Laihdutus, herkkupäivät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Divided
  • Aloitettu Aloitettu
Heij, olen tässä jo pitkän ajan saanut painoa hyvin alas niukkaenergisellä dietillä, nyt tähän mennessä n.14kg taitaa olla saatu pois :>
Lenkkeilen paljon ja teen myöskin lihasharjoitteluja jottei paino lähtisi lihaksista vain tuosta rasvasta.
Tällä hetkellä painan 68kg ja olen n. 167cm pitkä, ja tavoitteeni olisi 10kg vähemmän painoa.
Tänään pidin ns. herkkupäivän, söin suklaata, leipää ja kunnolla ruokaa :> Mutta mieliala on aika alhaalla, koska pelkään, että tälläinen herkuttelupäivä lihottaa ja hidastaa painoni laskua, mutta mitäs te sanotte? Kun kuitenkin olen lukenut, että se saattaisi jopa nopeuttaa sitä, mutta empä tiedä..

Ja olisiko teillä muutenkin jotain vinkkejä jotta saisin painoni tavoitteeseen? Minulla on aika hyvä itsehillintä joten tiukatkin dietit onnistuvat ;>

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep kyllä se "karkkipäivä" on mielestäni pakollinen osa toimivaa dieettiä! Kannattaa kuitenkin pitää kohtuus siinä syöpöttelyssä ja erityisesti siinä mitä syö. Ainakin itse vältän mahdollisimman paljon kaikkia sokeria sisältäviä tuotteita. Mulla ko. päivänä ruoka-annokset on normi päivää isompia ja herkuttelen kaurakekseillä ja lakuilla.

Heij, olen tässä jo pitkän ajan saanut painoa hyvin alas niukkaenergisellä dietillä, nyt tähän mennessä n.14kg taitaa olla saatu pois :>
Lenkkeilen paljon ja teen myöskin lihasharjoitteluja jottei paino lähtisi lihaksista vain tuosta rasvasta.
Tällä hetkellä painan 68kg ja olen n. 167cm pitkä, ja tavoitteeni olisi 10kg vähemmän painoa.
Tänään pidin ns. herkkupäivän, söin suklaata, leipää ja kunnolla ruokaa :> Mutta mieliala on aika alhaalla, koska pelkään, että tälläinen herkuttelupäivä lihottaa ja hidastaa painoni laskua, mutta mitäs te sanotte? Kun kuitenkin olen lukenut, että se saattaisi jopa nopeuttaa sitä, mutta empä tiedä..

Ja olisiko teillä muutenkin jotain vinkkejä jotta saisin painoni tavoitteeseen? Minulla on aika hyvä itsehillintä joten tiukatkin dietit onnistuvat ;>

Postista ei selviä kumpaa sukupuolta edustat. Ei sillä niin väliäkään. Aika huima on tuo painonpudotus. Tokihan jos 82 olet painanut ja 167 pitkä niin siinä on voinut olla ylimääräistä. Vaikea tietää. Ihmettelen vain onko todella tarvetta pudottaa alle 60 kg:n. Mutta tämäpä juuri onkin se vaikeus kun sukupuoli ei ole tiedossa. Prosentuaalisesti tuo on aika suuri. Millä ajalla tuo 14 kg on pudonnut? Ja mihin aikaan vielä 10 haluat pudottaa?

btw: :offtopic:

Jep kyllä se "karkkipäivä" on mielestäni pakollinen osa toimivaa dieettiä!
Joo, mutta IMO kannattaisi vaan pitää semmoinen päivä jolloin hiilaria tulee enemmän kuin tavallisesti eli täyttää ne glugoosi varastot täytee. Siitä en tiedä kannattako ne täyttää nopealla vai hitaalla hiilarilla, maalaisjärjellä ajateltuna hitaalla, mutta kumpi on optimaalisempaa?

Joo, mutta IMO kannattaisi vaan pitää semmoinen päivä jolloin hiilaria tulee enemmän kuin tavallisesti eli täyttää ne glugoosi varastot täytee. Siitä en tiedä kannattako ne täyttää nopealla vai hitaalla hiilarilla, maalaisjärjellä ajateltuna hitaalla, mutta kumpi on optimaalisempaa?

Ite oon ajatellu että noi "karkkipäivät" on enemmänkin pääköpan kannalta tärkeitä. Toki ne pitävät aineenvaihduntaa yllä ja lataavat lihaksiin glugoosia. Varmaan paras olis täytää ne varastot hitailla hiilareilla, mutta pääkopan kannalta on joskus ihan kiva kun saa hiukka herkkujakin. Ja tosissaan kunhan ei liian usein pidä karkkipäiviä eikä anna niiden nyt ihan käsistä lähteä niin uskon että niistä on jopa enemmän hyötyä kun siitä että ei pitäisi herkku hetkiä koskaan.

