Laihdutus menettämättä lihaksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omiisi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli laihdutin viime tammikuusta kesän alkuun 104 -> 76 ja nyt ois tarkotus jatkaa, mutta en tiiä miten :jahas: Eli aluksi ajattelin, että laihdutan vähän alle 70kg:n ja sitten alkaisin salin ohella vetämään palautusjuomia jne lihasmassaa varten, mutta kannattaako tämä sitten? Laihdutan n.7kiloa ja tässä lähtisi todennäköisesti lihaksiakin jonka jälkeen vasta alkaisin kasvattamaan varsinaista lihasmassaa. Miten minun kannattais hoitaa homma? Kiitän etukäteen, jos vaa saitte tästä selvää :)

Dieetillähän sitä lihasta taitaa pakostikin lähtä, tuskin tosin kuheasti jos suunnitelmissa on vähän ottaa painoa pois, 7kg en sitten tiedä viisaammat ja vanhemmat auttakoon.

Miks haluat just sen 7kg? Miten pitkä oot? jos et oo kauheen lyhyt ni et luultavasti oo kauhean rasvainen. Ja dieetillä kannattaa ehdottomasti käydä puntilla ja treenata kovaa. Fiksu ruokavalio ja lisäravinteet auttavat minimoimaan lihaskatoa. Ja palautusjuomaa ja preworkout-drinkkiä suosittelisin myös vetelemään. Äläkä rupea tekemään mitään sikamääriä aerobista.

Oon 177 pitkä, mutta ylimäärästä silti löytyy vielä. Minkälaisia palautusjuomia suosittelette vetämään tässä vaiheessa?

Väittäisin että kannattaisi vetää ihan plus kaloreilla lihaksen kasvatus kausi tähän väliin (ehkä joku 2-3kk), kun olet tuon melkein 30kg tiputtanut puoleen vuoteen. Ruumis voisi tykätä. Sitten kun olet jonkin verran saanut lihasta niin vaihdat maltilliseen miinuskalori ruokavalioon jossa on paljon proteiinia. Koska se vähä ylimääräinen kuitenkin näyttää suuremmalta määrältä kuin onkaan jos lihakset ovat pienet.

Enkä tuijottelisi sitä vaakaa dieetillä enää vaan ottaisin vaikka kuvan ja pistäisin sen piiloon kahdeksi viikoksi jonka jälkeen vertaisin sen hetkistä tilaa kuvaan.

kun olet tuon melkein 30kg tiputtanut puoleen vuoteen. Ruumis voisi tykätä.

Ei kai kaveri nyt itseään kuoliaaksi ole dietannut?

Sori, en voinut vastustaa... ihan hyvä neuvo tuo oli, mutta ruumis-sanan käyttö kehon/kropan tilalla vain nauratti. :lol2:

HIITillä niitä lihaksia saa jotenkin säästettyä, mutta onhan se selvää että aina kun painoa pudotetaan niin lihaksiakin katoaa... Paljon proteiinia ja kovaa harjoitusta, niin eiköhän ne estä vähän lihan katoamista!

onko muuten mitään tutkimusta tehty paljonko lihasmassaa katoaa esimerkiksi 10kg:n dietillä eli mikä on suunnilleen rasvan ja mikä lihaksen osuus. tietysti nuo on yksilöllisia ja riippuu lieneen rasvan määrästäkin ja siitä mitä dietillä syö, mutta luulisi tuosta jonkin asteista tietoa löytyvän. voisi luulla että jo 10kg:n dietissäkin merkittävä osa painosta on lihasmassaa, 30-40%?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onko muuten mitään tutkimusta tehty paljonko lihasmassaa katoaa esimerkiksi 10kg:n dietillä eli mikä on suunnilleen rasvan ja mikä lihaksen osuus. tietysti nuo on yksilöllisia ja riippuu lieneen rasvan määrästäkin ja siitä mitä dietillä syö, mutta luulisi tuosta jonkin asteista tietoa löytyvän. voisi luulla että jo 10kg:n dietissäkin merkittävä osa painosta on lihasmassaa, 30-40%?

