain saattaa, kuten mainitsin, olla parempaa tietoa ko. julkaisuiden tai tutkijoiden luotettavuudesta.Tätä tuntuu olevan ikuisuuskysymys. Pitäisikö lause muotoilla paremmin, esim. lihaskasvua ei yleisesti pidetä mahdollisena, jos syö alle kulutuksen?
[mutu, tällä saa pyyhkäistä vapaasti]
Sinänsä tuntuu uskottavalta, että lihasta pystytään jossain määrin rakentamaan vajaidenkin kaloreiden syönnillä, jos kerran kropassa on energiaa varastoituna vyötärölle niin paljon, että siitä voi vaikka lapiolla ottaa. Omia kokemuksia en pysty tuosta tyrkyttämään koska olen aina ollut suhteellisen hoikassa kunnossa.
[/mutu, tällä saa pyyhkäistä vapaasti]
En mä nyt tajua mitä kovaa tossa on. Moni muukin on saman homman aloittelijana tehnyt. Myös minä itse. Ei tolla painon nousulla vielä paljoa lavalle mennä jos olet juuri muuttunut vinkuheinästä ihmisen näköiseksi.Aika kovat saavutukset Mungilla kieltämättä.:D Koskahan nähdään lavoilla dude?
En mä nyt tajua mitä kovaa tossa on. Moni muukin on saman homman aloittelijana tehnyt. Myös minä itse. Ei tolla painon nousulla vielä paljoa lavalle mennä jos olet juuri muuttunut vinkuheinästä ihmisen näköiseksi.
Mitään käsitystä mulla ei kaloreista ole, koska en niitä silloin osannut laskea, mutta täysin varma olen siitä, että miinuksella menttin. Söin nimittäin naurettavan vähän kun pelkäsin läskiä, enkä dieettaamisesta tiennyt tuon taivaallista. Silti tuli salilla tulosta.
Eli sanoisin tohon iänikuiseen kysymykseen: "Voiko miinuskaloreilla saada lihasta?" että kyllä voi, jos on aloittelija. Monen muunkin kokemukset tukee tätä.
Onko nuo kalorihaarukat suunnattu vartavasten jonkin kokoiselle ihmiselle, tai onko tuo joku suositus? Tuollainen 200-300kcal ateria on niin pieni, ettei siihen mahdu kuin pelkät perunat. Tietysti normaalilla laihduttajalla on eri kalorimäärät, erityisesti jos on oikein hentoinen nainen kyseessä, mutta kuntoilevalla pakkotoistonlukijalla välipalat ovat varmasti tosi monella vähintään tällaisia dieetilläkin:Normaali terveellinen kunnon ateria sisältää n. 200-300kcal. Syö pieniä välipaloja (n 100-150 kcal) n. 2,5 tunnin välein. Ei tule nälkä ja aineenvaihdunta pysyy käynnissä.
Ihan hyvä pointti.. kyllähän sitä aterioiden ja välipalojen kalorimääriä on pakko nostaa jos tavoite on 4000+kcal päivässäOnko nuo kalorihaarukat suunnattu vartavasten jonkin kokoiselle ihmiselle, tai onko tuo joku suositus? Tuollainen 200-300kcal ateria on niin pieni, ettei siihen mahdu kuin pelkät perunat. Tietysti normaalilla laihduttajalla on eri kalorimäärät, erityisesti jos on oikein hentoinen nainen kyseessä, mutta kuntoilevalla pakkotoistonlukijalla välipalat ovat varmasti tosi monella vähintään tällaisia dieetilläkin:
- Hedelmärahka ~230kcal
- Raejuustopurkki öljyllä ~ 220-310kcal (200g + 1tl-1rkl)
- Heraproteiini ja maito ~180-360kcal (2-4dl + 20-40g)
Tuollaiset 200-300kcal välipalat ovat varmaan aika tavallisia. Annoskoko aterialla on tietenkin henkilökohtainen juttu, mutta jos käyttää vertailuun vaikka vähärasvaisia valmisruokia joissa ei siis kaloreita ole mahdottomasti, asettuu jo tuollaisen 250-350g annoksenkin kalorit suunnilleen 300-400kcal paikkeille.
Tämä kommentti oli sitten taas kokonaisuudessaan mutuilua. ;)