Jepp, elikkäs tätä kauniimpaa sukupuolta edustan ;> Painoa on tuon verran nyt pudonnut ehkäpä n. ½ vuodessa, en ihan tarkkalleen muista. Ja tuo tavoitepaino saattaa olla liian alhainen, koska lihaksia myös haluan niin ehkäpä sitä kannattaa vielä miettiä uudelleen.
Teen joka aamu ja ilta 50 vatsalihasta ja paria muuta vatsalihasliikettä ja treenaan myös käsiä 3kg painoilla, joilla teen 100 nostoa, myöskin teen miespunnerruksia, heh tosin vain 10 :D. Mitä liikkeitä vielä suosittelette? Kauheat jenkkakahvat on ainakin kertynyt ja vatsalihaksiakin olisi kiva saada näkyville ;>

Ja yritän tässä, että jos kesään mennessä saisi painoa tuohon tavoitteeseen, jos se on mahdollista...

No jos haluut lihaksia niin suosittelen lämpimästi siirtymistä jollekkin punttisalille treenaamaan, 3kg käsipäinoilla treenatessa kun meinaa tuo raja tulla vastaan aika pian. No painoahan oot pudottanu aikas hienosti, mutta mitä tarkotat niukka energisellä dietillä??? Kerroppas vaikka mitä oot syönyt/minkälaista ruokaa ja minkä verran oot syönyt.

Itse pidän näitä cheatti -päiviä siksi, että tuo vanne tuossa pään ympärillä ei pääse kiristymään liian tiukaksi. Toki se myös boostaa aineenvaihduntaa, mutta mielestäni tämä mentaalinen vaikutus on melkein yhtä tärkee ;)

Jos ei joskus syö enemmän mitä kuluttaa, keho menee "säästöliekille", ja näinollen diettaus vaikeutuu. Ja tuntuuha se hyvältä välillä vähä herkutellaki ;)

Itse olen pudottanut nyt n.94kilosta 77 kiloon. Alussa pidin cheattipäivän kerran viikossa. Paino putosi tällä menetelmällä 87 kiloon. Sitten tuli stoppi useaksi viikoksi, jolloin lopetin ns. cheattipäivän ja sen jälkeen olen ottanut vain yhden kunnon cheattiaterian viikossa, ja hyvin on toiminut. Yksilökohtaista tietenkin, mutta mulle ei toi kerran viikossa cheatti/hiilaripäivä toiminut kauaa.

Mulla vähän samanlaisia kokemuksia kuin RapidAidilla. Riq:un kuvaketjusta taisin joskus saada sellaisen kuvan että kerran viikkoon voisi syödä aika huoletta vähän mitä tykkää, koska yhden vuorokauden aikana sitä ei läskiksi juurikaan menisi.

Mulla tuollaiset kunnon mässypäivät hidasti dieettiä merkittävästi ja itse aion pitää jatkossa mässypäivän luultavasti hiilaritankkaispäivänä. Kalorit kannattaa ainakin tämänhetkisen oman kokemusken pohjalta pitää melko samoissa mitä muinakin dieettipäivinä.

Toisenlainen mässypäivä, jollaisia oon muutaman pitänyt ihan menestyksekkäästi on sitten sellanen, jossa 2-3 (n.1000kcal) ateriaa korvataan lemppari pitsalla. Dieetillä ei tahdo aamupalaa lukuunottamatta mistään ateriasta mennä kunnolla nälkä ja kyllä pääkoppa saa lepoa kun silloin tällöin on maha kunnolla täynnä ainakin 5-6h.:kuola:

Mulla vähän samanlaisia kokemuksia kuin RapidAidilla. Riq:un kuvaketjusta taisin joskus saada sellaisen kuvan että kerran viikkoon voisi syödä aika huoletta vähän mitä tykkää, koska yhden vuorokauden aikana sitä ei läskiksi juurikaan menisi.

Mulla tuollaiset kunnon mässypäivät hidasti dieettiä merkittävästi ja itse aion pitää jatkossa mässypäivän luultavasti hiilaritankkaispäivänä. Kalorit kannattaa ainakin tämänhetkisen oman kokemusken pohjalta pitää melko samoissa mitä muinakin dieettipäivinä.
Mässypäivän kalorit pitää tietenkin laskea mukaan kokonaiskaloreihin, otetaan esimerkki: Mies, kulutus 2.500 kcal, dieettaa 2.000 kcal annoksella päivässä jolloin painon pitäisi pudota noin 500g viikossa (-3.500 kcal viikossa).

Jos sama kaveri vetää yhden 4.500 kcal mässypäivän viikossa pizzaa, karkkia, hampurilaisia jne. niin viikon teoreettinen painonpudotus onkin enää 140g (-1000 kcal viikossa).

Totta kai mässypäivät hidastavat dieettiä ja varsinkin jos kovin rasvaisesta kunnosta dieettaa, ei niitä kannata ensimmäisen parin kuukauden aikana pitää ollenkaan. Aina pitää laskea kokonaiskalorit.

Hmm saattaa olla, että muotoilin syömiseni jotenkin väärin, mutta kuitenkin ;>
Elikkäs syön aika paljon proteiinipitoista ruokaa; seitä, tonnikalaa, kalkkunaa, kanaa ja paljon vihanneksia ja kasviksia.

Hmm saattaa olla, että muotoilin syömiseni jotenkin väärin, mutta kuitenkin ;>
Elikkäs syön aika paljon proteiinipitoista ruokaa; seitä, tonnikalaa, kalkkunaa, kanaa ja paljon vihanneksia ja kasviksia.
Herkkupäivä silloin tällöin ei hidasta dieettiäsi kuin sen sisältämien kalorien verran, joten siitä ei kannata huolestua. Olet pudottanut 14 kiloa noin puolessa vuodessa, mikä on erittäin hyvä ja rauhallinen pudotustahti, joten jatka vaan samaa rataa niin olet kesällä tavoitteessasi. Jos haluat tarkempia hienosäätöjä, sinun pitäisi kirjoittaa tänne tarkemmin ruokailusi, liikuntasi ja tavoitteesi.

Normikulutukseni on noin 3600kcal. Mä koitan dieetillä syödä noin 600-1000kcal/pv, ja yhden päivän viikosta syön ylläpitokalorit. vauhti pysyy hyvänä mutta ei kiristä liikaa hermoja.

Tämä dieetti ei edes harmita, pääsin syksyllä eroon pahasta addiktioista laskea joka päivä kalorit 10kcal tarkkuudella. kerkesin siinä turpoamaan jokusen kilon mutta reenikin on edennyt hyvin ja nyt sitten kiristellään liiat pois, kaloreita liikaa laskematta.

Kunhan tuonne 95kg päästään, sitten koitan keskittyä syömään kulutuksen mukaan tai ihan hivenen yli, jotta ei tarviis kun korkeintaan kerran vuodessa ottaa 1-2kk dieetti. En siis hae mitään optimaalista lihaskuntoa.

Kiitoksia vain kaikille, jotka ovat jaksaneet minulle kommentteja ja vinkkejä antaa :> Nyt pitää vain jaksaa tätä vauhtia mennä niin eiköhän sitten kilotkin karise ;> Pitäisi vain nuot kamalat jenkkakahvat vielä saada kunnolla pois ja muutenkin kyllä painoa alas päin :)

Itse olen pudottanut nyt n.94kilosta 77 kiloon. Alussa pidin cheattipäivän kerran viikossa. Paino putosi tällä menetelmällä 87 kiloon. Sitten tuli stoppi useaksi viikoksi, jolloin lopetin ns. cheattipäivän ja sen jälkeen olen ottanut vain yhden kunnon cheattiaterian viikossa, ja hyvin on toiminut. Yksilökohtaista tietenkin, mutta mulle ei toi kerran viikossa cheatti/hiilaripäivä toiminut kauaa.[/QUOTE
Mulla oli paino kans 94 kiloa ja nykyään 74. en oo pitäny mitää cheattipäiviä mut aattelin jos tänää ostais karkkipussin 300g =D

Hyvä nosto 6 vuoden takaiseen ketjuun :)

Nuo cheattipäivät on 99% henkinen juttu, eli on helpompi pysyä dieettiruokavaliossa kun tietää, että pääsee edes joskus syömään hetkeksi mitä haluaa. Aineenvaihdunnan ja rasvanpolton kannalta nuo ovat oleellisia vasta kun rasvat ovat jo valmiiksi pienet, eli suurin osa ei noita fysiologisten vaikutusten vuoksi tarvitse. Jos ja kun noita pitää ne kannattaisi tosiaan tehdä kuten NGV sanoi, eli laadukkaalla hiilarilla kropan varastot täyteen eikä siten, että yhtenä päivänä porsastellaan pizzaa, kaljaa ja karkkia niin paljon kuin napa vetää.

Suositut

Back
Ylös Bottom