onko näin? mikäli näin on niin en kyllä varmasti puota enää kiloakaan. mieluummin oon pikkasen pulla ku se että annan lihaksiani pois. lihaksiani ette saa :rock:

Itse diettailin 5kg pois tuossa kesällä ja sali tulokset ei tippunu, joten oma yhteen veto oli että lihasta ei paljoa olisi myöskään poistunut :) liekkö ollut vaan nesteitä sitten

Joskus luin käänteisen arvion, että jos ihminen lihoo 10kg tulee lihaksiakin pari kiloa, treenaamattakin. Jos se sitten laihiksella on toisin päin, suunnilleen.

Joskus luin käänteisen arvion, että jos ihminen lihoo 10kg tulee lihaksiakin pari kiloa, treenaamattakin. Jos se sitten laihiksella on toisin päin, suunnilleen.

Varmasti sitä lihastakin voi hieman tulla lihomisen seurauksena, kuten monissa tutkimuksissa väitetäänkin. Itsestä tuntuu vaan, että noissa tutkimuksissa menee hieman sekaisin lihaksen sisäiset nesteet/hiilarireservit ja itse lihasproteiinimassa.

Varmasti sitä lihastakin voi hieman tulla lihomisen seurauksena, kuten monissa tutkimuksissa väitetäänkin. Itsestä tuntuu vaan, että noissa tutkimuksissa menee hieman sekaisin lihaksen sisäiset nesteet/hiilarireservit ja itse lihasproteiinimassa.

Miksei sitä lihasta tulisi kun kerran liikuteltava massa kasvaa?

Lihaksista en tiedä, enkä kyllä tiedä kunnon dieettauksestakaan. Reilu 10kg oli parhaimmillaan poissa, päivässä protskua 40-60g, kahvia vaan paljon. Tulokset nousivat suhteellisen paljonkin, osa pysyi samassa, mutta yksikään ei tippunut. Tietysti nuori ikä, korkeat hormonitasot jne vaikuttivat kehitykseen, oli se suunta tai toinen. Nestettä kyllä varmasti suurin osa. Pointti on nyt se, että osa on kyllä ihan päästäkin kiinni (ei lihasmassan menetys), mutta mitä enempi stressaa, niin varmasti enemmän tuloksetkin tippuvat. Just chill ;)

Miksei sitä lihasta tulisi kun kerran liikuteltava massa kasvaa?

Toki sitä varmasti tuleekin, mutta henkilökohtaisesti en usko, että siinä määrin mitä moni tutkimus antaa olettaa. IMO ainakaan niissä tutkimuksissa joita itse olen lukenut ei oltu otettu tarpeeksi huomioon sitä seikkaa, että tankkausjaksolla lihas on "täynnä" ja dieetillä "tyhjä". Ainakaan sitä ei oltu selkeästi kerrottu. Tämä tietysti vaikuttaa "lihasmassan" painoeroihin.

Kyllä ne studyt on noi nesteet etc. ottaneet huomioon ja jos ei kardinaalimokaa tehdä eli sekoiteta lowcarb-tyyppisissä dieeteissä "täyttä" ja "tyhjää" tilaa (jotkut huonot tutkimukset ovat kämmänneet lahjakkaasti, olisko Kaakku84 törmännyt näihin?), niin on ihan lihasmassankin (lean mass) kasvua nähty lihoessa. Eri asia sitten on että miten se on hermotettua eli kuinka hyvin voimaa tuottavaa, ja kuinka suuri osa siitä on jotain tukikudosta.

Samalla tavoin kun lihasta lähtee dieetillä niin tulee sitä takaisin bulkatessakin, treenaaminen ja ruokavalio sitten säätää lihas/läsä-suhdetta perimän lisäksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom